Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
The Other in Slovene and Italia Poetry about Trieste in The First Half of the 20th Century
ana toroš, prispevek na konferenci brez natisa

Opis: The paper sheds light on the Slovene and Italian poetry about Trieste in the historically turbulent times of the first half of the 20th century. A significant role in this poetry is namely dedicated to the Other (Slovenes or Italians) in the Trieste region. The literary representation that emerged from it contributed to processes of stereotyping in connection with regional strategies of creating cultural meaning and impinged on the spheres of cultural, political, and economic practice. These stereotypes initially took the form of humorous teasing, but in the years before and after WWI turned into enduring judgements of value and lead to discriminatory acts and violence, as they were part of the destructive (war) propaganda: Before the collapse of the Austro-Hungarian Empire, Slovenes were frequently mentioned in the Italian poetry about Trieste, though the references tended to be one-sided since Italian (irredentist) poets, dreaming of the union of Trieste with the Kingdom of Italy, were not interested about the Other in their own right, as a neighbour, but only as an antagonist, uncultured foreigner and threatening barbarian, someone to defeat in order to prevent their dreams of a "Slovenian Trieste" from coming true. In the Italian poetry about Trieste from the interwar period we are faced with the phenomenon of negation or silencing of the Other (Slovenes) – according to the forced Italianization of Slovenes in the fascist era. Effectively, this means that the Slovenes are no more allowed on the literary scene: all the names of the characters living in the Trieste region are strictly Italian, so are the names of villages that originally had a Slovene name. The poems tend to depict the Trieste region as an idyllic place free of any social or national tensions. In the Slovene poetry up until the end of WWI the Other (Italians) mostly appears without any value-laden label attached to it. After WWI the situation changed radically and a firm literary model was established: the good but powerless Slovenians struggling to defeat the Other (Italians), depicted as the cruel, unmoral antagonist, aggressive foreigner.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...lietararna imagologija, stereotipi, Simon Gregorčič, Anton Aškerc, Carlo Mioni, Igo Gruden, Janko...
Ključne besede: lietararna imagologija, stereotipi, Simon Gregorčič, Anton Aškerc, Carlo Mioni, Igo Gruden, Janko Samec
Objavljeno: 05.05.2016; Ogledov: 1571; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (941,41 KB)

2.
La poèsie slovène et italienne surTrieste et la Première Guerre mondiale
ana toroš, druge monografije in druga zaključena dela

Opis: Prispevek obravnava slovensko in italijansko poezijo prve polovice 20. stoletja, katere dogajalni prostor je mesto Trst oziroma njegovo zaledje. Pri tem je pozornost usmerjena na prvo svetovno vojno, kot tisti zgodovinski mejnik, ki je pomembno preoblikoval motivno-tematsko in idejno naravnanost slovenske in italijanske poezije o Trstu.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...Simon Gregorčič, Anton Aškerc, Igo Gruden, Dora Gruden, Ida...
Ključne besede: Simon Gregorčič, Anton Aškerc, Igo Gruden, Dora Gruden, Ida Finzi, Carlo Mioni, Alojz Gradnik, Maria Gianni, Adolfo Leghissa, Riccardo Pitteri, Karel Širok.
Objavljeno: 13.06.2016; Ogledov: 1307; Prenosov: 0

3.
Gregorčičeve pesmi v srednješolskih berilih
Zoran Božič, 2006, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Gregorčičeve pesmi so se začele pojavljati v srednješolskih berilih relativno zgodaj (v Sketovih čitankah v osemdesetih letih devetnajstega stoletja), vendar to pretežno niso tiste pesmi, ki jih danes uvrščamo v ožji Gregorčičev kanon. Gre za pesmi, ki so ustrezale tedanjim ideološkim okvirom avtorjev srednješolskih beril, predvsem z nabožno in državotvorno vsebino v smislu gesla »Vse za vero, dom, cesarja!«. Druge, bolj sporne pesmi (Soči, Človeka nikar, Moj črni plašč), od katerih predvsem prvi dve danes uvrščamo v sam vrh Gregorčičeve poezije, so se začele pojavljati šele na začetku 20. stoletja oz. šele po prvi svetovni vojni. Pesem Soči je bila tudi kasneje (v obdobju fašizma pred drugo svetovno vojno in med okupacijo) zaznamovana in zato praviloma izločena. Gregorčičeve pesmi so v primerjavi z drugimi šolskimi avtorji skoraj osemdeset let sodile v najožji vrh (od 3. do 5. mesta), v šestdesetih letih 20. stoletja so še vedno cenjene, po šolski reformi v osemdesetih letih pa postane Gregorčič marginalen avtor. Drugače kot v osrednjih slovenskih berilih je v zamejskih primorskih čitankah, kjer je Gregorčič še vedno cenjen pesnik. Le poesie di Simon Gregorčič cominciarono ad apparire nei libri di lettura per le scuole secondarie relativamente presto (nei libri di lettura di Sket negli anni ‘80 dell’Ottocento), benché in prevalenza non fossero quelle che oggi sono introdotte nel canone di Gregorčič. Si tratta di poesie su misura dell’allora attueale quadro ideologico degli autori di libri di lettura per le scuole medie di contenuto religioso e patriottico nel senso dello slogan »Tutto per la fede, la patria e l’imperatore!«. Altre poesie, più controverse (Soči, Človeka nikar, Moj črni plašč) di cui soprattutto le prime due sono oggi considerate i capolavori della poesia di Gregorčič, apparvero appena all’inizio del XX secolo, più precisamente dopo la prima guerra mondiale. La poesia Soči fu anche più tardi (nel periodo fascista, prima della seconda guerra e durante l’occupazione) connotata e perciò generalmente esclusa. Per quasi ottant’anni le poesie di Gregorčič furono, a differenza degli altri autori studiati nelle scuole, introdotte tra le più studiate (dal terzo al quinto posto); negli anni ‘60 del XX secolo sono ancora apprezzate, dopo la riforma scolastica negli anni ‘80, invece, Gregorčič passa tra gli autori marginali. A questa situazione nei libri di lettura sloveni si oppone quella nei libri di lettura della minoranza slovena in Italia dove Gregočič rimane un poeta stimato.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ... Gregorčičeve pesmi so se začele pojavljati v srednješolskih...
Ključne besede: Gregorčič, pesmi, srednja šola, berilo, Soči
Objavljeno: 26.09.2016; Ogledov: 1930; Prenosov: 124
.pdf Polno besedilo (106,52 KB)

4.
Življenje in delo Simona Gregorčiča
Zoran Božič, druga izvedena dela

Opis: Gregorčič kot osmošolec (sonet Karlu Lavriču), Charles Nodier in Jean Sbogar in Aleksander S. Puškin in Soči, zlata knjiga 1882 in Josip Gruden pl. Slavinski, Anton Mahnič in Prešeren in Gregorčič, Gregorčičev pogreb in soimenjak z Libušnjega, Andrej Medved in Poezije SG in Mohorjeva družba, Jožko Bajt Triglav in Simon Gregorčič (Damir Feigel in France Bevk v času fašizma).
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ... Gregorčič kot osmošolec (sonet Karlu Lavriču), Charles Nodier...
Ključne besede: Simon Gregorčič, klasična poezija, domoljubje, slovenski narod, Andrej Kragelj, Anton Mahnič, France Prešeren
Objavljeno: 23.01.2017; Ogledov: 1242; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (164,41 KB)

5.
Manj znani Gregorčič
Zoran Božič, 2017, strokovni članek

Opis: Predstavitev manj znanih dejstev iz Gregorčičevega življenja, dela in kasnejšega vpliva na slovensko narodno zavest.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: Simon Gregorčič, Poezije, Soči, domoljubje, fašizem, slovenski jezik, Karel Lavrič, Jean Sbogar, Charles Nodier, Anton Mahnič, Dvanajst večerov, France Prešeren
Objavljeno: 19.04.2017; Ogledov: 1236; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (624,89 KB)

6.
Gregorčičev odnos do narave, Boga in družbe
Zoran Božič, vabljeno predavanje na konferenci brez natisa

Opis: Prispevek raziskuje Gregorčičev odnos do narave, Boga in družbe, predvsem v luči kritike teologa Antona Mahniča in v primerjavi s Prešernom.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...Simon Gregorčič, Poezije, narava, Bog, družba, Anton Mahnič, France...
Ključne besede: Simon Gregorčič, Poezije, narava, Bog, družba, Anton Mahnič, France Prešeren
Objavljeno: 28.05.2017; Ogledov: 1362; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (528,96 KB)

7.
Slovenski realizem (učno gradivo)
Zoran Božič, 2018, drugo učno gradivo

Opis: Didaktična predstavitev besedil Obujenke, Obrazi, Ognjeplamtič, Tilka, Popotovanje iz Litije do Čateža, Telečja pečenka, Človeka nikar!, Moj črni plašč, Soči, Mejnik, Brodnik, Ponočna potnica in Zimska romanca.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...Simon Jenko, Fran Levstik, Josip Jurčič, Simon Gregorčič, Anton Aškerc, realizem, cikel lirskih pesmi, satirična...
Ključne besede: didaktika, Simon Jenko, Fran Levstik, Josip Jurčič, Simon Gregorčič, Anton Aškerc, realizem, cikel lirskih pesmi, satirična pesnitev, literarni program, novela, svetobolje, blada, socialna poezija
Objavljeno: 22.01.2018; Ogledov: 679; Prenosov: 73
.pdf Polno besedilo (609,82 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh