Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Upodobitev ženskega lika v modni fotografiji
Teotim Logar Zorn, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Upodobitev ženskega lika v modni fotografiji obravnava zgodovino razvoja modne fotografije in njenega načina upodobitve ženskega lika. Naloga je razdeljena na dva dela, ki iz različnih vidikov razlagata žensko vlogo v modni fotografiji. Prvi del se opira na izbrane modne fotografije in preko njih razlaga razvoj modne fotografije od njenega začetka do danes. Dotika se tudi družbene situacije posameznega obdobja, ki je ključna za razumevanje vsebine modne fotografije. Drugi del se posveča teoretični razlagi ključnih dejavnikov, ki tvorijo modno fotografijo in se dotika učinka modne fotografije na gledalca, vpliva feminizma na modno fotografijo, modernizacije družbe, teorije spola in razvoja idealne ženske podobe. Za temo raziskovanja sem se odločil zaradi želje po poglobljenem razumevanju vpliva fotografije na družbo in njene izpovedne vrednosti. Magistrsko delo se osredotoča na upodobitev ženskega lika tako, da se posveča predvsem interpretaciji fotografij, pristopa ter stila njihovih avtorjev in opredeljevanju razlike med realno in idealno žensko podobo. Po teoretičnem delu sledi opis praktičnega dela magistrske naloge, fotografske serije z naslovom Digitalizacija. Ta obravnava interpretacijo človeškega vstopanja v digitalni svet in prikazuje variacijo njegovega človeškega doživljanja. V zaključku bom pojasnil svoj vidik na razvoj modne fotografije in njen spremenjen vpliv na družbo ter opredelil razlike med resnično in upodobljeno žensko podobo.
Ključne besede: idealizacija, človeško telo, spol, ženstvenost, feminizem, seksizem, fetiš, pripovedna vrednost, modna fotografija, družbena kritika, analogno-digitalno, vizualna umetnost
Objavljeno v RUNG: 11.11.2019; Ogledov: 4553; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (5,65 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Post Colonial Dilettantes : The Aesthetics Of Anti-Imperialism
Rajat Sharma, 2018, magistrsko delo

Opis: The thesis begins a discourse into a need of an Indian film theory by exploring and analysing the plenitude of relevant western theories. In order to do so it lays down certain concrete relationships between ideologies, terminologies and their effect; as in what exactly post colonial means, why it is important to understand the impact of colonisation on culture and thus on one of the most mass consumed medium in India; films. The thesis explores the depths and complexity of the relationship of these two and the other influences that sprout from it for example the intensity of colonisation as a cultural project and its influence on the social reality of the people, artists, thinkers (and in our case specifically filmmakers) , who in turn reflect on this culture through various mediums including films. The thesis examines the western plethora of film theory in order to accentuate the contrast between film and cinema in the west and east and thus the subsequent need to bring forth a new ‘Eastern Film theory’.
Ključne besede: Post Colonialism, Cultural genocide, Cinematic Apparatus, Baudry, Political cinema, Brecht, Counter Cinema, Feminist film theory, Laura Mulvey, Douchet, Lacan, Anti Imperialism, Third Cinema, Solanas and Getino, Third Manifesto, Indian Cinema, Satyajit Ray, Consumerism
Objavljeno v RUNG: 19.11.2018; Ogledov: 4188; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (4,58 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Črni Labod, Darren Aronofsky : Kariera
Teotim Logar Zorn, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava film Črni labod/Black Swan. Razčlenjuje mišljenje in delovanje glavnega filmskega lika in posledično splošno razumevanje človeka samega. Skozi film Črni labod sem iskal razlage o razvoju človekove osebnosti in jih s pomočjo teorij Sigmunda Freuda in Abrahama Maslowa razčlenil v razlagah filma po sekvencah. Vpliv družbe na posameznika je pomemben motiv v filmu, ki ga v nalogi razširjam s slogovnim zgodovinskim obdobjem dadaizma in predvsem nadrealizma in z razčlenjevanjem motiva laboda v književnosti in filmu. S tem pa poskušam pojasniti polje nezavednega, ki ga še vedno označujejo za bistveni del razlage osebnosti. Človeška osebnost se oblikuje predvsem v obdobju odraščanja, zato sem se v nalogi najbolj posvetil temi razvoja iz otroka v odraslo osebo, ki jo razvija tudi režiser filma Darren Aronofsky.
