Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 51
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Digitalna humanistika in literatura
Ivana Zajc, Peter Purg, 2023, reviewed university, higher education or higher vocational education textbook

Keywords: digitalna humanistika, književnost, metodologija, stilometrija, tematsko modeliranje, oddaljeno branje, e-literatura
Published in RUNG: 22.12.2023; Views: 445; Downloads: 7
URL Link to file
This document has many files! More...

2.
3.
Razstava z uganko: : 10 let projekta leo, leo
Barbara Pregelj, exhibition

Keywords: razstave, motiviranje za branje, obletnice, leo, leo
Published in RUNG: 12.09.2022; Views: 858; Downloads: 0
This document has many files! More...

4.
Debata nova pismenost
Barbara Pregelj, Uroš Krčadinac, Ružica Marjanović, Helena De Karina, Nikola Gelevski, other performed works

Keywords: projekti, mladinska književnost, novi mediji, branje
Published in RUNG: 12.09.2022; Views: 1054; Downloads: 0

5.
6.
Motiviranje za branje in bralski užitek
Barbara Pregelj, 2021, professional article

Keywords: branje, motiviranje, užitek, projekti, Malinc
Published in RUNG: 15.12.2021; Views: 1340; Downloads: 0
This document has many files! More...

7.
8.
Branje ni družbeni ideal, a bi moralo biti
2021, interview

Abstract: Ne najdem prave tipologije, to je intervju; pošljem revjo, čeprav je objavljen tudi na spletu.
Keywords: branje, projekti, Medvode
Published in RUNG: 13.12.2021; Views: 1259; Downloads: 0

9.
Pod platnico : delavnica bralnomotivacijskih strategij
Barbara Pregelj, other performed works

Keywords: motivacija, bralna motivacija, projekti, branje
Published in RUNG: 17.11.2021; Views: 1369; Downloads: 0
This document has many files! More...

10.
Literarno delo in njegov (implicitni) avtor : Vidika literarne vede in šolske prakse
Ivana Zajc, 2016, master's thesis

Abstract: Vlogo avtorja v literarnem delu najprej preverimo preko kontroverznega koncepta implicitni avtor, pri katerem najprej pokažemo njegovo genezo. Magistrsko delo vsebuje izvirno sintezo rekonceptualizacij implicitnega avtorja, ki je vsebinsko razvrščena glede na osnovne kazalnike: povezava z empiričnim avtorjem in antropomorfnost ter trije vidiki opredeljevanja: vidik literarne produkcije, vidik literarne recepcije, vidik literarnega dela kot fenomena. Ta razdelitev je nastala preko vsebinske analize večine sodobnih in izbranih ključnih starejših razprav na to temo. Sinteza omogoča, da razkrijemo osrednje anomalije teorij, med temi problematično težnjo k simultanemu definiranju vloge avtorja v literarnem delu za vse procese, ki so povezani s književnostjo, hkrati. Posebej izpostavimo tiste teorije, ki koncept opredeljujejo z vidika literarnega bralca: gre za bralčev konstrukt, ki nastane preko znotrajbesedilnih lastnosti in poznavanja zunajbesedilnih dejstev o empiričnem avtorju ter širših kontekstov nastanka literarnega dela, pa tudi kasnejše recepcije literarnega dela. Tako opredeljen koncept je temelj za razpravo o vlogi dejstev o empiričnem avtorju v šolski praksi, pri čemer temeljimo na pouku slovenščine na gimnazijah. Za integriranje znanja o zunajliterarnih kontekstih v znanje o samem literarnem delu je ključno kognitivno branje. Omogoča namreč povezovanje literarnega dela v širše (kulturno-, duhovnozgodovinske in druge) kontekste. Kognitivna naratologija opaža, da bralci besedilno strukturo pripišejo določenemu delovalniku, empirična raziskava literarnega branja z vidika predstav o literarnem avtorju pa kaže, da emotivnih spodbud pri bralcu ne sproža le vsebina literarnega dela, pač pa tudi poznavanje dejstev o implicitnem avtorju. Na temelju sistemske književnodidaktične paradigme z elementi recepcijske zagovarjamo, da temelji spoznavanje avtorja na teh osnovah. Učenčevo zanje o literarnem avtorju ne sme biti ločeno od drugih kontekstualnih elementov produkcije in kasnejše recepcije književnosti. Med temi elementi književnega znanja naj bodo vzročno-posledične in logične povezave, ki jih zagotavlja znanje z(a) razumevanje(m). Dosežemo ga s poukom, kjer je na prvem mestu komunikacija s književnostjo in v katerem usvajanje znanja poteka dejavno % problemsko. Dokument Evropski literarni okvir za učitelje v srednjih šolah (2012) pri spoznavanju sistema književnosti izhaja iz učenčevega zanimanja za literarnega avtorja. Literarna zmožnost, ki jo določa, je tesno speta s književnim znanjem, ki empiričnega avtorja locira v kompleks okoliščin, ki določajo produkcijo in kasnejšo recepcijo literarnega dela. Višje stopnje literarne zmožnosti terjajo problemske obravnave zunajbesedilnih dejstev o literarnem delu, v tesni navezavi s slednjim.
Keywords: literarna teorija, implicitni avtor, nakazani avtor, empirični avtor, didaktika književnosti, knjižna vzgoja, kognitivno branje, problemski pouk, magistrsko delo, bolonjski magisteriji
Published in RUNG: 05.11.2021; Views: 1540; Downloads: 0

Search done in 0.05 sec.
Back to top