Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Ekonomija pretvorbe odpadkov v energijo v Bosni in Hercegovini
Šaza Babić, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je obravnavana problematika ravnanja z odpadki v Bosni in Hercegovini. Motivacija za pisanje na to temo je ravno v tem, da zelo dobro poznam problematiko odpadkov v Bosni in Hercegovini kot svoji domovini. Ideja je delati na izboljšanju praks ravnanja z odpadki v regiji, da bi zmanjšali negativne učinke na zdravje ljudi in tveganje onesnaževanja okolja v skladu z ustreznimi predpisi Evropske unije in nacionalnimi predpisi na področju ravnanja s trdnimi komunalnimi odpadki. Za ekonomsko močnejšo državo je treba posvetiti pozornost vsem virom energije, še posebej odpadkom in alternativnim virom, saj je prav od tega odvisna njena prihodnost. Najprej je analizirano obstoječe stanje v državi. Uporabljene so metoda opisovanja, lastnega opazovanja, analiza modelov z metodami, kot je npr. interna stopnja donosnosti, analiza tveganj itd. Na podlagi fizičnih, naravnih in družbenih dejavnikov, števila divjih odlagališč in števila prebivalcev smo izbrali parametre, ki smo jih analizirali v programu DEXi in so nam pomagali pri odločitvi o lokaciji, kjer bomo postavili obrat. Ugotovljeno je bilo, da bi projekt izgradnje tovarne za pretvorbo odpadkov v energijo v Bosni in Hercegovini prinesel veliko koristi za državo ter posledično za sosednje države. S pomočjo ankete je bilo ugotovljeno, kakšno je mnenje lokalnega prebivalstva o uvedbi novih načinov predelave odpadkov. Podatki ankete so bili obdelani s pomočjo programa SPSS. Po izvedbi projekta se pričakujejo naslednje merljive koristi, kar je hkrati praktična vrednost magistrskega dela: zmanjšanje deponijskega prostora za odlaganje neobdelanih komunalnih odpadkov, kar ima za posledico podaljšanje življenjske dobe obstoječih odlagališč, in s tem tudi stroške odlaganja predelave materialov in energije iz odpadkov, ki se lahko prodajo na trgu; zmanjšanje emisij toplogrednih plinov zaradi preusmerjanja biorazgradljivih odpadkov z odlagališč in delne zamenjave fosilnih goriv, ki se uporabljajo za proizvodnjo toplote in električne energije.
Keywords: Odpadki, onesnaževanje okolja, energija, fosilna goriva, statistična analiza, analiza priložnosti, analiza tveganj, ekonomske analize upravičenosti naložbe, analiza stroškov in koristi, večkriterijska analiza, DEXi, ABACON, anketa, SPSS, opisna statistika, korelacijska analiza
Published in RUNG: 22.09.2023; Views: 573; Downloads: 13
.pdf Full text (2,17 MB)

2.
Raziskava samonadzora ekološko usmerjenih voznikov z mobilno aplikacijo
Egon Batistič, 2015, master's thesis

Abstract: V sodobnem svetu se vse bolj poudarja ekološki slog življenja. Ta trend se kaže tudi v avtomobilski industriji, kjer skušajo razviti čim bolj varčne avtomobile in tudi takšne, ki za delovanje ne bodo potrebovali fosilnih goriv. Kratkoročne smernice avtomobilske industrije pa poudarjajo ekološko vožnjo, kar pomeni zmanjšano porabo goriva in posledično izpustov toplogrednih plinov. Pri takšni vožnji voznik vpliva na manjšo porabo goriva. V magistrskem delu so opisani različni sistemi nadzora voznikov, ki pripomorejo k ekološkemu ravnanju: nadzor od zgoraj, medsebojni nadzor in samonadzor. Z nadziranjem vožnje in podajanjem povratnih informacij lahko vozniki postanejo bolj varčni pri porabi goriva in manj negativno vplivajo na okolje. Namen magistrske naloge je raziskava samonadzora. Za ugotovitev samonadziranja v dejanskem okolju smo s pomočjo aplikacije Eco Drive One opravili raziskavo na desetih voznikih. Na izbiro aplikacije sta vplivali stopnja dostopnosti in enostavnost uporabe. Predstavljeni so rezultati vpliva aplikacije na povprečno porabo goriva udeležencev. Podatki so prikazani primerjalno, tako da so razlike jasno razvidne. Z anketo in intervjuji je zajeta še osebna izkušnja voznikov pri uporabi aplikacije. Ugotovili smo, da je aplikacija na voznike vplivala pozitivno, saj so v povprečju zmanjšali porabo goriva za 9 odstotkov. Domnevamo lahko, da bi se ob množični uporabi tovrstnih aplikacij bistveno zmanjšala poraba goriva, vpliv voznikov na okolje pa bi bil ravno tako manjši. Tudi mnenja voznikov glede aplikacije so večinoma pozitivna. Pojavljali so se le dvomi glede varne uporabe aplikacije med vožnjo ter pripombe na določene pomanjkljivosti oziroma »hrošče« v aplikaciji. Izsledki raziskave so pomembni za podjetje CVS Mobile, ki razvija mobilno aplikacijo za eko vožnjo. Pridobljene podatke, pripombe in pohvale bo tako upoštevalo pri razvoju čim bolj dovršene in k uporabniku usmerjene aplikacije.
Keywords: eko vožnja, samonadzor eko voznika, mobilna aplikacija Eco Drive One, poraba goriva
Published in RUNG: 01.07.2015; Views: 6182; Downloads: 261
.pdf Full text (1,63 MB)

3.
Odlaganje izrabljenega jedrskega goriva
Alan Volk, 2010, undergraduate thesis

Keywords: diplomske naloge, nizko radioaktivni odpadki, srednje radioaktivni odpadki, izrabljena jedrska goriva, odlaganje, odlagališča, izvoz odpadkov
Published in RUNG: 15.10.2013; Views: 5527; Downloads: 379
URL Link to full text
This document has many files! More...

4.
Plinifikacija stanovanjskega objekta za ogrevanje
Uroš Medved, 2006, undergraduate thesis

Keywords: diplomske naloge, plinske inštalacije, ogrevalni sistemi, kyotski sporazum, plinasta goriva
Published in RUNG: 15.10.2013; Views: 7029; Downloads: 453
URL Link to full text
This document has many files! More...

5.
Primerjalna analiza projekta poslovnih prostorov s stališča varčne rabe energije
Dominik Rijavec, 2006, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo problematiko ogrevanja poslovnih prostorov. Vpra.ali smo se, na kaj moramo biti pozorni pri določitvi sistema ogrevanja in kaj vpliva na ekonomičnost le tega? Najprej smo definirali parametre ugodja, ki vplivajo na počutje v prostoru. To so: temperatura zraka, temperatura obodnih sten, relativna vla.nost zraka, gibanje zraka in kvaliteta zraka. To so parametri, katere moramo upo.tevati pri določitvi ogrevalnega sistema. V nadaljevanju smo predstavili elemente,ki so ključnega pomena pri centralnem ogrevanju; kotel, dimnik, cevno omre.je, regulacija, ekspanzijska posoda, črpalke in ogrevala. Pri tehničnem izračunu smo najprej definirali generični poslovni prostor velikosti 100 m2. Izračunali smo toplotne prehodnosti obodnih sten, definirali projektne temperature in na podlagi tega izračunali toplotne izgube za dva različna načina gradnje (manj in bolj izoliranega). Nato smo izračunali .tevilo radiatorskih ogreval pri radiatorskem sistemu ogrevanja in dol.ino cevi pri talnem sistemu ogrevanja. Na podlagi tega smo določili moč kotla in temperaturni re.im ogrevanja. Nato smo se osredotočili na ekonomski vidik diplomske naloge. Najprej smo ovrednotili nalo.be posameznih sistemov ogrevanja in vrednost nalo.be izolacije pri dodatno izolirani izvedbi stavbe. Izračunali smo porabo goriva in stro.ek ogrevanja na kurilno sezono za dva različna energenta (ekstra lahko kurilno olje in drva) in dve izvedbi gradnje. Glede na manj.e stro.ke ogrevanja pri izvedbi gradnje z bolj.o izolacijo, smo izračunali prihranek energije. Ali je smiselno investirati v dodatno izolacijo ali ne, smo se odločili po metodi interne stopnje prihranka. Na koncu smo analizirali vseh deset variant in določili najprimernej.o varianto ogrevanja za poslovni prostor. Glede na vrednost nalo.be in stro.ke ogrevanja je najbolj.a varianta tista, kjer imamo radiatorski visoko temperaturni ogrevalni sistem na trdno gorivo. Glede na funkcionalnost sistema, ugodje v prostoru in prihranek energije pa varianta, pri kateri imamo poslovni prostor dodatno izoliran in imamo nizko temperaturni ogrevalnisistem talnega ogrevanja z ekstra lahkim kurilnim oljem. S tem dose.emo najbolj.e ugodje v sistemu.
Keywords: diplomske naloge, poslovni prostori, ogrevanje, izolacija, centralno ogrevanje, talno ogrevanje, goriva, prihranek
Published in RUNG: 15.10.2013; Views: 5300; Downloads: 425
URL Link to full text
This document has many files! More...

Search done in 0.03 sec.
Back to top