Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
Univerza v Novi Gorici
O Univerzi
Študij
Raziskave
Repozitorij Univerze v Novi Gorici
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Statistika
Prijava
Izpis gradiva
A+
|
A-
|
|
SLO
|
ENG
Naslov:
François Truffaut in avtorska teorija
Avtorji:
ID
Dolmark, Jože
(Mentor)
Več o mentorju...
ID
Gobec, Mery
(Avtor)
Datoteke:
Mery_Gobec.pdf
(3,34 MB)
MD5: B77CD297FBCC6C2107F022F1027389BE
RAZ_Gobec_Mery_i2016.zip
(2,47 GB)
MD5: 10D797E92AB1143B3B5BA21859E1BA76
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
VŠU - Visoka šola za umetnost
Opis:
Diplomsko delo obravnava razvoj ideje avtorstva, ki se je najbolj uveljavila v 50. letih prejšnjega stoletja. Kako se je ta ideja materializirala v filmskih delih, analizira skozi opus Françoisa Truffauta, utemeljitelja francoskega novega vala, ki je v začetku 60. let vzklil prav v idejah avtorske politike. Pojem avtorstva je bil še dolgo po izumu filma precej nejasen, s tem pa je bil vprašljiv tudi status filma kot umetnosti. Enakopraven ostalim umetniškim kategorijam je postal šele s prihodom nove generacije francoskih filmskih kritikov v 50. letih. Ti so ostro napadli tradicijo »francoske kvalitete«. François Truffaut je z esejem Une certaine tendance du cinéma française dvignil največ prahu in filme kvalitete obtožil neizvirnosti. S prihodom 60. let je z mladimi kritiki formiral obdobje novega vala. Za uveljavitev tega filmskega gibanja je zaslužen prav njegov celovečerni prvenec Les quatre cents coups (1959). Truffaut je vso kariero ostajal zvest ideji avtorske politike in bil hkrati komercialno razmeroma uspešen ter priljubljen. S svojim delom, v katerem je zapustil močen avtobiografski pečat, je vsekakor ključno vplival na to, da je film končno pridobil umetniški status ter da se je ideja avtorstva močno ukoreninila v pore filmske umetnosti.
Ključne besede:
Filmski avtor
,
avtorska kinematografija
,
avtorska kritika
,
avtorska politika
,
avtorska teorija
,
francoski novi val
,
cinefilija
,
François Truffaut
,
André Bazin
,
Alexandre Astruc
,
Roberto Rossellini
,
Jean Renoir
,
Alfred Hitchcock
Kraj izida:
Nova Gorica
Leto izida:
2016
PID:
20.500.12556/RUNG-2099
COBISS.SI-ID:
4144891
NUK URN:
URN:SI:UNG:REP:FUCTI6MU
Datum objave v RUNG:
25.02.2016
Število ogledov:
7989
Število prenosov:
717
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
GOBEC, Mery, 2016,
François Truffaut in avtorska teorija
[na spletu]. Diplomsko delo. Nova Gorica. [Dostopano 12 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.ung.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=2099
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Determination of bioavailable Fe redox fractions of sediment pore waters by DGT passive sampling and BDS detection
Where is iron?
Determination of iron in natural waters using DGT technique coupled to phototermal beam deflection spectroscopy
Developing DGT technique for determination of iron redox species by photothermal beam deflection spectrometry
Determination of Fe(III) and Fe(II) in natural waters using passive DGT samplers and non-destructive BDS analysis
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Ni podobnih del
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
François Truffaut and auteur theory
Opis:
This bachelor’s thesis discusses the development of the auteur theory, which established itself most prominently in the 1950s. The thesis analyses the materialisation of the theory in film through the opus of François Truffaut, one of the founders of the French New Wave, a movement that emerged from the ideas of the auteur theory in the early ‘60s. The notion of auteurship had remained unclear long after the invention of film, as had the status of film as art. It was not until the arrival of a new generation of French film critics in the ‘50s, who sharply attacked the tradition of “French quality”, that film was perceived equal to other arts. With his essay “Une certaine tendance du cinéma française” François Truffaut stirred up emotions when he accused films of “French quality” of being unoriginal. In the beginning of the sixties he formed, along with other young film critics, the New Wave, with his feature debut 400 Blows (1959) leading the way. Truffaut remained faithful to the auteur policy throughout his career and managed to remain at the same time relatively successful and popular. Through his strongly autobiographical work he was certainly a key influence in helping film to gain the status of art, and in aiding the auteur theory to strongly establish itself at the very core of film art.
Ključne besede:
auteur
,
auteur cinema
,
auteur criticism
,
auteur policy
,
auteur theory
,
french new wave
,
cinephilia
,
André Bazin
,
François Truffaut
,
André Bazin
,
Alexandre Astruc
,
Roberto Rossellini
,
Jean Renoir
,
Alfred Hitchcock
Nazaj