Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza pomenov lobanje v umetnosti in vizualni kulturi
Nika Karner, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi se posvečam semiotični analizi filma s poudarkom na različnih pomenih znaka lobanje. Slednja simbolizira središčni element v kratkem animiranem filmu Naglodane kosti (2022). Semiotika je veda, ki se ukvarja z znaki, ki pa so ključni gradniki filmske komunikacije. Moj teoretični prispevek temelji na predstavitvi glavnih tem semiotike ter bolj specifično pomena lobanje v animiranem filmu. V ta namen sem se opirala na konkretne primere iz animiranih filmov ter na lastno diplomsko delo. Lobanja, ki se pojavlja kot vizualni element glavnega lika in antagonista Rema, nosi v našem kontekstu poseben pomen. Gre za lobanjo ovna, ki simbolizira demona ter prinaša asociacije na smrt. Lobanja prav tako nosi negativno energijo, ki se povezuje z likom.Namen diplome je prikazati kronološki razvoj uporabe lobanje v umetnosti. Hkrati pa me zanima, ali je lobanja vedno povezana zgolj s smrtjo in negativnimi čustvi. Kateri so drugi razlogi za uporabo lobanje in kako lahko razumemo ter tolmačimo njene druge plati, ob dejstvu, da je že od samega začetka človeštvo lobanjo povezovalo s smrtjo in uničenjem.
Ključne besede: Semiotika, znak, simbol, simbolizem, smrtnost, lobanja, animirani film
Objavljeno v RUNG: 09.11.2023; Ogledov: 556; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Priložnosti za mlade ustvarjalce animiranih filmov v Evropi
Miha Reja, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. Prvi del opisuje priložnosti, kot so delavnice in umetniške rezidence za mlade ustvarjalce na področju animiranega filma v Evropi. V tem delu bom razjasnil pomen delavnic in umetniških rezidenc ter njun namen. Predstavil bom primere delavnic in rezidenc, katerih sem se udeležil, ter vključil lastno refleksijo. Poudaril bom delavnico DSAF Inkubator, Animation Sans Frontières, CEE Rise & Shine ter scenaristično delavnico Kratka Scena. Prvi del bom zaključil s predstavitvijo umetniške rezidence Open Workshop. V drugem delu se bom poglobil v filmske festivale in animacijske forume. To so izkušnje, ki so predvsem osredotočene na mreženje. Predstavil bom dva največja animacijska foruma v Evropi, CEE Animation Forum in Cartoon Forum. Sledila bo predstavitev svetovno znanih festivalov animiranega filma, kot sta Annecy in Animafest Zagreb, ter festivalov v Sloveniji, kot sta Animateka in StopTrik. Poglavje o festivalih se zaključi z omembo ostalih pomembnih festivalov v Evropi. V tretjem delu se bom osredotočil na praktični del diplomskega dela, kratki animirani film Kurent. To poglavje je razdeljeno na štiri dele: predprodukcijo, produkcijo, postprodukcijo in dosežke. V predprodukciji bom razjasnil, od kod izhaja ideja. V produkciji se bom poglobil v ustvarjalni proces filma. V postprodukciji bom predstavil sodelovanje z dvema postprodukcijskima hišama (NuFrame in Zvokarna). Nalogo bom zaključil z dosežki filma. S tem bom povezal vse tri dele in tvoril celoto.
Ključne besede: Animacija, animirani film, delavnica, umetniška rezidenca, festival, animacijski forum, razvoj filma
Objavljeno v RUNG: 19.09.2023; Ogledov: 750; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (45,92 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Animirani spopadi : Nasilni prizori kot izrazno sredstvo v animiranem filmu
Matija Ternovec, 2022, diplomsko delo

Opis: Prikazovanje nasilja v umetnosti ni nov pojav. Že v prazgodovini so naši predhodniki v jamskih slikah prikazovali boje z živalmi. Z razvojem civilizacije pa so se razvijali tudi boji, bitke, vojne ipd. in posledično tudi njihovo prikazovanje. Vzporedno z razvojem človeštva in z razvojem tehnologije nas prikazovanje omenjene tematike spremlja vse do današnjih časov. Zato se tudi vsebina animiranih filmov ni izognila tej tematiki. Pričujoče diplomsko delo predstavlja svet nasilja in spopadov v animaciji. Narejena je primerjava med animacijama vzhodnega in zahodnega sveta ter njunih pristopov do spopadov in uporabe nove tehnologije. Predstavljena je animacija vzhodnega sveta, kjer prevladuje japonska animacija – anime. Na Zahodu pa na trgu prevladuje svetovno znana korporacija Disney in njihovemu načinu podoben stil animacije drugih podjetij. Izpostavljene so razlike med tema dvema stiloma animacije in pa tudi podobnosti. Del naloge se osredotoča na prikazovanje spopadov. Diplomsko delo vsebuje poglobljen vpogled v razvoj in uporabo sodobnih metod, kot sta 3D računalniška animacija ter zajem gibanja (motion tracking), in razloži, kako je njuna prisotnost pomagala pri spreminjanju načinov ustvarjanja spopadov. Zastavljeno je tudi vprašanje, zakaj gledalci uživajo v gledanju takih animacij, kaj je tisto, kar privlači, ter ali so take animacije primerne za otroke. Predstavljene so tudi ugotovitve o pravi »formuli« za spopad, kako pripraviti spopad in kateri so najpomembnejši elementi, ki jih je potrebno upoštevati, da bi spopad pritegnil gledalca. Na koncu je opisana še lastna izkušnja ob izdelovanju praktičnega dela, ki je kratek animiran spopad z naslovom Bitka za gozd. Poglavje nas popelje skozi celoten proces ustvarjanja praktičnega dela: od predprodukcije, v kateri sta bili ustvarjeni zgodba, zgodboris in likovna zasnova, do produkcije, v procesu katere je bila ustvarjena animacija. Celoten postopek se je zaključil s postprodukcijo, v kateri so se dodali efekti in se je animacija sestavila v končno obliko.
Ključne besede: animacija, spopad, animirani filmi, anime, nasilje, bitke
Objavljeno v RUNG: 04.07.2022; Ogledov: 1751; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Dismorfija in vpliv lepotnih standardov na ustvarjanje risanih junakov : diplomsko delo
Amadeja Kirbiš, 2021, diplomsko delo

Opis: Lepotni standardi so v družbi prisotni že od začetka človeštva, konstantno se spreminjajo in razvijajo. Različne kulture po svetu imajo raznovrstne ideale, ki se nam morda zdijo neprivlačni, nanje pa močno vplivajo in se odražajo v njihovi umetnosti. Tudi v naši družbi opazujemo in spremljamo podoben trend. Vpliv idealov na naše mentalno stanje je pri tem zelo pomemben, obenem pa tudi védenje, kako dojemamo ne samo sebe, ampak tudi druge. Pričujoče diplomsko delo se sicer ukvarja z omenjenimi socialnimi težavami, ampak v kontekstu animiranih filmov in risank. Vse bolj je očitno, da smo pod močnim vplivom korporacij, ki s svojimi lovkami pohlepa vse bolj segajo po nas, saj je njihov edini namen, da nas ohranjajo nesrečne, zato da bi kupovali njihove izdelke. Prav to dejstvo je poglaviten razlog za nastanek tega dela. V njem se sprva posvetimo razlagi telesne dismorfije in anoreksije nervoze, nato še moji osebni izkušnji v spopadanju z njima in nazadnje izboljšavi zdravstvenega stanja. V poglavju »Lepotni standardi v animaciji« si na primerih nekaterih animiranih junakov iz zahodne in vzhodne animacije oblikujemo mnenje o tem, ali lepotni standardi resnično vplivajo na to, kaj gledamo. Ob tem predstavimo tudi pomembnost likovne terapije in njeno uporabo pri izboljšavi mentalnega stanja in samopodobe. Del diplomskega dela je kratek animirani film Dismorfija, ki izhaja iz teoretičnega dela diplome. Ugotovili smo, da se lepotnim idealom ne moremo izogniti in se z njimi srečujemo na vsakem koraku. Zato je zgolj naša odgovornost in poslanstvo, da se naučimo imeti radi in ostanemo prizemljeni, z realnimi pričakovanji.
Ključne besede: animacija, telesna dismorfija, anoreksija, lepotni standardi, risani liki, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 13.10.2021; Ogledov: 2293; Prenosov: 139
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Obrazni izrazi v svetu animiranega filma
Anja Resman, 2020, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu predstavljam podrobno analizo obraznih izrazov v animiranem filmu. Najprej se sprehodimo skozi osnovno znanje in razumevanje animacije, ter poglobje spoznamo tri večje tehnike izdelave animiranih filmov. Človeški obraz opišemo z različnimi proporci glave. Podrobno raziščemo tudi štirinajst glavnih mišic anatomije obraza, ter jih povežemo skupaj, da prikažemo šest osnovnih obraznih izrazov. Pri tem si pomagamo z znanjem iz medicine, ki predstavlja temelj osnovnega razumevanja. Podrobno analiziramo posamezne dele obraza, kot so oči, veke, obrvi in usta. Sproti nadgrajujemo razumevanje njihovega medsebojnega delovanja na različnih primerih. V zadnjem delu diplome sledimo mojemu osebnemu pristopu k izdelavi glave lutke in obraznih izrazov. Po vrstnem redu podrobno opišem celoten proces svoje izdelave obraznih izrazov za lutko Naluja. Cilj diplomske naloge je bila podrobna analiza in razumevanje posameznih mišic, njihovega medsebojnega delovanja in sestavljanja različnih obraznih izrazov. Želela sem razumeti perspektivo opazovanja gibanja človeškega obraza, odzivnosti na določeno dogajanje, nastale posledice, kako sploh pristopiti k razumevanju obraznih izrazov in kako gibanje narediti čim bolj realistično in gledalcu nemoteče.
Ključne besede: animirani film, stop animacija, anatomija obraznih mišic, obrazni izrazi, animacija obraza, izdelava glave lutke
Objavljeno v RUNG: 07.10.2020; Ogledov: 3662; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (6,05 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Pogovor brez konca
Katarina Blažič, 2020, diplomsko delo

Opis: Za svojo diplomsko nalogo sem se odločila opisati proces nastajanja animiranega filma, narejenega na temo slepih in slabovidnih. Namen animiranega filma je približati svet slepih in slabovidnih ljudem, ki vidimo. V svetu, v katerem živimo, je velik del našega počutja odvisen od zunanjih dejavnikov (socialna omrežja, različne reklame ipd.). Pomembno je zavedanje, da ni vse, kar vidimo, zlato. Animirani film se ukvarja z različnimi vprašanji kot so: kako se slep človek spoprijema z različnimi tematikami, kako se sooča z vsakdanjimi opravili, razmerji z drugimi ljudmi in na splošno, kako se spoprijema s svetom in okolico in to bom tudi opisala podrobneje v diplomski nalogi. Animirani film sem želela približati slepim in slabovidnim s tem, da sem dala največji poudarek zvoku, zvočnim učinkom in spremljajočemu besedilu animiranega filma. Izbrala sem barve, ki so računalniško izračunane in prilagojene za barvno slepe ljudi. Z uporabo preprostih oblik v animaciji sem hotela doseči to, da slaboviden gledalec lažje sledi animaciji in da ga hkrati spomni na to, kako bi lahko slepa oseba narisala različne objekte. V diplomskem delu bom opisala torej celoten proces izdelave animiranega filma in uvod v temo slepih in slabovidni z opisom umetnikov in kratkem povzetku kako slepi rišejo in kaj si mislijo o tej temi. Povzela bom vse, kar je zgoraj navedeno in podrobno opisala nastanek animiranega filma.
Ključne besede: animirani film, slepi, slepota, slabovidni
Objavljeno v RUNG: 27.05.2020; Ogledov: 3420; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (4,57 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Umetniški slog animiranih likov zahoda in vzhoda
Miha Oven, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na analizo sloga oblikovanja videza lika za animirani film v primerjavi med ameriško in japonsko animacijo. Slog oblikovanja videza animiranega lika opredeljujemo na podlagi različnih področij. Mednje uvrščamo navidezne značaje lika, raznolikost zgradb telesa, strukturo obraza, oblikovanje prepoznavnih značilnosti silhuet lika, metode in tehnike za dosego učinkov zgradb delov telesa (roke, noge …), ustvarjanje karakterističnih lastnosti same silhuete, predhodno pripravo s specifičnimi smernicami videza lika za animiranje (določitev velikosti lika, barvne lestvice, upoštevanje terminov emocij …) in ne nazadnje doseganje različnih učinkov gibanja. Cilj diplomske naloge je analizirati razlike in enakosti ameriške in japonske animacije (ameriški animirani film Osmosis Jones in japonska animirana serija Cells at Work!), ki si zasluženo delita vodilno mesto po vplivu v svetu animiranega medija. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so razloženi pojmi in strokovni termini s pomočjo tujih avtorjev in virov. Vsebina teoretičnega dela se smiselno nadaljuje v empiričnem delu z analizo področij, obrazloženih v teoretičnem delu. Torej, kot je v teoretičnem delu razložena silhueta v animaciji, je tudi v empiričnem delu analizirana silhueta v ameriški in japonski animaciji.
Ključne besede: animiran film, RG, dizajner, stil, 3D, 2D, anime, manga, animirani lik, proporcija
Objavljeno v RUNG: 25.11.2019; Ogledov: 3687; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
2D animirani film skozi čas
Antonella D'Amico, 2019, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomske naloge podamo definicijo animiranega filma in na kratko opišemo, kako nastane animirani film. Omenimo tudi osnovne standarde animacije. Drugi del diplomske naloge je razdeljen na pet obdobij razvoja, na podlagi katerih opišemo zgodovino 2D animiranih filmov. V prvem obdobju predstavimo delovanje in nastanek naprav, ki jih na splošno imenujemo »optične igrače« in delujejo po principu persistence vida. Podrobneje opišemo »laterno magico«, »tavmatrop«, »fenakitoskop«, »zoetrop«, »slikofrc«, »praksinoskop« in »optično gledališče«. Pri vseh navedemo, kdo in kdaj jih je izumil ter opišemo njihovo delovanje. Drugo obdobje razvoja temelji na pionirjih animiranega filma. Podrobneje navedemo avtorje, kot so Emile Cohl, Winsor McCay, Pat Sulivan in Otto Messmer ter brata Fleischer. Obrazložimo njihova najbolj prepoznavna dela, ki so prispevala k napredku animiranega filma. V tretjem obdobju razvoja prikažemo razcvet animiranih filmov s pomočjo analize del treh pomembnejših ustvarjalcev, in sicer Walta Disneya, Texa Averyja in Osamuja Tezuke. V četrtem obdobju razvoja opišemo slog animacije pri animacijskih hišah UPA, Warner Bros ter Hana in Barbera na podlagi njihovih likov. Omenimo tudi dva samostojna umetnika eksperimentalne animacije Normana McLarena in Johna Whitneyja. V petem obdobju prikažemo tehniko 2D digitalne animacije ter prvi digitalni animirani seriji (The Simpsons in South Park) in prva digitalna animirana filma (The Rescuers Down Under in The Iron Giant). Tretji del diplomske naloge je v celoti namenjen analizi avtoričinega kratkega digitalnega 2D animiranega filma Bubbles s primeri dela v programih TVPaint in Adobe After Effects. Diplomska naloga je zastavljena kot študijsko besedilo za vse, ki jih zanima animirani film in želijo pridobiti podlago za širjenje svojega znanja na tem področju. Tako kot vse izrazne oblike sodobne kulture tudi animacijska kinematografija ostaja razdvojena med umetnostjo in industrijo, med umetniškim elementom ter ekonomskim vidikom komercialnega izkoriščevanja. Nobenega od teh dveh vidikov ni mogoče zanemariti, ker oba prispevata k opredelitvi, razširjanju in sprejemu umetniškega dela. Zaradi tega tudi namen diplomske naloge ni zgolj navajanja seznama imen in naslovov, ki ga narekuje le kronološka D’Amico, Antonella: 2D animirani film skozi čas. Dip.nal. Nova Gorica, AU/UNG, 2019 časovnica, temveč gre za besedilo, ki poskuša prikazati mrežo odnosov med posameznimi osebnostmi, filmi in zgodovinsko-kulturnim kontekstom.
Ključne besede: animacija, animirani filmi, optične igrače, slog, animirane serije, digitalna animacija
Objavljeno v RUNG: 25.11.2019; Ogledov: 4588; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Proces ustvarjanja animiranih likov : Na podlagi ameriške animacije in lastnega projekta
Neva Kumelj, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje, kaj naredi like privlačne za naslovnika, vizualno in karakterno. Začnem z nekaj primeri slavnih ameriških likov, ki so med ljudmi najbolj priljubljeni in pojasnim, zakaj so jih ljudje vzljubili. Sledijo zgodnje faze procesa ustvarjanja animiranih likov, kot so vzorne sličice in konceptna animacija. Glavni del diplomskega dela je likovna zasnova, ki se osredotoča na stil, barvo, obliko in študijo modela. V drugi polovici diplomskega dela raziskujem arhetipe, gibanje v animaciji in opišem proces ustvarjanja animiranih likov iz animiranega filma Jake & Jen. Ta primer upošteva vse faze oblikovanja, ki jih predstavi teoretični del diplomskega dela.
Ključne besede: animacija, liki, konceptna ilustracija, stili, likovna zasnova, likovne prvine, arhetipi
Objavljeno v RUNG: 27.09.2018; Ogledov: 4393; Prenosov: 200
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh