Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 346
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpeljevanje sprememb v procese izbranega podjetja z analizo in predlogi izboljšav
Monika Krznar, 2017, diplomsko delo

Opis: Naša motivacija za diplomsko je bila želja po optimizaciji poteka dela v razvojno-raziskovalnem oddelku in oddelku tehnologije v izbranem podjetju, katerega osnovna dejavnost je pretežno projektno organizirana. Namen diplomskega dela je dvigniti učinkovitost delovnega procesa tako, da se izpostavi potencialne moteče dejavnike, ki upočasnjujejo izvajanje delovnega procesa, zavirajo nadaljnji napredek v podjetju in podati predloge o izboljšavah. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili teoretične vidike organizacije, organizacijske strukture in povezav znotraj organizacije. Uvedba sprememb in izboljšav v podjetjih ni smiselna brez predhodnega razumevanja organizacije. Zaradi vpeljevanja sprememb na vseh ravneh podjetja, se je njihove vpeljave potrebno lotiti na pravi način, saj obstaja tveganje, da zaradi napačnega pristopa sprememba prinese več težav kot koristi. Mnenja smo, da je najbolj smotrno vpeljavo sprememb obravnavati kot projekte, zato smo del diplomskega dela namenili predstavitvi projektnega managementa. V praktičnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo potencialnih motenj delovnega procesa v izbranem podjetju. Pri raziskovanju smo zbrali podatke pretežno s pomočjo anketiranja zaposlenih v podjetju. Informacije pridobljene z raziskavo smo analizirali in na podlagi rezultatov strukturirali ter predlagali možne spremembe predvsem na področju komunikacije in organizacijske kulture ter organizacijske strukture. Le-te naj bi omogočile manj ovirano delovanje razvojno-raziskovalnega oddelka in oddelka tehnologije ter posledično celega podjetja. Menimo, da bi predlagane spremembe rešitve ustvarile ugodnejše pogoje za poslovanje podjetja, podjetje pa bi s primerno uvedbo le-teh vzpostavilo bolj tekoč delovni proces.
Ključne besede: Motnje, optimizacija, proces dela, organizacija, projektni management
Objavljeno: 21.12.2017; Ogledov: 125; Prenosov: 6
.pdf Polno besedilo (1,31 MB)

2.
Povečanje ekonomičnosti poslovanja trsničarskih kmetij z optimizacijo stroškov davčnih obveznosti
ivan krašna, 2017, diplomsko delo

Opis: Število aktivnih kmetij v Evropi, tudi v Sloveniji, se iz leta v leto manjša, sočasno pa prevzemajo sproščene obdelovalne površine sosednje kmetije. Z večanjem kmetij, z možnostjo vstopa v sistem DDV-ja ter s spreminjanjem davčne zakonodaje pa je prišlo pri obdavčitvi kmetijske dejavnosti do velikih sprememb. Še nikoli ni imel kmetovalec toliko različnih variant obdavčitev, med katerimi se mora odločati. Seveda je pri odločitvah potrebno skrbno upoštevati vse okoliščine, ki so prisotne na posamezni kmetiji, saj le tako lahko izberemo optimalno varianto, ki pomeni predvsem zakonito, a hkrati najbolj ugodno možno plačevanje davkov in drugih dajatev. Ker je na vedno več kmetijah, poleg osnovne kmetijske dejavnosti, prisotna tudi dopolnilna dejavnost oz. druga dejavnost, pa je sprejemanje pravih odločitev še toliko težje. V diplomski nalogi je prikazano, do kako velikih razlik pri plačevanju davkov na posamezni kmetiji lahko pride, če med možnimi variantami ne izberemo optimalne rešitve za našo kmetijo. Da se pravilno odločimo, moramo dobro proučiti sedanje stanje in predvidene investicije, saj med posameznimi načini ugotavljanja prihodkov ne moremo prehajati kar vsako leto. Pravilna odločitev lahko bistveno pripomore k stroškovni učinkovitosti kmetije, kar je seveda pogoj za njen dolgoročni obstoj.
Ključne besede: trsničarstvo, druga dejavnost na kmetiji, trsne cepljenke, DDV, dobiček, dohodnina
Objavljeno: 21.12.2017; Ogledov: 106; Prenosov: 4
.pdf Polno besedilo (1,61 MB)

3.
4.
Pomen pravočasnega obvestila o napaki pri posamezni vrsti pogodbe
Rok Fakin, 2017, diplomsko delo

Opis: Način, roki in posledice nepravočasnega in nepravilnega grajanja napak v zakonodaji niso enovito urejeni. Obligacijski zakonik določa splošno ureditev, upoštevati pa je treba še številne specialne predpise, kar pride najbolj do izraza pri prodajni pogodbi, pri gradbeni pogodbi pa se je treba opreti tudi na Posebne gradbene uzance. Poleg tega je treba upoštevati vrsto napake, saj postavljajo predpisi različna merila za očitne in skrite napake, posebej pa so urejene še pravne napake. Namen diplomske naloge je opozoriti na pomen skrbnega ravnanja pogodbene stranke v fazi izpolnitve pogodbe. Za to, da lahko od nasprotne stranke uspešno uveljavlja pravice iz naslova odgovornosti za napake, mora slediti pravilom o pregledu in prevzemu stvari ter pravočasnem in pravilnem obvestilu o napaki. Nadalje je pomembno, da svoje pravice iz tega naslova uveljavlja pred sodiščem v predpisanem roku. Opustitev kateregakoli dejanja ima v večini primerov za posledico izgubo pravic iz naslova odgovornosti nasprotne stranke za stvarne in pravne napake izpolnitve. Diplomska naloga opozarja tudi na izjeme, ko zamuda roka ne vpliva na pravice iz naslova odgovornosti za napake. V diplomski nalogi je bilo z analizo splošnih in posebnih predpisov ter mednarodne konvencije in pravne prakse ugotovljeno, da je poznavanje posebne ureditve za posamezno vrsto pravnega posla ter tudi specialne ureditve v okviru istovrstnega pravnega posla (prodajne pogodbe) ključnega pomena za uveljavljanje pravic v primeru, ko je izpolnitev nasprotne stranke obremenjena z napako.
Ključne besede: Grajanje napak, očitne napake, skrite napake, pravne napake, pregled stvari, prevzem stvari, pravočasno in pravilno grajanje napak
Objavljeno: 20.11.2017; Ogledov: 182; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (871,23 KB)

5.
Implementacija standarda kakovosti IATF v avtomobilskem podjetju
Tjaša Kreft, 2017, diplomsko delo

Opis: Konkurenca na trgu avtomobilistične industrije je v zadnjih letih postala zelo močna, saj so vsa avtomobilska podjetja in podjetja, ki proizvajajo avtomobilske dele , s procesi stalnih izboljšav in učenja iz izkušenj preteklih let prilagodila svoje poslovanje trgu povpraševanja. Med razlogi sta seveda dobiček podjetja in uporaba standardov kakovosti, ki podjetju zagotavlja varne proizvode za uporabnike in, kot že prej omenjeno, večji dobiček in dobro ime blagovne znamke. V diplomskem delu je opisan nov standard kakovosti IATF 16949 ter potek in metoda, ki smo jo uporabili za pregled zahtev standarda v podjetju. Za boljše razumevanje standarda je v diplomskem delu predstavljena izpolnitev zahteve celotnega proizvodnega vzdrževanja. Predstavljeni so potek dela izpolnitve zahteve, uvedeni ukrepi in optimizacija v izvajanju preventivnih ukrepov. Izboljšavo smo uvedli v optimizaciji preventivnih ukrepov s ciljem zmanjšanja števila nepotrebnih ukrepov in izboljšanja časov izvajanja ukrepov in obratovanja strojev. Predstavljen je plan preteklega leta obratovanja strojev v primerjavi z letnim planom preventivnih ukrepov, ki se izvajajo. S predlaganimi rešitvami se je zmanjšalo ali povečalo število preventivnih in intervencijskih ukrepov, povprečni čas popravila stroja (MTTR – ang. mean time to repair) se je skrajšal in čas nepretrganega delovanja stroja se je povečal (MTBF – ang. mean time between failures).
Ključne besede: Standard kakovosti, IATF 16949, implementacija standarda kakovosti, kakovost vzdrževanje, preventivno vzdrževanje
Objavljeno: 25.09.2017; Ogledov: 441; Prenosov: 39
.pdf Polno besedilo (720,43 KB)

6.
Zamenjava obstoječih reaktivnih barvil v tiskarni tekstilne tovarne
Gašper Čefarin, 2017, diplomsko delo

Opis: Dandanes se v tekstilni industriji uporabljajo različna barvila za barvanje in tiskanje tekstila. Različne vrste barvil se razlikujejo po kemijskih in fizikalnih lastnostih. Manjše razlike, ki imajo v tiskarni lahko velik pomen, so opazne tudi pri barvilih iste vrste različnih proizvajalcev. Pri izbiri barvil je potrebno biti pozoren na to, kakšen ton ima barva na tekstilu, koliko je barva čista ali motna, ter kakšna koncentracija barvila je potrebna, da dosežemo določeno svetlost barve. Cilj barvanja in tiskanja v tekstilni tovarni je namreč velikokrat tudi poustvariti določeno barvo na tekstilu, ki si jo kupec zaželi. To izvedejo tako, da barvila različnih barv zmešajo skupaj v pravem razmerju, pri čemer uporabljajo različno opremo in računalniške programe. V podjetju Tekstina so se odločili za primerjavo do sedaj uporabljanih barvil s cenejšimi barvili drugega dobavitelja. Menjava barvne palete barvil je proces, ki zahteva svojevrsten projekt ovrednotenja ter medsebojne primerjave barvil različnih proizvajalcev in sicer čimbolj natančno, tako z vidika nastalih barv na tekstilu pri tiskanju, ter s finančnega, tehnološkega in okoljskega vidika. Namen diplomske naloge je prikazati, ali je zamenjava obstoječih reaktivnih barvil z novimi v tiskarni tekstilne tovarne smotrna. V okviru diplomske naloge sem izvedel primerjalni tisk in primerjal nastale barve na tekstilu ter razlike v ceni, vplivih na okolje ter tehnološke lastnosti barvil oziroma kvaliteto barvil obeh dobaviteljev. Ugotovil sem, da bi bila najbolj smotrna menjava treh barvil, ki so v tiskarni podjetja količinsko najbolj uporabljana, menjava ostalih barvil pa zahteva dodatno presojo s strani izkušenih ljudi in strokovnjakov na tem področju.
Ključne besede: tekstilna industrija, tiskarna, tiskanje, reaktivna barvila, barvna paleta, zamenjava dobavitelja
Objavljeno: 25.09.2017; Ogledov: 382; Prenosov: 14
.pdf Polno besedilo (2,84 MB)

7.
Analiza skladnosti koncepta poslovnega dogodka s ciljem utrjevanja strategije lastne blagovne znamke v visokotehnološkem podjetju
Jani Pavletič, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili pretežno na organizacijo poslovnega dogodka in njegovo skladnostjo s poslovnimi in strateškimi cilji podjetja. Govorili bomo pretežno o eni izmed poslovnih enot podjetja Instrumentation Technologies, in sicer poslovni enoti Libera. Podjetje Instrumentation Technologies vsakoletno organizira pomemben poslovno-marketinški dogodek, ki je eden glavnih komunikacijskih orodij za pridobivanje povratnih informacij s strani končnih odjemalcev. Izvedli smo analizo obstoječega stanja v podjetju, analizirali ciljni segment, konkurenco in pretekle poslovno-marketinške dogodke Libera Workshop. Na koncu smo podali tudi rezultate anket o zadovoljstvu udeležencev letošnjega dogodka Libera Workshop in predloge za nadaljnjo delo. Namen diplomskega dela je ugotoviti skladnost koncepta in organizacije poslovno-marketinškega dogodka Libera Workshop z vizijo in poslovnimi cilji podjetja Instrumentation Technologies na podlagi teoretičnih izhodišč in izvedbe empirične raziskave.
Ključne besede: Strateški marketing, poslovno-marketinški dogodek, marketinško komuniciranje.
Objavljeno: 25.09.2017; Ogledov: 352; Prenosov: 19
.pdf Polno besedilo (1,06 MB)

8.
TERMO-HIDRAVLIČNI MODEL ZA NAČRTOVANJE IN VODENJE SISTEMA DALJINSKEGA OGREVANJA
Urška Kalan, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavan postopek načrtovanja in umerjanja termo-hidravličnega modela ter optimizacije daljinskega sistema ogrevanja. Uporaba termo-hidravličnega modela za načrtovanje in vodenje daljinskega ogrevanja je učinkovit pristop za zanesljivejše delovanje, zmanjšanje toplotnih izgub in povečanje ekonomske uspešnosti sistema. Za načrtovanje modela in vodenje sistema smo uporabili programsko opremo Termis. Prikazana je podrobna predstavitev obravnavanega sistema z vsemi komponentami, postopek umerjanja modela po odsekih in skupaj, analiza delovanja ter učinek predlaganih ukrepov na povečanje učinkovitosti in varnosti z oskrbo s toplotno energijo. Umerjeni termo-hidravlični model predstavlja osnovo za spremljanje trenutnega stanja v sistemu, analizo razmer ter določitev lokacije in vrsto morebitnih težav v vročevodu. Rezultat je večja energijska in ekonomska učinkovitost sistema daljinskega ogrevanja, kar smo demonstrirali s 3,2% zmanjšanjem rabe električne energije zgolj z ukrepi, ki temeljijo na rezultatih analize sistema daljinskega sistema v mestu Velenju s termo-hidravličnim modelom.
Ključne besede: daljinsko ogrevanje, termo-hidravlično modeliranje, umerjanje sistema, optimizacija
Objavljeno: 25.09.2017; Ogledov: 489; Prenosov: 34
.pdf Polno besedilo (4,89 MB)

9.
Analiza zasnove, uresničljivosti ter možne uvedbe mobilne aplikacije za postavljanje in igranje športnih stav
Žiga Lačen, 2017, diplomsko delo

Opis: Pametni mobilni telefoni so v zadnjih letih ljudem olajšali urejanje mnogih vsakodnevnih opravil. Ker nam nudijo pomoč in podporo praktično na vseh področjih, nas povezujejo in zabavajo na različne načine, so postali medij prihodnosti oziroma sedanjosti. Veliko podjetij se zato odloči, da svoje izdelke in storitve prilagodi uporabi na mobilnih telefonih, saj si tako zelo povečajo svojo poslovno uspešnost. Na tem temelji tudi poslovna ideja o mobilni aplikaciji, ki bi ponujala uporabnikom eno najbolj popularnih vrst iger na srečo, športne stave. Za vsako poslovno idejo je pomembno, da se jo pred implementacijo dodobra analizira v obliki poslovnega načrta, saj se le tako lahko izognemo težavam in preprekam, ki nas čakajo pri vstopu na lastno podjetniško pot. V ta namen smo preučili tudi potencialni trg in njegovo okolje. Da bi natančno preverili lastno podjetniško idejo, smo v diplomski nalogi analizirali domačo in tujo strokovno literaturo, analizirali smo trg z analizo izvedljivosti, SWOT analizo ter PESTN analizo ter uporabili metodo spletnega anketiranja. Dobljene rezultate smo predstavili v okviru deskriptivne statistike, ki smo jo naredili s pomočjo programa MS Excel. Koncept aplikacije smo naredili v računalniškem programu Balsamiq Mockups 3. Po opravljenih analizah smo ugotovili, da je poslovna ideja med anketiranimi dobro sprejeta, vendar zelo težko izvedljiva.
Ključne besede: Igre na srečo, športne stave, mobilna aplikacija, analiza trga, poslovni načrt
Objavljeno: 25.09.2017; Ogledov: 347; Prenosov: 17
.pdf Polno besedilo (971,68 KB)

10.
Informacijski sistem za podporo pri pristaniški logistiki
Urban Brezic, 2017, diplomsko delo

Opis: Zaradi tehnološkega napredka v zadnjih desetletjih so pristaniški procesi postali zelo odvisni od informacijskih tehnologij in sistemov. Postali so nepogrešljivi element pristanišč in igrajo ključno vlogo pri njegovem splošnem uspehu. S pomočjo analize programske opreme podjetja Actual I.T., ki se ukvarja z zunanjim izvajanjem storitev informacijskih tehnologij, smo opredelili vlogo in delovanje informacijske in komunikacijske tehnologije v pristaniščih. Na podlagi ugotovitev smo izdelali spletno aplikacijo sistema pristaniške skupnosti, ki vsebuje možnost prikazovanja, dodajanja in urejanja informacij o plovilih in pristaniških najavah. Proces izdelave spletne aplikacije smo predstavili z modeliranjem diagramov in podatkovnimi modeli. Uporabili smo diagrame toka podatkov, diagram prehoda stanj in entitetno-relacijski diagram. Za pripravo programa smo uporabili tehnologije za izdelavo sodobnih spletnih aplikacij. Izdelana aplikacija podpira osnovne funkcionalnosti tovrstnih sistemov in je zasnovana za nadgradnjo zaradi uporabe najnovejših tehnologij za razvoj programske opreme. V nadaljnjem razvoju bi poleg implementiranja novih funkcionalnosti bilo potrebno aplikacijo dodatno zavarovati in prilagoditi za uporabo z večjo količino podatkov.
Ključne besede: Sistem pristaniške skupnosti, informacijska in komunikacijska tehnologija, informacijski sistemi, pristaniška logistika
Objavljeno: 25.09.2017; Ogledov: 399; Prenosov: 16
.pdf Polno besedilo (1,45 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh