Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Nadrealizem Davida Lyncha : Srdohrd
Avtorji:ID Colner, Miha (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Vrhovec, Boštjan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Ivakič, Ester (Avtor)
Datoteke:.pdf Ester_Ivakic.pdf (2,97 MB)
MD5: D2A6E2B61F7CA4ED537936A349AD0C6F
 
.zip Ester_Ivakic.zip (498,57 MB)
MD5: 2F89F846A1448F08D8C18B3FAF79909F
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:VŠU - Visoka šola za umetnost
Opis:Pričujoče diplomsko delo govori o elementih nadrealizma znotraj filmskega opusa režiserja Davida Lyncha. Posveča se njegovemu načinu ustvarjanja podob ter odpira razmislek o stičnih točkah z izvornimi načeli nadrealističnega gibanja; posledično diplomsko delo predstavi tudi nadrealistični film. Praktični del diplomske naloge sestoji iz posnetega kratkega filma Srdohrd in opisa procesa produkcije le-tega. Ker sem pri samem snovanju filma delovala precej intuitivno in ga gradila iz podob, za katere nisem natančno vedela, kaj pomenijo in jih nisem analizirala, temveč sem jim verjela, bi lahko na tem mestu potegnila zelo grobo vzporednico s teoretičnim delom naloge. Teoretični del diplomskega dela se začne z analizo nadrealističnega gibanja. Nadrealistični pisci in umetniki so čutili močno željo po izražanju na način prvinskih in intuitivnih, tako imenovanih »avtomatskih« načinov. Razvilo se je avtomatsko pisanje, nastal je Nadrealistični manifest izpod peresa Andréja Bretona, bržkone najbolj ključnega ideologa tega gibanja. Pod vplivi tega je nastal prvi radikalno nadrealistični film Andaluzijski pes (Luis Buñuel, Salvador Dalí, 1929). Film se je izkazal kot najboljši medij za prenos nezavednih podob med ljudi in je dobil vidno mesto v med ustvarjalnimi načini in mediji tega gibanja. Med vojno je nadrealistični film poniknil, vendar zametki nadrealizma odmevajo v številnih delih, ki so nastajali v preteklih nekaj desetletjih vse do danes. Eden takih ustvarjalcev sodobnega časa je zagotovo David Lynch, saj podobje njegovih filmov – kot da so preneseni iz prostora nezavednega - vedno šokira.
Ključne besede:David Lynch, nadrealizem, Twin Peaks, Mulholland Drive, Eraserhead, Andaluzijski pes, dadaizem, nadrealistični manifest, André Breton, Luis Buñuel
Kraj izida:Nova Gorica
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/RUNG-2635 Novo okno
COBISS.SI-ID:4652539 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UNG:REP:QXTJWDKO
Datum objave v RUNG:01.02.2017
Število ogledov:8154
Število prenosov:311
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:David Lynch's surrealism : Srdohrd
Opis:Everything started after the World war I, when surrealism was born. Writers and artists of all kind felt a strong desire to express on primal, intuitive, so called ''automatic'' ways. Soon after automatic writing has evolved, Andre Breton wrote a first Surrealistic manifesto. Under it's influences Luis Bunuel and Salvador Dali created one of the strongest and most radical surrealistic film called Un Chien Andalou and cinema has proven itself as the best media to transfer the unconscious images among people. Film got it's place among surrealism. Durring the World war II surrealistic film slowly disappeared from the manistream and reachable places, but little fragments of surrealism still remained in parts that are happening today. One of this sort of artist is certainly David Lynch whose images always shock us and seem to be transfered directly from the places of the unconscious. The thesis speaks of his way of surrealism and what remained from the original source of it.
Ključne besede:David Lynch, surrealism, Twin Peaks, Mulholland Drive, Un Chien Andalou, dadaism, Surrealistic manifesto, Andre Breton, Luis Bunuel


Nazaj