Naslov: | Kaj nam usvajanje nejezikovnih prvin pove o ustroju jezika |
---|
Avtorji: | ID Mišmaš, Petra (Avtor) ID Popović, Tjaša (Avtor) ID Žaucer, Rok (Avtor) |
Datoteke: |
Gradivo nima datotek, ki so prostodostopne za javnost. Gradivo je morda fizično dosegljivo v knjižnici fakultete, zalogo lahko preverite v COBISS-u. |
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Delo ni kategorizirano |
---|
Tipologija: | 1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci |
---|
Organizacija: | UNG - Univerza v Novi Gorici
|
---|
Opis: | V članku predstavljamo pilotno študijo, s katero smo preverjali ustreznost metodologije za testiranje hipoteze, da lahko univerzalno skladenjsko hierarhijo funkcijskih projekcij pojasnimo s splošno kognicijo. Konkretno se osredotočamo na samostalniško zvezo, v kateri najdemo pridevnike za velikost, obliko in barvo, ki jih lahko povezujemo s koncepti, ki jih taki pridevniki poimenujejo (npr. slovenski pridevnik rdeč poimenuje koncept rdeče barve). Pridevniki omenjenih kategorij se v (slovenski) samostalniški zvezi tipično pojavijo v zaporedju 'velikost > oblika > barva'. Če skladenjska hierarhija odseva splošno kognicijo, potem lahko ob predpostavki, da se skladenjska zgradba usvaja od spodaj navzgor, pričakujemo, da bodo otroci najprej usvojili koncept barve, nato oblike in nazadnje velikosti. V prispevku se osredotočamo na zasnovo, ustreznost in izboljšave naloge 'poišči par', ki je bila rabljena v pilotni študiji. |
---|
Ključne besede: | koncepti, pridevniki, usvajanje, kartografija |
---|
Leto izida: | 2018 |
---|
Št. strani: | 125-136 |
---|
Številčenje: | 0 |
---|
PID: | 20.500.12556/RUNG-4265-2b199f6d-3a28-ad27-aeea-b84621195163 |
---|
COBISS.SI-ID: | 5276411 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UNG:REP:HNYKIXBI |
---|
Datum objave v RUNG: | 04.12.2018 |
---|
Število ogledov: | 4441 |
---|
Število prenosov: | 0 |
---|
Metapodatki: | |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |