Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Nadrealistično razumevanje sanj v sodobni fotografiji
Ines Ozimek, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se ukvarjam s pojmom nadrealizma kot gibanja in stila v umetnosti. Namen naloge je predstavitev lastnosti nadrealističnega gibanja. Osmislim povezavo med umetnostjo, upodobitvijo sanj, ter smernicami nadrealizma. Orišem Jungovo in Freudovo pojmovanje sanj. Hkrati podam skupne smernice nadrealizma in psihoanalitičnega interpretiranja sanj in se navežem na fotografski medij kot možnost manipulacije in uporabe sodobnih tehnik. Na koncu skozi svoje lastno delo dajem pomen vsem dotedanjim nadrealističnim raziskavam, ki jih v delu s pridom izkoristim. Proces lastne fotografske serije razčlenim od ideje do končnega izdelka. Navedem tehnične in vsebinske napotke za izvedbo foto manipulacij. Svoje sanje in s tem fotografsko serijo interpretiram iz psihoanalitičnega vidika. Ugotavljam, da je nadrealistična umetnost tesno povezana s sanjskim svetom. Nadrealistična umetnost izraža potrebo po razbijanju vrednot, ki odsevajo realnost. Umetniki s pomočjo tehnike avtomatizma upodabljajo motive, ki temeljijo na podzavestnih vsebinah. Pri tem se opirajo na Freudovo simboliko sanj. Ne iščejo razlag podzavestnega, temveč osvoboditev duha.
Ključne besede: fotografija, Freud, Jung, nadrealizem, psihoanaliza, sanje
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 55; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (1,81 MB)

2.
Proces ustvarjanja animiranih likov
Neva Kumelj, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje, kaj naredi like privlačne za naslovnika, vizualno in karakterno. Začnem z nekaj primeri slavnih ameriških likov, ki so med ljudmi najbolj priljubljeni in pojasnim, zakaj so jih ljudje vzljubili. Sledijo zgodnje faze procesa ustvarjanja animiranih likov, kot so vzorne sličice in konceptna animacija. Glavni del diplomskega dela je likovna zasnova, ki se osredotoča na stil, barvo, obliko in študijo modela. V drugi polovici diplomskega dela raziskujem arhetipe, gibanje v animaciji in opišem proces ustvarjanja animiranih likov iz animiranega filma Jake & Jen. Ta primer upošteva vse faze oblikovanja, ki jih predstavi teoretični del diplomskega dela.
Ključne besede: animacija, liki, konceptna ilustracija, stili, likovna zasnova, likovne prvine, arhetipi
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 55; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (1,61 MB)

3.
Nekoč je bila ... pravljica
Michela Di Noia, 2018, diplomsko delo

Opis: To delo je o pravljicah, teoretični in praktični del pa sta izredno povezani. Začne se z opisovanjem pravljic, basnic, mitov in legend; nato pa se zadržuje na izobraževalni strani pravljic, s čimer omenja tudi njihov razvoj v daljšem časovnem obdobju. S to diplomsko nalogo je predstavljen osebni pristop avtorja k izdelavi filma, ki temelji na pravljici Enrosadire. Prva in stalna misel je ostati zvest izvornemu besedilu.
Ključne besede: pravljica, basen, legenda, izobraževanje, dolomiti, enrosadira
Objavljeno: 06.08.2018; Ogledov: 337; Prenosov: 15
.pdf Polno besedilo (40,31 MB)

4.
Jacques Tati
Taja Košir Popovič, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo povezuje raziskovalni in praktični del. Išče stičišča med ustvarjalnim opusom režiserja Jacquesa Tatischeffa – Tatija in avtorskim kratkim igranim filmom Ondine, ki ga je avtorica zasnovala in režirala. Naloga govori nad navdušenjem subtilnega izražanja velikega umetnika Tatija. Njegov občutek za opazovanje ljudi ter vživljanje v njihovo psiho in značaje je avtorico nagovoril, da je tudi v svojem pristopu do raziskovanja možnosti oblikovanja značajev glavnih junakov filma Ondine globje vstopila v proučevanje vzvodov, ki narekujejo naše obnašanje, reakcije, interakcije. Prav tako jo je očarala Tatijeva sposobnost za vživljanje v komične, na trenutke absurdne prizore, ki jih spretno niza v nove, nenavadne situacije. Te gledalca presenetijo in nasmejijo. Ob estetiki, ki je brezčasna in zelo avtorsko zaznamovana, aktualna tako v času nastanka Tatijevih filmov kot danes, je prepoznala še eno stično točko s tem, kako v svojem avtorskem pristopu dojema prostor in čas, kaj zanjo pomeni lepota. V prvem, teoretičnem delu zato predstavlja Tatija in njegov umetniški opus in s tem zariše polje, znotraj katerega se giblje njen način ustvarjanja. Povezuje življenjsko pot režiserja in igralca, izbrane filme, nato pa se podrobneje posveti filmu Playtime in ključnim gradnikom, ki jih je avtor sestavil v neponovljiv filmski izraz. Drugi, praktični del, prikazuje avtoričino pot – zakaj in kako se je lotila snovanja filma Ondine, kaj jo je navdihovalo in kje je našla odgovore na ustvarjalne izzive pri Tatiju. Nadaljuje s predstavitvijo procesa priprav, snemanja in post-produkcije filma.
Ključne besede: Film, Jacques Tati, estetika režija, scenografija, realnost, Ondine
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 607; Prenosov: 22
.pdf Polno besedilo (2,11 MB)

5.
Lars von Trier in hiperrealno v filmu
Anne Elisabeth Tassel, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo analizira elemente hiperrealnega v filmskem opusu Larsa von Trierja, začetnika gibanja Dogma 95. Mlad postmoderni pojem hiperrealnosti poskuša preko tega diplomskega dela spodbuditi razmislek o napredku filma, družbe in tehnologije. Koncept hiperrealnosti ter simulacije sta v drugi polovici 20. stoletja raziskovala sociolog in filozof Jean Baudrillard ter filozof in semiotik Umberto Eco. Proučevala sta pomen reprezentacije lažnih funkcij, krajev ter življenj v smislu verovanja v neobstoječega, kot je na primer Božiček. Dela Larsa von Trierja so v tem pogledu umetniško ter vsebinsko sorodni pojmu hiperrealnega v filmu, kar se v veliki meri odraža v strukturi njegovih filmskih likov in zgodb. Praktični del diplomske naloge sestavlja analiza kratkega igranega filma Živeti v Megabitu ter opisa produkcijskih in snemalnih faz le-tega.
Ključne besede: Lars Von Trier, Umberto Eco, Jean Baudrillard, Dogma 95, hiperrealnost, virtualnost, film, igra, The Element of Crime, Europa, Dogville, postmodernizem
Objavljeno: 01.08.2018; Ogledov: 640; Prenosov: 20
.pdf Polno besedilo (1,97 MB)

6.
Alejandro Jodorowsky in psihadelični film
Filip Košnik, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava umetnost, inspirirano s strani pshioaktivnih substanc. Analizira svet psihadelične umetnosti in predstavi njene glavne predstavnike. Raziskuje življenje Alejandra Jodorowskega in razpravlja o nekaterih njegovih delih. Preučuje vpliv psihadelikov na umetniška dela in se na podlagi raziskane biografije poskuša poglobiti v avtorjev kreativni um in razumeti njegova dela. Hkrati pa poskuša razložiti poanto filmov El Topo in Holy Mountain, zato ju v zaključku med sabo primerja.
Ključne besede: Alejandro Jodorowsky, El Topo, Sveta gora, LSD, Psilocibin, psihadeliki, film, umetniška dela, Terrence Mckenna, Alex Grey, režiser, družbena kritika, podzavest, psihomagija
Objavljeno: 01.08.2018; Ogledov: 576; Prenosov: 21
.pdf Polno besedilo (1,83 MB)

7.
Hibridni animirani film
Žiga Stupica, 2018, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je raziskati in obrazložiti pojem hibridne animacije. Na začetku se na kratko razloži definicija same mešanice oz. hibridne animacije, na kratko povzame vsaka zvrst animacije in njeno delovanje. Obrazložena je tudi sama animacija na splošno in kako jo človek dojema skozi vztrajnosti vida. V delu je predstavljena zgodovina hibridne animacije, kje se je prvič pojavila in kateri so ključni dogodki za njen razvoj. Dodane so razlage o ključnih režiserjih, animatorjih in izumiteljih ter kakšna je bila njihova vloga pri razširitvi animacije. Navedene so tehnološke inovacije računalnikov, ki so omogočili razvoj digitalne animacije. Natančneje so razporejene zvrsti kombinacije hibridne animacije ter prednosti in slabosti in tudi postopki dela za izvedbo posameznih animacij. Pri procesu so navedeni tudi primeri iz animacijske industrije ter kakšne so njihove rešitve pri problematiki animiranja dveh ali več medijev. Ob izpisku zahtevnosti hibridne animacije so dodani še obrazložitev zahtevnosti in nasveti, kako se jim izogniti. Sledi seznam razlogov, zakaj bi se nekdo lotil hibridne animacije; iz perspektive vsake zvrsti animacije. Sledi vodnik izdelave hibridne animacije iz odprtokodnega programa Blender. Vsebuje oporne točke in specifične korake s slikami za lažjo vizualizacijo, dodane so tudi razlage za boljše razumevanje. Postopek hibridne animacije je dokumentiran od začetnega ekrana programa Blender, postavitve virtualnih luči in virtualne kamere do zaključka s kompozicijo slike. Za lažje in hitrejše delo je celoten proces animacije v programu Blender obrisan s puščicami in najpogosteje uporabljenimi bližnjicami za ukaze. Prikazuje sposobnost te simulacije in moč risanih senčilnikov.
Ključne besede: animacija, računalniška animacija, 2D medij, 3D medij, senčilnik, upodabljanje
Objavljeno: 03.07.2018; Ogledov: 398; Prenosov: 24
.pdf Polno besedilo (4,00 MB)

8.
Magični realizem v filmih Wesa Andersona in Emirja Kusturice
Mateja Nikolić, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je najprej opredeljen magični realizem, izpostavljeni so njegovi vplivi in pod-žanri. Sledi opis rabe tega žanra v literaturi, televiziji in filmu, nato pa zgodovina neodvisnega filma in pomen filmskega avtorstva ali auteurstva, ki se povezuje z umetniškimi deli režiserja Wesa Andersona. Po kratkem opisu njegove filmske kariere sledi predstavitev Emira Kusturice; njegove avtorske biografije in prakse. Kratka razprava predstavi kako so politični nemiri vplivali na jugoslovanski film in posledično na filmske zgodbe Kusturice. Sledi primerjava dveh filmov obeh avtorjev, kjer so izpostavljene podobnosti v strukturi podajanja zgodbe in njenih elementov na eni ter kadriranja na drugi strani. Po zaključku teoretičnega dela sledi opis procesa nastajanja mojega študentskega filma in kratka kritična analiza tega dela.
Ključne besede: Film, magični realizem, absurdnost, teatralnost, nadrealizem, Anderson, auteur, Kusturica, Jugoslavija, Balkan, filmografija, stilizacija
Objavljeno: 12.04.2018; Ogledov: 605; Prenosov: 34
.pdf Polno besedilo (3,28 MB)

9.
Godard, Coutard in svojilni zaimki
Vida Habjanič, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se posvečam načinu dela v manjših filmskih produkcijah. Osredotočam se na začetke dela Jean-Luc Godarda, enega najprepoznavnejših avtorjev Francoskega novega vala. Na začetku 60. let se je popolnoma spremenil odnos do filma, zaradi česar je prišlo do velikih sprememb v načinu dela. Skupina mladih filmskih kritikov, ki so se združili pod okriljem revije Cahiers du Cinéma, je naredila odločilen korak s tem, da so poleg pisanja kritik začeli snemati svoje filme in se označili za Avtorje. Družbene in politične okoliščine so jim pomagale, da so se z minimalnimi sredstvi lotili prvih celovečercev, ki so prav zaradi svoje drugačnosti prevzeli občinstvo tako doma kot v tujini. Novi val je tako ogromne, epske produkcije knjižnih adaptacij spremenil v majhna improvizirana snemanja po stanovanjih avtorjev in v lokalih, kjer so preživljali svoj čas. Tu začnem iskati podobnosti z lastno produkcijo praktičnega dela tega diplomskega dela. Skoraj 60 let kasneje, je filmska industrija popolnoma drugačna. Dandanašja filmska produkcija je preplavljena s posebnimi efekti zaradi česar med vsemi računalniškimi animacijami in virtualno resničnostjo na velikih platnih le redko vidimo "resnično življenje", za prikaz katerega so se tako zelo zavsemali takrat. Tudi ustvarjalcev je vedno več. V času, ko lahko vsak posameznik s telefonom posname, kar si zaželi, je težko izstopati. Kakor je bilo tresenje v rokah držane kamere 60 let nazaj revolucionarno, je sedaj nekaj vsakdanjega in velikokrat lahko izgleda amatersko. Kako lahko torej dandanašnji mali študentski projekt brez proračuna izstopi iz poplave amaterskih in polprofesionalnih izdelkov? Pri snovanju svojega filma sem se odločila, da stopim korak nazaj, se približam svoji inspiraciji, in uporabim 16 mm film. Skozi nalogo analiziram, kako ta odločitev vpliva na potek dela in končni izdelek, predvsem v danih pogojih majhne produkcije.
Ključne besede: Jean-Luc Godard, Raoul Coutard, Francoski novi val, 16mm film, Krasnogorsk 3, Svojilni zaimki
Objavljeno: 12.01.2018; Ogledov: 517; Prenosov: 14
.pdf Polno besedilo (41,66 MB)

10.
Portrait of light
Marco Pelos Spagno, 2017, diplomsko delo

Opis: This work aims to research the basic structure of lighting in portraits in a controlled light situation. After providing a brief historical introduction to define where modern lighting comes from, I will describe and analyse the tools used to modify the light in a studio and the procedure to follow before a portrait session. I will present a series of images shot in a studio, and I will touch upon most possible basic lighting setups in a portrait session, from most simple ones to some more complex ones, describing the set of lights, the type of modifiers used, and the effects that the light can have on a viewer. My final aim is to build up a collection of light setups that can be helpful to anyone who wants to approach portrait photography and the studio workflow, not aiming to build a manual, but just providing a report on my personal research and study.
Ključne besede: portrait, light, studio, study, technique, photography, bw, model, modifiers, controloflight, history, paintings, art, exposure
Objavljeno: 29.11.2017; Ogledov: 811; Prenosov: 114
.pdf Polno besedilo (6,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh