1. Dolenčev zbornik 2025 : o Muzeju prevozništva in tovorništva ter (pra)zgodovini kraške kulturne krajineAnu Kahuna, 2025, professional monograph Abstract: Prvi vsebinski del zbornika se nanaša na projekt Muzej tovorništva in prevozništva, v katerem avtor in avtorice prispevkov spregovorijo o procesu pridobivanja sredstev, o izvedbi dosedanjega dela, utemeljujejo vizijo obnove mitnice ter pojasnijo vsebinski oris muzejske postavitve. V drugem delu zbornika avtorji in avtorice predstavijo svoje raziskave vezane na arheološko preteklost Tabora pri Vrabčah, jamski turizem skozi čas, kraško zidovje v okolici Rodika in na družbeno vlogo ohranjanja suhih zidov in kulturne krajine. Keywords: Senožeče, Muzej tovorništva in prevozništva, Kras, kulturna krajina, suhi zid, zgodovina, arheologija, jamski turizem, Divača Published in RUNG: 14.04.2025; Views: 145; Downloads: 0 This document has many files! More... |
2. Kratek zgodovinski pregled izseljevanja iz Črne gore in sedanji odnos do diaspore : diplomsko deloSvetozar Bastać, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko je sestavljeno iz teoretičnega dela, v katerem sem ugotovil, kaj migracije sploh so. Prvi del diplomskega dela je posvečen kompleksnemu teoretskemu, sociološkemu in zgodovinskemu pristopu k migracijam, skozi katerega so predstavljeni teorija migracij, migracijska periodika, koncept migranta ter znanstvene discipline, ki se ukvarjajo s to tematiko. Po teoretičnem delu so v diplomskem delu predstavljena migracijska gibanja z ozemlja današnje Črne gore od najstarejših ohranjenih zapisov, preko množičnega izseljevanja v drugi polovici 19. in prvi polovici 20. stoletja do načrtne naselitve Vojvodine po drugi svetovni vojni. Poudarek dela je tudi na interpretaciji manj znanih kulturnih drobcev iz življenja izseljencev, kot so prve organizacije in vpliv kulturnih razlik, s katerimi so se prvič srečali. Diplomsko delo je predstavilo tudi trenutni odnos diaspore do Črne gore in Črne gore do diaspore, o katerem se v znanstvenih krogih skorajda ne govori. Keywords: diplomske naloge, migracije, Črna gora, Peroj, Bela krajina, Amerika, Medova, Vojvodina, diaspora Published in RUNG: 29.08.2024; Views: 1101; Downloads: 25
Full text (1,45 MB) |
3. |
4. Avtorjeva refleksija okolja in družbe : Sociološki prikaz stanja družbe s pomočjo ulične fotografije / Fotoknjiga GOSaša Mrak, 2016, undergraduate thesis Abstract: S pisnim delom diplomske naloge se osredotočam na sam razvoj dokumentarne fotografije in posledično na rojstvo nove veje fotografije – ulična ali street fotografija. Spraševal sem se, kaj me tako pritegne pri takšni zvrsti podob. Glavni razlog je razumevanje nastanka fotografije, da so to podobe realnih situacij, ki so nezaigrane, bizarne in nepredstavljive. Pri ulični fotografiji je najpomembnejši avtorski pogled, kako izbereš motiv, kako pristopiš do subjekta in kako ga boš prikazal. S tem podaš svoj pečat in ustvariš nekaj povsem osebnega in neponovljivega. Namen preučevanja uličnih fotografov je, da bi izvedel, kakšen je njihov delovni proces, zakaj so se avtorji odločili nekaj fotografirati, ali je vse zelo premišljeno vnaprej ali je lahko spontano.
V praktičnem delu sem se sam osredotočil na beleženje ljudi in okolja Nove Gorice in poskušal sestaviti avtorski pogled na trenutno stanje ljudi v svetu hitrega življenja, finančne krize in tehnološkega razvoja. Svoj odnos in zanimanje do ulične fotografije sem začel razvijati na podlagi odvračanja inscinirane ali studijske fotografije, nečesa, kar je estetsko dovršeno in umetno. Ujetje dogodka, ki se pojavi enkratno, ne preseže še tako popolne nerealno ustvarjene podobe. Prepričan sem, da moraš s fotografijo tudi nekaj sporočiti. S tem, ko združiš sporočilo v realno situacijo, je opazovalec nad videnim šokiran, presenečen in mu toliko bolj verjame, ker ve, da se je zgodilo, in je tudi sam del tega. Gre torej za moč vizualne podobe, kritičnost. V fotografskih delih različnih avtorjev lahko z opazovanjem vidimo glavno nit sporočila. Nekateri fotografirajo ljudi in s tem posredujejo socialno podobo, kjer je osrednji element človek, medtem ko nekateri svojo kritiko podajo skozi podobe okolja, socialne krajine.
Glavni namen ulične fotografije je zaznavanje dogajanja v okolici eksistence človeka. Ustvarjanje fotografije ne sme biti kontrolirano, temveč mora biti fotograf kot del sheme, spremljati mora dogajanje, poslušati, zanimati ga mora okolje, v katerem je. Zato raziskujem, kaj pomeni ulična fotografija, kateri so njeni temelji, pravila, če jih sploh lahko ima.
Ali fotografija sploh lahko deluje kot prikaz stanja človeštva? Keywords: dokumentarna fotografija, ulična fotografija, avtorski pogled, glavna nit, sporočila, kritičen, socialna podoba, socialna krajina Published in RUNG: 01.02.2017; Views: 7978; Downloads: 306
Full text (4,02 MB) This document has many files! More... |
5. |
6. |
7. Building the American landscapeLuca Guido, 2013, doctoral dissertation Keywords: ameriška krajina, utopični eksperimenti, urbanizem, ameriški um, narava, plantaže, industrijska mesta, vrtovi Published in RUNG: 15.10.2013; Views: 9160; Downloads: 220
Full text (14,60 MB) |
8. |
9. |