Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


Iskanje brez iskalnega niza vrača največ 100 zadetkov!

1 - 10 / 100
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Oprema za izboljšanje snemanja
Gregor Dvornik, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja tehnologijo in pripomočke, ki se uporabljajo pri snemanju. V nalogi so tako predstavljeni nekateri najbolj uporabljeni pripomočki pri snemanju, kot so žerjav, voziček, helikopter, gimbal in drugi. Vsak pripomoček ima tudi predstavljeno kratko zgodovino nastanka ter opisano njegovo uporabo. Zgodovina teh pripomočkov je zelo slabo ohranjena. V večini primerov se oprema kar pojavi pri snemanju. Temu lahko pripišemo hiter razvoj filmske industrije in potrebi po izboljšanju vizualnega doživetja gledalcev. V diplomski nalogi je predstavljena uporaba in delovanje pripomočkov ter domača ali DIY izdelava in nasveti, zakaj da in zakaj ne pripomoček narediti doma.
Ključne besede: Oprema, pripomočki snemanja, zgodovina propomočkov, tehnologija, delovanje
Objavljeno: 21.01.2019; Ogledov: 14; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (1,67 MB)

2.
Komunikacija vinske industrije na spletnih družbenih omrežjih v Sloveniji
Karlo Kopjar, 2018, diplomsko delo

Opis: V svetovni vinski industriji je veliko zanimanja za tržno komunikacijo vinske industrije na družbenih omrežjih. Tak način komunikacije je relativno poceni in ob dobri uporabi učinkovit. Kot za vse tipe tržne komunikacije je tudi za tak tip komunikacije potrebno imeti strategijo. Ponujenih nam je več družbenih omrežij, a niso vsa primerna za komunikacijo z našimi strankami oziroma potencialnimi strankami. Slovenija je tradicionalna pridelovalka vina in zato so prebivalci skoraj neprestano v stiku z vinsko kulturo. Slovenci se zanimajo za uživanje domačih in kakovostnih izdelkov. V času višje stopnje brezposelnosti se je zmanjšalo uživanje vina, a je sedaj stanje spet normalno. Tako je primerno komunicirati s Slovenci o vinu na družbenih omrežjih. Zakoni pa omogočajo, da je tak tip komunikacije skoraj neoviran. Z anketo smo iskali odgovore na vprašanja o uporabi družbenih omrežij in uživanju vina. Anketiranci so pokazali zanimanje za že tradicionalne vsebine o vinu. Ugotovili smo, da so ženske bolj primerna ciljna skupina za več različnih tipov vin kot moški. Možno je povzeti, da se družbena omrežja glede vina uporabljajo bolj za to, da spomnijo nekega potrošnika, kot da ga prepričajo, saj se ti bolj zanašajo na priporočila drugih kot na kak drug vir informacij.
Ključne besede: vino, družbena omrežja, tržno komuniciranje, končni potrošniki, Slovenija
Objavljeno: 16.01.2019; Ogledov: 73; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (2,00 MB)

3.
The Road Movie
Anna Loi, 2018, diplomsko delo

Opis: Film Ceste je pojav s širokimi družbenimi in kulturnimi posledicami. Pričujoče diplomsko delo analizira značilnosti tega žanra, pri čemer upošteva nekatere najpomembnejše filme, ki so se izkazali za ključne za razvoj žanra. V povojnem obdobju, ko se je družba spreminjala, ko se je ponovno pojavil optimizem in ko se je življenjski standard povzpel do točke, da si je tudi srednji sloj lahko privoščil potovanja brez posebnega razloga, je postal tako imenovani “road movie” oziroma film ceste množični ameriški pojav, ki je bil v veliki meri je bil povezan tudi s prostranostjo ZDA in z njenimi temeljnimi kulturnimi spremembami. Ta filmski žanr se je kmalu razširil po vsem svetu in ustvaril lastna pravila in zgodovino, postal pa je tudi glasnik generacije 60. let 20. stoletja. Do danes se filmi ceste še vedno dotikajo teme samospoznavanja in odkrivanja in pogosto ne predstavljajo le fizičnega, temveč tudi metaforično potovanje vase, prav tako pa zelo pogosto vsebujejo politično izjavo.
Ključne besede: potovanje, film, cesta, upor, samospoznavanje
Objavljeno: 19.12.2018; Ogledov: 88; Prenosov: 4
.pdf Polno besedilo (94,16 MB)

