1. Motivacija zaposlenih in njena povezanost z organizacijsko klimo : diplomsko deloMarija Kurdumanović, 2024, undergraduate thesis Abstract: Motivacija zaposlenih ima ključno vlogo pri povečanju produktivnosti, zadovoljstva pri delu in splošnem uspehu organizacije. Tesno je povezana z organizacijsko klimo, ki se nanaša na delovno okolje, kulturo in prakse znotraj organizacije. Namen diplomskega dela je temeljito raziskati odnos med motivacijo zaposlenih in organizacijsko klimo ter izpostaviti ključne dejavnike in njihov vpliv na uspešnost organizacije. Za razumevanje odnosa med motivacijo zaposlenih in organizacijsko klimo je ključnega pomena vstop v ustrezne teoretične okvire. Eden od takih okvirjev je Maslowa hierarhija potreb, ki nakazuje, da posameznikovo motivacijo poganja izpolnjevanje različnih ravni potreb, vključno s fiziološkimi, varnostnimi, socialnimiter spoštovanje in samoaktualizacija. Z razumevanjem teh potreb lahko organizacije ustvarijo podporno klimo, ki spodbuja motivacijo zaposlenih. Organizacijska klima močno vpliva na motivacijo zaposlenih. Pozitivna klima, ki jo zaznamujejo zaupanje, odprti komunikacijski kanali in jasni cilji, povečuje motivacijo zaposlenih. Nasprotno pa lahko negativna klima, za katero so značilni pomanjkanje podpore, hierarhične strukture in omejene možnosti za rast, močno ovira motivacijo zaposlenih. Bistvenega pomena je, da organizacije prepoznajo te vplive in sprejmejo ukrepe za spodbujanje vzdušja, ki spodbuja motivacijo.
V tem delu je bila izvedena raziskava o motivaciji zaposlenih in njeni povezanosti z organizacijsko klimo v podjetju, ki je želelo ostati anonimno. V raziskavi je sodelovalo 20 zaposlenih v raziskovalnem podjetju. Organizacijska kultura tega podjetja je dobra, motivacija pa močno vpliva na organizacijsko klimo. Keywords: diplomske naloge, motivacija, organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, dimenzije organizacijske klime Published in RUNG: 28.02.2024; Views: 1882; Downloads: 72 Full text (1,23 MB) |
2. Merjenje organizacijske klime v izbrani organizaciji in predlogi izboljšav : diplomsko deloNatalija Arzenšek, 2024, undergraduate thesis Abstract: V današnjem času se vsaka organizacija bori za svoj obstoj, saj je prisotno čim dalje več konkurenc na določeni panogi. Temu se je nemogoče izogniti v današnjem svetu. Vsaka organizacija se na svoj način trudi in bori za svoj obstoj. Ključ do obstoja in uspešnosti vsake organizacije so zaposleni, ki s svojim vsakodnevnim prispevkom oblikujejo organizacijsko celoto. Vodstvo nosi odgovornost za dobrobit zaposlenih in njihovo strokovno rast. Za zagotavljanje uspešnega delovanja in konkurenčnosti na trgu je ključno ustvariti pozitivno organizacijsko klimo, ki močno vpliva na zaposlene. Poudarek na zadovoljstvu in motivaciji zaposlenih je ključen, saj oni prispevajo k produktivnosti in dobičku organizacije. Zaposleni morajo čutiti pripadnost organizaciji, željo po izzivih v delu ter imeti možnost razvoja in napredovanja. S tem organizacija ohranja najboljše talente in ohranja svojo produktivnost.
Iz tega vidika je bila opravljena raziskava klime v izbranem podjetju s pomočjo anonimnih anketnih vprašalnikih, s katerimi je bil naš namen pridobiti informacijo o tem, kakšna je trenutna organizacijska klima in kako zadovoljni so zaposleni v organizaciji ter samo mnenje zaposlenih o organizaciji. Pri anketnem vprašalniku smo poudarili potrebne dejavnike, s katerimi smo razbrali pozitiven ali negativen vpliv na samo organizacijsko klimo. Na osnovi pridobljenih končnih rezultatov raziskave nudimo smernice za oblikovanje strategij in ukrepov, ki bodo prispevale razvijanju pozitivne in produktivne organizacijske klime. Keywords: diplomske naloge, organizacijska klima, merjenje organizacijske klime, dimenzije organizacijske klime, zadovoljstvo zaposlenih Published in RUNG: 28.02.2024; Views: 1806; Downloads: 37 Full text (1,49 MB) |
3. Analiza pogleda zaposlenih na organizacijsko klimo v podjetju ZEP GroupAjdin Mujezinović, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava pogled zaposlenih na organizacijsko klimo v podjetju ZEP Group. Cilj raziskave je bil analizirati organizacijsko klimo ter proučiti njeno povezavo z zadovoljstvom zaposlenih.
V uvodnem delu diplomskega dela je predstavljena problematika, nato pa je podrobno opisana organizacijska klima (vrste, elementi, merjenje, dimenzije organizacijske klime ter razlika med organizacijsko klimo in organizacijsko kulturo).
Da bi pridobili relevantne podatke za analizo, smo izvedli raziskavo v podjetju ZEP Group s pomočjo vprašalnika, ki so ga izpolnili zaposleni v podjetju. Rezultati raziskave so pokazali, da je povprečna ocena organizacijske klime v podjetju ZEP Group 5.48, pri čemer je dimenzija "notranje komuniciranje in informiranje" prejela najvišjo oceno: 5,88. Po drugi strani pa je bila najslabše ocenjena dimenzija "plača" s povprečno oceno: 5,11. Vprašalnik za merjenje zadovoljstva zaposlenih je prejel povprečno oceno: 5,52.
Na podlagi rezultatov vprašalnika so bili podani predlogi za izboljšanje organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih v podjetju ZEP Group. Poudarjeni sta bili pomembnost ustreznega notranjega komuniciranja in informiranja ter potreba po prilagoditvah v zvezi s plačami zaposlenih, da bi spodbudili pozitivno organizacijsko klimo in povečali zadovoljstvo zaposlenih. Keywords: zadovoljstvo zaposlenih, vprašalnik, organizacijska klima, dimenzije organizacijske klime, merjenje organizacijske klime Published in RUNG: 03.10.2023; Views: 1980; Downloads: 40 Full text (2,51 MB) |
4. Povezanost zadovoljstva strank in organizacijske klime v izbranem podjetjuNejka Miklavčič, 2022, master's thesis Abstract: Vsako podjetje si želi imeti čim več lojalnih in zadovoljnih strank, saj so to ljudje, ki se v podjetje vračajo in v svet nosijo dobro besedo o podjetju. Da pa dobimo zveste stranke, ne pomagajo samo promocija, dobre prodajne ponudbe in ostale tehnike prodaje, ampak tudi sama klima v podjetju. Zaposleni so namreč zgled podjetja. In zadovoljen zaposleni bo s svojim delom, dobro voljo in pripadnostjo podjetju pokazal stranki, da je tudi ona zaželena, cenjena in prav tako pomembna kot zaposleni. Z raziskavo zadovoljstva strank in organizacijske klime smo želeli dobiti rezultate, kaj najbolj vpliva na skupno zadovoljstvo stranke in kaj najbolj na pripadnost delavca podjetju. Skupni rezultati pa nam dajo vpogled v povezavo obojega skupaj. Ti so nam namreč pokazali, da na zadovoljstvo strank med drugim najbolj vplivata kakovost postrežbe ter svetovanje zaposlenih. Ti dve lastnosti, pa sta pomembna pokazatelja dobrega in motiviranega zadovoljnega zaposlenega. Keywords: zadovoljstvo, zaposleni, organizacijska klima, stranke, pripadnost Published in RUNG: 30.09.2022; Views: 2569; Downloads: 69 Full text (847,66 KB) |
5. Analiza značilnosti organizacijske klime v podjetju Vibeks d.o.o. in predlogi izboljšav : diplomsko deloAndraž Žvokelj, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljen teoretični del organizacijske klime in kulture ter praktični del, kjer je bila analizirana organizacijska klima v podjetju Vibeks d.o.o.
Analitični del smo opravili s pomočjo vprašalnika, ki se uporablja kot standardni model za preučevanje organizacijske klime. Nekateri zaposleni so ga prostovoljno izpolnili ter oddali v za to namenjeno škatlo. Zagotovljeno je bilo, da je sodelovanje strogo anonimno, saj smo le tako lahko dobili realno mišljenje zaposlenih ter posledično realne rezultate. Najobsežnejši del vprašalnika je vseboval 70 trditev. Ob njih so bile številke, ki so jih zaposleni obkrožali glede na stopnjo strinjanja s trditvijo. Povpraševali smo tudi o stopnji zadovoljstva pri delu in demografskih značilnostih anketiranih. Na koncu vprašalnika je bil še prostor za predloge in pripombe, vendar se zaposleni niso odločili za podajanje pisnih mnenj. Rezultate anket smo kasneje statistično obdelali in to predstavili v diplomskem delu.
Prišli smo do ugotovitve, da so zaposleni zadovoljni v podjetju ter da je organizacijska klima zadovoljujoča. Kljub temu pa je bilo nekaj kritičnih področij, na katera smo opozorili ter podali predloge za njihovo izboljšanje. Ugotavljali smo tudi razlike med zadovoljstvom zaposlenih glede na starost in spol. Razlike med njihovimi rezultati so presenetljivo visoke in kažejo na to, da so ženske ter starejši v povprečju občutneje zadovoljnejši kot moški ter mlajši zaposleni. Keywords: diplomske naloge, organizacijska klima, organizacijska kultura, analize, vprašalniki Published in RUNG: 05.10.2021; Views: 3770; Downloads: 130 Link to full text This document has many files! More... |
6. Značilnosti organizacijske klime v izbrani organizacijiMaida Salanović, 2021, undergraduate thesis Abstract: Organizacija je vsakodnevno prisotna v človeškem življenju, ker človek s pomočjo organizacije učinkovito opravlja vse svoje naloge. V diplomski nalogi obravnavamo pojma organizacijska klima in zadovoljstvo zaposlenih v izbrani organizaciji. Pomembna naloga vsake organizacije je vlaganje v ljudi, saj so sposobni in zadovoljni zaposleni ena izmed glavnih konkurenčnih prednosti uspešne organizacije. Zadovoljstvo z delom prestavlja naravnanost do dela. Gre za želeno ali pozitivno čustveno stanje, ki je rezultat posameznikove ocene dela ali doživljanja in izkušenj pri delu. Organizacijska klima ima pomemben vpliv na doseganje ciljev organizacije, zaradi tega je zelo pomembno, ali je klima v organizaciji ugodna ali ne. Vodstvo se mora najprej vprašati, kaj lahko naredi za izboljšanje klime in s tem tudi motivacije zaposlenih. Merjenje organizacijske klime je za gospodarstvo pomembno tudi zato, ker tako dobi povratne informacije o tem, kako dobro izpolnjuje potrebe in pričakovanja zaposlenih. Največjo odgovornost za uspešno organizacijsko klimo v organizaciji ima vodstvo, saj s svojim vodenjem predstavlja zgled zaposlenim. Keywords: organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, dimenzije organizacijske klime, nezadovoljsto zaposlenih Published in RUNG: 23.08.2021; Views: 3510; Downloads: 120 Full text (1,66 MB) |
7. Izboljšave metod za raziskave vpliva zaposlenih na njihovo življenjsko okolje : MAGISTRSKO DELOPeter Ferfoglia, 2020, master's thesis Abstract: Z dobro organizacijsko klimo se povečujeta učinkovitost zaposlenih in uspešnost
organizacije. Namen magistrske naloge je bil preveriti zadovoljstvo zaposlenih v
izbranem podjetju, z uporabo novo zasnovanega kratkega anketiranja za pogosto
preverjanje s hitrim odzivanjem pri težavah, s pomočjo metod Design Thinking in Life
Design.
V empiričnem delu raziskave smo uporabili kvantitativno znanstvenoraziskovalno
metodo. Podatke smo pridobivali s pomočjo dvakratnega anketiranja 32 zaposlenih v
srednje velikem izbranem podjetju. Ugotovili smo, da se je vpliv na zasebno življenje
in delo-podjetje v preteklih treh mesecih nenehno izboljševal od 30,43 % do 3,13 %.
Iz prostodostopnih podatkov smo s podatkovnim rudarjenjem ugotovili tudi stanje v
življenjskem okolju, to pa primerjali s stanjem v podjetju ter razbrali matematične
soodvisnosti. Zasnovali smo predloge za izboljšanje stanja na področju delovnega in
posledično življenjskega okolja ter podali možnosti za nadaljnje raziskovanje.
Ugotovitve naše raziskave bodo koristne za menedžerje in strokovne sodelavce, ki se
ukvarjajo s proučevanjem organizacijske klime in njenim vitkim razvojem človeških
zmožnosti v podjetjih in drugih ustanovah. Uporabljeni pripomoček 'kompas' s hitrim
preverjanjem in odzivanjem je koristen za vitki management človeških virov in je
prilagodljiv za vsako podjetje. S tem se neposredno spremlja medsebojni vpliv
delovnega in življenjskega okolja in omogoča hiter odziv v primeru negativnih
kazalnikov. Namenjanje potrebne pozornosti zaposlenim in njihovim najbližjim pa bo
izboljšalo uspešnost posameznikov in organizacij. Keywords: Človeški viri, kakovost dela in življenja, Life Design, menedžment, organizacijska
klima Published in RUNG: 02.12.2020; Views: 3545; Downloads: 109 Full text (1,78 MB) |
8. ORGANIZACIJSKA KLIMA V IZBRANEM PODJETJUManja Bodiroža, 2020, undergraduate thesis Abstract: Vsako podjetje ali organizacija si želi, da se njihovi zaposleni v delovnem okolju počutijo sproščeno, razumljivo in spoštujoče, saj s takim vzdušjem v največji meri pripomorejo k boljšemu delovanju samega podjetja oziroma organizacije. Zaradi dobrega počutja v delovnem okolju, zaposleni začnejo ustvarjati pozitivne informacije o organizaciji, sodelavcih, vodstvu in tako pripomorejo k prepoznavnejši podobi samega podjetja. V diplomskem delu je torej podrobno opisan sam pojem »organizacijska klima« in predstavljen skozi natančnejše definiranje vseh dimenzij, ki se uporablja pri raziskovanju »vzdušja« v podjetju. Z anonimnim anketnim vprašalnikom je opravljena raziskava klime v podjetju VRC, s katero se je prepoznalo dejavnike, ki negativno vplivajo na organizacijsko klimo in zadovoljstvo zaposlenih. Na podlagi končnih rezultatov predlagamo izboljšave slabo ocenjenih dimenzij, ki bodo kasneje podjetju pomagale do izboljšanja organizacijske klime. Keywords: Organizacijska klima, dimenzije organizacijske klime, podjetje, organizacija, vzdušje. Published in RUNG: 03.07.2020; Views: 4499; Downloads: 151 Full text (1,44 MB) |
9. Raziskava organizacijske klime v izbrani organizaciji iz storitvene dejavnostiUrban Černe, 2020, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu pojasnjujemo pojem organizacijske klime in njene ključne dejavnike. Na podlagi štirinajstih dimenzij smo ugotavljali bistvena področja organizacijske klime. Vse dimenzije smo natančno preučili, jih opisali in kasneje analizirali s pomočjo pridobljenih podatkov. V empiričnem delu predstavljamo raziskavo, ki smo jo izvedli z anonimnim anketnim vprašalnikom na izbranem oddelku, rezultate smo prikazali grafično in predlagali ukrepe za odpravo neustreznih stanj organizacijske klime. Keywords: organizacijska klima, zadovoljstvo, storitvena dejavnost, dimenzije organizacijske klime, raziskava, izbrana organizacija Published in RUNG: 03.07.2020; Views: 3981; Downloads: 106 Full text (1,33 MB) |
10. Merjenje notranje organizacijske klime in njen vpliv na uspešnost v izbrani organizacijiValter Gorjan, 2018, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo zajema področje organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih v izbrani organizaciji. Na razpoloženje zaposlenih v organizaciji vplivajo različni dejavniki, kot so komunikacija, usposabljanje, medosebni odnosi, vodenje in pripadnost organizaciji. Vse to je pri raziskovanju organizacijske klime treba podrobno analizirati. Tema diplomskega dela je bila izbrana, ker doslej v izbrani organizaciji ni bila še nikoli opravljena tovrstna raziskava. S pomočjo le-te je mogoče prepoznati dejavnike, ki negativno vplivajo na klimo in zadovoljstvo zaposlenih. Rezultati analize namreč kažejo, da organizacijska klima znotraj izbrane organizacije trenutno ni najbolj ustrezna, zato so v diplomskem delu podani predlogi in smernice za njeno izboljšanje. Predlogi se posebej dotikajo sledečih slabše ovrednotenih področij s strani zaposlenih: notranje komuniciranje, razvoj kariere, nagrajevanje, strokovno usposabljanje, motiviranost in zavzetost. Keywords: organizacijska klima, merjenje organizacijske klime, dimenzije organizacijske klime, zadovoljstvo, ustvarjalnost, inovativnost, sodelovanje, informiranje, motivacija, nagrajevanje, kariera, vodenje, komunikacija, medosebni odnosi, izobraževanje, usposabljanje Published in RUNG: 12.03.2019; Views: 4729; Downloads: 160 Full text (2,08 MB) |