Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 103
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
ŽANR DIVJEGA ZAHODA IN VZHODA
Filip Sluga, 2023, diplomsko delo

Opis: Filmska žanra westernov in chanbara filmov izhajata iz dveh različnih koncev sveta, a večina gledalcev ne ve, da sta bila pri razvoju do svoje današnje strukture in priljubljenosti med seboj precej povezana. Vse odkar so Japonci začeli uvažati filme, je bila njihova filmska industrija prevzeta nad westerni, po ameriški okupaciji pa so popolnoma prevzeli ta slog ustvarjanja filmov. Westerni so navdihnili umetnike, kakor je Akira Kurosawa, in chanbara filmi so navdihnili umetnike, kakor je Sergio Leone. Skozi leta sta se oba žanra pojavila tudi v novejših filmih in ostalih medijih, na primer, video igrah, in s tem razširila svojo priljubljenost tudi v sodobnosti. Elemente obeh žanrov pa lahko, ne prenešene povsem neposredno, temveč kot navdih, opazimo tudi v mojem diplomskem igranem filmu Pet sekund slave.
Ključne besede: Western, chanbara film, kavboji, samuraji, Japonska, Akira Kurosawa, Sergio Leone, filmska industrija.
Objavljeno v RUNG: 26.01.2024; Ogledov: 273; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Analiza pomenov lobanje v umetnosti in vizualni kulturi
Nika Karner, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi se posvečam semiotični analizi filma s poudarkom na različnih pomenih znaka lobanje. Slednja simbolizira središčni element v kratkem animiranem filmu Naglodane kosti (2022). Semiotika je veda, ki se ukvarja z znaki, ki pa so ključni gradniki filmske komunikacije. Moj teoretični prispevek temelji na predstavitvi glavnih tem semiotike ter bolj specifično pomena lobanje v animiranem filmu. V ta namen sem se opirala na konkretne primere iz animiranih filmov ter na lastno diplomsko delo. Lobanja, ki se pojavlja kot vizualni element glavnega lika in antagonista Rema, nosi v našem kontekstu poseben pomen. Gre za lobanjo ovna, ki simbolizira demona ter prinaša asociacije na smrt. Lobanja prav tako nosi negativno energijo, ki se povezuje z likom.Namen diplome je prikazati kronološki razvoj uporabe lobanje v umetnosti. Hkrati pa me zanima, ali je lobanja vedno povezana zgolj s smrtjo in negativnimi čustvi. Kateri so drugi razlogi za uporabo lobanje in kako lahko razumemo ter tolmačimo njene druge plati, ob dejstvu, da je že od samega začetka človeštvo lobanjo povezovalo s smrtjo in uničenjem.
Ključne besede: Semiotika, znak, simbol, simbolizem, smrtnost, lobanja, animirani film
Objavljeno v RUNG: 09.11.2023; Ogledov: 556; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Animirani film kot didaktični pripomoček
Ana Prebil, 2023, diplomsko delo

