Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Izpis gradiva
A+ | A- | SLO | ENG

Naslov:Delo Franceta Bevka v luči literarne zgodovine in srednješolskih beril
Avtorji:Božič, Zoran (Avtor)
Datoteke:.pdf RAZ_Bozic_Zoran_i2014.pdf (347,15 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:UNG - Univerza v Novi Gorici
Opis:Prispevek predstavlja literarnozgodovinski pogled na vlogo in pomen leposlovnega dela Franceta Bevka in ga primerja z njegovim položajem v srednješolskih berilih. Zaradi vzporejanja z literarnozgodovinsko in šolsko usodo Ivana Preglja in Cirila Kosmača se primerjava osredotoča na obdobje po drugi svetovni vojni. Medtem ko se je Bevkov literarnozgodovinski položaj predvsem zaradi njegove narodnoozaveščevalne vloge v obdobju med dvema vojnama ohranjal, je po osamosvojitvi Slovenije postal obroben srednješolski avtor. Edino besedilo, ki ga (neobvezno) prinašajo sodobna srednješolska berila, je znani Bevkov roman Kaplan Martin Čedermac.
Ključne besede:slovenski pisatelji, literarna zgodovina, srednješolska berila, kanonizacija, recepcija, didaktika
Leto izida:2014
Založnik:Slavistično društvo Slovenije
Št. strani:str. 53-67, 112
Številčenje:Letn. 59, št. 1
ISSN:0021-6933
COBISS_ID:3353851 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.163.6.09Bevk F.:82.0:371.671
URN:URN:SI:UNG:REP:RFLL1BUX
Število ogledov:1634
Število prenosov:59
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:Gradivo ni uvrščeno v področja.
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:The article presents a literary-historical view of the role and significance of France Bevk's literature by comparing it with the author's role in secondary school reading materials. Seeking parallels with the literary-historical and schooling situations of Ivan Pregelj and Ciril Kosmač, the comparison is focused on the post-World War II period. While Bevk's literary-historical position in the interwar period was preserved largely due to his role in building national awareness, after Slovenia's independence, he became a somewhat marginalised secondary school author. The only text (optionally) treated in secondary school reading texts is Bevk's novel Kaplan Martin Čedermac.
Ključne besede:Slovene literature, Slovene writers, literary history, secundary schools, reading materials, ddidactics


Nazaj