Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Extreme perception of Surrealism and the potential of its visual eco-epistemology
Kristina Pranjić, Magdalena Germek, prispevek na konferenci brez natisa

Ključne besede: Ekoepistemologija, eko kritika, nadrealizem, percepcija
Objavljeno v RUNG: 19.12.2022; Ogledov: 932; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Percepcija nadrealizma in potencial njegove ekoepistemologije
Kristina Pranjić, Magdalena Germek, 2022, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci

Ključne besede: Nadrealizem, avantgarda, epistemologija, eko umetnost
Objavljeno v RUNG: 27.09.2022; Ogledov: 1020; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Nadrealistično razumevanje sanj v sodobni fotografiji
Ines Ozimek, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se ukvarjam s pojmom nadrealizma kot gibanja in stila v umetnosti. Namen naloge je predstavitev lastnosti nadrealističnega gibanja. Osmislim povezavo med umetnostjo, upodobitvijo sanj, ter smernicami nadrealizma. Orišem Jungovo in Freudovo pojmovanje sanj. Hkrati podam skupne smernice nadrealizma in psihoanalitičnega interpretiranja sanj in se navežem na fotografski medij kot možnost manipulacije in uporabe sodobnih tehnik. Na koncu skozi svoje lastno delo dajem pomen vsem dotedanjim nadrealističnim raziskavam, ki jih v delu s pridom izkoristim. Proces lastne fotografske serije razčlenim od ideje do končnega izdelka. Navedem tehnične in vsebinske napotke za izvedbo foto manipulacij. Svoje sanje in s tem fotografsko serijo interpretiram iz psihoanalitičnega vidika. Ugotavljam, da je nadrealistična umetnost tesno povezana s sanjskim svetom. Nadrealistična umetnost izraža potrebo po razbijanju vrednot, ki odsevajo realnost. Umetniki s pomočjo tehnike avtomatizma upodabljajo motive, ki temeljijo na podzavestnih vsebinah. Pri tem se opirajo na Freudovo simboliko sanj. Ne iščejo razlag podzavestnega, temveč osvoboditev duha.
Ključne besede: fotografija, Freud, Jung, nadrealizem, psihoanaliza, sanje
Objavljeno v RUNG: 27.09.2018; Ogledov: 4017; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Magični realizem v filmih Wesa Andersona in Emirja Kusturice
Mateja Nikolić, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je najprej opredeljen magični realizem, izpostavljeni so njegovi vplivi in pod-žanri. Sledi opis rabe tega žanra v literaturi, televiziji in filmu, nato pa zgodovina neodvisnega filma in pomen filmskega avtorstva ali auteurstva, ki se povezuje z umetniškimi deli režiserja Wesa Andersona. Po kratkem opisu njegove filmske kariere sledi predstavitev Emira Kusturice; njegove avtorske biografije in prakse. Kratka razprava predstavi kako so politični nemiri vplivali na jugoslovanski film in posledično na filmske zgodbe Kusturice. Sledi primerjava dveh filmov obeh avtorjev, kjer so izpostavljene podobnosti v strukturi podajanja zgodbe in njenih elementov na eni ter kadriranja na drugi strani. Po zaključku teoretičnega dela sledi opis procesa nastajanja mojega študentskega filma in kratka kritična analiza tega dela.
Ključne besede: Film, magični realizem, absurdnost, teatralnost, nadrealizem, Anderson, auteur, Kusturica, Jugoslavija, Balkan, filmografija, stilizacija
Objavljeno v RUNG: 12.04.2018; Ogledov: 4876; Prenosov: 253
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Nadrealizem v filmu : Nelinearna filmska narativa
Ana Bahor, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje razvoj nadrealističnega umetniškega gibanja iz njegovega predhodnika, dadaizma. V nadaljevanju bodo predstavljeni zgodovinski, družbeno-politični in kulturni dejavniki, kot je med drugim pojav prve svetovne vojne, ki je v veliki meri vplivala na upor umetnikov proti idejam tedanjih oblasti in družbe ter omejitvam, ki jih je predstavljala tradicionalna umetnost. Kratkotrajno gibanje dada je imelo velik vpliv na razvoj kasnejših umetniških gibanj, kot je nadrealizem, ki služijo bodisi kot pobeg iz realnosti v sanjski svet bodisi za iskanje razuma med političnimi idejami, ki jih je sprejemala takratna družba. Med drugim je vzpostavilo nove pristope k predstavitvi zgodbe skozi medij filma. Čeprav so bili filmi z enotnim pripovednim slogom – linearno filmsko naracijo – v filmskem svetu še vedno prisotni v veliki meri, se je mnogo filmarjev, kot sta izvornemu nadrealizmu zvest Luis Bunuel in nekoliko kasneje z nadrealističnimi vplivi navdahnjen Federico Fellini, obrnilo k drugačnemu načinu pripovedovanja skozi nelinearno filmsko pripoved. Diplomsko delo raziskuje tudi elemente nelinearne filmske pripovedi na podlagi nekaterih najbolj znanih primerov filmov s tovrstno pripovedno strukturo skozi zgodovino, ki so služili tudi kot navdih za nastanek praktičnega dela diplome.
