Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Politični film : diplomsko delo
Benjamin Friškovec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava nekaj ključnih vprašanja političnega filma, katerega prav tako definira ter kontekstualizira. Na začetku se posvetimo tipologiji političnega, ki presega zgolj obravnavanje vladajočega razreda, politikov kot oseb in izvajanje oblasti. Razločevanje med zgoraj opisanim in sfero skupnih zadev, ki se dotikajo naših življenj na vseh nivojih povežemo s filmom in za boljše razumevanje razširimo s temami, kot so žanr, teorija avtorstva, metode potujitve in realizem. Vsi ti dejavniki namreč vplivajo na definicijo političnega filma. Ključen faktor političnega filma je lahko prav produkcija filma, in sicer z rušenjem tradicionalnih hierarhij v procesu zasnove in produkcije filma. Prav politika je tisto, kar neposredno vpliva na naša življenja. Če film prikazuje perspektivo upornikov in ljudi, ki sicer ne bi imeli besede, če daje gledalcu možnost kritičnega razmišljanja o subjektu, temi ali sistemu in če je realističen, govorimo o političnem filmu. Za lažje razumevanje politične filme različnih klasifikacij razporedimo v kategorije in v nadaljevanju tudi razložimo, kako se tema povezuje s praktičnim delom diplomske naloge, ki ga predstavlja diplomski film z naslovom Ni vsak dan nedelja.
Keywords: politični film, žanrski film, avtorski film, teorija avtorstva, francoski novi val, realizem, diplomske naloge
Published in RUNG: 08.08.2022; Views: 1968; Downloads: 62
.pdf Full text (2,02 MB)
This document has many files! More...

2.
Godard, Coutard in svojilni zaimki
Vida Habjanič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se posvečam načinu dela v manjših filmskih produkcijah. Osredotočam se na začetke dela Jean-Luc Godarda, enega najprepoznavnejših avtorjev Francoskega novega vala. Na začetku 60. let se je popolnoma spremenil odnos do filma, zaradi česar je prišlo do velikih sprememb v načinu dela. Skupina mladih filmskih kritikov, ki so se združili pod okriljem revije Cahiers du Cinéma, je naredila odločilen korak s tem, da so poleg pisanja kritik začeli snemati svoje filme in se označili za Avtorje. Družbene in politične okoliščine so jim pomagale, da so se z minimalnimi sredstvi lotili prvih celovečercev, ki so prav zaradi svoje drugačnosti prevzeli občinstvo tako doma kot v tujini. Novi val je tako ogromne, epske produkcije knjižnih adaptacij spremenil v majhna improvizirana snemanja po stanovanjih avtorjev in v lokalih, kjer so preživljali svoj čas. Tu začnem iskati podobnosti z lastno produkcijo praktičnega dela tega diplomskega dela. Skoraj 60 let kasneje, je filmska industrija popolnoma drugačna. Dandanašja filmska produkcija je preplavljena s posebnimi efekti zaradi česar med vsemi računalniškimi animacijami in virtualno resničnostjo na velikih platnih le redko vidimo "resnično življenje", za prikaz katerega so se tako zelo zavsemali takrat. Tudi ustvarjalcev je vedno več. V času, ko lahko vsak posameznik s telefonom posname, kar si zaželi, je težko izstopati. Kakor je bilo tresenje v rokah držane kamere 60 let nazaj revolucionarno, je sedaj nekaj vsakdanjega in velikokrat lahko izgleda amatersko. Kako lahko torej dandanašnji mali študentski projekt brez proračuna izstopi iz poplave amaterskih in polprofesionalnih izdelkov? Pri snovanju svojega filma sem se odločila, da stopim korak nazaj, se približam svoji inspiraciji, in uporabim 16 mm film. Skozi nalogo analiziram, kako ta odločitev vpliva na potek dela in končni izdelek, predvsem v danih pogojih majhne produkcije.
Keywords: Jean-Luc Godard, Raoul Coutard, Francoski novi val, 16mm film, Krasnogorsk 3, Svojilni zaimki
Published in RUNG: 12.01.2018; Views: 4920; Downloads: 74
.pdf Full text (41,66 MB)
This document has many files! More...

3.
François Truffaut in avtorska teorija
Mery Gobec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava razvoj ideje avtorstva, ki se je najbolj uveljavila v 50. letih prejšnjega stoletja. Kako se je ta ideja materializirala v filmskih delih, analizira skozi opus Françoisa Truffauta, utemeljitelja francoskega novega vala, ki je v začetku 60. let vzklil prav v idejah avtorske politike. Pojem avtorstva je bil še dolgo po izumu filma precej nejasen, s tem pa je bil vprašljiv tudi status filma kot umetnosti. Enakopraven ostalim umetniškim kategorijam je postal šele s prihodom nove generacije francoskih filmskih kritikov v 50. letih. Ti so ostro napadli tradicijo »francoske kvalitete«. François Truffaut je z esejem Une certaine tendance du cinéma française dvignil največ prahu in filme kvalitete obtožil neizvirnosti. S prihodom 60. let je z mladimi kritiki formiral obdobje novega vala. Za uveljavitev tega filmskega gibanja je zaslužen prav njegov celovečerni prvenec Les quatre cents coups (1959). Truffaut je vso kariero ostajal zvest ideji avtorske politike in bil hkrati komercialno razmeroma uspešen ter priljubljen. S svojim delom, v katerem je zapustil močen avtobiografski pečat, je vsekakor ključno vplival na to, da je film končno pridobil umetniški status ter da se je ideja avtorstva močno ukoreninila v pore filmske umetnosti.
Keywords: Filmski avtor, avtorska kinematografija, avtorska kritika, avtorska politika, avtorska teorija, francoski novi val, cinefilija, François Truffaut, André Bazin, Alexandre Astruc, Roberto Rossellini, Jean Renoir, Alfred Hitchcock
Published in RUNG: 25.02.2016; Views: 6601; Downloads: 710
.pdf Full text (3,34 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.02 sec.
Back to top