Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Književnost pri esejskem delu mature iz materinščine v Sloveniji, Italiji, Avstriji, na Hrvaškem in Madžarskem
Avtorji:ID Zajc, Ivana, Raziskovalni center za humanistiko, Fakulteta za humanistiko, Univerza v Novi Gorici (Avtor)
Datoteke: Gradivo nima datotek. Gradivo je morda fizično dosegljivo v knjižnici fakultete, zalogo lahko preverite v COBISS-u. Povezava se odpre v novem oknu
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:UNG - Univerza v Novi Gorici
Opis:V prispevku prikažemo izsledke primerjalne analize esejskih oz. pisnih delov mature pri materinščini v Sloveniji in njenih sosednjih državah: Avstriji, Italiji, Hrvaški in Madžarski. Poleg maturitetnega eseja lahko (v Avstriji in Italiji) oz. morajo (na Madžarskem) dijaki pisati tudi druge besedilne vrste (npr. pismo, časopisni članek). Čeprav je razvita literarna zmožnost temeljni cilj pouka književnosti na gimnaziji, primerljiva dela maturitetnega izpita iz materinščine v Italiji in Avstriji z možnostjo izbire med različnimi nalogami omogočata, da se dijaki popolnoma izognejo vsakršni literarni temi, zato izpit ne preverja dijakove literarne zmožnosti. Matura ima povraten vpliv na pouk, zato lahko odsotnost književnih vsebin vpliva na njihov zmanjšani pomen v šolski praksi. Pri primerljivem hrvaškem, madžarskem in slovenskem delu maturitetnega izpita iz materinščine je literarna tema obvezna.
Ključne besede:književnost, matura, esej, literarna zmožnost, didaktika književnosti, sistemska didaktika
Leto izida:2018
Št. strani:130-133
PID:20.500.12556/RUNG-6905 Novo okno
COBISS.SI-ID:67178338 Novo okno
DOI:10.4312/SSJLK.54.130-133 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UNG:REP:JJABC6MQ
Datum objave v RUNG:05.11.2021
Število ogledov:2231
Število prenosov:0
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:1918 v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi
Uredniki:Mojca Smolej
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2018
ISBN:978-961-06-0077-0
COBISS.SI-ID:295357696 Novo okno
Naslov zbirke:Seminar slovenskega jezika, literature in kulture
ISSN zbirke:2386-0561

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Literature in the essay in the high school exit exam in Slovenia, Italy, Austria, Croatia and Hungary
Opis:The paper presents the results of a comparative analysis of matura essays or writing in the mother tongue in Slovenia and neighbouring countries: Austria, Croatia, Hungary and Italy. In addition to the matura essay, students can (in Austria and Italy) or have to (in Hungary) write other kinds of texts (e.g. a letter, a newspaper article). Although developed literary skills are a basic goal of teaching literature in secondary school, the comparative part of the matura examination in the mother tongue in Italy and Austria, by offering a choice of different assignments, mean that students can completely avoid any literary theme, and so the examination does not check the students literary skills. Since the matura has a washback effect on what is taught, the absence of literary content can contribute to its diminished importance in school practice. In the comparative part of the Croation, Hungarian and Slovene part of the matura exam in the mother tongue, a literary theme is compulsory.
Ključne besede:literature, high school exit exam, essay, literary competence, didactics of literature


Nazaj