Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 51
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Habitus + Capital = : diplomsko delo
Kristian Petrovčič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Habitus + Capital = v osnovi raziskuje vlogo fotografije kot orodja za širjenje percepcije posameznika ter posledično družbe. Naloga je zastavljena tako, da teoretični del zagovarja praktični, kar z drugimi besedami pomeni kombinacijo tehnik, s katerimi so predstavljena področja socialno dokumentarne fotografije ter njenega vpliva. V kombinaciji z terapevtsko vlogo fotografskega medija se naloga dotika vprašanja, ali družbeno okolje, v katerem živimo, spreminja posameznikovo razmišljanje in na daljše časovno obdobje posledično tudi družbo ter obratno. V teoretičnem delu na začetku spoznamo osebni pogled avtorja na fotografijo, skozi katerega je predstavljeno poglavje o fotografiji kot orodju za širjenje percepcije. Nato so predstavljeni osnovni koncepti ter razmišljanje na podlagi ugotovitev drugega dela knjige General Sociology, ki so osredotočeni na razumevanje naslova diplomskega dela. Sledi krajša predstavitev zgodovine fotografije, ki se v nadaljevanju osredotoča na ključne spremembe pri dojemanju fotografije kot medija. V tem kontekstu spoznamo tudi razlike med reportažnim, dokumentarnim in sodobnim pristopom do teme. V glavnem delu spoznamo več o pomembnih avtorjih, ki so pripevali izredna dela, vezana na terapevtsko noto fotografije, za konec pa sledi opis serije socialno dokumentarnih fotografij (praktični del) ter kako je ta povezana s celotno zasnovo. Pri izdelavi praktičnega dela naloge, torej serije socialno dokumentarnih fotografij, ki so nastale v obdobju enega leta, so glavno vlogo pri izbiri tehnike in pristopa do teme igrala naslednja svetovno znana imena: Andreas Gursky, Edward Burtynsky, Stephen Shore ter Pierre Bourdieu. S pomočjo serije fotografij so v nadaljevanju naloge prikazani različni dosežki družbe na izbranih območjih, ki odražajo raziskovalno vprašanje. Namen fotografij je predvsem spodbuditi mlade k raziskovanju samega sebe ter vzpostavitev osebnega jaza v kombinaciji z družbenim okoljem, saj lahko tako vizije še posebej v svetu umetnosti prerastejo navidezne meje, ki jih poznamo kot rezultat bodisi kulturnega, socialnega bodisi simbolnega vidika kapitala.
Ključne besede: habitus, kapital, socialno dokumentarna fotografija, terapevtska vloga, družbeno okolje, razvoj zavesti, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 08.03.2024; Ogledov: 116; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (5,22 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
ŽANR DIVJEGA ZAHODA IN VZHODA
Filip Sluga, 2023, diplomsko delo

Opis: Filmska žanra westernov in chanbara filmov izhajata iz dveh različnih koncev sveta, a večina gledalcev ne ve, da sta bila pri razvoju do svoje današnje strukture in priljubljenosti med seboj precej povezana. Vse odkar so Japonci začeli uvažati filme, je bila njihova filmska industrija prevzeta nad westerni, po ameriški okupaciji pa so popolnoma prevzeli ta slog ustvarjanja filmov. Westerni so navdihnili umetnike, kakor je Akira Kurosawa, in chanbara filmi so navdihnili umetnike, kakor je Sergio Leone. Skozi leta sta se oba žanra pojavila tudi v novejših filmih in ostalih medijih, na primer, video igrah, in s tem razširila svojo priljubljenost tudi v sodobnosti. Elemente obeh žanrov pa lahko, ne prenešene povsem neposredno, temveč kot navdih, opazimo tudi v mojem diplomskem igranem filmu Pet sekund slave.
Ključne besede: Western, chanbara film, kavboji, samuraji, Japonska, Akira Kurosawa, Sergio Leone, filmska industrija.
Objavljeno v RUNG: 26.01.2024; Ogledov: 273; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Biodiversity communication through art in the form of digital games and the communication potential of related online communities : diploma thesis
Tijana Mijušković, 2023, diplomsko delo

Opis: Biodiversity communication is becoming increasingly important in today’s age, as climate change and other factors contribute to the rapid decline of species and ecosystems across the globe. Art is growing in popularity as a tool of reaching people regarding environmental causes, as they convey the emotional, human side of this endeavor in a way that typical science communication isn’t able to. Digital games, arguably among the most persuasive art forms and now widely accessible, are well suited to educating as well as emotionally influencing their players. Online communities frequently form around games, providing a platform for discussion and potentially increasing the games’ total potential for biodiversity communication. In this thesis, the content of eight games from Steam’s list of top-rated games tagged with ‘Nature’ was analyzed, and seven online communities related to these games on the Discord and Reddit social media platforms were surveyed. There was found to be a number of different approaches among the eight games towards educating players about biodiversity and/or its conservation, and the survey of communities showed care towards and interest in biodiversity-related discussion and conservation gaming itself, as well as the fact that games and related discussion in online communities has potential to educate players and positively influence their interest in biodiversity topics. Online game-related communities may offer an additional avenue of approaching game players about biodiversity for science communicators, researchers, and game developers alike.
Ključne besede: biodiversity communication, biodiversity education, digital games, online communities, online discussion, social media platforms, video games
Objavljeno v RUNG: 11.12.2023; Ogledov: 521; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (44,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
The ideal woman: As seen through the turbo-folk music genre in Serbia and the ex-Yugoslav region
Una Savić, 2023, diplomsko delo

Opis: The purpose of this work is to research the (self)representation of women as a sociocultural and political phenomenon through the popular media in the ex-Yugoslav region from the 1990s to today (2023). The key research point will be Turbo-folk - the dominant musical expression of contemporary Serbian society. The construction of the ˝ideal woman˝ is seen in the early stages of the genre and can be defined through the observation of its first prominent representatives. The society‟s attitude towards women becomes apparent by analyzing popular media outlets, which had the establishment of gender roles as one of their imperatives, while at the same time scrutinizing female perfomers through sexist and obscene tabloid articles. Through careful research, it becomes evident that women are used as a tool for promoting a certain idealogy and gender-desirable behaviour through their media presence. Alternatively, the unbothered women of turbo-folk play along to secure personal capital but eventually re-invent themselves as self-sufficient women who resist the derogatory value system that the genre represents. Such instances are observed and analyzied with the goal of determining the position, role and influence of the genre‟s leading performers and dismantling the archetype of the ˝female singer˝. The encouraged gender-desirable behaviour, promoted through the ˝icons˝ of turbo folk will be studied and used in the construction of my graduation film protagonist.
Ključne besede: Turbo-folk, Balkan, Svetlana Raţnatović (Ceca), patriarchy
Objavljeno v RUNG: 01.12.2023; Ogledov: 470; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Analiza pomenov lobanje v umetnosti in vizualni kulturi
Nika Karner, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi se posvečam semiotični analizi filma s poudarkom na različnih pomenih znaka lobanje. Slednja simbolizira središčni element v kratkem animiranem filmu Naglodane kosti (2022). Semiotika je veda, ki se ukvarja z znaki, ki pa so ključni gradniki filmske komunikacije. Moj teoretični prispevek temelji na predstavitvi glavnih tem semiotike ter bolj specifično pomena lobanje v animiranem filmu. V ta namen sem se opirala na konkretne primere iz animiranih filmov ter na lastno diplomsko delo. Lobanja, ki se pojavlja kot vizualni element glavnega lika in antagonista Rema, nosi v našem kontekstu poseben pomen. Gre za lobanjo ovna, ki simbolizira demona ter prinaša asociacije na smrt. Lobanja prav tako nosi negativno energijo, ki se povezuje z likom.Namen diplome je prikazati kronološki razvoj uporabe lobanje v umetnosti. Hkrati pa me zanima, ali je lobanja vedno povezana zgolj s smrtjo in negativnimi čustvi. Kateri so drugi razlogi za uporabo lobanje in kako lahko razumemo ter tolmačimo njene druge plati, ob dejstvu, da je že od samega začetka človeštvo lobanjo povezovalo s smrtjo in uničenjem.
