Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 80
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Učinki uvajanja koncepta krožnega gospodarstva na razvoj občine Kočevje
Andrea Torroni, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo opredeli koncept krožnega gospodarstva kot trajnostni razvoj v aktualnem času in prostoru in ga utemelji na konkretnem primeru implementacije v občini Kočevje. V literaturi najdemo različne opredelitve krožnega gospodarstva, ki pa ne zajamejo njegovega velikega potenciala v celoti. Mnoge definicije se dotikajo predvsem recikliranja odpadkov, ki pa je lahko zgolj sestavni del koncepta in kot takšen ne zajema vseh okoljskih, ekonomskih in socialnih momentov. Analiza implementacije krožnega gospodarstva v občini Kočevje, ki temelji na gozdno-lesni predelovalni verigi celo pokaže, da recikliranje ni nujno ključni element krožnega gospodarstva. Ključno je, da koncept temelji na zapiranju materialnih in ekonomskih zank na temelju endogenih potencialov območja, ki se manifestirajo prav tam z vsemi multiplikativnimi družbeno-socialnimi učinki. Predstavili in primerjali smo statistične podatke, ki se nanašajo na uvedbo novega koncepta ‒ med različnimi panogami s poudarkom na gozdarstvu in med različnimi lokacijami z ozirom na Kočevje. Izvedli smo analizo prvih treh let delovanja javne gospodarske družbe Kočevski les, ki jo je Občina Kočevje ustanovila leta 2015 in ji dodelila vlogo koordinatorja krožnega gospodarstva. Analiza je pokazala mnoge pozitivne učinke: vzdržno finančno poslovanje, povečanje koristi za občinski proračun, boljše poslovanje lokalnih v krožno gospodarstvo vključenih deležnikov, ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih zelenih delovnih mest, informiranje ter vključevanje lokalnega prebivalstva in boljše ter trajnostno izkoriščanje občinskih potencialov. Na primeru konkretne občine smo pokazali, da prehajanje linearnega v krožno gospodarstvo s primernim organizatorjem lahko uspešno usmeri lokalni razvoj na pot proti trajnosti, ki temelji na lokalnih potencialih.
Ključne besede: krožno gospodarstvo, trajnostni razvoj, gozdno-lesna predelovalna veriga, Kočevje
Objavljeno: 29.11.2018; Ogledov: 176; Prenosov: 8
.pdf Polno besedilo (1,83 MB)

2.
NAČRTOVANJE LASERSKEGA VARJENJA PRI PROIZVODNJI ROTORSKEGA MAGNETA
Dušan Kuštrin, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali razvoj tehnologije laserskega varjenja pri industrijski izdelavi enkapsulacije rotorskega magneta. Zaščita magneta je izvedena v obliki dveh srajčk iz nerjavne pločevine, ki sta neprodušno zavarjeni z laserskim varom. Postopek izbire ustrezne tehnologije zahteva ustrezno izbiro materialov in opreme, optimizacijo zasnove in projektiranja, konča pa se z ustrezno predpripravo sestavnih delov in vpenjalnih naprav. Praktični del magistrskega dela prikazuje izdelavo enkapsulacije rotorskega magneta, kjer z uporabo osvojenih teoretičnih osnov izdelamo konstrukcijo izdelka ter vpenjalnih naprav ter funkcionalne prototipe rotorja. Razvijemo primerne varilne parametre, ki zagotavljajo enakomerno prevaritev vara po celotnem obodu. Kakovost opravljenega varjenja preverimo z metalografsko analizo na prerezu enkapsuliranega magneta, s testom tesnosti s helijem ter temperaturnim testom. Do končnih rezultatov, ki so primerni za nadaljnji razvoj pridemo po treh serijah različnih vzorcev. Varilni parametri, razviti v tretji seriji vzorcev, kjer smo optimirali moč in čas varjenja za vsak var posebej, zagotavljajo kakovostno prevaritev skozi obe pločevini, obenem pa optimalen pretok zaščitnega plina zagotavlja primerno kakovost vara po površini in v notranjosti. Uspešno testirani vzorci izdelani z optimiranimi parametri tretje serije in izkušnje pri izdelavi prototipov bodo izhodišče za razvoj tehnologije serijske izdelave rotorja, ki se bo predvidoma začela leta 2021. Razvita tehnološka rešitev zaščite magneta je uporabna tudi za druge aplikacije rotorjev in za podjetje predstavlja nova znanja in rešitve, ki jih lahko ponudi trgu.
Ključne besede: lasersko varjenje, metalografska analiza, rotorski magnet, nerjavno jeklo, varilni parametri, laserski izvor, zaščitni plin, Trumpf, AdBlue, črpalka, srajčka, helij
Objavljeno: 23.10.2018; Ogledov: 194; Prenosov: 18
.pdf Polno besedilo (4,15 MB)

3.
Vrednotenje in izbira merilnih sistemov v avtomobilski industriji
Matevž Ivančič, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali vrednotenje in izbiro merilnih sistemov v avtomobilski industriji. Uporaba merilnih sistemov se nanaša na kontrolo premerov lukenj na komutatorjih, ki so eden izmed elementov električnih motorjev. Kontrola premerov lukenj je pomembna faza proizvodnega procesa, saj s tem preprečimo dobavo neustreznih proizvodov. Odločitveni problem se nanaša na izbor najprimernejšega merilnega sistema, kjer izbiramo med štirimi merilnimi sistemi: ročno kontrolo s kontrolnikom Gre/Ne gre, avtomatsko kontrolo s trnom Gre/Ne gre, avtomatsko kontrolo s trnom Gre/Gre s silo in vzporednim merjenjem sile ter avtomatsko kontrolo s kroglico. Vrednotenje in izbor poteka z uporabo večparametrske metode DEX, pri kateri smo za merilni sistem določili ekonomske, tehnološke in kakovostne kriterije ter jih vključili v model za vse štiri merilne sisteme. Po korakih, ki jih določajo metode večparametrskega vrednotenja, smo izdelali celoten model ter z njim ovrednotili in analizirali merilne sisteme. Analize so obsegale analizo ±1, analizo kaj-če ter analizo prednosti in slabosti. Končni rezultat je predlog najprimernejšega merilnega sistema, to je avtomatski merilni sistem s trnom Gre/Gre s silo in vzporednim merjenjem sile.
Ključne besede: komutator, premer luknje komutatorja, merilni sistem, odločitveni model, večparametrsko odločanje, metoda DEX, program DEXi
Objavljeno: 03.10.2018; Ogledov: 230; Prenosov: 25
.pdf Polno besedilo (2,34 MB)

4.
MOŽNOSTI ZMANJŠANJA ODPADKOV HRANE V SLOVENIJI: PRIMER MLEČNIH IZDELKOV
Boštjan Gerbec, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali problematiko zavržene hrane v Slovenji ter širše. V Sloveniji vsako leto zavržemo 73 kilogramov hrane na prebivalca, podatki zadnjih let pa kažejo na naraščanje teh količin. Polovico zavržene hrane ustvarijo gospodinjstva. Ker je hrana nepogrešljiva za življenje, veliko ljudi pa živi v pomankanju, je takšno stanje zaskrbljujoče in nas kot družbo ne prikazuje v najboljši luči. Pri razumevanju problema in pri iskanju rešitev smo poleg pregleda zakonodaje in znanstvene literature izvedeli tudi raziskavo na primeru mlečnih izdelkov. Uporabili smo tri raziskovalne pristope: anketo, intervju ter eksperiment s preizkusom izdelka. Ugotovili smo, da je literatura v večini dostopna le v obliki znanstvenih člankov in študij, prav tako še do nedavnega ni bilo sistematičnega zbiranja in vodenja evidenc o količinah zavržene hrane. V nalogi smo predlagali ukrepe in načine, kako bi lahko zmanjšali količino zavržene hrane, in izpostavili velik pomen tega, da vsak posameznik začne pri sebi. Ustrezno je treba nakupovati hrano, planirati obroke ter hrano tudi pravilno shranjevati. V nalogi smo tudi predstavili različne primere dobrih praks, ki prav tako pomagajo zmanjševati količino zavržene hrane, bodisi v Sloveniji bodisi v tujini. V nalogi smo potrdili hipotezo, ki smo jo izpostavili na začetku, da se lahko količina zavržene hrane v Slovenji zmanjša. Potrošniki lahko na to neposredno vplivamo v domačih gospodinjstvih. S spremembami nakupovalnih navad pa lahko v določeni meri vplivamo tudi na trgovce in na njihovo ponudbo živil. Na problem hrane, ki se izgublja v proizvodnem in distribucijskem delu življenjskega cikla, pa v širšem smislu lahko vplivajo tako vlade vseh držav kot tudi mednarodna skupnost.
Ključne besede: zavržena hrana, zakonodaja, gospodinjstva, primer zavrženih mlečnih izdelkov, zmanjševanje odpadne hrane z ozaveščanjem, zmanjševanje odpadne hrane z državnimi politikami
Objavljeno: 14.09.2018; Ogledov: 248; Prenosov: 25
.pdf Polno besedilo (1,96 MB)

5.
VPELJAVA SISTEMA ZA OPTIMIZIRANJE ZALOG IN UPRAVLJANJE DELA TERENSKIH TEHNIKOV V POSLOVANJE PODJETJA
Sandi Molar, 2018, magistrsko delo

Opis: Cilj raziskave je bil ugotoviti, ali je uvedba novega sistema prinesla pozitivne učinke za podjetje in naročnike. Zanimalo nas je tudi, kako je bil sistem sprejet med zaposlenimi in ali so možne dodatne izboljšave sistema. Kot študent Univerze v Novi Gorici sem opravil anketo z zaposlenimi terenskimi tehniki na področju odprave napak na telekomunikacijski infrastrukturi. Identificirali smo prednosti in slabosti vpeljave sistema WFM v poslovanje podjetja ter predlagali postopek izboljšave procesa pri izključitvah storitev in pobiranju terminalne opreme v lasti Telekoma Slovenije.
Ključne besede: informacijski sistem, sistem WFM, upravljanje s spremembami
Objavljeno: 01.06.2018; Ogledov: 710; Prenosov: 58
.pdf Polno besedilo (1,86 MB)

6.
Model vrednotenja primernosti kandidatov za delovna mesta v zdravstvenem domu
Boštjan Milič, 2017, magistrsko delo

Opis: IZVLEČEK V magistrskem delu smo opisali nastali kadrovski odločitveni problem v Zdravstvenem domu Sežana. Obravnavali smo problem vrednotenja primernosti kandidatov za izbrano delovno mesto v zdravstvenem domu. Osredotočili smo se na tri delovna mesta (administratorja, zdravnika stomatologa in zdravnika pediatra) in najprej pridobili podatke o razpisanih delovnih mestih. V razpisih so bili podani kriteriji, s katerimi smo izdelali večparametrski model vrednotenja za vsako delovno mesto posebej. Te modele smo izdelali z računalniškim programom DEXi. Na podlagi tega programa smo vrednotili kandidate za delovna mesta. Izmed 334 prijavljenih kandidatov za delovno mesto administratorja smo z modelom ovrednotili in ugotovili, da je za delovno mesto najprimernejši ekonomist računovodske smeri. Podobno smo izbrali najprimernejša izmed 254 prijavljenih kandidatov za delovno mesto zdravnika stomatologa in med 145 prijavljenimi kandidati za novo delovno mesto zdravnika pediatra. Večparametrski model DEX se je izkazal za odlično alternativo pri izbiri novega kandidata za izbrano delovno mesto. Z uporabo metode šestih klobukov razmišljanja smo potrdili rezultate izbora kandidatov.
Ključne besede: kandidati, delovno mesto, večparametrski model vrednotenja, analiza SWOT, metoda šestih klobukov razmišljanja
Objavljeno: 02.03.2018; Ogledov: 774; Prenosov: 64
.pdf Polno besedilo (1,24 MB)

7.
Obrabna odpornost orodnega jekla za delo v vročem
Gašper Puš, 2018, magistrsko delo

Opis: Z vse bolj razširjeno uporabo visoko trdnih jekel pri izdelavi modernih komponent, predvsem v avtomobilski industriji, se povečuje tudi obremenitev preoblikovalnih orodij. Ta so izpostavljena kompleksnim obremenitvam kot so obraba, plastična deformacija in utrujanje, ki rezultirajo v nastanku poškodb in odpovedi orodja. Na splošno se kot osnovno lastnost karakterizacije orodja uporablja trdota, kar pa v zadnjem času ne zadošča. Potrebno je raziskovanje celotnega spektra mehanskih lastnosti, kakor tudi parametrov obrabne obstojnosti ter preoblikovalnosti. Preoblikovalna orodja so izpostavljena kombinaciji kompleksnih obremenitev. Da bi se ustrezno zoperstavili omenjenim obremenitvam in posledično z njimi nastalimi problemi, moramo poznati različne lastnosti materiala, vpliv legirnih elementov, proces toplotne obdelave in obnašanje materiala tekom le-te. Kljub temu, da je glavna mehanska lastnost trdota, pa na lastnosti preoblikovalnega orodja vplivajo še kombinacija tlačne in upogibne trdnosti ter lomne žilavosti, ki vplivajo na obrabno obstojnost, dobo trajanja orodja in njegovo vzdržljivost v industrijskem procesu.
Ključne besede: orodno jeklo, toplotna obdelava, trdota, lomna žilavost, tlačna trdnost, upogibna trdnost, obraba, obrabna obstojnost, koeficient trenja
Objavljeno: 26.02.2018; Ogledov: 791; Prenosov: 49
.pdf Polno besedilo (3,15 MB)

8.
Dejavniki za določanje ključnega dobavitelja v izbranem podjetju
Jure Krečič, 2017, magistrsko delo

Opis: Dejavniki, s katerimi se razvršča, izbira in določa ključne dobavitelje, so v današnjem času pomembna podlaga za ustvarjanje konkurenčne prednosti v podjetjih ali drugih ustanovah. Namen magistrskega dela je bil iz sistematičnega pregleda domače in tuje strokovne literature opisati in na podlagi empirične raziskave ugotoviti vpliv dejavnikov na strateško izbiro ključnega dobavitelja v izbranem podjetju. Vprašalnik smo poslali 151 dobaviteljem. Ugotovili smo, da daljše časovno obdobje sodelovanja pozitivno vpliva na boljše plačilne pogoje in da vpliv oddaljenosti dobavitelja statistično značilno vpliva na prodajno ceno. Na podlagi ugotovitev iz celotne raziskave smo zasnovali predloge za izboljšanje stanja na področju določanja ključnih dobaviteljev v izbranem podjetju. Z izidi iz naše raziskave smo pridobili nova znanja s področja poslovnih ved in zasnovali merski inštrument za lažje razvrščanje in določanje ključnega dobavitelja v podjetju ali drugi ustanovi.
Ključne besede: Dobavitelji, določanje, izbiranje, merski inštrument, nabava, podjetje, raziskava, razvrščanje
Objavljeno: 20.11.2017; Ogledov: 878; Prenosov: 71
.pdf Polno besedilo (1,22 MB)

9.
Implementacija poslovnih orodij korporacije Illinois tool works za optimiziranje planiranja v izbranem podjetju
Saša Oblak, 2017, magistrsko delo

Opis: Korporacija Illinois tool works (ITW) ima svoja podjetja po celem svetu in med njimi je tudi izbrano podjetje. Za boljše poslovanje ima pripravljena orodja, ki naj bi jih vsa podjetja implementirala v svoj del poslovanja. Zato smo se odločili, da z magistrskim delom preučimo vsa orodja in nakažemo smernice za implementacijo v poslovanje podjetja. To predstavlja velik izziv za podjetje, zato je motivacija na visoki ravni. Magistrsko delo bo osnova za vpeljavo določenih sprememb za optimizacijo poslovanja, ki bo do določene meri izločila dela brez dodane vrednosti. V osnovi je bilo potrebno najprej prepoznati namen posameznega orodja in ga identificirati s problemom znotraj podjetja. Delo vsebuje predstavitev orodja in dejanski primer rešitve, osrednji del naloge je osredinjen na orodje Stopnja povpraševanja na trgu (an. Market rate of demand – MRD), ki narekuje drugačno razmišljanje glede količine zalog končnih izdelkov. V povezavi s tem smo na osnovi analiz pripravili konkretne predloge za pomoč pri implementaciji. Pričakuje se pozitivne rezultate pri implementaciji vseh orodij v izbranem podjetju, saj so v podjetjih, ki so to že implementirala, prihranki visoki, med drugim pa se je znižal tudi koeficient obračanja zalog. Način vpeljave digitalnega kanbana v povezavi z novimi delovnimi nalogi in načinom naročanja materiala bo zahteven projekt, predvsem s stališča informacijske tehnologije. Praktična vrednost magistrskega dela je, da se ga lahko uporabi kot osnovo za začetek projekta implementacije poslovnih orodij.
Ključne besede: Stopnja povpraševanja na trgu, izboljšanje delovnih procesov, poenostavitev skupin izdelkov, pravilo 80/20, digitalni kanban, AB analiza, kazalnik obračanja zalog.
Objavljeno: 06.09.2017; Ogledov: 1031; Prenosov: 68
.pdf Polno besedilo (3,34 MB)

10.
Dejavniki kakovosti storitev v poročni agenciji
Teo Činej, 2017, magistrsko delo

Opis: Zadovoljstvo uporabnikov s kakovostjo izdelka ali storitve je opredeljeno kot eden izmed bistvenih dejavnikov pri uspešnosti podjetja ali druge organizacije. Kot študent Univerze v Novi Gorici sem naredil raziskavo s področja trženja dejavnikov kakovosti storitev v izbrani poročni agenciji. Namen magistrskega dela je predstaviti teoretična izhodišča o kakovosti ter empirično preveriti idejno zasnovo in možnosti za poslovanje v konkretni organizaciji z vidika zadovoljstva uporabnikov storitve. S standardiziranim vprašalnikom smo opravili empirično raziskavo na vzorcu 82 anketirancev, v kateri smo ugotavljali zadovoljstvo s kakovostjo trženja poročnih storitev. Na podlagi analiziranih rezultatov smo ugotovili, da so bili naročniki, pri 5% izvedbi in povprečni oceni 3,39, zadovoljni z kakovostjo storitve, v primeru ko gre za izvedbo storitev za njihove posebne dogodke. V skupini »vrste dogodka« so razlike v povprečjih glede urejenosti. Ključni dejavnik poslovanja je trženje visoko kakovostnih storitev. Ugotovitve raziskave prinašajo nova znanja in veščine, ki nam bodo služile kot podlaga za izdelavo strateškega načrta v izbranem podjetju.
Ključne besede: Anketa, dejavniki kakovosti, management, podjetje, raziskava, storitve, zadovoljstvo.
Objavljeno: 06.09.2017; Ogledov: 1144; Prenosov: 81
.pdf Polno besedilo (888,85 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh