20.500.12556/RUNG-2635
Nadrealizem Davida Lyncha
Srdohrd
David Lynch's surrealism
Srdohrd
Pričujoče diplomsko delo govori o elementih nadrealizma znotraj filmskega opusa režiserja Davida Lyncha. Posveča se njegovemu načinu ustvarjanja podob ter odpira razmislek o stičnih točkah z izvornimi načeli nadrealističnega gibanja; posledično diplomsko delo predstavi tudi nadrealistični film.
Praktični del diplomske naloge sestoji iz posnetega kratkega filma Srdohrd in opisa procesa produkcije le-tega. Ker sem pri samem snovanju filma delovala precej intuitivno in ga gradila iz podob, za katere nisem natančno vedela, kaj pomenijo in jih nisem analizirala, temveč sem jim verjela, bi lahko
na tem mestu potegnila zelo grobo vzporednico s teoretičnim delom naloge.
Teoretični del diplomskega dela se začne z analizo nadrealističnega gibanja.
Nadrealistični pisci in umetniki so čutili močno željo po izražanju na način prvinskih in intuitivnih, tako imenovanih »avtomatskih« načinov. Razvilo se je avtomatsko pisanje, nastal je Nadrealistični manifest izpod peresa Andréja Bretona, bržkone najbolj ključnega ideologa tega gibanja. Pod vplivi tega je nastal prvi radikalno nadrealistični film Andaluzijski pes (Luis Buñuel, Salvador Dalí, 1929). Film se je izkazal kot najboljši medij za prenos nezavednih podob med ljudi in je dobil vidno mesto v med ustvarjalnimi načini in mediji tega gibanja. Med vojno je nadrealistični film poniknil, vendar zametki nadrealizma odmevajo v številnih delih, ki so nastajali v preteklih nekaj desetletjih vse do danes. Eden takih ustvarjalcev sodobnega časa je zagotovo David Lynch, saj podobje njegovih filmov – kot da so preneseni iz prostora nezavednega - vedno šokira.
Everything started after the World war I, when surrealism was born. Writers and artists of all kind felt a strong desire to express on primal, intuitive, so called ''automatic'' ways. Soon after automatic writing has evolved, Andre Breton wrote a first Surrealistic manifesto. Under it's influences Luis Bunuel and Salvador Dali created one of the strongest and most radical surrealistic film called Un Chien Andalou and cinema has proven itself as the best media to transfer the unconscious images among people.
Film got it's place among surrealism. Durring the World war II surrealistic film slowly disappeared from the manistream and reachable places, but little fragments of surrealism still remained in parts that are happening today. One of this sort of artist is certainly David Lynch whose images always shock us and seem to be transfered directly from the places of the unconscious. The thesis speaks of his way of surrealism and what remained from the original source of it.
David Lynch
nadrealizem
Twin Peaks
Mulholland Drive
Eraserhead
Andaluzijski pes
dadaizem
nadrealistični manifest
André Breton
Luis Buñuel
David Lynch
surrealism
Twin Peaks
Mulholland Drive
Un Chien Andalou
dadaism
Surrealistic manifesto
Andre Breton
Luis Bunuel
true
true
false
Slovenski jezik
Angleški jezik
Diplomsko delo/naloga
2016-09-27 17:20:05
2017-02-01 16:48:54
2023-06-09 03:17:58
0000-00-00 00:00:00
2016
0
Nova Gorica
0
0000-00-00
NiDoloceno
NiDoloceno
NiDoloceno
0000-00-00
0000-00-00
0000-00-00
4652539
URN:SI:UNG:REP:QXTJWDKO
Ester_Ivakic.pdf
Ester_Ivakic.pdf
1
D2A6E2B61F7CA4ED537936A349AD0C6F
baeec4f0b76e311a4052de073bc54b1220919ffc794dfec86a9ec2503ecb8944
2361342a-05ce-11ee-9c48-5ef991fed68f
https://repozitorij.ung.si/Dokument.php?lang=slv&id=4984
Ester_Ivakic.zip
Ester_Ivakic.zip
1
2F89F846A1448F08D8C18B3FAF79909F
74003fb57b32f16748d84d78675a71332c262f2a78dec2d76ddf2acd6e013230
2a06a077-05ce-11ee-9c48-5ef991fed68f
https://repozitorij.ung.si/Dokument.php?lang=slv&id=5266
Visoka šola za umetnost
0
0
0