Ključne besede: Nadrealizem, dadaizem, pripoved, nelinearna pripoved, nadrealistični film
Objavljeno v RUNG: 29.11.2017; Ogledov: 4991; Prenosov: 281
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Črni Labod, Darren Aronofsky : Kariera
Teotim Logar Zorn, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava film Črni labod/Black Swan. Razčlenjuje mišljenje in delovanje glavnega filmskega lika in posledično splošno razumevanje človeka samega. Skozi film Črni labod sem iskal razlage o razvoju človekove osebnosti in jih s pomočjo teorij Sigmunda Freuda in Abrahama Maslowa razčlenil v razlagah filma po sekvencah. Vpliv družbe na posameznika je pomemben motiv v filmu, ki ga v nalogi razširjam s slogovnim zgodovinskim obdobjem dadaizma in predvsem nadrealizma in z razčlenjevanjem motiva laboda v književnosti in filmu. S tem pa poskušam pojasniti polje nezavednega, ki ga še vedno označujejo za bistveni del razlage osebnosti. Človeška osebnost se oblikuje predvsem v obdobju odraščanja, zato sem se v nalogi najbolj posvetil temi razvoja iz otroka v odraslo osebo, ki jo razvija tudi režiser filma Darren Aronofsky.
Ključne besede: Labodje jezero, Črni labod, Darren Aronofsky, filmski lik, balet, labod, psihologija človeka, DADA, nadrealizem, osebnost, družbena kritika, Sigmund Freud, Abraham Maslow, Aleš Berger, André Breton
Objavljeno v RUNG: 03.02.2017; Ogledov: 6053; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Nadrealizem Davida Lyncha : Srdohrd
Ester Ivakič, 2016, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo govori o elementih nadrealizma znotraj filmskega opusa režiserja Davida Lyncha. Posveča se njegovemu načinu ustvarjanja podob ter odpira razmislek o stičnih točkah z izvornimi načeli nadrealističnega gibanja; posledično diplomsko delo predstavi tudi nadrealistični film. Praktični del diplomske naloge sestoji iz posnetega kratkega filma Srdohrd in opisa procesa produkcije le-tega. Ker sem pri samem snovanju filma delovala precej intuitivno in ga gradila iz podob, za katere nisem natančno vedela, kaj pomenijo in jih nisem analizirala, temveč sem jim verjela, bi lahko na tem mestu potegnila zelo grobo vzporednico s teoretičnim delom naloge. Teoretični del diplomskega dela se začne z analizo nadrealističnega gibanja. Nadrealistični pisci in umetniki so čutili močno željo po izražanju na način prvinskih in intuitivnih, tako imenovanih »avtomatskih« načinov. Razvilo se je avtomatsko pisanje, nastal je Nadrealistični manifest izpod peresa Andréja Bretona, bržkone najbolj ključnega ideologa tega gibanja. Pod vplivi tega je nastal prvi radikalno nadrealistični film Andaluzijski pes (Luis Buñuel, Salvador Dalí, 1929). Film se je izkazal kot najboljši medij za prenos nezavednih podob med ljudi in je dobil vidno mesto v med ustvarjalnimi načini in mediji tega gibanja. Med vojno je nadrealistični film poniknil, vendar zametki nadrealizma odmevajo v številnih delih, ki so nastajali v preteklih nekaj desetletjih vse do danes. Eden takih ustvarjalcev sodobnega časa je zagotovo David Lynch, saj podobje njegovih filmov – kot da so preneseni iz prostora nezavednega - vedno šokira.
Ključne besede: David Lynch, nadrealizem, Twin Peaks, Mulholland Drive, Eraserhead, Andaluzijski pes, dadaizem, nadrealistični manifest, André Breton, Luis Buñuel
Objavljeno v RUNG: 01.02.2017; Ogledov: 6845; Prenosov: 302
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh