Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Poti do književne raznolikosti : motiviranje za branje v projektih Leo, leo in Španska vas
Barbara Pregelj, Katarina Kogej, Polona Konjedic, 2024, professional monograph

Abstract: https://plus.cobiss.net/cobiss/si/sl/bib/204551683
Keywords: motiviranje za branje, bralni projekti, bralna motivacija
Published in RUNG: 07.01.2025; Views: 119; Downloads: 0
This document has many files! More...

2.
Z igro in igrifikacijo do bralskega užitka
Barbara Pregelj, Polona Konjedic, 2023, published scientific conference contribution abstract

Abstract: Branje je nedvomno ena zapletenejših kognitivnih operacij, hkrati pa je ravno bralna zmožnost v sodobni družbi ena poglavitnejših, saj nam tako v širšem, družbenem okvirju kot povsem osebnem smislu lahko vsaj malo pomaga razumeti kompleksnost sveta, v katerem živimo. Proces opismenjevanja se začne v šoli, ki je izredno pomembna tako v procesu literarne socializacije (Dović 2004), kakor tudi pridobivanja literarne zmožnosti (Zajc 2023). V času šolanja se vzpostavi tudi dvotirnost branja: prostočasnega (zasebnega) in kurikularnega, ki se razlikujeta tudi po vrsti bralne motivacije (Saksida 2017). V prispevku poudarjava pomen bralne motivacije za vzpostavitev trajnega pozitivnega odnosa do branja. Tega povezujeva z bralskim užitkom, ki ga mlajši bralci doživljajo predvsem ob ludičnih elementih v okviru bralnomotivacijskih delavnic, pa tudi z igrifikacijo, ki pri starejših učencih (v zadnji triadi) spremlja refleksijo in poustvarjanje ob prebranem. Vse navedene aktivnosti izhajajo iz načel konstruktivizma, predvsem pa strinjanja s trditvami M. Sarto (2015), da poučevanje (branja in literature) ne zadošča ter da je pri nagovarjanju mladih za branje treba vključiti tudi čustva. V nadaljevanju predstavljava zasnovo in izkušnje z bralnim projektom Odprta knjiga: GG4U, še zlasti elemente igrifikacije. Projekt je bil že vse od začetka zasnovan kot igra, v pandemijskem času pa se je v celoti preselil v virtualno okolje (Classcraft), ki udeležencem omogoča, da o prebranem razmišljajo ustvarjalno, igrivo, predvsem pa v virtualnem okolju (t. i. serious games), kjer si za branje šestih mladinskih besedil letno nadenejo novo podobo (svojega avatarja) in si jo med branjem po svoje tudi oblikujejo.
Keywords: bralna zmožnost, bralski užitek, igrifikacija, bralna motivacija
Published in RUNG: 30.08.2024; Views: 623; Downloads: 9
.pdf Full text (3,17 MB)
This document has many files! More...

3.
Lorcove pjesme za djecu
Barbara Pregelj, Nenad Tonkin, Dorotej Nešovski, other performed works

Abstract: delavnica za otroke s poezijo F. García Lorce, tomačenje v Makedonščino Nenad Tonkin in Dorotej Nešovski
Keywords: Federico García Lorca, poezija, radionice za djecu, bralna motivacija
Published in RUNG: 12.09.2022; Views: 2249; Downloads: 0

4.
Pod platnico : delavnica bralnomotivacijskih strategij
Barbara Pregelj, other performed works

Keywords: motivacija, bralna motivacija, projekti, branje
Published in RUNG: 17.11.2021; Views: 2384; Downloads: 0
This document has many files! More...

5.
Didaktizacija Županove Micke po bralnomotivacijskih strategijah Montserrat Sarto : predavanje na 30. Primorskih slovenističnih dnevih, 16. 4. 2021, v Novi Gorici preko aplikacije Zoom
Barbara Pregelj, Anika Velišček, 2021, unpublished invited conference lecture

Abstract: Program: https://zdsds.si/2021/03/30-primorski-slovenisticni-dnevi/.
Keywords: Primorski slovenistični dnevi, projekti, bralna motivacija, atrategije, Linhart
Published in RUNG: 12.05.2021; Views: 2883; Downloads: 15
URL Link to full text
This document has many files! More...

6.
7.
30. jubilejni knjižni sejem : oddaja Petkova izvidnica na Valu 202
2014, interview

Keywords: bralna kultura, motivacija, knjižni sejmi
Published in RUNG: 22.01.2015; Views: 5609; Downloads: 26
URL Link to full text

Search done in 0.03 sec.
Back to top