1. UVODNA ŠTUDIJA K ČEZMEJNI DIDAKTIKI ČEZMEJNE LITERATURE....Ana Toroš, 2022, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Prispevek skuša opozoriti na sodobne izzive pouka književnosti v čezmejnih prostorih
na osnovnošolski in srednješolski ravni. Pri tem izhaja iz didaktičnega modela poučevanja
in učenja jezikov v stiku, od katerega prevzema metodo socialnega konstruktivizma in
dejavnosti čezmejnih razredov. Čezmejna didaktika čezmejne literature podpira pouk
književnosti v čezmejnih prostorih in v tem okviru razvija kompetence zgodovinskega
mišljenja in razbiranja konteksta. Pri tem predvideva obravnavo književnih del čezmejnega
prostora, ki tradicionalno pripadajo različnim nacionalno zasnovanim literarnim
zgodovinam in so običajno napisana v različnih jezikih. Do teh književnih del pristopa prek
komparativne metode, besedilne in imagološke analize ter kreativnega pisanja. Čezmejna
didaktika čezmejne literature se tako izrisuje kot priložnost za razvijanje vseživljenjskih
kompetenc učencev za kakovostno bivanje in delovanje v čezmejnem prostoru. Ključne besede: socialni konstruktivizem, čezmejna literatura, čezmejna didaktika, kolektivna memorija Objavljeno v RUNG: 23.11.2022; Ogledov: 1880; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
2. |
3. "O, Trst, ti moja večna bolečina ---" : dr. Ano Toroš zanima, kakšni smo mi v književnosti Drugega in kakšni so Drugi v naši književnosti2022, intervju Ključne besede: Fakulteta za humanistiko Univerza Nova Gorica, literarna imagologija, slovensko-italijanski literarni stiki, Trst (literarni motiv), čezmejni prostor, EPK 2025, literatura obmejnih prostorov, manjšinska književnost, čezmejna didaktika, primerjalna književnost Objavljeno v RUNG: 14.03.2022; Ogledov: 2443; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
4. |
5. |
6. |