Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Primerjava dveh konstrukcijsko različnih pršilnikov pri varstvu vinske trte : diplomsko delo
Kristijan Simčič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V letu 2022 smo v času vegetacije vinske trte opravili primerjavo dveh konstrukcijsko različnih pršilnikov pri varstvu vinske trte. V primerjavi smo ocenjevali kakovost nanosa FFS v terasasto zasajenem vinogradu, storilnost, porabo goriva in stroške uporabe strojev. Primerjali smo klasični aksialni pršilnik z možnostjo škropljenja levo in desno (Friuli Sprayers ATV 1000) in radialni pršilnik s štirimi usmerjevalniki zraka (Friuli Sprayers Compact 1000 T4) z možnostjo škropljenja štirih sten vinske trte. Za spremljanje nanosa FFS na krošnjo vinske trte smo uporabili lističe WSP, ki smo jih namestili v treh terminih. Z njimi smo določili odstotek pokritosti in število odtisov kapljic na cm2 . Z uporabo pršilnika Compact smo dosegli večjo pokritost in število odtisov kapljic na zunanji in notranji steni robnih vrst na terasi. Uporaba pršilnika ATV se je izkazala za bolj učinkovito, ko je bil grm vinske trte bolj zaraščen z zalistniki. Pri uporabi pršilnika Compact, je poraba goriva večja zaradi radialnega ventilatorja, ki zahteva večjo pogonsko moč. Kljub temu pa lahko z njim dosežemo večjo storilnost, ki je ključna pri večjih vinogradniških površinah.
Keywords: diplomske naloge, pršilniki, aksialni pršilniki, radialni pršilniki, terase, vinogradi, kakovost nanašanja, poraba goriva, storilnost
Published in RUNG: 18.09.2024; Views: 1081; Downloads: 11
.pdf Full text (2,43 MB)

2.
Raziskava samonadzora ekološko usmerjenih voznikov z mobilno aplikacijo
Egon Batistič, 2015, master's thesis

Abstract: V sodobnem svetu se vse bolj poudarja ekološki slog življenja. Ta trend se kaže tudi v avtomobilski industriji, kjer skušajo razviti čim bolj varčne avtomobile in tudi takšne, ki za delovanje ne bodo potrebovali fosilnih goriv. Kratkoročne smernice avtomobilske industrije pa poudarjajo ekološko vožnjo, kar pomeni zmanjšano porabo goriva in posledično izpustov toplogrednih plinov. Pri takšni vožnji voznik vpliva na manjšo porabo goriva. V magistrskem delu so opisani različni sistemi nadzora voznikov, ki pripomorejo k ekološkemu ravnanju: nadzor od zgoraj, medsebojni nadzor in samonadzor. Z nadziranjem vožnje in podajanjem povratnih informacij lahko vozniki postanejo bolj varčni pri porabi goriva in manj negativno vplivajo na okolje. Namen magistrske naloge je raziskava samonadzora. Za ugotovitev samonadziranja v dejanskem okolju smo s pomočjo aplikacije Eco Drive One opravili raziskavo na desetih voznikih. Na izbiro aplikacije sta vplivali stopnja dostopnosti in enostavnost uporabe. Predstavljeni so rezultati vpliva aplikacije na povprečno porabo goriva udeležencev. Podatki so prikazani primerjalno, tako da so razlike jasno razvidne. Z anketo in intervjuji je zajeta še osebna izkušnja voznikov pri uporabi aplikacije. Ugotovili smo, da je aplikacija na voznike vplivala pozitivno, saj so v povprečju zmanjšali porabo goriva za 9 odstotkov. Domnevamo lahko, da bi se ob množični uporabi tovrstnih aplikacij bistveno zmanjšala poraba goriva, vpliv voznikov na okolje pa bi bil ravno tako manjši. Tudi mnenja voznikov glede aplikacije so večinoma pozitivna. Pojavljali so se le dvomi glede varne uporabe aplikacije med vožnjo ter pripombe na določene pomanjkljivosti oziroma »hrošče« v aplikaciji. Izsledki raziskave so pomembni za podjetje CVS Mobile, ki razvija mobilno aplikacijo za eko vožnjo. Pridobljene podatke, pripombe in pohvale bo tako upoštevalo pri razvoju čim bolj dovršene in k uporabniku usmerjene aplikacije.
Keywords: eko vožnja, samonadzor eko voznika, mobilna aplikacija Eco Drive One, poraba goriva
Published in RUNG: 01.07.2015; Views: 7856; Downloads: 270
.pdf Full text (1,63 MB)

Search done in 0.01 sec.
Back to top