Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 19
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Habitus + Capital = : diplomsko delo
Kristian Petrovčič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Habitus + Capital = v osnovi raziskuje vlogo fotografije kot orodja za širjenje percepcije posameznika ter posledično družbe. Naloga je zastavljena tako, da teoretični del zagovarja praktični, kar z drugimi besedami pomeni kombinacijo tehnik, s katerimi so predstavljena področja socialno dokumentarne fotografije ter njenega vpliva. V kombinaciji z terapevtsko vlogo fotografskega medija se naloga dotika vprašanja, ali družbeno okolje, v katerem živimo, spreminja posameznikovo razmišljanje in na daljše časovno obdobje posledično tudi družbo ter obratno. V teoretičnem delu na začetku spoznamo osebni pogled avtorja na fotografijo, skozi katerega je predstavljeno poglavje o fotografiji kot orodju za širjenje percepcije. Nato so predstavljeni osnovni koncepti ter razmišljanje na podlagi ugotovitev drugega dela knjige General Sociology, ki so osredotočeni na razumevanje naslova diplomskega dela. Sledi krajša predstavitev zgodovine fotografije, ki se v nadaljevanju osredotoča na ključne spremembe pri dojemanju fotografije kot medija. V tem kontekstu spoznamo tudi razlike med reportažnim, dokumentarnim in sodobnim pristopom do teme. V glavnem delu spoznamo več o pomembnih avtorjih, ki so pripevali izredna dela, vezana na terapevtsko noto fotografije, za konec pa sledi opis serije socialno dokumentarnih fotografij (praktični del) ter kako je ta povezana s celotno zasnovo. Pri izdelavi praktičnega dela naloge, torej serije socialno dokumentarnih fotografij, ki so nastale v obdobju enega leta, so glavno vlogo pri izbiri tehnike in pristopa do teme igrala naslednja svetovno znana imena: Andreas Gursky, Edward Burtynsky, Stephen Shore ter Pierre Bourdieu. S pomočjo serije fotografij so v nadaljevanju naloge prikazani različni dosežki družbe na izbranih območjih, ki odražajo raziskovalno vprašanje. Namen fotografij je predvsem spodbuditi mlade k raziskovanju samega sebe ter vzpostavitev osebnega jaza v kombinaciji z družbenim okoljem, saj lahko tako vizije še posebej v svetu umetnosti prerastejo navidezne meje, ki jih poznamo kot rezultat bodisi kulturnega, socialnega bodisi simbolnega vidika kapitala.
Keywords: habitus, kapital, socialno dokumentarna fotografija, terapevtska vloga, družbeno okolje, razvoj zavesti, diplomske naloge
Published in RUNG: 08.03.2024; Views: 143; Downloads: 4
.pdf Full text (5,22 MB)
This document has many files! More...

2.
DOJEMANJE FOTOKNJIG SKOZI VSEBINSKE IN OBLIKOVNE STRUKTURE
Aljaž Lavrič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge razpravljam o zgodovini razvoja fotoknjig ter njihovih vsebinskih in oblikovnih prvinah, skozi katere avtorji dosegajo različne želene učinke, ki jih format fotoknjige ponuja. Vsako prvino podkrepim in ilustriram s konkretnim primerom sodobne fotoknjige za lažjo predstavo in razumevanje. Podatke sem začel zbirati v knjižnicah in knjigarnah, znanje pa sem poglobil z dvema intervjujema s slovenskima umetnikoma Tadejem Vaukmanom in Bojanom Radovičem ter pomanjkljive informacije dopolnil z brskanjem po spletu. Problema sem se lotil, ker sem želel globlje razumeti vlogo fotoknjig v svetu fotografije. Želel sem ugotoviti, kakšne vrste fotoknjig poznamo in razumeti, zakaj in kako določene fotoknjige gledalca uspešno nagovarjajo ter preprosto učinkujejo kot samostojno umetniško delo.
Keywords: Fotoknjiga Sekvenca Fotografija Motiv Projekt Vizualni elementi Narativ Spread Vsebina Postavitev
Published in RUNG: 14.09.2023; Views: 570; Downloads: 17
.pdf Full text (21,76 MB)
This document has many files! More...