Opis: Teoretični del diplomske naloge obravnava vpliv digitalne dobe na izobraževanje in poudarja potrebo po prilagajanju učiteljev spreminjajočim se učnim slogom učencev, ki vključujejo več gledanja audiovideo. Raziskuje možnosti uporabe animacije kot didaktičnega pripomočka za učinkovito razlago kompleksnih konceptov. Čeprav ima animacija prednosti pri izboljšanju učnih izkušenj, predstavlja tudi izzive pri ustvarjanju vsebin in primernosti. Cilj teoretične naloge je najti ravnotežje z združitvijo teorije učenja in likovnimi lastnostmi animacije za ustvarjanje optimalnih izobraževalnih gradiv. Praktični del diplomske naloge je animirani film za otroke, ki se preko teme evolucije ukvarja z vprašanjem, kakšen odnos imamo, kot ljudje do narave. Film je narejen v tehniki stop animacije, z uporabo kolaža in zelenega zaslona.
Ključne besede: animirani film, vizualno učenje, medij za izobraževanje, multimedij
Objavljeno v RUNG: 27.09.2023; Ogledov: 812; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Priložnosti za mlade ustvarjalce animiranih filmov v Evropi
Miha Reja, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. Prvi del opisuje priložnosti, kot so delavnice in umetniške rezidence za mlade ustvarjalce na področju animiranega filma v Evropi. V tem delu bom razjasnil pomen delavnic in umetniških rezidenc ter njun namen. Predstavil bom primere delavnic in rezidenc, katerih sem se udeležil, ter vključil lastno refleksijo. Poudaril bom delavnico DSAF Inkubator, Animation Sans Frontières, CEE Rise & Shine ter scenaristično delavnico Kratka Scena. Prvi del bom zaključil s predstavitvijo umetniške rezidence Open Workshop. V drugem delu se bom poglobil v filmske festivale in animacijske forume. To so izkušnje, ki so predvsem osredotočene na mreženje. Predstavil bom dva največja animacijska foruma v Evropi, CEE Animation Forum in Cartoon Forum. Sledila bo predstavitev svetovno znanih festivalov animiranega filma, kot sta Annecy in Animafest Zagreb, ter festivalov v Sloveniji, kot sta Animateka in StopTrik. Poglavje o festivalih se zaključi z omembo ostalih pomembnih festivalov v Evropi. V tretjem delu se bom osredotočil na praktični del diplomskega dela, kratki animirani film Kurent. To poglavje je razdeljeno na štiri dele: predprodukcijo, produkcijo, postprodukcijo in dosežke. V predprodukciji bom razjasnil, od kod izhaja ideja. V produkciji se bom poglobil v ustvarjalni proces filma. V postprodukciji bom predstavil sodelovanje z dvema postprodukcijskima hišama (NuFrame in Zvokarna). Nalogo bom zaključil z dosežki filma. S tem bom povezal vse tri dele in tvoril celoto.
Ključne besede: Animacija, animirani film, delavnica, umetniška rezidenca, festival, animacijski forum, razvoj filma
Objavljeno v RUNG: 19.09.2023; Ogledov: 749; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (45,92 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
6.
Time-of-flight photoconductivity investigation of high charge carrier mobility in ▫$Ti_3C_2T_x$▫ MXenes thin-film
Jurij Urbančič, Erika Tomsic, Manisha Chhikara, Nadiia Pastukhova, Vadym Tkachuk, Alex Dixon, Andraž Mavrič, Payam Hashemi, Davood Sabaghi, Ali Shaygan Nia, Gvido Bratina, Egon Pavlica, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Charge transport through a randomly oriented multilayered network of two-dimensional (2D) Ti3C2Tx (where Tx is the surface termination and corresponds to O, OH and F) was studied using time-of-flight photoconductivity (TOFP) method, which is highly sensitive to the distribution of charge carrier velocities. We prepared samples comprising Ti3C2Tx with thickness of 12 nm or 6-monolayers. MXene flakes of size up to 16 μm were randomly deposited on the surface by spin-coating from water solution. Using TOFP, we have measured electron mobility that reached values up to 279 cm2/Vs and increase with electric-field in a Poole-Frenkel manner. These values are approximately 50 times higher than previously reported field-effect mobility. Interestingly, our zero-electric-field extrapolate approaches electron mobility measured using terahertz absorption method, which represents intra-flake transport. Our data suggest that macroscopic charge transport is governed by two distinct mechanisms. The high mobility values are characteristic for the intra-flake charge transport via the manifold of delocalized states. On the other hand, the observed Poole-Frenkel dependence of charge carrier mobility on the electric field is typical for the disordered materials and suggest the existence of an important contribution of inter-flake hopping to the overall charge transport.
Ključne besede: charge transport, multilayered network, flakes, time-of-flight photoconductivity, MXene exfoliation, high-mobility solution-cast thin-film, semiconducting MXene
Objavljeno v RUNG: 31.03.2023; Ogledov: 1043; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

7.
Italian Humanist Photography from Fascism to the Cold War
Martina Caruso, znanstvena monografija

Opis: Spanning four decades of radical political and social change in Italy, this interdisciplinary study explores photography’s relationship with Italian painting, film, literature, anthropological research and international photography. Evocative and powerful, Italian social documentary photography from the 1930s to the 1960s is a rich source of cultural history, reflecting a time of dramatic change. This book shows, through a wide range of images (some published for the first time) that to fully understand the photography of this period we must take a more expansive view than scholars have applied to date, considering issues of propaganda, aesthetics, religion, national identity and international influences. By setting Italian photography against a backdrop of social documentary and giving it a distinctive place in the global history of photography, this exciting volume of original research is of interest to art historians and scholars of Italian and visual culture studies.
Ključne besede: History of photography, documentary photography, social photography, humanist photography, painting, film, literature, anthropology, fascism, antifascism, Mussolini, resistance, partisans, masculinity, peasants, ruralism, religion, Catholicism, Carlo Levi, Christ Stopped at Eboli, propaganda, national identity, aesthetics, politics
Objavljeno v RUNG: 16.01.2023; Ogledov: 1248; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Iconic Images in Modern Italy: Politics, Culture and Society : Introduction
Martina Caruso, 2016, kratki znanstveni prispevek

Opis: This special issue explores the developments in the conversation on iconic images in Modern Italy in the fields of art history, film studies and history of photography in Italian cultural studies, concerning the ways in which we perceive and interpret such images in relation to perceptions of 'Italianicity'.
Ključne besede: iconic images, Italianicity, Modern Italy, history of photography, art history, film studies, fascism, postwar, Gramsci, d'Annunzio, Mussolini, Pasolini, Moro, Basilico, Tony Gentile, Falcone, Borsellino, propaganda
Objavljeno v RUNG: 13.01.2023; Ogledov: 930; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Učinek srhljive doline v animaciji
Katja Pivk, 2022, diplomsko delo

Opis: Kaj je resnično in kaj ne, kaj nam je lepo in kaj grdo, kaj je preveč in kaj premalo? Vse to so vprašanja, ki si jih zastavlja človek že od samega začetka. Naj bo to v načinu življenja, vizualni podobi, elektronskih virih in nenazadnje tudi v industriji zabave – filmu ter animaciji. Diplomsko delo se posveča pojavom srhljive doline (ang. Uncanny Valley) predvsem v animaciji. Anima pomeni v latinščini »duša«, animare pa »vdihniti dušo«. Preverili bomo, kaj definira fenomen srhljive doline, zakaj do njega sploh pride ter kako se mu izogniti, če je to sploh mogoče. Glede na prej zastavljena vprašanja bomo v pregled vzeli svetovno znane animacijske studie (Pixar, DreamWorks, Illumination, Disney) ter raziskali, kako se s tem fenomenom spopadajo oziroma kako ga zaobidejo in se mu izognejo. S pomočjo analiz starejših in novejših filmov igrano-animirane zvrsti bomo na koncu diplomskega dela lažje sledili razvojni poti zajčice Juno, ene izmed likov v kratkem diplomskem igranem filmu s stop animacijo z naslovom Ti.
Ključne besede: film, lik, animacija, premikanje, srhljiva dolina
Objavljeno v RUNG: 19.12.2022; Ogledov: 1126; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Gib in telo
Anja Paternoster, 2022, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu bomo raziskali pomen giba, njegovo definicijo in deljenje gibov glede na dele telesa. Zatem se bomo posvetili gibu v gledališču in se vrnili na začetek, ko igra še ni obstajala. Omenili bomo Tepsisa, tako imenovanega prvega igralca. Temu bo sledila primerjava gledališke in filmske igre. Sprva bomo primerjali sam medij, kako se sporočilo, ki ga igralci uprizorijo, širi do gledalcev. Nato pa bomo primerjali omenjeni igri ter na kaj vse morajo biti igralci pripravljeni med samo izvedbo akcije. V delu, ki je namenjen filmu, bomo usmerili pozornost tudi na odnos kamere in igralca. Definirali bomo tri poglede: pogled kamere, pogled gledalca in medsebojni pogled igralcev, kot tudi subjektivni pogled, ki je kameri in igralcu do neke mere skupen. Po omembi filmskih planov bomo prešli na gib v animaciji. Začeli bomo s kratko predstavitvijo ter tudi predstavili dve tehniki: lutkovno animacijo in piksilacijo. Raziskali bomo tudi pomen tempiranja, ki je močno povezano z gibom v animaciji. V drugem delu se bomo osredotočili na praktični del diplomskega dela, animirani film Bela, črna in prava ljubezen. To poglavje bomo razdelili na tri dele: predprodukcijo, produkcijo in postprodukcijo. Začeli bomo z idejo, kreativno platjo in nadaljevali s tehnično. Na tem mestu bomo opisali pripravo in proces snemanja. V poglavju Postprodukcija bomo podrobno govorili o montaži, barvni korekciji in ustvarjanju zvoka. Na koncu diplomskega dela bomo predstavili dosežke filma, ter navedli sodelujoče, ki so pripomogli k izdelavi animacije.
Ključne besede: Gib, telo, gledališka igra, filmska igra, gledališče, film, animacija, gibanje v animaciji, piksilacija
Objavljeno v RUNG: 21.11.2022; Ogledov: 1244; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (9,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh