20.500.12556/RUNG-2540
Literarno vrednotenje med literarno zgodovino in recepcijsko teorijo
Ob poeziji Franceta Prešerna
The study of the evaluation criteria of the leading Slovenian Prešeren experts and their comparison with the experience and evaluation of Prešeren poems by Slovenian secondary school and university students have revealed a significant difference between the literary and receptive approach. While literary historians appreciate very complex reflective poems created during the poet’s most productive period (mostly the ones dealing with existential problems and the sonnets), high school and university students show more appreciation for Prešeren’s linguistically simpler poems, which they can understand better. The latter consider the poems they can experience more intensively, due to their dramatic stories and humour, to have a higher artistic value than others.
Preučevanje vrednotenjskih meril vodilnih slovenskih prešernoslovcev in njihova primerjava z doživljanjem in vrednotenjem Prešernovih pesmi pri slovenskih srednješolcih
in študentih je pokazalo, da obstaja med literarnozgodovinskim in recepcijskim pristopom bistvena razlika. Medtem ko literarni zgodovinarji kot najbolj umetniške povzdigujejo oblikovno
zelo zahtevne refleksivne pesmi iz osrednjega pesnikovega obdobja (to so predvsem pesmi z bivanjsko temtiko oz. soneti), srednješolci in študenti više vrednotijo jezikovno bolj preproste Prešernove pesmi, ki jih laže razumejo. Najbolj umetniške so jim tiste pesmi, ki jih zaradi dramatične zgodbe in humorne obarvanosti globlje doživijo.
vrednotenje
literarna zgodovina
recepcija
Prešeren
empirična raziskava
true
true
false
Slovenski jezik
Ni določen
Delo ni kategorizirano
2016-08-17 19:07:16
2016-08-19 08:59:43
2023-06-09 03:17:33
0000-00-00 00:00:00
2013
0
0
133-151
1
4
2013
0000-00-00
Zaloznikova
NiDoloceno
NiDoloceno
0000-00-00
0000-00-00
0000-00-00
3034363
URN:SI:UNG:REP:EJBPHJQK
2013.pdf
2013.pdf
1
4B91E554CE8B371BFFAF310AF7653F91
95384a033ade364ba58efe11d59c8127b41de962a196f661ac70b7a89af5c7a5
1679288f-05ce-11ee-9c48-5ef991fed68f
https://repozitorij.ung.si/Dokument.php?lang=slv&id=4382
Univerza v Novi Gorici
0
0
0