Ključne besede: Labodje jezero, Črni labod, Darren Aronofsky, filmski lik, balet, labod, psihologija človeka, DADA, nadrealizem, osebnost, družbena kritika, Sigmund Freud, Abraham Maslow, Aleš Berger, André Breton
Objavljeno v RUNG: 03.02.2017; Ogledov: 6053; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Nadrealizem Davida Lyncha : Srdohrd
Ester Ivakič, 2016, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo govori o elementih nadrealizma znotraj filmskega opusa režiserja Davida Lyncha. Posveča se njegovemu načinu ustvarjanja podob ter odpira razmislek o stičnih točkah z izvornimi načeli nadrealističnega gibanja; posledično diplomsko delo predstavi tudi nadrealistični film. Praktični del diplomske naloge sestoji iz posnetega kratkega filma Srdohrd in opisa procesa produkcije le-tega. Ker sem pri samem snovanju filma delovala precej intuitivno in ga gradila iz podob, za katere nisem natančno vedela, kaj pomenijo in jih nisem analizirala, temveč sem jim verjela, bi lahko na tem mestu potegnila zelo grobo vzporednico s teoretičnim delom naloge. Teoretični del diplomskega dela se začne z analizo nadrealističnega gibanja. Nadrealistični pisci in umetniki so čutili močno željo po izražanju na način prvinskih in intuitivnih, tako imenovanih »avtomatskih« načinov. Razvilo se je avtomatsko pisanje, nastal je Nadrealistični manifest izpod peresa Andréja Bretona, bržkone najbolj ključnega ideologa tega gibanja. Pod vplivi tega je nastal prvi radikalno nadrealistični film Andaluzijski pes (Luis Buñuel, Salvador Dalí, 1929). Film se je izkazal kot najboljši medij za prenos nezavednih podob med ljudi in je dobil vidno mesto v med ustvarjalnimi načini in mediji tega gibanja. Med vojno je nadrealistični film poniknil, vendar zametki nadrealizma odmevajo v številnih delih, ki so nastajali v preteklih nekaj desetletjih vse do danes. Eden takih ustvarjalcev sodobnega časa je zagotovo David Lynch, saj podobje njegovih filmov – kot da so preneseni iz prostora nezavednega - vedno šokira.
Ključne besede: David Lynch, nadrealizem, Twin Peaks, Mulholland Drive, Eraserhead, Andaluzijski pes, dadaizem, nadrealistični manifest, André Breton, Luis Buñuel
Objavljeno v RUNG: 01.02.2017; Ogledov: 6845; Prenosov: 302
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Avtorjeva refleksija okolja in družbe : Sociološki prikaz stanja družbe s pomočjo ulične fotografije / Fotoknjiga GO
Saša Mrak, 2016, diplomsko delo

Opis: S pisnim delom diplomske naloge se osredotočam na sam razvoj dokumentarne fotografije in posledično na rojstvo nove veje fotografije – ulična ali street fotografija. Spraševal sem se, kaj me tako pritegne pri takšni zvrsti podob. Glavni razlog je razumevanje nastanka fotografije, da so to podobe realnih situacij, ki so nezaigrane, bizarne in nepredstavljive. Pri ulični fotografiji je najpomembnejši avtorski pogled, kako izbereš motiv, kako pristopiš do subjekta in kako ga boš prikazal. S tem podaš svoj pečat in ustvariš nekaj povsem osebnega in neponovljivega. Namen preučevanja uličnih fotografov je, da bi izvedel, kakšen je njihov delovni proces, zakaj so se avtorji odločili nekaj fotografirati, ali je vse zelo premišljeno vnaprej ali je lahko spontano. V praktičnem delu sem se sam osredotočil na beleženje ljudi in okolja Nove Gorice in poskušal sestaviti avtorski pogled na trenutno stanje ljudi v svetu hitrega življenja, finančne krize in tehnološkega razvoja. Svoj odnos in zanimanje do ulične fotografije sem začel razvijati na podlagi odvračanja inscinirane ali studijske fotografije, nečesa, kar je estetsko dovršeno in umetno. Ujetje dogodka, ki se pojavi enkratno, ne preseže še tako popolne nerealno ustvarjene podobe. Prepričan sem, da moraš s fotografijo tudi nekaj sporočiti. S tem, ko združiš sporočilo v realno situacijo, je opazovalec nad videnim šokiran, presenečen in mu toliko bolj verjame, ker ve, da se je zgodilo, in je tudi sam del tega. Gre torej za moč vizualne podobe, kritičnost. V fotografskih delih različnih avtorjev lahko z opazovanjem vidimo glavno nit sporočila. Nekateri fotografirajo ljudi in s tem posredujejo socialno podobo, kjer je osrednji element človek, medtem ko nekateri svojo kritiko podajo skozi podobe okolja, socialne krajine. Glavni namen ulične fotografije je zaznavanje dogajanja v okolici eksistence človeka. Ustvarjanje fotografije ne sme biti kontrolirano, temveč mora biti fotograf kot del sheme, spremljati mora dogajanje, poslušati, zanimati ga mora okolje, v katerem je. Zato raziskujem, kaj pomeni ulična fotografija, kateri so njeni temelji, pravila, če jih sploh lahko ima. Ali fotografija sploh lahko deluje kot prikaz stanja človeštva?
