Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Oprema za izboljšanje snemanja
Gregor Dvornik, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja tehnologijo in pripomočke, ki se uporabljajo pri snemanju. V nalogi so tako predstavljeni nekateri najbolj uporabljeni pripomočki pri snemanju, kot so žerjav, voziček, helikopter, gimbal in drugi. Vsak pripomoček ima tudi predstavljeno kratko zgodovino nastanka ter opisano njegovo uporabo. Zgodovina teh pripomočkov je zelo slabo ohranjena. V večini primerov se oprema kar pojavi pri snemanju. Temu lahko pripišemo hiter razvoj filmske industrije in potrebi po izboljšanju vizualnega doživetja gledalcev. V diplomski nalogi je predstavljena uporaba in delovanje pripomočkov ter domača ali DIY izdelava in nasveti, zakaj da in zakaj ne pripomoček narediti doma.
Ključne besede: Oprema, pripomočki snemanja, zgodovina propomočkov, tehnologija, delovanje
Objavljeno: 21.01.2019; Ogledov: 328; Prenosov: 27
.pdf Polno besedilo (1,67 MB)

2.
The Road Movie
Anna Loi, 2018, diplomsko delo

Opis: Film Ceste je pojav s širokimi družbenimi in kulturnimi posledicami. Pričujoče diplomsko delo analizira značilnosti tega žanra, pri čemer upošteva nekatere najpomembnejše filme, ki so se izkazali za ključne za razvoj žanra. V povojnem obdobju, ko se je družba spreminjala, ko se je ponovno pojavil optimizem in ko se je življenjski standard povzpel do točke, da si je tudi srednji sloj lahko privoščil potovanja brez posebnega razloga, je postal tako imenovani “road movie” oziroma film ceste množični ameriški pojav, ki je bil v veliki meri je bil povezan tudi s prostranostjo ZDA in z njenimi temeljnimi kulturnimi spremembami. Ta filmski žanr se je kmalu razširil po vsem svetu in ustvaril lastna pravila in zgodovino, postal pa je tudi glasnik generacije 60. let 20. stoletja. Do danes se filmi ceste še vedno dotikajo teme samospoznavanja in odkrivanja in pogosto ne predstavljajo le fizičnega, temveč tudi metaforično potovanje vase, prav tako pa zelo pogosto vsebujejo politično izjavo.
Ključne besede: potovanje, film, cesta, upor, samospoznavanje
Objavljeno: 19.12.2018; Ogledov: 317; Prenosov: 11
.pdf Polno besedilo (94,16 MB)

3.
Nadrealistično razumevanje sanj v sodobni fotografiji
Ines Ozimek, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se ukvarjam s pojmom nadrealizma kot gibanja in stila v umetnosti. Namen naloge je predstavitev lastnosti nadrealističnega gibanja. Osmislim povezavo med umetnostjo, upodobitvijo sanj, ter smernicami nadrealizma. Orišem Jungovo in Freudovo pojmovanje sanj. Hkrati podam skupne smernice nadrealizma in psihoanalitičnega interpretiranja sanj in se navežem na fotografski medij kot možnost manipulacije in uporabe sodobnih tehnik. Na koncu skozi svoje lastno delo dajem pomen vsem dotedanjim nadrealističnim raziskavam, ki jih v delu s pridom izkoristim. Proces lastne fotografske serije razčlenim od ideje do končnega izdelka. Navedem tehnične in vsebinske napotke za izvedbo foto manipulacij. Svoje sanje in s tem fotografsko serijo interpretiram iz psihoanalitičnega vidika. Ugotavljam, da je nadrealistična umetnost tesno povezana s sanjskim svetom. Nadrealistična umetnost izraža potrebo po razbijanju vrednot, ki odsevajo realnost. Umetniki s pomočjo tehnike avtomatizma upodabljajo motive, ki temeljijo na podzavestnih vsebinah. Pri tem se opirajo na Freudovo simboliko sanj. Ne iščejo razlag podzavestnega, temveč osvoboditev duha.
Ključne besede: fotografija, Freud, Jung, nadrealizem, psihoanaliza, sanje
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 467; Prenosov: 48
.pdf Polno besedilo (1,81 MB)

4.
Proces ustvarjanja animiranih likov
Neva Kumelj, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje, kaj naredi like privlačne za naslovnika, vizualno in karakterno. Začnem z nekaj primeri slavnih ameriških likov, ki so med ljudmi najbolj priljubljeni in pojasnim, zakaj so jih ljudje vzljubili. Sledijo zgodnje faze procesa ustvarjanja animiranih likov, kot so vzorne sličice in konceptna animacija. Glavni del diplomskega dela je likovna zasnova, ki se osredotoča na stil, barvo, obliko in študijo modela. V drugi polovici diplomskega dela raziskujem arhetipe, gibanje v animaciji in opišem proces ustvarjanja animiranih likov iz animiranega filma Jake & Jen. Ta primer upošteva vse faze oblikovanja, ki jih predstavi teoretični del diplomskega dela.
Ključne besede: animacija, liki, konceptna ilustracija, stili, likovna zasnova, likovne prvine, arhetipi
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 433; Prenosov: 49
.pdf Polno besedilo (1,61 MB)

5.
Nekoč je bila ... pravljica
Michela Di Noia, 2018, diplomsko delo

Opis: To delo je o pravljicah, teoretični in praktični del pa sta izredno povezani. Začne se z opisovanjem pravljic, basnic, mitov in legend; nato pa se zadržuje na izobraževalni strani pravljic, s čimer omenja tudi njihov razvoj v daljšem časovnem obdobju. S to diplomsko nalogo je predstavljen osebni pristop avtorja k izdelavi filma, ki temelji na pravljici Enrosadire. Prva in stalna misel je ostati zvest izvornemu besedilu.
Ključne besede: pravljica, basen, legenda, izobraževanje, dolomiti, enrosadira
Objavljeno: 06.08.2018; Ogledov: 796; Prenosov: 29
.pdf Polno besedilo (40,31 MB)

6.
Jacques Tati
Taja Košir Popovič, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo povezuje raziskovalni in praktični del. Išče stičišča med ustvarjalnim opusom režiserja Jacquesa Tatischeffa – Tatija in avtorskim kratkim igranim filmom Ondine, ki ga je avtorica zasnovala in režirala. Naloga govori nad navdušenjem subtilnega izražanja velikega umetnika Tatija. Njegov občutek za opazovanje ljudi ter vživljanje v njihovo psiho in značaje je avtorico nagovoril, da je tudi v svojem pristopu do raziskovanja možnosti oblikovanja značajev glavnih junakov filma Ondine globje vstopila v proučevanje vzvodov, ki narekujejo naše obnašanje, reakcije, interakcije. Prav tako jo je očarala Tatijeva sposobnost za vživljanje v komične, na trenutke absurdne prizore, ki jih spretno niza v nove, nenavadne situacije. Te gledalca presenetijo in nasmejijo. Ob estetiki, ki je brezčasna in zelo avtorsko zaznamovana, aktualna tako v času nastanka Tatijevih filmov kot danes, je prepoznala še eno stično točko s tem, kako v svojem avtorskem pristopu dojema prostor in čas, kaj zanjo pomeni lepota. V prvem, teoretičnem delu zato predstavlja Tatija in njegov umetniški opus in s tem zariše polje, znotraj katerega se giblje njen način ustvarjanja. Povezuje življenjsko pot režiserja in igralca, izbrane filme, nato pa se podrobneje posveti filmu Playtime in ključnim gradnikom, ki jih je avtor sestavil v neponovljiv filmski izraz. Drugi, praktični del, prikazuje avtoričino pot – zakaj in kako se je lotila snovanja filma Ondine, kaj jo je navdihovalo in kje je našla odgovore na ustvarjalne izzive pri Tatiju. Nadaljuje s predstavitvijo procesa priprav, snemanja in post-produkcije filma.
Ključne besede: Film, Jacques Tati, estetika režija, scenografija, realnost, Ondine
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 1087; Prenosov: 49
.pdf Polno besedilo (2,11 MB)

7.
Lars von Trier in hiperrealno v filmu
Anne Elisabeth Tassel, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo analizira elemente hiperrealnega v filmskem opusu Larsa von Trierja, začetnika gibanja Dogma 95. Mlad postmoderni pojem hiperrealnosti poskuša preko tega diplomskega dela spodbuditi razmislek o napredku filma, družbe in tehnologije. Koncept hiperrealnosti ter simulacije sta v drugi polovici 20. stoletja raziskovala sociolog in filozof Jean Baudrillard ter filozof in semiotik Umberto Eco. Proučevala sta pomen reprezentacije lažnih funkcij, krajev ter življenj v smislu verovanja v neobstoječega, kot je na primer Božiček. Dela Larsa von Trierja so v tem pogledu umetniško ter vsebinsko sorodni pojmu hiperrealnega v filmu, kar se v veliki meri odraža v strukturi njegovih filmskih likov in zgodb. Praktični del diplomske naloge sestavlja analiza kratkega igranega filma Živeti v Megabitu ter opisa produkcijskih in snemalnih faz le-tega.
Ključne besede: Lars Von Trier, Umberto Eco, Jean Baudrillard, Dogma 95, hiperrealnost, virtualnost, film, igra, The Element of Crime, Europa, Dogville, postmodernizem
Objavljeno: 01.08.2018; Ogledov: 1046; Prenosov: 56
.pdf Polno besedilo (1,97 MB)

8.
Alejandro Jodorowsky in psihadelični film
Filip Košnik, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava umetnost, inspirirano s strani pshioaktivnih substanc. Analizira svet psihadelične umetnosti in predstavi njene glavne predstavnike. Raziskuje življenje Alejandra Jodorowskega in razpravlja o nekaterih njegovih delih. Preučuje vpliv psihadelikov na umetniška dela in se na podlagi raziskane biografije poskuša poglobiti v avtorjev kreativni um in razumeti njegova dela. Hkrati pa poskuša razložiti poanto filmov El Topo in Holy Mountain, zato ju v zaključku med sabo primerja.
Ključne besede: Alejandro Jodorowsky, El Topo, Sveta gora, LSD, Psilocibin, psihadeliki, film, umetniška dela, Terrence Mckenna, Alex Grey, režiser, družbena kritika, podzavest, psihomagija
Objavljeno: 01.08.2018; Ogledov: 1041; Prenosov: 56
.pdf Polno besedilo (1,83 MB)

9.
Hibridni animirani film
Žiga Stupica, 2018, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je raziskati in obrazložiti pojem hibridne animacije. Na začetku se na kratko razloži definicija same mešanice oz. hibridne animacije, na kratko povzame vsaka zvrst animacije in njeno delovanje. Obrazložena je tudi sama animacija na splošno in kako jo človek dojema skozi vztrajnosti vida. V delu je predstavljena zgodovina hibridne animacije, kje se je prvič pojavila in kateri so ključni dogodki za njen razvoj. Dodane so razlage o ključnih režiserjih, animatorjih in izumiteljih ter kakšna je bila njihova vloga pri razširitvi animacije. Navedene so tehnološke inovacije računalnikov, ki so omogočili razvoj digitalne animacije. Natančneje so razporejene zvrsti kombinacije hibridne animacije ter prednosti in slabosti in tudi postopki dela za izvedbo posameznih animacij. Pri procesu so navedeni tudi primeri iz animacijske industrije ter kakšne so njihove rešitve pri problematiki animiranja dveh ali več medijev. Ob izpisku zahtevnosti hibridne animacije so dodani še obrazložitev zahtevnosti in nasveti, kako se jim izogniti. Sledi seznam razlogov, zakaj bi se nekdo lotil hibridne animacije; iz perspektive vsake zvrsti animacije. Sledi vodnik izdelave hibridne animacije iz odprtokodnega programa Blender. Vsebuje oporne točke in specifične korake s slikami za lažjo vizualizacijo, dodane so tudi razlage za boljše razumevanje. Postopek hibridne animacije je dokumentiran od začetnega ekrana programa Blender, postavitve virtualnih luči in virtualne kamere do zaključka s kompozicijo slike. Za lažje in hitrejše delo je celoten proces animacije v programu Blender obrisan s puščicami in najpogosteje uporabljenimi bližnjicami za ukaze. Prikazuje sposobnost te simulacije in moč risanih senčilnikov.
Ključne besede: animacija, računalniška animacija, 2D medij, 3D medij, senčilnik, upodabljanje
Objavljeno: 03.07.2018; Ogledov: 826; Prenosov: 62
.pdf Polno besedilo (4,00 MB)

10.
Magični realizem v filmih Wesa Andersona in Emirja Kusturice
Mateja Nikolić, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je najprej opredeljen magični realizem, izpostavljeni so njegovi vplivi in pod-žanri. Sledi opis rabe tega žanra v literaturi, televiziji in filmu, nato pa zgodovina neodvisnega filma in pomen filmskega avtorstva ali auteurstva, ki se povezuje z umetniškimi deli režiserja Wesa Andersona. Po kratkem opisu njegove filmske kariere sledi predstavitev Emira Kusturice; njegove avtorske biografije in prakse. Kratka razprava predstavi kako so politični nemiri vplivali na jugoslovanski film in posledično na filmske zgodbe Kusturice. Sledi primerjava dveh filmov obeh avtorjev, kjer so izpostavljene podobnosti v strukturi podajanja zgodbe in njenih elementov na eni ter kadriranja na drugi strani. Po zaključku teoretičnega dela sledi opis procesa nastajanja mojega študentskega filma in kratka kritična analiza tega dela.
Ključne besede: Film, magični realizem, absurdnost, teatralnost, nadrealizem, Anderson, auteur, Kusturica, Jugoslavija, Balkan, filmografija, stilizacija
Objavljeno: 12.04.2018; Ogledov: 1037; Prenosov: 69
.pdf Polno besedilo (3,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh