Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Izpis gradiva
A+ | A- | SLO | ENG

Naslov:Tantadrujevo iskanje sreče: od didaktike do interpretacije
Avtorji:Božič, Zoran (Lastnik avtorskih pravic)
Božič, Zoran (Avtor)
Datoteke:.pdf Tantadrujevo_iskanje_srece_(Jezik_in_slovstvo_2015).pdf (842,78 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:UNG - Univerza v Novi Gorici
Opis:Članek obravnava primer šolske interpretacije srednje dolgega pripovednega besedila, in sicer po načelu učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na Slovenskem uveljavljal že pred drugo svetovno vojno, bolj sistematično uresničitev pa je doživel z izidom delovnih zvezkov za domače branje Zlati poljub in Poljub zlata leta 1998. Po skoraj dveh desetletjih šolske rabe je čas za natančnejšo presojo pristopa oz. njegove uporabnosti, tudi s pomočjo primerjave dveh učnih verig, nastalih po znani Kosmačevi noveli Tantadruj. Članek zaključuje interpretativni poskus, ki Tantadrujevo iskanje sreče povezuje s pripovedovalčevim iskanjem ustvarjalnega navdiha.
Ključne besede:Ciril Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti
Leto izida:2015
Št. strani:43-53
Številčenje:3-4, 60
COBISS_ID: 58777698  Povezava se odpre v novem oknu
URN:URN:SI:UNG:REP:KW9ODACL
Število ogledov:257
Število prenosov:1
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:Gradivo ni uvrščeno v področja.
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Jezik in slovstvo
Skrajšan naslov:JiS
Založnik:Zveza društev Slavistično društvo Slovenije
ISSN:0021-6933
Leto izida:2015

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Tantadruj’s Search for Happiness: from Didactics to Interpretation
Opis:The paper presents a case study of the school interpretation of a medium-length narrative text based on the principle of a learning chain of fragments equipped with questions for close reading. This didactic approach became widespread in Slovenia prior to the Second World War, achieving systematic implementation with the publication of two workbooks for home reading: Zlati poljub (Golden Kiss) and Poljub zlata (Kiss of Gold) in 1998. After almost two decades of school use, it is time for a more detailed assessment of the approach and its usefulness. The assessment has been undertaken partly through a comparison of two learning chains that were created based on the well-known short story Tantadruj by Kosmač. The paper concludes with an interpretative attempt that connects Tantadruj’s search for happiness with the narrator’s search for creative inspiration.
Ključne besede:Ciril Kosmač, learning chain, close reading, home reading, didactics of literature


Nazaj