Ključne besede: dokumentarna fotografija, ulična fotografija, avtorski pogled, glavna nit, sporočila, kritičen, socialna podoba, socialna krajina
Objavljeno v RUNG: 01.02.2017; Ogledov: 5986; Prenosov: 288
.pdf Celotno besedilo (4,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Vloga ilustrativnih pripovednih sredstev v animaciji : Paurelie
Nika Lemut, 2016, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu ugotavljam, da animirano gibanje ni edina stvar, ki daje animaciji življenje. Gre za interakcijo raznolikih in za zgodbo specifičnih likov in svetov z ilustrativnimi pripovednimi sredstvi, ki jih skrbno načrtujemo in pretvorimo iz besed v sliko s pomočjo konceptne risbe, izbire pravih trenutkov ter vzornih sličic in zgodborisov. Vsako pripovedno sredstvo nosi svojo lastno vlogo; barve in barvne harmonije tako na primer vzbujajo določene občutke, kompozicijski elementi vodijo gledalčevo oko, svetloba pa ustvarja različne atmosfere in oblikuje sceno. Vse to dodaja svoj delež k pripovedi. Da svoje delo izpopolnimo in animirano zgodbo podamo takšno, kot si jo predstavljamo, je poznavanje tovrstnih pripovednih sredstev neprecenljivo.
Ključne besede: animacija, vizualna pripoved, liki, svetovi, risba, barve, kompozicija, kadriranje, svetloba
Objavljeno v RUNG: 01.02.2017; Ogledov: 5573; Prenosov: 250
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
PLATOON Kunsthalle Berlin, kot začasni eksperimentalni prostor in socialna skulptura : Eat Meat
Marija Laura Potočnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Teoretični del diplomske naloge zajema in obravnava začasni eksperimentalni prostor PLATOON Kunsthalle Berlin kot socialno skulpturo. Uvodno temo odprem z razlago, zakaj sem izbrala PLATOON Kunsthalle Berlin za vsebino te diplomske naloge ter jo na kratko predstavim. Sledi definicija pojma socialne skulpture ter predstavitev Josepha Beuysa, umetnika, ki je izraz prvi uporabil. Za tem povežem in kategoriziram PLATOON Kunsthalle kot socialno skulpturo, jo podrobno predstavim od ustanovitve do postavitve v Berlinu, obdelam njeno skupnost in opišem njen vpliv na berlinsko umetniško sceno ter orišem organizacijo PLATOON Cultural Development. Praktični del tega diplomskega dela je video inštalacija EAT MEAT?, v kateri si postavljam vprašanja o morali, družbi ter o odnosu do živali. Na podlagi Freudove delitve osebnosti raziskujem človeško - živalske odnose in človekovo moralno vlogo v teh odnosih ter vlečem vzporednice med vrednotami. Inštalacija je avtobiografsko delo, intimno in subjektivno. Njen namen je vzbuditi zavedanje in razmislek o tem, v kakšni družbi pravzaprav živimo, kakšne posledice puščajo naša dejanja in udobje, ker oboje nam vsiljuje ignoranca industrije v svojem brezkompromisnem boju za zaslužek.
Ključne besede: PLATOON, Kunsthalle, Berlin, socialna skulptura, eksperimentalni prostor, umetniška scena, video inštalacija, družba, morala, meso, srce
Objavljeno v RUNG: 01.02.2017; Ogledov: 5308; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (11,27 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
An Artist Abroad : The influence of a change in surroundings on artistic creativity
Valerija Zabret, 2016, magistrsko delo

Opis: The motivation for this thesis was author’s experience as a traveling artists and questioning how experiences abroad influenced her artistic evolution. Nowadays, in the years of globalization and cross-border collaborations, it has become very common for artists to make international connections in order to seek inspiration, funds, connections, exhibition spaces, platforms on which to show their work, studios, workshops, and to establish an international career. The idea of this thesis is to explore the phenomena of traveling artists through literature and analysis of the author’s personal experience and development as an artist in order to identify whether travel is a good practice that should be advised for emerging (or established) artists in order to evolve in their careers. This thesis, “The Influence of a Change in Surroundings on Artistic Creativity,” questions how traveling influences artists and their creativity. It offers a historically overview of the subject and presents contemporary ways and opportunities for artists to travel and work in international environments. In the second part of this thesis, the author presents poetical videos, the “An Artist Abroad – Video Poetry Series,” which were made during the research and through which the author expresses her feelings and observation of her new surroundings. Very personal and poetic work shows the progress and development in the author’s artistic practice, and it shows how new surroundings influenced her creative and production processes.
Ključne besede: art, artist, artist abroad, artist residency, traveling artist, mobility, surroundings, change, creativity, influence, production, culture, global, contemporary art, video, poetry, series
Objavljeno v RUNG: 25.02.2016; Ogledov: 6523; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (7,21 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
François Truffaut in avtorska teorija
Mery Gobec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj ideje avtorstva, ki se je najbolj uveljavila v 50. letih prejšnjega stoletja. Kako se je ta ideja materializirala v filmskih delih, analizira skozi opus Françoisa Truffauta, utemeljitelja francoskega novega vala, ki je v začetku 60. let vzklil prav v idejah avtorske politike. Pojem avtorstva je bil še dolgo po izumu filma precej nejasen, s tem pa je bil vprašljiv tudi status filma kot umetnosti. Enakopraven ostalim umetniškim kategorijam je postal šele s prihodom nove generacije francoskih filmskih kritikov v 50. letih. Ti so ostro napadli tradicijo »francoske kvalitete«. François Truffaut je z esejem Une certaine tendance du cinéma française dvignil največ prahu in filme kvalitete obtožil neizvirnosti. S prihodom 60. let je z mladimi kritiki formiral obdobje novega vala. Za uveljavitev tega filmskega gibanja je zaslužen prav njegov celovečerni prvenec Les quatre cents coups (1959). Truffaut je vso kariero ostajal zvest ideji avtorske politike in bil hkrati komercialno razmeroma uspešen ter priljubljen. S svojim delom, v katerem je zapustil močen avtobiografski pečat, je vsekakor ključno vplival na to, da je film končno pridobil umetniški status ter da se je ideja avtorstva močno ukoreninila v pore filmske umetnosti.
Ključne besede: Filmski avtor, avtorska kinematografija, avtorska kritika, avtorska politika, avtorska teorija, francoski novi val, cinefilija, François Truffaut, André Bazin, Alexandre Astruc, Roberto Rossellini, Jean Renoir, Alfred Hitchcock
Objavljeno v RUNG: 25.02.2016; Ogledov: 6072; Prenosov: 706
.pdf Celotno besedilo (3,34 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Šiška (p)osebno : Ozadje razvoja avtorskega dokumentarnega filma
Dino Schreilechner, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen teoretičnega dela diplomske naloge je osvetliti ozadje razvoja praktičnega diplomskega projekta, kratkega dokumentarnega filma Šiška (p)osebno. Besedilo na naslednjih straneh je zato sestavljeno iz dveh sklopov: Prvi del je namenjen vzpostavitvi žanrskega in zgodovinskega konteksta, v katerem je nastajal diplomski film. V njem je strnjeno povzetih več kot 120 let razvoja dokumentarnega filma v - vse od prvih posnetkov resničnega dogajanja prek razvoja avtorskega izraza v tridesetih, medvojnega in povojnega obdobja do velikih sprememb in novih možnosti, ki jih prinaša digitalizacija. Posebna pozornost je namenjena kratkemu pregledu zgodovine slovenskega filma in predstavitvi najbolj uveljavljenega načina klasifikacije dokumentarnih filmov glede na način reprezentacije. Prvi del zaokrožuje kratek teoretski uvod v promocijo dokumentarnih filmov - področje, ki je še danes pogosto zapostavljeno. Drugi del predstavlja podroben opis nastajanja avtorskega dokumentarnega projekta - od ideje in okoliščin, ki so pripeljale do izbire teme prek obširnih raziskav, strukturiranja zgodbe in priprave scenarija. Iskreno so predstavljene vse težave, s katerimi se avtor srečuje pri produkciji, torej snemanju filma, in izzive, ki jih novincu na tem področju postavlja postprodukcija - torej montaža posnetega gradiva v smiselno celoto ter dodatna obdelava slike in zvoka, ki bistveno prispevata k kakovosti končnega izdelka. Besedilo se zaključi s pregledom najbolj kritičnih točk v praktičnega projekta ter razmislekom o možnih izboljšavah in nadgradnji projekta.
Ključne besede: dokumentarni film, produkcija, video, film, dokumentaristika, zgodovina, Ljubljana, Šiška 
Objavljeno v RUNG: 24.09.2015; Ogledov: 6452; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh