20.500.12556/RUNG-6979
Poezija v modelih esejske naloge na maturi iz materinščine
Dogodki v novejši slovenski liriki: trije primeri
Primerjalna analiza desetih različnih modelov eseja na maturi iz materinščine je
pokazala, da je slovenski model edini, ki ne vključuje poezije. V članku predlagamo, da
bi esejski del mature iz slovenščine vključil še poezijo kot literarno vrsto s specifičnimi
lastnostmi. Čeprav bralec ob srečevanju s poezijo uporablja tudi strategije branja prozne
pripovedi (npr. narativizacijo), pa je pomembno, da v šolski praksi osvetlimo lastnosti, ki so za poezijo specifične, npr. metrična oblika, slogovna izrazna sredstva, izpovednost in abstraktno osvobajanje besed od njihovega osnovnega pomena, ustvarjanje ambienta oz. čustvenih stanj z jezikovnimi sredstvi.
A comparative analysis of ten different models of first language essays at the »baccalaureate« showed that the Slovene model is the only one that does not include poetry. In the article, I propose that the essay part of the matura exam in Slovene should
also include poetry as a literary genre with specific characteristics. Although the reader
uses strategies for reading narrative prose (such as narrativisation) when reading poetry, in
school practice it is important to shed light on the characteristics that are specific to poetry, for example the metrical form, the stylistic means of expression, the abstract liberation of words from their meaning, the creation of ambience or different emotional states by
linguistic means.
poezija
matura iz slovenščine
šolski esej
pripovednost
poetry
high school exit exam in Slovene
school essay
narrative
true
true
false
Slovenski jezik
Angleški jezik
Neznano
2021-11-17 07:53:05
2021-11-17 12:24:35
2023-06-09 03:45:34
0000-00-00 00:00:00
2021
0
0
Str. 347-352
40
2021
0000-00-00
NiDoloceno
NiDoloceno
NiDoloceno
0000-00-00
0000-00-00
0000-00-00
85321731
821.163.6.09
83371267
URN:SI:UNG:REP:2EIWBEBM
Univerza v Novi Gorici
0
1
0