4.
Odnosi med zaposlenimi na delovnem mestu in zadovoljstvo strank v storitvenem podjetju
Benjamin Curk, 2018, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je bil, da z rezultati raziskav in pravilnimi metodami dosežemo boljše odnose med zaposlenimi in posledično večje zadovoljstvo strank. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti kakšna je organizacijska klima v organizaciji in kako to vpliva na stranke, ki organizacijo obiskujejo z namenom, da jim le ta opravi želene storitve. Med zaposlenimi in strankami smo izvedli raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je služil za raziskavo organizacijske klime, medsebojnih odnosov med zaposlenimi in zadovoljstva strank. Z rezultati raziskave in ustreznimi spoznanji smo pripravili konkretne predloge vodstvu podjetja za izboljšanje organizacijske klime, medsebojnih odnosov med zaposlenimi in zadovoljstva strank. V raziskavi so sodelovali vsi zaposleni podjetja Maxisport d.o.o. in naključne stranke v podjetju
Ključne besede: Organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, merjenje klime, zadovoljstvo strank
Objavljeno: 18.12.2018; Ogledov: 127; Prenosov: 6
.pdf Polno besedilo (1,06 MB)

5.
ANALIZA TRŽNEGA POTENCIALA MOBILNE APLIKACIJE ZA UPRAVLJANJE KLIMATSKIH NAPRAV PRI SLOVENSKIH UPORABNIKIH
Timotej Kompara, 2018, diplomsko delo

Opis: Z vedno bolj razširjeno rabo interneta in mobilnih pametnih naprav ter vse lažjim dostopom do spleta je uporabnikom omogočen nenehen dostop do mobilnih aplikacij. S pomočjo mobilnih aplikacij lahko lociramo, prepoznamo, upravljamo in nadzorujemo tudi gospodinjske naprave. Uporaba mobilnih aplikacij prodira v vse segmente vsakodnevnega življenja, zato je prav, da jih izkoristimo in si olajšamo vsakdanja opravila in obveznosti. Glede na to, da uporaba mobilnih aplikacij nenehno narašča, jih lahko inovativno izkoristimo tudi na področju upravljanja klimatskih naprav. V Sloveniji obstaja veliko potencialnih uporabnikov mobilne aplikacije za upravljanje klimatske naprave. Veliko objektov je že klimatiziranih, prav tako naraščata tudi uporaba pametnih telefonov ter vgradnja klimatskih naprav. Veliko uporabnikov klimatskih naprav sodi tudi v segment uporabnikov mobilnih aplikacij, zato smo si za cilj zastavili analizo potenciala umeščanja mobilne aplikacije na slovenski trg. Pri umeščanju mobilne aplikacije so ključne naloge vzpostavitev stika s potencialnimi in obstoječimi uporabniki klimatskih naprav, predstavitev prednosti uporabe mobilne aplikacije, analiza potreb uporabnikov, njihove želje in zmožnosti ter izdelava poslovnega načrta. Mobilna aplikacija za upravljanje klimatske naprave je produkt, za katerega je treba oblikovati poslovni model, katerega temelj je raziskati povečanje vrednosti za stranke. Potencialne kupce lahko k nakupu pritegnemo z ustreznimi prodajnimi strategijami in s tem utemeljimo prihodke in dobiček. Ko nov produkt izdelamo, pa ne smemo pozabiti na njegovo nadgradnjo, na primer obdelavo podatkov o delovanju naprave, servisiranje na daljavo, optimizacijo delovanja, zniževanje stroškov in iskanje novih rešitev. Mobilna aplikacija bi požela pravi uspeh šele ob ustreznem tržnem pristopu in strategiji, ki bi temeljila na sinergiji, večdisciplinarnosti in povezovanju interesov različnih deležnikov, od dobaviteljev, proizvajalcev klimatskih naprav, inštalaterjev interneta in klimatskih naprav, do oseb v digitalnem marketingu, ki zajema tako področje informatike kot bolj družboslovna področja, od psihologije, antropologije, sociologije in oblikovanja. Menimo, da je velik potencial umeščanja mobilne aplikacije za upravljanje klimatskih naprav pri slovenskih uporabnikih zaradi predpostavke brezplačnosti mogoče izkoristiti le, če je zagotovljena uspešnost umeščanja, ki po našem mnenju temelji na pogoju sodelovanja kadrov različnih strok. S tem pa se nam tudi odpirajo vrata v nadaljevanje raziskovanja, katerega namen bi bilo ugotoviti, ali obstaja interes povezovanja deležnikov različnih strok in znanstvenih smeri. Raziskali in analizirali bi možnosti, izzive in predpostavke uspešnosti modela večdisciplinarnosti in interdisciplinarnosti, saj predpostavljamo, da bi omogočal nadgrajevanje mobilne aplikacije, s katero je možno dosegati dobre poslovne rešitve vseh povezanih deležnikov, ne le rešitev za uporabnike klimatskih naprav.
Ključne besede: mobilna aplikacija, internet, pametni telefon, klimatska naprava, konkurenčnost, zadovoljna stranka
Objavljeno: 18.12.2018; Ogledov: 124; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (772,95 KB)

6.
Lik intelektualke v slovenski književnosti do druge svetovne vojne
Urša Pogačar, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo preučuje literarna besedila slovenskih avtoric in avtorjev, ki na mesto glavnih književnih likov postavljajo žensko, ki ne nastopa več v svoji tradicionalni vlogi (žena/mati/ljubica), temveč predstavlja novo družbeno vlogo (izobraženka/intelektualka). V zadnjem desetletju 19. stoletja in v obdobju do 2. svetovne vojne so slovenske pisateljice v svojih literarnih besedilih predstavile nov književni lik v slovenski literaturi – lik intelektualke. Predstavile so like žensk z intelektualnimi ambicijami, ki si z izobrazbo pridobijo poklic, s katerim vstopijo v javno sfero življenja. Zaposlujejo se na področju šolstva (študentke, učiteljice), umetnosti (pisateljice, glasbenice) in naravoslovja (znanstvenice, inženirke). Znotraj javne sfere se soočajo z različnimi težavami: nezadovoljstvo s poklicem (neenakopravnost, celibat), odpor do domačega okolja (patriarhalna družbena ureditev), finančno pomanjkanje (necenjeno delo), razdvojenost (čustva/razum) in neuresničenost (družina/služba). Nekatere življenje spremenijo s poroko, vendar niso srečne, saj s tem pristanejo na podrejeni položaj znotraj zasebne sfere, manj je takih, ki pod težo življenja resignirajo, zbolijo ali umrejo, največ je tistih intelektualk, ki težkemu življenju in poklicu navkljub zavračajo tradicionalno vlogo ženske v družbi, si želijo enakopravnosti in znotraj težke situacije vztrajajo. Na ta način so slovenske pisateljice opozarjale na neenakovreden položaj žensk v družbi in dokazovale, da je ženski spol enakovreden moškemu ter si zasluži enake temeljne človekove pravice, to so pravica do izobrazbe, zaposlitve, plačila, politične volilne pravice. Opozarjanju na problematiko neenakovrednega položaja žensk v družbi so se pisateljicam v dvajsetih letih 20. stoletja pridružili slovenski pisatelji, tudi v njihovih besedilih se namreč pojavijo glavni ženski književni liki, ki zavzemajo novo družbeno vlogo, čeravno jih je številčno manj kot pri pisateljicah.
Ključne besede: slovenske pisateljice, slovenski pisatelji, Lea Fatur, Marica Nadlišek Bartol, Zofka Kveder, Marija Kmet, Marijana Kokalj Željeznova, Milena Mohorič, Silva Tdina, Stanko Majcen, France Bevk, Ivan Mrak, intelektualka, ženska družbena vloga, enakopravnost
Objavljeno: 12.12.2018; Ogledov: 67; Prenosov: 8
.pdf Polno besedilo (682,77 KB)

7.
Življenje in zapuščina posameznikov, zaslužnih za razvoj planinstva in gorništva na Goriškem
Nika Merljak, 2018, diplomsko delo

Opis: Predmet moje diplomske naloge je pet izbranih posameznikov: Valentin Stanič, Henrik Tuma, Jože Abram - Trentar, Ludvik Zorzut in Klement Jug, ki so bistveno pripomogli k razvoju planinstva in gorništva na Goriškem, ter zapuščina, po kateri se jih danes spominjamo tako v njihovih domačih krajih kot tudi drugod po Sloveniji. Poleg uvodnega in zaključnega dela je osrednji del diplomskega dela razdeljen na dva sklopa. V prvem, teoretičnem, delu je v vsakem podpoglavju sistematično in kronološko predstavljeno življenje vsakega od petih izbranih posameznikov. V drugem, empiričnem, delu je najprej v podpoglavjih za vsakega izbranega posameznika predstavljena njegova zapuščina, ki je danes vidna v domačem kraju ter drugod po Sloveniji. Sledi odgovor na izhodiščno vprašanje: Kako je danes zapuščina izbranih mož vidna v njihovih rojstnih krajih in drugod po Sloveniji ter koliko pravzaprav o njih in njihovi zapuščini vedo prebivalci Goriške? Prav tako naloga odgovarja na podvprašanji: Kateri so glavni razlogi za nepoznavanje zgodovine domačih krajev? Je to nezainteresiranost ljudi na splošno; premajhna zainteresiranost in podjetnost krajanov za širitev zgodovine in tradicije domačega kraja ali pa so razlogi drugačni? ter Kateri so tisti dejavniki, ki bi povečali zanimanje za zgodovino domačega okolja ter razpoznavnost pomembnih domačinov in njihove zapuščine? Odgovori so pridobljeni z interpretacijo domače in tuje strokovne literature ter analizo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnjevali prebivalci Goriške.
Ključne besede: Goriška, gorništvo, planinstvo, zapuščina, Valentin Stanič, Henrik Tuma, Josip Abram, Ludvik Zorzut, Klement Jug.
Objavljeno: 08.11.2018; Ogledov: 123; Prenosov: 14
.pdf Polno besedilo (937,46 KB)