Ključne besede: Semiotika, znak, simbol, simbolizem, smrtnost, lobanja, animirani film
Objavljeno v RUNG: 09.11.2023; Ogledov: 556; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Animirani film kot didaktični pripomoček
Ana Prebil, 2023, diplomsko delo

Opis: Teoretični del diplomske naloge obravnava vpliv digitalne dobe na izobraževanje in poudarja potrebo po prilagajanju učiteljev spreminjajočim se učnim slogom učencev, ki vključujejo več gledanja audiovideo. Raziskuje možnosti uporabe animacije kot didaktičnega pripomočka za učinkovito razlago kompleksnih konceptov. Čeprav ima animacija prednosti pri izboljšanju učnih izkušenj, predstavlja tudi izzive pri ustvarjanju vsebin in primernosti. Cilj teoretične naloge je najti ravnotežje z združitvijo teorije učenja in likovnimi lastnostmi animacije za ustvarjanje optimalnih izobraževalnih gradiv. Praktični del diplomske naloge je animirani film za otroke, ki se preko teme evolucije ukvarja z vprašanjem, kakšen odnos imamo, kot ljudje do narave. Film je narejen v tehniki stop animacije, z uporabo kolaža in zelenega zaslona.
Ključne besede: animirani film, vizualno učenje, medij za izobraževanje, multimedij
Objavljeno v RUNG: 27.09.2023; Ogledov: 812; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Priložnosti za mlade ustvarjalce animiranih filmov v Evropi
Miha Reja, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. Prvi del opisuje priložnosti, kot so delavnice in umetniške rezidence za mlade ustvarjalce na področju animiranega filma v Evropi. V tem delu bom razjasnil pomen delavnic in umetniških rezidenc ter njun namen. Predstavil bom primere delavnic in rezidenc, katerih sem se udeležil, ter vključil lastno refleksijo. Poudaril bom delavnico DSAF Inkubator, Animation Sans Frontières, CEE Rise & Shine ter scenaristično delavnico Kratka Scena. Prvi del bom zaključil s predstavitvijo umetniške rezidence Open Workshop. V drugem delu se bom poglobil v filmske festivale in animacijske forume. To so izkušnje, ki so predvsem osredotočene na mreženje. Predstavil bom dva največja animacijska foruma v Evropi, CEE Animation Forum in Cartoon Forum. Sledila bo predstavitev svetovno znanih festivalov animiranega filma, kot sta Annecy in Animafest Zagreb, ter festivalov v Sloveniji, kot sta Animateka in StopTrik. Poglavje o festivalih se zaključi z omembo ostalih pomembnih festivalov v Evropi. V tretjem delu se bom osredotočil na praktični del diplomskega dela, kratki animirani film Kurent. To poglavje je razdeljeno na štiri dele: predprodukcijo, produkcijo, postprodukcijo in dosežke. V predprodukciji bom razjasnil, od kod izhaja ideja. V produkciji se bom poglobil v ustvarjalni proces filma. V postprodukciji bom predstavil sodelovanje z dvema postprodukcijskima hišama (NuFrame in Zvokarna). Nalogo bom zaključil z dosežki filma. S tem bom povezal vse tri dele in tvoril celoto.
Ključne besede: Animacija, animirani film, delavnica, umetniška rezidenca, festival, animacijski forum, razvoj filma
Objavljeno v RUNG: 19.09.2023; Ogledov: 749; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (45,92 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
DOJEMANJE FOTOKNJIG SKOZI VSEBINSKE IN OBLIKOVNE STRUKTURE
Aljaž Lavrič, 2023, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge razpravljam o zgodovini razvoja fotoknjig ter njihovih vsebinskih in oblikovnih prvinah, skozi katere avtorji dosegajo različne želene učinke, ki jih format fotoknjige ponuja. Vsako prvino podkrepim in ilustriram s konkretnim primerom sodobne fotoknjige za lažjo predstavo in razumevanje. Podatke sem začel zbirati v knjižnicah in knjigarnah, znanje pa sem poglobil z dvema intervjujema s slovenskima umetnikoma Tadejem Vaukmanom in Bojanom Radovičem ter pomanjkljive informacije dopolnil z brskanjem po spletu. Problema sem se lotil, ker sem želel globlje razumeti vlogo fotoknjig v svetu fotografije. Želel sem ugotoviti, kakšne vrste fotoknjig poznamo in razumeti, zakaj in kako določene fotoknjige gledalca uspešno nagovarjajo ter preprosto učinkujejo kot samostojno umetniško delo.
Ključne besede: Fotoknjiga Sekvenca Fotografija Motiv Projekt Vizualni elementi Narativ Spread Vsebina Postavitev
Objavljeno v RUNG: 14.09.2023; Ogledov: 548; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (21,76 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Kako se duševne motnje prikazujejo v animacijah studiev Disney in Pixar
Katarina Brglez, 2023, diplomsko delo

Opis: Čeprav se ne zavedamo, so duševne motnje zelo pogosto prisotne v človekovem življenju; z njimi se morda soočamo sami ali naši bližnji, prav tako pa so velikokrat upodobljene tudi skozi like, ki jih srečujemo v umetnosti, filmih in celo animiranih filmih, ki so ustvarjeni za mlajše občinstvo. Diplomsko delo raziskuje pojav duševnih motenj, prisotnih v Disneyjevih in Pixarjevih animiranih filmih. Bolj natančno preiskuje animirane like in kako njihovo vedenje, govor ter telesna govorica prikazujejo različne znake in simptome duševnih motenj. Prvi del diplomskega dela se posveča klasifikaciji in razlagi posameznih duševnih motenj. Namen je bralcu predstaviti in obrazložiti pojme, simptome in bolezni, da mu bo lažje razumljiv drugi del diplomskega dela ter da razume obseg duševnih motenj. Temu sledi analiza likov iz animiranih filmov Vrvež v moji glavi (Inside out, 2015), Iskanje malega Nema (Finding Nemo, 2003), Alica v čudežni deželi (Alice in Wonderland, 1951), Mnoge dogodivščine medvedka Puja (The Many Adventures of Winnie the Pooh, 1977), Ledeno kraljestvo (Frozen, 2013), Mala morska deklica (The Little Mermaid, 1989), Sneguljčica in sedem palčkov (Snow White and the Seven dwarfs, 1937) in Zlatolaska (Tangled, 2010). Praktični del diplomskega dela Pustite mi dihati je 2D-računalniška animacija, ki se posveča občutkom in počutju osebe z duševnimi motnjami. Skozi abstraktno animacijo si lahko gledalec sam razlaga pomen ter občutke depresije in tesnobe.
Ključne besede: duševne motnje, Disney, Pixar, animacija, 2D-animacija, 3D-animacija, depresija, tesnoba, manija, amnezija, motnje, shizofrenija, depersonalizacija, hiperaktivnost, avtizem, narcisizem, bipolarnost.
Objavljeno v RUNG: 23.03.2023; Ogledov: 941; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Wind awareness : diploma thesis
Vasyl Kuzmich, 2022, diplomsko delo

Opis: Living at a time when the stress level is growing every year, or even day by day, the ecological situation is deteriorating, wars, pandemics, economic recession, racism, and nationalism. It is very important to find a way to connect with yourself and nature. Find a way to tap into spirituality. Find a way to improve our mental state so that later life will be in better ecological and mental conditions. If every person made himself happy, the world would be populated by happy people. With similar roots in spirituality, psychology, linguistics, and philosophy, this thesis mindset is about bringing people's mental health into balance while also understanding the structure and the research behind an audio-meditative installation "Breath of the Wind" based on the Bora wind. This work follows the interrelationship between body, mind, and spirit with a focus on breathing "Breath of the Wind" is a composition, meditative musical landscape, with spatialized sound samples driven by input from nature and digitally processed with MAX/MSP software
Ključne besede: Wind, atmosphere, air, spirituality, awareness, meditation, breathing, attention, music.
Objavljeno v RUNG: 20.12.2022; Ogledov: 1138; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh