Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bolonia study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
An extracellular polymeric substance quickly chelates mercury(II) with N-heterocyclic groups
Claudia Faleri, Dario Battistel, Salvatore Daniale, Michele Gallo, Franco Baldi, Alojz Kodre, Iztok Arčon, 2017, original scientific article

Abstract: A strain of Klebsiella oxytoca DSM 29614 is grown on sodium citrate in the presence of 50 mg l−1 of Hg as Hg(NO3)2. During growth, the strain produces an extracellular polymeric substance (EPS), constituted by a mixture of proteins and a specific exopolysaccharide. The protein components, derived from the outer membrane of cells, are co-extracted with the extracellular exopolysaccharide using ethanol. The extracted EPS contains 7.5% of Hg (total amount). This indicates that EPS is an excellent material for the biosorption of Hg2+, through chemical complexation with the EPS components. The binding capacity of these species towards Hg2+ is studied by cyclic voltammetry, and Hg L3-edge XANES and EXAFS spectroscopy. The results found indicate that Hg2+ is mainly bound to the nitrogen of the imidazole ring or other N-heterocycle compounds. The hydroxyl moities of sugars and/or the carboxyl groups of two glucuronic acids in the polysaccharide can also play an important role in sequestring Hg2+ ions. However, N-heterocyclic groups of proteins bind Hg2+ faster than hydroxyl and carboxyl groups of the polysaccharide.
Found in: osebi
Keywords: Klebsiella oxytoca, Biosorption, Proteins, Polysaccharide, Cyclic voltammetry, EXAFS analysis
Published: 03.03.2017; Views: 2891; Downloads: 0
.pdf Fulltext (1,66 MB)

2.
Uvedba programa usposabljanja udeležencev za obvladovanje procesov poslovne logistike
Eva Battistel, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Dandanes imajo organizacije vedno večjo potrebo po hitrem usposabljanju svojih delavcev s čim manjšimi stroški. Namen diplomskega dela je predlagati postopek za dvig učinkovitosti usposabljanja delavcev v podjetjih z uporabo novih tehnologij e-učenja. Konkretni cilj dela je bil pripraviti načrt izobraževanja za delavce v skladišču ter njegovo preizkusno izvedbo v obliki poslovno logističnih tečajev. Pomembni element pristopa v e-učilnici je uporaba metode igrifikacije, kar pomeni uporabo elementov igre v procesu učenja. Preizkusno smo izvedli dva dvourna tečaja v izbranem podjetju, v katera so bili vključeni trije delavci. Za izvedbo tečajev smo uporabili sistem Moodle, ki je priljubljeno orodje za e-učenje in je enostavno za uporabo. Izkazalo se je, da orodje prispeva tudi k dvigu motivacije za učenje, zato smo predlagali nadaljnje testiranje na širši skupini uporabnikov z različnimi vsebinami. Ena od pomembnih ugotovitev tega dela je, da je e-učenje predvsem zelo primerno za novo-zaposlene delavce, saj na učinkovit način približa potrebe podjetnikov in potreb delavcev po uvajanju in izpopolnjevanju. Pri tem se bistveno prihrani čas in posledično stroški uvajanja. Dodana vrednost se kaže tudi v večjem zadovoljstvu uporabnikov in njihovi večji motiviranosti za učenje.
Found in: osebi
Keywords: Izobraževanje, usposabljanje, e-učenje, igrifikacija, infrastruktura
Published: 17.07.2018; Views: 2898; Downloads: 139
.pdf Fulltext (1,39 MB)

3.
Načrt in prilagoditev e-platforme za izobraževanje študentov tehniških ved z mobilnimi tehnologijami
Eva Battistel, 2021, master's thesis

Abstract: Uvedba e-izobraževanja s pomočjo sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije, ki so jo še pospešila aktualna dogajanja v družbi zaradi pandemije covid-19, prinaša univerzam številne prednosti: manjše stroške, hitrejše in učinkovitejše učenje, urjenje spomina in pridobivanje kompetenc z večpredstavnimi pripomočki. Hkrati prinaša tudi nekaj slabosti: pomanjkanje neposrednega stika in dvosmerne komunikacije z udeleženci, negotovost začetne faze testiranja in uvajanja novih metod dela in poučevanja, povečanje potrebnega časa pred zaslonom. Namen magistrskega dela je predstaviti področje spletnega izobraževanja v sodobni družbi in pokazati njegovo konkretno uporabnost pri izbranem študijskem predmetu. Motivacija za izbiro te tematike izhaja iz osebnega zanimanja za področje, pa tudi iz potrebe po tečaju za hitro in učinkovito izboljšanje osnovnega znanja in kompetenc iz linearne algebre, ki so jo zasledili na ameriški univerzi iz Los Angelesa. Delo je potekalo po fazah: izbira ustrezne platforme za e-izobraževanje za predmetne vsebine, sestava tečaja in priprava vsebin, sestava evalvacijskih anket za merjenje uspešnosti programa in analiza povratne informacije študentov o tečaju. Pri izdelavi učnih vsebin za mobilno spletno aplikacijo v okolju Moodle smo uporabili različne metode, ki pritegnejo pozornost uporabnika pri izvedbi tečaja in izboljšajo komunikacijo študent-učitelj. Razvito aplikacijo e-učenja, ki je preprosto uporabna na pametnih mobilnih napravah, smo testno preizkusili na manjši skupini študentov. Na podlagi analize njihovih odgovorov na anketni vprašalnik smo ugotovili, da so študenti z uporabo aplikacije pomembno izboljšali poznavanje osnov iz linearne algebre in opravili tečaj z visoko motiviranostjo in zadovoljstvom.
Found in: osebi
Keywords: e-izobraževanje, mobilne tehnologije, Moodle, linearna algebra, univerza
Published: 01.03.2021; Views: 790; Downloads: 56
.pdf Fulltext (1,09 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top