3.
Nova topografija : diplomsko delo
Matej Turk, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je najprej na kratko obrazložen pojem »nova topografija« in od kje izvira sam izraz. Nato sledi opis pojma pokrajina in kaj je ta pojem pomenil v slikarski umetnosti, zatem pa še opis pokrajine v fotografijah in kako so te krajinske fotografije prešle iz funkcionalnosti v umetnost. Besedilo nato nekoliko podrobneje opiše razstavo New Topographics (Rochester, New York, 1975) in avtorska dela sodelujočih avtorjev. Po predstavitvi razstave sledi opis objektivnega stila fotografije, ki je bil ključnega pomena za razstavo, in kako je ta vplival na kasnejše fotografe, ki pa se niso osredotočali zgolj na krajinsko fotografijo. Teoretični del se konča s predstavitvijo štirih avtorjev – Bernd in Hilla Becher, Edward Burtynsky in pa Chris Jordan, ki so bili velik navdih za fotografije v praktičnem delu moje diplomske naloge in pa po mojem mnenju tudi pomembni predstavniki fotografske razstave New Topographics. Nato sledi praktični del diplomske naloge z opisom moje fotografske serije Barje s priloženimi fotografijami.
Keywords: fotografija, krajinska fotografija, nova topografija, objektivni stil, človeško spremenjene pokrajine, ameriški Zahod, diplomske naloge
Published in RUNG: 08.08.2022; Views: 1621; Downloads: 61
.pdf Full text (16,11 MB)
This document has many files! More...

4.
Odstopanja od motošportne fotografije
Luka Carlevaris, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Odstopanja od motošportne fotografije obravnava dva žanra športne fotografije. Naloga je razdeljena na dva dela. Ker je v središče praktičnega dela diplome postavljena tema avtomobilističnih dirk, prvi del govori o motošportu in fotografiji, ki se ukvarja s tem področjem. Predstavlja njen razvoj od začetka do danes. Dotika pa se tudi njenega tehnološkega razvoja. Pri izdelavi fotografske serije ni bila uporabljena klasična reportažna fotografija, zato se drugi del posveča osebnemu pristopu fotografiranja športa, katerega končni izdelki so konceptualna dela, ki jih nismo vajeni videvati v medijih in reklamah, saj ne prikazujejo vrhuncev športnega dogajanja in zmagovalcev. Za temo raziskovanja je bilo določeno, kako lahko fotograf predstavi samega sebe skozi fotografijo športa. Namen je, da bi bralec spoznal, da je fotografska serija, ki na prvi pogled ni umetniške narave, lahko osebno izpovedna. Po teoretičnem delu sledi opis praktičnega dela diplomske naloge, fotografske serije z naslovom Barve hitrosti. Ta ne predstavlja motošporta kot takega, ampak avtorja in njegov pogled kot oboževalca tovrstnega športa, ki ne posveča pozornosti zgolj avtom in dirkačem, temveč tudi gledalcem, mehanikom, atmosferi in detajlom.
Keywords: Športna fotografija, motošportna fotografija, avtomobilistične dirke, drugačen pristop, fotografska serija
Published in RUNG: 04.07.2022; Views: 1240; Downloads: 67
.pdf Full text (8,63 MB)
This document has many files! More...

5.
Pridobivanje, zaposlovanje in kompetenčni razvoj kadrov v izbrani organizaciji : diplomsko delo
Urška Humar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Dejstvo je, da je na sodobnem trgu vedno večja konkurenca, kar pomeni, da je nadvse pomembno, da imajo podjetja oziroma organizacije prave kadre na pravih mestih, to pa predstavlja temeljno izhodišče na poti do uspeha. Drugi, ravno tako pomemben dejavnik predstavlja zadovoljstvo zaposlenih. Očitno pa je tudi dejstvo, da se kar nekaj organizacij ne zaveda pomembnosti omenjenega dejavnika. Iskanje ter izbor potencialnih kandidatov je tudi nadvse ena pomembnejših naloga, saj morajo izbrani ustrezati kadrovskim kriterijem organizacije, kar izraža kultura organizacije. Ob zaposlitvi je treba izbrani kader ustrezno pripraviti za začetek izvajanja dela, kar obsega temeljne informacije o dejavnosti podjetja, jasno postavljene in delavcem predstavljene naloge, ki jih bodo izvajali, način dela in ustrezne povratne informacije o uspešnosti posameznega zaposlenega. Ob tem ne smemo pozabiti na nujnost priprave izobraževalnih programov, ki bodo kontinuirano dvigovali in izboljševali kompetentnost vseh zaposlenih. Do teh se najpogosteje pride na podlagi tako imenovanih »letnih pogovorov«, ki potekajo med vodjo in zaposlenimi. Vodje s pomočjo letnih razgovorov najlažje pridejo do pomanjkljivih in zaželenih kompetenc zaposlenih in so jim v pomoč pri snovanju nujnih in zaželenih programov izobraževanja. Prav tako ne smemo pozabiti na dejstvo, da je pogoj, da se novo pridobljena znanja uporabljajo v vsakodnevni praksi v kakovostnem, motivirajočem in zavzetem vodenju, kar je v neposredni pristojnosti vodij. Gre za ustrezno vsakodnevno komunicirane s posameznimi zaposlenimi oziroma s kolektivom kot celoto.
Keywords: diplomske naloge, kadrovanje, zaposlovanje, selekcija, planiranje, razvoj kadrov, uvajanje, izobraževanje, motiviranje
Published in RUNG: 19.01.2022; Views: 2000; Downloads: 103
URL Link to full text
This document has many files! More...

6.
Upodobitev ženskega lika v modni fotografiji
Teotim Logar Zorn, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo Upodobitev ženskega lika v modni fotografiji obravnava zgodovino razvoja modne fotografije in njenega načina upodobitve ženskega lika. Naloga je razdeljena na dva dela, ki iz različnih vidikov razlagata žensko vlogo v modni fotografiji. Prvi del se opira na izbrane modne fotografije in preko njih razlaga razvoj modne fotografije od njenega začetka do danes. Dotika se tudi družbene situacije posameznega obdobja, ki je ključna za razumevanje vsebine modne fotografije. Drugi del se posveča teoretični razlagi ključnih dejavnikov, ki tvorijo modno fotografijo in se dotika učinka modne fotografije na gledalca, vpliva feminizma na modno fotografijo, modernizacije družbe, teorije spola in razvoja idealne ženske podobe. Za temo raziskovanja sem se odločil zaradi želje po poglobljenem razumevanju vpliva fotografije na družbo in njene izpovedne vrednosti. Magistrsko delo se osredotoča na upodobitev ženskega lika tako, da se posveča predvsem interpretaciji fotografij, pristopa ter stila njihovih avtorjev in opredeljevanju razlike med realno in idealno žensko podobo. Po teoretičnem delu sledi opis praktičnega dela magistrske naloge, fotografske serije z naslovom Digitalizacija. Ta obravnava interpretacijo človeškega vstopanja v digitalni svet in prikazuje variacijo njegovega človeškega doživljanja. V zaključku bom pojasnil svoj vidik na razvoj modne fotografije in njen spremenjen vpliv na družbo ter opredelil razlike med resnično in upodobljeno žensko podobo.
Keywords: idealizacija, človeško telo, spol, ženstvenost, feminizem, seksizem, fetiš, pripovedna vrednost, modna fotografija, družbena kritika, analogno-digitalno, vizualna umetnost
Published in RUNG: 11.11.2019; Views: 4578; Downloads: 192
.pdf Full text (5,65 MB)
This document has many files! More...

7.
8.
Nadrealistično razumevanje sanj v sodobni fotografiji
Ines Ozimek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se ukvarjam s pojmom nadrealizma kot gibanja in stila v umetnosti. Namen naloge je predstavitev lastnosti nadrealističnega gibanja. Osmislim povezavo med umetnostjo, upodobitvijo sanj, ter smernicami nadrealizma. Orišem Jungovo in Freudovo pojmovanje sanj. Hkrati podam skupne smernice nadrealizma in psihoanalitičnega interpretiranja sanj in se navežem na fotografski medij kot možnost manipulacije in uporabe sodobnih tehnik. Na koncu skozi svoje lastno delo dajem pomen vsem dotedanjim nadrealističnim raziskavam, ki jih v delu s pridom izkoristim. Proces lastne fotografske serije razčlenim od ideje do končnega izdelka. Navedem tehnične in vsebinske napotke za izvedbo foto manipulacij. Svoje sanje in s tem fotografsko serijo interpretiram iz psihoanalitičnega vidika. Ugotavljam, da je nadrealistična umetnost tesno povezana s sanjskim svetom. Nadrealistična umetnost izraža potrebo po razbijanju vrednot, ki odsevajo realnost. Umetniki s pomočjo tehnike avtomatizma upodabljajo motive, ki temeljijo na podzavestnih vsebinah. Pri tem se opirajo na Freudovo simboliko sanj. Ne iščejo razlag podzavestnega, temveč osvoboditev duha.
Keywords: fotografija, Freud, Jung, nadrealizem, psihoanaliza, sanje
Published in RUNG: 27.09.2018; Views: 4037; Downloads: 184
.pdf Full text (1,81 MB)
This document has many files! More...

9.
10.
Avtorjeva refleksija okolja in družbe : Sociološki prikaz stanja družbe s pomočjo ulične fotografije / Fotoknjiga GO
Saša Mrak, 2016, undergraduate thesis

Abstract: S pisnim delom diplomske naloge se osredotočam na sam razvoj dokumentarne fotografije in posledično na rojstvo nove veje fotografije – ulična ali street fotografija. Spraševal sem se, kaj me tako pritegne pri takšni zvrsti podob. Glavni razlog je razumevanje nastanka fotografije, da so to podobe realnih situacij, ki so nezaigrane, bizarne in nepredstavljive. Pri ulični fotografiji je najpomembnejši avtorski pogled, kako izbereš motiv, kako pristopiš do subjekta in kako ga boš prikazal. S tem podaš svoj pečat in ustvariš nekaj povsem osebnega in neponovljivega. Namen preučevanja uličnih fotografov je, da bi izvedel, kakšen je njihov delovni proces, zakaj so se avtorji odločili nekaj fotografirati, ali je vse zelo premišljeno vnaprej ali je lahko spontano. V praktičnem delu sem se sam osredotočil na beleženje ljudi in okolja Nove Gorice in poskušal sestaviti avtorski pogled na trenutno stanje ljudi v svetu hitrega življenja, finančne krize in tehnološkega razvoja. Svoj odnos in zanimanje do ulične fotografije sem začel razvijati na podlagi odvračanja inscinirane ali studijske fotografije, nečesa, kar je estetsko dovršeno in umetno. Ujetje dogodka, ki se pojavi enkratno, ne preseže še tako popolne nerealno ustvarjene podobe. Prepričan sem, da moraš s fotografijo tudi nekaj sporočiti. S tem, ko združiš sporočilo v realno situacijo, je opazovalec nad videnim šokiran, presenečen in mu toliko bolj verjame, ker ve, da se je zgodilo, in je tudi sam del tega. Gre torej za moč vizualne podobe, kritičnost. V fotografskih delih različnih avtorjev lahko z opazovanjem vidimo glavno nit sporočila. Nekateri fotografirajo ljudi in s tem posredujejo socialno podobo, kjer je osrednji element človek, medtem ko nekateri svojo kritiko podajo skozi podobe okolja, socialne krajine. Glavni namen ulične fotografije je zaznavanje dogajanja v okolici eksistence človeka. Ustvarjanje fotografije ne sme biti kontrolirano, temveč mora biti fotograf kot del sheme, spremljati mora dogajanje, poslušati, zanimati ga mora okolje, v katerem je. Zato raziskujem, kaj pomeni ulična fotografija, kateri so njeni temelji, pravila, če jih sploh lahko ima. Ali fotografija sploh lahko deluje kot prikaz stanja človeštva?
Keywords: dokumentarna fotografija, ulična fotografija, avtorski pogled, glavna nit, sporočila, kritičen, socialna podoba, socialna krajina
Published in RUNG: 01.02.2017; Views: 6014; Downloads: 288
.pdf Full text (4,02 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.06 sec.
Back to top