8.
Uporaba različnih kvasovk v pridelavi jabolčnega vina
Luka Koporec, 2018, diplomsko delo

Opis: Kemijske in senzorične lastnosti vina so poleg genetskih danosti ter geo-klimatskih okoliščin odvisne tudi od strategije tehnologije pridelave, ki jo izbere vinar. V to strategijo spada tudi izbira seva kvasovke. Vinski trg postaja vse bolj zahteven in željan nečesa novega, zato vse več vinarjev poskuša pridobiti drugačne lastnosti vin z uporabo drugačnih sevov kvasovk, oziroma z uporabo kombinacij različnih vrst kvasovk. V diplomski nalogi smo preučevali vpliv različnih kombinacij kvasovk na potek fermentacije ter na osnovne kemijske in senzorične lastnosti pridelanega jabolčnega vina. Poskus je bil izveden na laboratorijski skali. Rezultati poskusa so pokazali, da različne vrste kvasovk različno vplivajo na senzorične lastnosti vina, nekoliko manj pa na kemijske lastnosti. Rezultati nakazujejo, da različne kvasovke različno hitro porabljajo sladkorje, kar vpliva tudi na hitrost poteka fermentacije. Ob opazovanju osnovnih kemijskih lastnostih smo opazili razlike med kvasovkami oz. kombinacijami kvasovk pri parametrih kot so hlapne kisline in reducirajoči sladkorji, medtem ko v vsebnosti alkohola in pH vrednostih končnih jabolčnih vin med obravnavanimi fermentacijami nismo opazili razlik. Senzorična analiza vonja in barve jabolčnih vin je potrdila vpliv kvasovk na barvo, intenzivnost, trajnost in vrsto vonja.
Ključne besede: jabolčno vino, ne-Saccharomyces kvasovke, potek fermentacije, kvasovke, senzorična analiza
Objavljeno: 26.10.2018; Ogledov: 166; Prenosov: 14
.pdf Polno besedilo (1,34 MB)

9.
IZBOR NAJPRIMERNEJŠEGA NAČINA ZA ANALIZO KOMENTARJEV GOSTOV ZA IZBRANI SLOVENSKI HOTEL
Irenej Karnel, 2018, diplomsko delo

Opis: Hoteli morajo za svoj dolgoročni obstoj in rast stremeti k nenehnim izboljšavam in poslovni odličnosti. S tem mislimo na razvoj novih, boljših in dodatnih storitev, ker z današnjimi storitvami ne bodo zadovoljili potrebe gostov jutri. Ključ do razumevanja potreb gostov je, da jih razumemo ter iz njihovih realnih občutkov, potreb, strahov in pričakovanj dobimo podlago za izboljšave. Diplomsko delo opisuje in raziskuje načine za analiziranje komentarjev in ocen gostov na spletnih mestih ter opisuje pomen komentarjev za hotel. S pomočjo literature smo prepoznali več različnih načinov, ki jih hotel lahko uporablja. Cilj diplomskega dela je s pomočjo vodstva hotela izbrati najprimernejši način za spremljanje komentarjev gostov in na podlagi delovanja prikazati možnosti za konkretne izboljšave ponudbe v izbranem hotelu. Izbrani ponudnik nam je omogočil testno uporabo programa, s pomočjo katerega smo pridobili analize, ki so bile osnova za ugotavljanje morebitnih izboljšav v hotelu. Podjetje lahko polno izkoristi sistem le, če ugotovitve, ki jih pridobi iz sistema, prenese v podjetje do tiste ravni, kjer je moč odločanja za spremembe.
Ključne besede: Spletni komentarji, hotel, načini za analizo, izboljšave
Objavljeno: 23.10.2018; Ogledov: 208; Prenosov: 12
.pdf Polno besedilo (461,60 KB)

10.
Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh