Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bolonia study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 64
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
The Cambridge grammar of English in the ELT classroom
Veronika Piccinini, Sylvia Velikova, Andrea Rebrová, 2012, professional article

Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...angleška slovnica, pogovorna angleščina, didaktika, ...
Keywords: angleška slovnica, pogovorna angleščina, didaktika
Published: 15.10.2013; Views: 3204; Downloads: 12
URL Fulltext (0,00 KB)

2.
Teza o (ne)priljubljenosti slovenščine kot obveznega šolskega predmeta v Sloveniji
Mitja Čepič, Alja Brglez, Maria Kankkunen, Maja Melinc Mlekuž, 2008, final research report

Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...pouk slovenščine, didaktika jezika, didaktika književnosti, raziskave, ...
Keywords: pouk slovenščine, didaktika jezika, didaktika književnosti, raziskave
Published: 22.01.2015; Views: 1901; Downloads: 15
URL Fulltext (0,00 KB)

3.
Projekt Culturalis
Jana Rijavec, 2013, undergraduate thesis

Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...diplomske naloge, Projekt Culturalis, kulturna dediščina, didaktika, poučevanje, učenci...
Keywords: diplomske naloge, Projekt Culturalis, kulturna dediščina, didaktika, poučevanje, učenci
Published: 19.02.2015; Views: 2149; Downloads: 270
.pdf Fulltext (1,00 MB)
This document has many files! More...

4.
Delo Franceta Bevka v luči literarne zgodovine in srednješolskih beril
Zoran Božič, 2014, original scientific article

Abstract: Prispevek predstavlja literarnozgodovinski pogled na vlogo in pomen leposlovnega dela Franceta Bevka in ga primerja z njegovim položajem v srednješolskih berilih. Zaradi vzporejanja z literarnozgodovinsko in šolsko usodo Ivana Preglja in Cirila Kosmača se primerjava osredotoča na obdobje po drugi svetovni vojni. Medtem ko se je Bevkov literarnozgodovinski položaj predvsem zaradi njegove narodnoozaveščevalne vloge v obdobju med dvema vojnama ohranjal, je po osamosvojitvi Slovenije postal obroben srednješolski avtor. Edino besedilo, ki ga (neobvezno) prinašajo sodobna srednješolska berila, je znani Bevkov roman Kaplan Martin Čedermac.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...pisatelji, literarna zgodovina, srednješolska berila, kanonizacija, recepcija, didaktika, ...
Keywords: slovenski pisatelji, literarna zgodovina, srednješolska berila, kanonizacija, recepcija, didaktika
Published: 30.12.2015; Views: 1800; Downloads: 67
This document has many files! More...

5.
Poezija Franceta Prešerna v srednješolskih učbenikih in njena recepcija
Zoran Božič, 2010, doctoral dissertation

Abstract: Disertacija obravnava dva problemska sklopa: poezijo Franceta Prešerna v srednješolskih učbenikih za pouk književnosti od leta 1850 do leta 2010 ter recepcijo Prešernovih pesmi skozi čas in v sodobnosti. V prvem problemskem sklopu razkriva dejavnike in postopke šolske kanonizacije Prešerna ter razvoj didaktizacije beril v smeri učne knjige za samostojno delo z besedilom. V drugem problemskem sklopu raziskuje posebnosti pri razumevanju, doživljanju in vrednotenju Prešernovih pesmi ter načine za njihovo čimbolj učinkovito šolsko predstavitev. Glede na to, da se je kanonizacija Prešerna začela že za časa njegovega življenja, je bil seveda vseh 160 let kanonski avtor, vendar pa kljub nenehnemu označevanju Prešerna za "največjega slovenskega pesnika" po številu besedilnih enot v berilih ni bil vedno prvi avtor, pač pa so ga večkrat prehitevali mlajši književniki, ki so bolj ustrezali trenutnim afinitetam sestavljavcev srednješolskih beril. Predvsem v drugi polovici 19. stoletja in tudi kasneje je bil zaradi negativnega odnosa šolskih oblasti do ljubezenske poezije izbor Prešernovih pesmi praviloma manj primeren (na nižji stopnji je bil največkrat objavljen sonet Memento mori, na višji stopnji pa cikel Soneti nesreče), nekatere ljubezenske pesmi pa so celo cenzurirali. Od druge polovice 19. stoletja do danes se je razvijal didaktični instrumentarij srednješolskih beril (najprej so začeli dodajati stvarne opombe, kasneje pa še vprašanja in naloge za dejavno razčlembo leposlovnega besedila), vendar so še zlasti v obdobju po drugi svetovni vojni nekateri sestavi beril didaktično pomenili izrazito nazadovanje. Od sedemdesetih let dalje berila vključujejo tako literarnovedne vsebine kot vprašanja in naloge, sodobna berila pa se praviloma (izjema je npr. antološki sestav Krakar 2003) razvijajo v smeri vezanega berila z relativno majhno ponudbo leposlovnih besedil. Zgodovinski pregled je pokazal, da so imeli težave z razumevanjem Prešernovih pesmi že njegovi sodobniki, kasneje pa tudi izobraženci, celo poznavalci Prešerna. Empirični preizkusi med slovenskimi srednješolci potrjujejo visoko recepcijsko zahtevnost Prešernove poezije. Nekatere osrednje Prešernove pesmi (npr. Krst pri Savici) zahtevajo izjemno gostoto dodanih opomb, zato je najustreznejše didaktično sredstvo za boljše razumevanje in doživljanje oblikovno in slogovno zahtevne klasične poezije dodana prozifikacija, kar so v celoti potrdili tudi rezultati pedagoškega eksperimenta.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...poezija, Prešeren, didaktika, recepcija, kanonizacija, srednja šola, berilo, kanonizacija, prozifikacija,...
Keywords: poezija, Prešeren, didaktika, recepcija, kanonizacija, srednja šola, berilo, kanonizacija, prozifikacija, pedagoški eksperiment
Published: 12.05.2016; Views: 1989; Downloads: 42
.pdf Fulltext (10,63 MB)

6.
Tantadrujevo iskanje sreče: od didaktike do interpretacije
Zoran Božič, 2015, original scientific article

Abstract: Članek obravnava primer šolske interpretacije srednje dolgega pripovednega besedila, in sicer po načelu učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na Slovenskem uveljavljal že pred drugo svetovno vojno, bolj sistematično uresničitev pa je doživel z izidom delovnih zvezkov za domače branje Zlati poljub in Poljub zlata leta 1998. Po skoraj dveh desetletjih šolske rabe je čas za natančnejšo presojo pristopa oz. njegove uporabnosti, tudi s pomočjo primerjave dveh učnih verig, nastalih po znani Kosmačevi noveli Tantadruj. Članek zaključuje interpretativni poskus, ki Tantadrujevo iskanje sreče povezuje s pripovedovalčevim iskanjem ustvarjalnega navdiha.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti...
Keywords: Ciril Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti
Published: 09.05.2017; Views: 1465; Downloads: 91
.pdf Fulltext (842,78 KB)

7.
Ana Karenina ali pravica do ljubezni
Zoran Božič, other performed works

Found in: ključnih besedah
Keywords: maturitetni sklop, Tolstoj, roman, ruska književnost, didaktika
Published: 20.04.2016; Views: 1578; Downloads: 0
.pdf Fulltext (298,08 KB)

8.
Tematika rudarstva v srednješolskih berilih od 1850 do 1950
Zoran Božič, 2016, original scientific article

Abstract: V prvem stoletju izhajanja srednješolskih beril (od uvedbe slovenščine kot predmeta po marčni revoluciji do prve petletke po drugi svetovni vojni) je bilo objavljenih čez sto prispevkov s tematiko rudarstva oz. drugih dejavnosti, povezanimi z njim, večinoma v prozni obliki, veliko pa je bilo tudi pesmi. Prvi zapisi imajo izrazito afirmativen odnos do rudarjenja, saj v tem vidijo možnost za splošno blagostanje (npr. Vodnikova pesem Na moje rojake ali Vrtovčev zapis Pogled z Nanosa). Proti koncu 19. stoletja se pojavijo prvi zapisi o negativnih plateh rudarjenja ali o varljivosti hlepenja po dragocenih rudnih bogastvih (npr. Jurčičeva proza Mornar in rudar in Erjavčeva črtica Ni vse zlato, kar se sveti.) Šele v obdobju med dvema vojnama se pojavi več prispevkov, ki predstavljajo rudarjenje kot nehumano in nevarno dejavnost (npr. Župančičeva pesnitev Duma ali Javornikova črtica Zasulo ga je oz. Nesreča v rudniku. Po drugi vojni se spet ponovno pojavi optimistični pristop: v osrednjih berilih kot poveličevanje socialističnega napredka (npr. sestavek Rudarji tekmujejo) ali v zamejskih berilih kot poveličevanje kapitalistične industrializacije (npr. sestavek Zakladi zemlje so vir civilizacije, kulture in blaginje). O proizvodnji živega srebra v Idriji se ves čas piše kot o veliki posebnosti, ki širi slavo slovenskih dežel po vsem svetu. Prispevki o tem so bili objavljeni v osmih sestavih beril, prvi že v Bleiweisovem sestavu za nižje srednje šole leta 1850, zadnji pa v Beličičevem zamejskem sestavu leta 1947. O odkritju živega srebra oz. o idrijskem rudniku pišejo kar štirje pričevalci: J. V. Valvazor, M. Kastelic, Fl. Hrovat in J. C. Oblak.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...rudarstvo, srednja šola, berilo, didaktika, Idrijski rudnik...
Keywords: rudarstvo, srednja šola, berilo, didaktika, Idrijski rudnik
Published: 14.07.2016; Views: 1382; Downloads: 127
.pdf Fulltext (78,00 KB)

9.
Sto dvajset let slovenske didaktike književnosti (1867-1987)
Zoran Božič, 2014, review article

Abstract: Pregledni znanstveni članek obravnava razvoj slovenske didaktike književnosti od Janežičevih Cvetnikov do zaključka njene predakademske faze v času usmerjenega izobraževanja. Pri tem opazuje spremembe v didaktični zasnovi beril in v opredelitvah ciljev, vsebin in metod, kakor so jih izražali posamezni strokovni članki ali redke monografije. Pomembnejši mejniki so začetek dvajsetega stoletja v okviru avstro-ogrske monarhije, trideseta leta v času Kraljevine Jugoslavije in sedemdeseta leta v obdobju SFRJ.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ... didaktika književnosti, berila za pouk književnosti, šolska interpretacija...
Keywords: didaktika književnosti, berila za pouk književnosti, šolska interpretacija
Published: 23.09.2016; Views: 1278; Downloads: 95
.pdf Fulltext (290,69 KB)

10.
Literarna teorija
Zoran Božič, 2012, other educational material

Abstract: Gradivo prinaša poglavja Besedna umetnost na poti od ustvarjalca do bralca, Literarne zvrsti in vrste ter literarna oblika, Tema, motivi in sporočilo, Metrične značilnosti verza, Ritem in ritmične figure, Glasovne figure, Pomenske figure, Pripovedovalec, Perspektiva, Motivacija, Dramatska zgradba, Pripovedna tehnika, Slogovni postopki, Literarne osebe, Dramska trojna enotnost in Recepcijska teorija (teorija bralčevega odziva).
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...literarna veda, didaktika, literarna zgodovina, hermenevtika, recepcijska teorija, lirika, epika,...
Keywords: literarna veda, didaktika, literarna zgodovina, hermenevtika, recepcijska teorija, lirika, epika, dramatika, poezija, proza
Published: 17.10.2016; Views: 2262; Downloads: 176
.pdf Fulltext (834,66 KB)

Search done in 0 sec.
Back to top