Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Izpis gradiva
A+ | A- | SLO | ENG

Naslov:Poezija v modelih esejske naloge na maturi iz materinščine
Avtorji:Zajc, Ivana (Avtor)
Datoteke:Gradivo nima datotek. Gradivo je morda fizično dosegljivo v knjižnici fakultete, zalogo lahko preverite v COBISS-u. Povezava se odpre v novem oknu
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Neznano ()
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:UNG - Univerza v Novi Gorici
Opis:Primerjalna analiza desetih različnih modelov eseja na maturi iz materinščine je pokazala, da je slovenski model edini, ki ne vključuje poezije. V članku predlagamo, da bi esejski del mature iz slovenščine vključil še poezijo kot literarno vrsto s specifičnimi lastnostmi. Čeprav bralec ob srečevanju s poezijo uporablja tudi strategije branja prozne pripovedi (npr. narativizacijo), pa je pomembno, da v šolski praksi osvetlimo lastnosti, ki so za poezijo specifične, npr. metrična oblika, slogovna izrazna sredstva, izpovednost in abstraktno osvobajanje besed od njihovega osnovnega pomena, ustvarjanje ambienta oz. čustvenih stanj z jezikovnimi sredstvi.
Ključne besede:poezija, matura iz slovenščine, šolski esej, pripovednost
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 347-352
Številčenje:40
COBISS_ID:85321731 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.163.6.09
URN:URN:SI:UNG:REP:2EIWBEBM
Število ogledov:190
Število prenosov:0
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:Gradivo ni uvrščeno v področja.
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenska poezija
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
ISBN:978-961-06-0542-3
COBISS.SI-ID:83371267 Novo okno
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:40
ISSN zbirke:1408-211X
Kraj izida:Ljubljana
Leto izida:2021
Uredniki:Darja Pavlič

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Dogodki v novejši slovenski liriki: trije primeri
Opis:A comparative analysis of ten different models of first language essays at the »baccalaureate« showed that the Slovene model is the only one that does not include poetry. In the article, I propose that the essay part of the matura exam in Slovene should also include poetry as a literary genre with specific characteristics. Although the reader uses strategies for reading narrative prose (such as narrativisation) when reading poetry, in school practice it is important to shed light on the characteristics that are specific to poetry, for example the metrical form, the stylistic means of expression, the abstract liberation of words from their meaning, the creation of ambience or different emotional states by linguistic means.
Ključne besede:poetry, high school exit exam in Slovene, school essay, narrative


Nazaj