Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


Iskanje brez iskalnega niza vrača največ 100 zadetkov!

1 - 10 / 100
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vojna škoda na Goriškem med prvo svetovno vojno: primer vasi Miren pri Gorici
Vojko Ferletič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljam vojno škodo na Goriškem na primeru vasi Miren. Najprej predstavim Miren pred prvo svetovno vojno, nato na podlagi časopisnih člankov predstavim življenje v vasi v zaledju fronte in vse skupaj umestim v kontekst prve svetovne vojne. V tem sklopu opišem tudi begunsko kolonijo v Savinjski dolini, ki je nastala s selitvijo mirenske čevljarske zadruge na grad Vrbovec pri Mozirju, kamor je odšla v begunstvo večina mirenskega prebivalstva. Sledi opis termina vojne škode, ki mu sledi poglavje z opisi ukrepov za obnovo Goriške, ki so jih izvedle tako avstro-ogrske kot italijanske oblasti, in vloge Maksa Fabianija. Sledi opis vojne škode v Mirnu, kjer poleg časopisnih člankov uporabim tudi cenitve vojne škode, ki jih hrani državni arhiv v Gorici. Tu podrobneje predstavim škodo dveh družin, ki sta bili sorodstveno povezani in sta skupaj preživeli begunstvo v Ljubljani. Poglavju o civilnih žrtvah, kot posebni vrsti vojne škode, je dodan seznam umrlih prebivalcev Mirna in seznam padlih, ranjenih, obolelih in ujetih vojakov iz takratne občine Miren. Diplomsko delo zaključim z opisom deželnega stavbnega reda.
Ključne besede: Miren, Goriška, prva svetovna vojna, soška fronta, vojna škoda
Objavljeno: 20.02.2020; Ogledov: 30; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (3,89 MB)

2.
Pregled in ocena državnega lastništva v slovenskem pristanišču
Jaka Mermolja, 2019, diplomsko delo

Opis: Slovensko pristanišče Luka Koper je tema, o kateri je bilo v zadnjih letih veliko povedanega in slišanega s strani različnih medijev, predstavnikov oblasti ter sindikatov. Istočasno je to tematika, ki je obravnavana v različnih strokovnih in znanstvenih člankih. Gre za podjetje, ki s svojim delovanjem močno vpliva na transportno logistični sektor Slovenije. Poslovanje Luke Koper je pomembno za večje število deležnikov, kot so: druga državna podjetja, npr. Slovenske železnice, različni uvozniki in izvozniki, prevozniki, špedicije, agencije, kontrolne hiše in ostale panoge, ki so kakorkoli vezane na pretovor blaga. Ker je Luka Koper edino slovensko trgovsko pristanišče, lahko govorimo o podjetju državnega pomena, istočasno pa je to eden večjih zaposlovalcev Slovenskega primorja. Cilj diplomske naloge je sistematičen prikaz pomena Luke Koper za Slovenijo. Predstavljen je njen razvoj od začetkov pa do danes, način upravljanja ter prednosti, ki jih ima celotno slovensko gospodarstvo od pristanišča. Prav zaradi velikega pomena, ki ga ima pristanišče za Republiko Slovenijo, so opisane največje investicije v infrastrukturo, ki so za pozicioniranje pristanišča na svetovnem trgu nujne. Analizira se vprašanje ali je Republika Slovenija res dober lastnik podjetja Luka Koper, kako z njim gospodari in ali ima, kot dober lastnik, za podjetje dolgoročno strategijo razvoja.
Ključne besede: Slovensko pristanišče, Luka Koper d. d., državno lastništvo, koncesijska pogodba
Objavljeno: 12.02.2020; Ogledov: 75; Prenosov: 11
.pdf Polno besedilo (1,82 MB)

3.
ANALIZA STANJA NAPRAV ZA NANAŠANJE FITOFARMACEVTSKIH SREDSTEV V OBČINAH BRDA IN NOVA GORICA
Alen Maligoj, 2020, diplomsko delo

Opis: V letu 2018 smo na področju občin Brda in Nova Gorica opravili redni pregled naprav za nanos FFS. Na pršilnikih smo v skladu z zakonodajo preverili tehnično brezhibnost celotne naprave in njenih posameznih sestavnih sklopov. Podatke smo primerjali s podatki iz rednega pregleda naprav za nanos fitofarmacevtskih sredstev na istem področju iz leta 2014 ter s podatki iz literature in ankete, opravljene na terenu. V letu 2018 smo analizirali 992 pršilnikov, leta 2014 pa 263 pršilnikov. Povprečna starost pršilnikov v Brdih je 27 let, v Novi Gorici pa so eno leto mlajši. Ugotovili smo, da se je delež neustreznih pršilnikov na področju obeh občin v letu 2018 zmanjšal. V Brdih je na prvem mestu napak zamašena šoba s 23,7 % deležem; sledi poškodovan ali neustrezen manometer z 20,3 % deležem. V Novi Gorici je na prvem mestu napak poškodovan ali neustrezen manometer s 26,7 % deležem in za njim zamašena šoba z 19,8 % deležem. Po vsakem škropljenju očisti pršilnike v Brdih 60,26 % od vseh anketirancev, na področju Nove Gorice pa 52,05 %. Analiza stanja pršilnikov je pokazala, da sta poglavitna vzroka tehničnih napak nečistoča in neustrezno vzdrževanje naprav.
Ključne besede: pršilniki, redni pregled, tehnične napake, vzdrževanje.
Objavljeno: 02.02.2020; Ogledov: 114; Prenosov: 5
.pdf Polno besedilo (1,25 MB)

4.
MED KVANTITETO IN KVALITETO
Kris Stergulc, 2019, diplomsko delo

Opis: Za razumevanje vzpona briškega vinarstva je potreben splošen vpogled nazaj v zgodovino tega specifičnega okolja. V kontekstu naloge je za razumevanje vinogradništva razložen geografski in zgodovinski pregled Goriških brd. V nadaljevanju je opisan in razložen kolonat in njegov razvoj. Pri omembi grofa Silveria de Baguerja pride prvič do poudarka modernizacija vinogradništva v Brdih. Grof de Baguer predstavlja za Brda prelomnico o kakovostnem pridelovanju vina. Dogodki v 20. stoletju na tleh Goriških brd zajemajo čas prve svetovne vojne, življenje ob meji, drugo svetovno vojno in čas po njej. S temi dogodki je povezano tudi vinogradništvo, zato je v nalogi opisana zgodovina vinogradništva, od prvih omemb do leta 1500, kasneje do propada Napoleona leta 1813, med prvo in drugo svetovno vojno in zadružni tip kmetovanja v Brdih v času Jugoslavije, kjer kakovost ni bila na prvem mestu. S prehodom iz zadružnega tipa pridelovanja vina v času Jugoslavije in sistema, ki ni spodbujal kakovosti in podjetništva, preidemo v osemdeseta leta, ki predstavljajo drugo prelomnico v nalogi. Sledi opis družin, ki se odločijo za kakovost in povzročijo spremembe na trgu vinarstva. V nalogi so predstavljeni začetki, problemi ob prehodu v samostojno podjetništvo, iskanju trgov, izobraževanja ter razlike prej in potem. Kot primer kakovostnega pridelovanja vina je opisana zgodovina družine Ščurek, ki zaradi kasnejših uspehov in zanimivega družinskega arhiva predstavlja prav ta prehod iz kvantitete v kvaliteto.
Ključne besede: vinogradništvo, Goriška brda, Dobrovo, Kolonat, Silverio de Baguer, 20. stoletje, meje, Jugoslavija, kvantiteta, Ščurek, kvaliteta.
Objavljeno: 12.12.2019; Ogledov: 190; Prenosov: 14
.pdf Polno besedilo (1,05 MB)

5.
Dileme pri usvajanju pomožnih glagolov v italijanščini s strani slovenskih govorcev
Lionella Costantini, 2019, diplomsko delo

Opis: Tema diplomske naloge so pomožni glagoli v italijanščini in v slovenščini, izvedena je bila eksperimentalna študija. Glavni cilj raziskave je bil pojasniti, ali imajo Slovenci dileme z izbiro pomožnih glagolov v italijanščini glede na to, da sta v italijanščini dva t.j. essere in avere, v slovenščini pa le eden, t.j. glagol biti. Kot izhodišče sem uporabila študijo Antonelle Sorace (1992). Za raziskavo je bila uporabljena metodologija vprašalnika z likertovo lestvico. S c-testom pa sem ugotovila nivo znanja italijanskih in slovenskih učencev iz srednjih šol. Analiza pridobljenih rezultatov je pokazala, da drži, kar smo predvidevali. Govorci slovenščine raje izberejo stavke s pomožnim glagolom essere, ker ga v slovenščini poznajo. Glagol avere pa uporabljajo manj, ker ga slovenščina nima.
Ključne besede: Pomožni glagoli v italijanščini, pomožni glagoli v slovenščini, jezikovni prenos, c-test, Likertova lestvica, usvajanje drugega jezika
Objavljeno: 05.12.2019; Ogledov: 207; Prenosov: 12
.pdf Polno besedilo (1,49 MB)

6.
Ocena ekonomske upravičenosti izgradnje poslovnega objekta ter načrtovanje novega postopka proizvodnje v izbranem podjetju
Sebastian Fornazarič, 2019, diplomsko delo

Opis: Podjetje LEDLUKS d.o.o. že več kot 6 let izdeluje luči na LED osnovi. Doseglo je stanje, kjer želi skrajšati čas, ki poteče od prejetja naročila do njegovega končanja. Glede na proizvodne potrebe smo tudi prišli do zaključka, da proizvodnja brez zalog (v nadaljevanju bo uporabljen izraz JIT) ni primerna in, da se je potrebno poslužiti agilne proizvodnje. Z analizo proizvodnega procesa smo ugotovili, da ima vsak aluminijasti profil luči zelo dolgo pot, pri čemer je vsak korak potencialen razlog za zamude. Izkazalo se je, da so podizvajalci nezanesljivi, kar dodatno dokazuje neprimernost proizvodnje tipa JIT. Zato smo zastavili koncept novega proizvodnega procesa, ki skoraj ne potrebuje podizvajalcev. Izračunali smo potrebne količine, ki bi jih moralo podjetje imeti na zalogi. Te presegajo možnosti obstoječih prostorov, kjer ni možnosti širitve. Ena izmed opcij je izgradnja namenskega objekta. Najprej smo analizirali trenutno prostorsko stanje in ocenili potrebne zahteve podjetja. Na podlagi bilanc smo določili tudi promet do leta 2030 in odnos do stroškov. Po informativni ponudbi gradbinca in raziskavi nepremičninskega trga smo določili okvirno ceno celotnega projekta. S kalkulacijami in uporabo poslovnih izkazov smo ugotavljali smiselnost projekta in ali se le ta povrne v želenem obdobju. Predštudija naj bi služila kot osnova za na daljno poglobitev, saj so rezultati obetajoči.
Ključne besede: ekonomska upravičenost, proizvodnja, proizvodni proces, LED, pred študija, zaloga, agilna proizvodnja
Objavljeno: 04.12.2019; Ogledov: 196; Prenosov: 14
.pdf Polno besedilo (1,73 MB)

7.
Umetniški slog animiranih likov zahoda in vzhoda
Miha 1Oven, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na analizo sloga oblikovanja videza lika za animirani film v primerjavi med ameriško in japonsko animacijo. Slog oblikovanja videza animiranega lika opredeljujemo na podlagi različnih področij. Mednje uvrščamo navidezne značaje lika, raznolikost zgradb telesa, strukturo obraza, oblikovanje prepoznavnih značilnosti silhuet lika, metode in tehnike za dosego učinkov zgradb delov telesa (roke, noge …), ustvarjanje karakterističnih lastnosti same silhuete, predhodno pripravo s specifičnimi smernicami videza lika za animiranje (določitev velikosti lika, barvne lestvice, upoštevanje terminov emocij …) in ne nazadnje doseganje različnih učinkov gibanja. Cilj diplomske naloge je analizirati razlike in enakosti ameriške in japonske animacije (ameriški animirani film Osmosis Jones in japonska animirana serija Cells at Work!), ki si zasluženo delita vodilno mesto po vplivu v svetu animiranega medija. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so razloženi pojmi in strokovni termini s pomočjo tujih avtorjev in virov. Vsebina teoretičnega dela se smiselno nadaljuje v empiričnem delu z analizo področij, obrazloženih v teoretičnem delu. Torej, kot je v teoretičnem delu razložena silhueta v animaciji, je tudi v empiričnem delu analizirana silhueta v ameriški in japonski animaciji.
Ključne besede: animiran film, RG, dizajner, stil, 3D, 2D, anime, manga, animirani lik, proporcija
Objavljeno: 25.11.2019; Ogledov: 183; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (2,35 MB)

8.
2D animirani film skozi čas
Antonella D'Amico, 2019, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomske naloge podamo definicijo animiranega filma in na kratko opišemo, kako nastane animirani film. Omenimo tudi osnovne standarde animacije. Drugi del diplomske naloge je razdeljen na pet obdobij razvoja, na podlagi katerih opišemo zgodovino 2D animiranih filmov. V prvem obdobju predstavimo delovanje in nastanek naprav, ki jih na splošno imenujemo »optične igrače« in delujejo po principu persistence vida. Podrobneje opišemo »laterno magico«, »tavmatrop«, »fenakitoskop«, »zoetrop«, »slikofrc«, »praksinoskop« in »optično gledališče«. Pri vseh navedemo, kdo in kdaj jih je izumil ter opišemo njihovo delovanje. Drugo obdobje razvoja temelji na pionirjih animiranega filma. Podrobneje navedemo avtorje, kot so Emile Cohl, Winsor McCay, Pat Sulivan in Otto Messmer ter brata Fleischer. Obrazložimo njihova najbolj prepoznavna dela, ki so prispevala k napredku animiranega filma. V tretjem obdobju razvoja prikažemo razcvet animiranih filmov s pomočjo analize del treh pomembnejših ustvarjalcev, in sicer Walta Disneya, Texa Averyja in Osamuja Tezuke. V četrtem obdobju razvoja opišemo slog animacije pri animacijskih hišah UPA, Warner Bros ter Hana in Barbera na podlagi njihovih likov. Omenimo tudi dva samostojna umetnika eksperimentalne animacije Normana McLarena in Johna Whitneyja. V petem obdobju prikažemo tehniko 2D digitalne animacije ter prvi digitalni animirani seriji (The Simpsons in South Park) in prva digitalna animirana filma (The Rescuers Down Under in The Iron Giant). Tretji del diplomske naloge je v celoti namenjen analizi avtoričinega kratkega digitalnega 2D animiranega filma Bubbles s primeri dela v programih TVPaint in Adobe After Effects. Diplomska naloga je zastavljena kot študijsko besedilo za vse, ki jih zanima animirani film in želijo pridobiti podlago za širjenje svojega znanja na tem področju. Tako kot vse izrazne oblike sodobne kulture tudi animacijska kinematografija ostaja razdvojena med umetnostjo in industrijo, med umetniškim elementom ter ekonomskim vidikom komercialnega izkoriščevanja. Nobenega od teh dveh vidikov ni mogoče zanemariti, ker oba prispevata k opredelitvi, razširjanju in sprejemu umetniškega dela. Zaradi tega tudi namen diplomske naloge ni zgolj navajanja seznama imen in naslovov, ki ga narekuje le kronološka D’Amico, Antonella: 2D animirani film skozi čas. Dip.nal. Nova Gorica, AU/UNG, 2019 časovnica, temveč gre za besedilo, ki poskuša prikazati mrežo odnosov med posameznimi osebnostmi, filmi in zgodovinsko-kulturnim kontekstom.
Ključne besede: animacija, animirani filmi, optične igrače, slog, animirane serije, digitalna animacija
Objavljeno: 25.11.2019; Ogledov: 387; Prenosov: 9
.pdf Polno besedilo (3,28 MB)

9.
Kako financirati umetniški izdelek z uporabo socialnih omrežij
Anja Zadnik, 2019, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu raziskujem, kaj je potrebno za to, da bi umetnik z uporabo socialnih omrežij lahko financiral svoj umetniški izdelek. Ugotavljam, da so to znanje trženja, uporabe ideje in zgodbe, ki se prodaja, ter poznavanje omrežij, ki jih umetnik uporablja za učinkovito oglaševanje in prodajo. Koncept »revni umetnik« lahko v sodobnem času končno zavržemo, saj je v svetu toliko dosegljivega znanja, s katerim si lahko prav vsak umetnik pomaga, da s pomočjo svojih sledilcev ali patronov vsak zadani projekt na koncu tudi finančno podpre. V pisnem delu si ogledamo tudi zgodovino patronstva in kako se je razvilo vse do današnje točke, vrste socialnih omrežij, ki jih ima umetnik danes na voljo ter uspešne primere.
Ključne besede: animacija, umetnost, patronstvo, financiranje, socialna omrežja, instagram, youtube, kickstarter, patreon
Objavljeno: 25.11.2019; Ogledov: 217; Prenosov: 20
.pdf Polno besedilo (8,81 MB)

10.
FOTOELEKTROKEMIČNI RAZKROJ BARVILA RODAMIN B V ODPADNIH VODAH Z UPORABO NANOSOV S FLUOROM DOPIRANEGA KOSITROVEGA OKSIDA
Matjaž Reya, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo z metodo fotoelektrokatalitičnega procesa opazovali razgradnjo barvila rodamin B v vodi. Izmerili smo čas, ki je bil potreben, da se je barvilo razgradilo in se je voda razbarvala. Vzorce smo analizirali s pomočjo UV-Vis spektroskopije. Raziskavo smo izvajali v foto-elektrokemijski celici, pri čemer smo uporabili anodo, katodo in referenčno elektrodo. Za anodo smo uporabili steklo z nanosom s fluorom dopiranim kositrovim oksidom (ang. fluorine doped tin oxide - FTO). Enako steklo smo izbrali za katodo, premazali smo jo s platino (Pt), za referenčno elektrodo pa smo uporabili srebro-srebrovo kloridno elektrodo (Ag|AgCl). Eksperiment je bil sestavljen iz treh obravnav z namenom primerjanja podatkov v različnih pogojih. Uporabili smo svetila treh valovnih dolžin 365 nm, 405 nm, in Vis svetlobo (> 400 nm). Potek reakcije smo preverili z uporabo 0,01 M žveplove kisline (H2SO4) in 0,001 M natrijevega hidroksida (NaOH). Ugotovili smo, da se je barvilo rodamin B koncentracije 1 × 10-5 mol/L, razgradilo samo v kislem mediju, z uporabo svetila valovne dolžine  = 405 nm. Razgradnja je v tem primeru potekala od 30 do 80 min. Na čas, ki je bil potreben za razgradnjo barvila, je bistveno vplivala aktivacija filma FTO. Eksperiment smo izvedli tudi brez svetila, v popolni temi, ta je, glede na poskuse z svetilom, potekel bistveno počasneje ali sploh ni potekel.
Ključne besede: Fotoelektrokataliza, rodamin B, FTO, razgradnja barvila, čiščenje vode
Objavljeno: 21.10.2019; Ogledov: 297; Prenosov: 20
.pdf Polno besedilo (1,73 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh