Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Pogovor brez konca
Katarina Blažič, 2020, diplomsko delo

Opis: Za svojo diplomsko nalogo sem se odločila opisati proces nastajanja animiranega filma, narejenega na temo slepih in slabovidnih. Namen animiranega filma je približati svet slepih in slabovidnih ljudem, ki vidimo. V svetu, v katerem živimo, je velik del našega počutja odvisen od zunanjih dejavnikov (socialna omrežja, različne reklame ipd.). Pomembno je zavedanje, da ni vse, kar vidimo, zlato. Animirani film se ukvarja z različnimi vprašanji kot so: kako se slep človek spoprijema z različnimi tematikami, kako se sooča z vsakdanjimi opravili, razmerji z drugimi ljudmi in na splošno, kako se spoprijema s svetom in okolico in to bom tudi opisala podrobneje v diplomski nalogi. Animirani film sem želela približati slepim in slabovidnim s tem, da sem dala največji poudarek zvoku, zvočnim učinkom in spremljajočemu besedilu animiranega filma. Izbrala sem barve, ki so računalniško izračunane in prilagojene za barvno slepe ljudi. Z uporabo preprostih oblik v animaciji sem hotela doseči to, da slaboviden gledalec lažje sledi animaciji in da ga hkrati spomni na to, kako bi lahko slepa oseba narisala različne objekte. V diplomskem delu bom opisala torej celoten proces izdelave animiranega filma in uvod v temo slepih in slabovidni z opisom umetnikov in kratkem povzetku kako slepi rišejo in kaj si mislijo o tej temi. Povzela bom vse, kar je zgoraj navedeno in podrobno opisala nastanek animiranega filma.
Ključne besede: animirani film, slepi, slepota, slabovidni
Objavljeno: 27.05.2020; Ogledov: 264; Prenosov: 17
.pdf Polno besedilo (4,57 MB)

2.
Umetniški slog animiranih likov zahoda in vzhoda
Miha Oven, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na analizo sloga oblikovanja videza lika za animirani film v primerjavi med ameriško in japonsko animacijo. Slog oblikovanja videza animiranega lika opredeljujemo na podlagi različnih področij. Mednje uvrščamo navidezne značaje lika, raznolikost zgradb telesa, strukturo obraza, oblikovanje prepoznavnih značilnosti silhuet lika, metode in tehnike za dosego učinkov zgradb delov telesa (roke, noge …), ustvarjanje karakterističnih lastnosti same silhuete, predhodno pripravo s specifičnimi smernicami videza lika za animiranje (določitev velikosti lika, barvne lestvice, upoštevanje terminov emocij …) in ne nazadnje doseganje različnih učinkov gibanja. Cilj diplomske naloge je analizirati razlike in enakosti ameriške in japonske animacije (ameriški animirani film Osmosis Jones in japonska animirana serija Cells at Work!), ki si zasluženo delita vodilno mesto po vplivu v svetu animiranega medija. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so razloženi pojmi in strokovni termini s pomočjo tujih avtorjev in virov. Vsebina teoretičnega dela se smiselno nadaljuje v empiričnem delu z analizo področij, obrazloženih v teoretičnem delu. Torej, kot je v teoretičnem delu razložena silhueta v animaciji, je tudi v empiričnem delu analizirana silhueta v ameriški in japonski animaciji.
Ključne besede: animiran film, RG, dizajner, stil, 3D, 2D, anime, manga, animirani lik, proporcija
Objavljeno: 25.11.2019; Ogledov: 546; Prenosov: 27
.pdf Polno besedilo (2,35 MB)

3.
2D animirani film skozi čas
Antonella D'Amico, 2019, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomske naloge podamo definicijo animiranega filma in na kratko opišemo, kako nastane animirani film. Omenimo tudi osnovne standarde animacije. Drugi del diplomske naloge je razdeljen na pet obdobij razvoja, na podlagi katerih opišemo zgodovino 2D animiranih filmov. V prvem obdobju predstavimo delovanje in nastanek naprav, ki jih na splošno imenujemo »optične igrače« in delujejo po principu persistence vida. Podrobneje opišemo »laterno magico«, »tavmatrop«, »fenakitoskop«, »zoetrop«, »slikofrc«, »praksinoskop« in »optično gledališče«. Pri vseh navedemo, kdo in kdaj jih je izumil ter opišemo njihovo delovanje. Drugo obdobje razvoja temelji na pionirjih animiranega filma. Podrobneje navedemo avtorje, kot so Emile Cohl, Winsor McCay, Pat Sulivan in Otto Messmer ter brata Fleischer. Obrazložimo njihova najbolj prepoznavna dela, ki so prispevala k napredku animiranega filma. V tretjem obdobju razvoja prikažemo razcvet animiranih filmov s pomočjo analize del treh pomembnejših ustvarjalcev, in sicer Walta Disneya, Texa Averyja in Osamuja Tezuke. V četrtem obdobju razvoja opišemo slog animacije pri animacijskih hišah UPA, Warner Bros ter Hana in Barbera na podlagi njihovih likov. Omenimo tudi dva samostojna umetnika eksperimentalne animacije Normana McLarena in Johna Whitneyja. V petem obdobju prikažemo tehniko 2D digitalne animacije ter prvi digitalni animirani seriji (The Simpsons in South Park) in prva digitalna animirana filma (The Rescuers Down Under in The Iron Giant). Tretji del diplomske naloge je v celoti namenjen analizi avtoričinega kratkega digitalnega 2D animiranega filma Bubbles s primeri dela v programih TVPaint in Adobe After Effects. Diplomska naloga je zastavljena kot študijsko besedilo za vse, ki jih zanima animirani film in želijo pridobiti podlago za širjenje svojega znanja na tem področju. Tako kot vse izrazne oblike sodobne kulture tudi animacijska kinematografija ostaja razdvojena med umetnostjo in industrijo, med umetniškim elementom ter ekonomskim vidikom komercialnega izkoriščevanja. Nobenega od teh dveh vidikov ni mogoče zanemariti, ker oba prispevata k opredelitvi, razširjanju in sprejemu umetniškega dela. Zaradi tega tudi namen diplomske naloge ni zgolj navajanja seznama imen in naslovov, ki ga narekuje le kronološka D’Amico, Antonella: 2D animirani film skozi čas. Dip.nal. Nova Gorica, AU/UNG, 2019 časovnica, temveč gre za besedilo, ki poskuša prikazati mrežo odnosov med posameznimi osebnostmi, filmi in zgodovinsko-kulturnim kontekstom.
Ključne besede: animacija, animirani filmi, optične igrače, slog, animirane serije, digitalna animacija
Objavljeno: 25.11.2019; Ogledov: 884; Prenosov: 30
.pdf Polno besedilo (3,28 MB)

4.
Kako financirati umetniški izdelek z uporabo socialnih omrežij
Anja Zadnik, 2019, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu raziskujem, kaj je potrebno za to, da bi umetnik z uporabo socialnih omrežij lahko financiral svoj umetniški izdelek. Ugotavljam, da so to znanje trženja, uporabe ideje in zgodbe, ki se prodaja, ter poznavanje omrežij, ki jih umetnik uporablja za učinkovito oglaševanje in prodajo. Koncept »revni umetnik« lahko v sodobnem času končno zavržemo, saj je v svetu toliko dosegljivega znanja, s katerim si lahko prav vsak umetnik pomaga, da s pomočjo svojih sledilcev ali patronov vsak zadani projekt na koncu tudi finančno podpre. V pisnem delu si ogledamo tudi zgodovino patronstva in kako se je razvilo vse do današnje točke, vrste socialnih omrežij, ki jih ima umetnik danes na voljo ter uspešne primere.
Ključne besede: animacija, umetnost, patronstvo, financiranje, socialna omrežja, instagram, youtube, kickstarter, patreon
Objavljeno: 25.11.2019; Ogledov: 615; Prenosov: 40
.pdf Polno besedilo (8,81 MB)

5.
Insichreflektiertsein
Josipa Škrapić, 2019, diplomsko delo

Opis: Self – reflection is treated through philosophical works which were interpreted and reinterpreted for the concept of the installation. Different approaches to it, separating and explaining emotions, feeling them and comprehension of feeling emotions. The approach to consciousness and reflection within is continued in the representation of some artist's works and importance of arts for human cognitive growth in general. Both segments, philosophical and artistic one come together in the part where we are led to the presentation of the installation Insichreflektiertsein, a name coming from Hegel meaning self-reflected within.
Ključne besede: self-reflection, philosophy, openwork, conceptual art, land art, Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Rudolf Arnheim, Antonio Damasio, Gordana Škorić, Nancy Holt, Group OHO, Dragana Sapanjoš, installation
Objavljeno: 04.09.2019; Ogledov: 621; Prenosov: 49
.pdf Polno besedilo (1,43 MB)

6.
Oprema za izboljšanje snemanja
Gregor Dvornik, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja tehnologijo in pripomočke, ki se uporabljajo pri snemanju. V nalogi so tako predstavljeni nekateri najbolj uporabljeni pripomočki pri snemanju, kot so žerjav, voziček, helikopter, gimbal in drugi. Vsak pripomoček ima tudi predstavljeno kratko zgodovino nastanka ter opisano njegovo uporabo. Zgodovina teh pripomočkov je zelo slabo ohranjena. V večini primerov se oprema kar pojavi pri snemanju. Temu lahko pripišemo hiter razvoj filmske industrije in potrebi po izboljšanju vizualnega doživetja gledalcev. V diplomski nalogi je predstavljena uporaba in delovanje pripomočkov ter domača ali DIY izdelava in nasveti, zakaj da in zakaj ne pripomoček narediti doma.
Ključne besede: Oprema, pripomočki snemanja, zgodovina propomočkov, tehnologija, delovanje
Objavljeno: 21.01.2019; Ogledov: 1069; Prenosov: 62
.pdf Polno besedilo (1,67 MB)

7.
The Road Movie
Anna Loi, 2018, diplomsko delo

Opis: Film Ceste je pojav s širokimi družbenimi in kulturnimi posledicami. Pričujoče diplomsko delo analizira značilnosti tega žanra, pri čemer upošteva nekatere najpomembnejše filme, ki so se izkazali za ključne za razvoj žanra. V povojnem obdobju, ko se je družba spreminjala, ko se je ponovno pojavil optimizem in ko se je življenjski standard povzpel do točke, da si je tudi srednji sloj lahko privoščil potovanja brez posebnega razloga, je postal tako imenovani “road movie” oziroma film ceste množični ameriški pojav, ki je bil v veliki meri je bil povezan tudi s prostranostjo ZDA in z njenimi temeljnimi kulturnimi spremembami. Ta filmski žanr se je kmalu razširil po vsem svetu in ustvaril lastna pravila in zgodovino, postal pa je tudi glasnik generacije 60. let 20. stoletja. Do danes se filmi ceste še vedno dotikajo teme samospoznavanja in odkrivanja in pogosto ne predstavljajo le fizičnega, temveč tudi metaforično potovanje vase, prav tako pa zelo pogosto vsebujejo politično izjavo.
Ključne besede: potovanje, film, cesta, upor, samospoznavanje
Objavljeno: 19.12.2018; Ogledov: 1385; Prenosov: 27
.pdf Polno besedilo (94,16 MB)

8.
Nadrealistično razumevanje sanj v sodobni fotografiji
Ines Ozimek, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se ukvarjam s pojmom nadrealizma kot gibanja in stila v umetnosti. Namen naloge je predstavitev lastnosti nadrealističnega gibanja. Osmislim povezavo med umetnostjo, upodobitvijo sanj, ter smernicami nadrealizma. Orišem Jungovo in Freudovo pojmovanje sanj. Hkrati podam skupne smernice nadrealizma in psihoanalitičnega interpretiranja sanj in se navežem na fotografski medij kot možnost manipulacije in uporabe sodobnih tehnik. Na koncu skozi svoje lastno delo dajem pomen vsem dotedanjim nadrealističnim raziskavam, ki jih v delu s pridom izkoristim. Proces lastne fotografske serije razčlenim od ideje do končnega izdelka. Navedem tehnične in vsebinske napotke za izvedbo foto manipulacij. Svoje sanje in s tem fotografsko serijo interpretiram iz psihoanalitičnega vidika. Ugotavljam, da je nadrealistična umetnost tesno povezana s sanjskim svetom. Nadrealistična umetnost izraža potrebo po razbijanju vrednot, ki odsevajo realnost. Umetniki s pomočjo tehnike avtomatizma upodabljajo motive, ki temeljijo na podzavestnih vsebinah. Pri tem se opirajo na Freudovo simboliko sanj. Ne iščejo razlag podzavestnega, temveč osvoboditev duha.
Ključne besede: fotografija, Freud, Jung, nadrealizem, psihoanaliza, sanje
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 1198; Prenosov: 88
.pdf Polno besedilo (1,81 MB)

9.
Proces ustvarjanja animiranih likov
Neva Kumelj, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje, kaj naredi like privlačne za naslovnika, vizualno in karakterno. Začnem z nekaj primeri slavnih ameriških likov, ki so med ljudmi najbolj priljubljeni in pojasnim, zakaj so jih ljudje vzljubili. Sledijo zgodnje faze procesa ustvarjanja animiranih likov, kot so vzorne sličice in konceptna animacija. Glavni del diplomskega dela je likovna zasnova, ki se osredotoča na stil, barvo, obliko in študijo modela. V drugi polovici diplomskega dela raziskujem arhetipe, gibanje v animaciji in opišem proces ustvarjanja animiranih likov iz animiranega filma Jake & Jen. Ta primer upošteva vse faze oblikovanja, ki jih predstavi teoretični del diplomskega dela.
Ključne besede: animacija, liki, konceptna ilustracija, stili, likovna zasnova, likovne prvine, arhetipi
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 1163; Prenosov: 103
.pdf Polno besedilo (1,61 MB)

10.
Nekoč je bila ... pravljica
Michela Di Noia, 2018, diplomsko delo

Opis: To delo je o pravljicah, teoretični in praktični del pa sta izredno povezani. Začne se z opisovanjem pravljic, basnic, mitov in legend; nato pa se zadržuje na izobraževalni strani pravljic, s čimer omenja tudi njihov razvoj v daljšem časovnem obdobju. S to diplomsko nalogo je predstavljen osebni pristop avtorja k izdelavi filma, ki temelji na pravljici Enrosadire. Prva in stalna misel je ostati zvest izvornemu besedilu.
Ključne besede: pravljica, basen, legenda, izobraževanje, dolomiti, enrosadira
Objavljeno: 06.08.2018; Ogledov: 1654; Prenosov: 47
.pdf Polno besedilo (40,31 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh