20.500.12556/RUNG-2329
Slovenska mladinska literatura z ekološko tematiko
Slovenian Youth literature with ecological topics
Glavni cilj mojega magistrskega dela je bil pripraviti pregleden seznam literarnih besedil z ekološko tematiko, izdelati tipologijo izvirnih slovenskih besedil ter predstaviti značilnosti korpusa teh besedil. V svojem magistrskem delu najprej predstavljam povezavo mladinske književnosti z ekologijo, okoljsko vzgojo in ekokritiko, v nadaljevanju pa se posvečam vprašanju vrednotenja mladinskih besedil z ekološko tematiko. Naredila sem tipologijo pravljic z ekološko tematiko ter analizirala in ovrednotila 22 besedil. Izoblikovala sem lasten model vrednotenja, pri tem pa uporabila spoznanja znanih slovenskih literarnih znanstvenikov (razmerje med spoznavno, etično in estetsko funkcijo po Janku Kosu) ter raziskovalcev mladinske književnosti (jezikovni, vsebinski, likovni, recepcijski, bralno-razvojni kriterij po Igorju Saksidi). Upoštevala sem tudi spoznanja vodilnih ekokritkov (Cheryll Glotfelty, Ursule K. Heise). Sklep svoje magistrske naloge sem zapisala v obliki krajšega pregleda infrastrukture mladinske književnosti, kjer sem predstavila naslednje dejavnike: literarnega proizvajalca (avtorje: Alenko Klopčič, Toma Kočarja, Mojicejo Podgoršek, Jernejo Pavček ter Heleno Kraljič), literarnega sprejemnika (mladi in odrasli bralci), literarne institucije (knjižnice, univerze), literarni trg (založbe: Eko knjigo, Založbo Tolovaj, Založbo Epistola ter Založbo Morfem), literarni repertoar (vsa izdana besedila, zbirke, priporočilni seznami) ter literarni produkt (mladinska književnost, spremljevalni projekti, literarne delavnice).
The main objective of my master's thesis was to build up a clear list of literary texts with ecological topics, to present a typology of original Slovenian texts and to present the characteristics of these texts. In my work I present the link between youth texts and ecology, ecological education and ecocriticism. After that I work on the issue of evaluating youth texts with ecological topics. I created a typology of ecological theme fairytales and analyzed and evaluated 22 texts. I designed my own evaluation model where I used the knowledge of famous Slovenian literary scholars (the relationship between cognitive, ethical and esthetic function by Janko Kos) and researches of youth literature (language, content, visual, reception, reading-development criteria by Igor Saksida). I also took into account the lessons of leading ecocritics (Cheryll Glotfelty, Ursula K. Heise). I wrote the conclusion of my master's thesis in the form of a brief review of the structure of youth literature, where I presented the following factors: literary producer (authors: Alenka Klopčič, Tomo Kočar, Mojiceja Podgoršek, Jerneja Pavček and Helena Kraljič), literary receiver (young and adult readers), literary institutions (Libraries, Universities), literary market (publishers: Eko Knjiga, Založba Tolovaj, Založba Epistola and Založba Morfem), literary repertoire (all published texts, collections, recommended lists) and literary product (youth literature, accompanying projects, literary workshops).
Mladinska književnost
besedila z ekološko tematiko
ekologija
okoljska vzgoja
literarno vrednotenje
ekokritika.
Youth literature
texts with ecological topics
ecology
ecology education
literary evaluation
ecocriticism.
true
true
false
Slovenski jezik
Angleški jezik
Magistrsko delo/naloga
2016-06-02 16:14:17
2016-08-30 09:26:30
2023-06-09 03:16:37
0000-00-00 00:00:00
2016
0
Nova Gorica
0
0000-00-00
NiDoloceno
NiDoloceno
NiDoloceno
0000-00-00
0000-00-00
0000-00-00
4482555
URN:SI:UNG:REP:7C1MSW32
Anja_Vogrinc.pdf
Anja_Vogrinc.pdf
1
255DFF3504CB31896A83EE2CA97F2D95
6fdf3175e72d42856962a64496764f3971bcfdd5e702a1c8d70c88aaba943f30
15f5e6cb-05ce-11ee-9c48-5ef991fed68f
https://repozitorij.ung.si/Dokument.php?lang=slv&id=4364
Fakulteta za humanistiko
0
0
0