Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 112
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Hell thunders : how sound influences the film narrative
Milan Bajčetić, 2024, magistrsko delo

Opis: This master thesis deals with the theoretical and practical part of my short film “Hell Thunders”. In the theoretical part, the topic is about the usage of sound and how it influences the understanding of the film narrative, where my film was used as an example. In the practical part, I will describe the process behind the pre-production phase, where I will also explain how and why I made specific sound choices that helped create the film.
Ključne besede: film, sound, music, narrative, information, metaphor
Objavljeno v RUNG: 09.10.2024; Ogledov: 427; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (11,12 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Theory versus practice: Béla Balázs on the film set : lecture at the "The Visible Century: Béla Balázs’s VISIBLE MAN at 100"
Eszter Polónyi, 2024, predavanje na tuji univerzi

Opis: The purpose of this paper is closer study of the operational logics behind Balazs’s relationship to film, a definition for the film image as an instance of mutual recognition in the fullest social and critical sense of the term.
Ključne besede: film theory, film studies, art history, Weimar cinema, Bela Balazs
Objavljeno v RUNG: 09.10.2024; Ogledov: 367; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Cinema as citizenship: practices of mis(re)cognition on the fringes of Europe : lecture at the Society for Cinema and Media Studies, SCMS, Boston, March 14-17, 2024
Eszter Polónyi, 2024, prispevek na konferenci brez natisa

Opis: This paper comes out of a book project examining the emergence of identity recognition practices in the first half of the twentieth century, that is, during the period leading up to the visual (de)construction of identity in a manner no longer verifiable by the human eye. Its focus is on the filmic representation of early institutions of photographic identification and their tactical subversion through fraud, plastic surgery, masks, identity theft, as well as visual occlusions occurring at the level of cinematography, such as techniques of blocking, framing, magnifying, and editing as described by Balázs in his film theory. The paper focuses on practices of opacity and mis(re)cognition such as are practiced specifically by central and east European practitioners in exile, including in the films of Bela Balázs, Fritz Lang, Peter Lorre, and Conrad Veidt.
Ključne besede: film and media studies, east central European regional studies, migration studies
Objavljeno v RUNG: 09.10.2024; Ogledov: 390; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Močerad : vloga alkohola in alkoholizem v filmu
Domen Sajovic, 2024, diplomsko delo

Opis: Pričujoča diplomska naloga opisuje proces izdelave študentskega animiranega filma ustvarjen v zvrsti stop animacija in tehniki animacija lutk ter probleme in ovire, s katerimi se lahko pri ustvarjanju takega projekta soočamo, obenem pa zaradi teme filma raziskuje vlogo alkohola in alkoholizma v filmu in animaciji. Delo na animiranem filmu z naslovom Močerad je predstavljeno skozi refleksijo, ki opisuje celoten proces ustvarjanja animiranega filma, z raziskovanjem literature o obravnavi alkohola v filmski industriji pa se animacija, kjer je tema alkoholizma tudi prisotna, s tematiko poveže in primerja z ostalimi filmskimi deli. Ugotovitve diplomske naloge so, da je delo na lutkovnem stop animiranem filmu v študentskih okoliščinah izredno zahteven podvig z nemalo težavami, ki pa obenem prinaša pomembne izkušnje in znanje, ki bi jih bilo težko pridobiti na drug način, hkrati pa omogoči sodelovanje z veliko različnimi ljudmi, ki ustvarjajo na različnih področjih. Alkoholizem v filmu je že od samega začetka nepogrešljiva tematika in motiv alkohola izredno pogost, filme s to tematiko pa večinoma ločimo na posmehljive fizične komedije o pijanstvu in na družbenokritične drame z glavnim likom, ki trpi. Z zgodbo in scenarijem v filmu Močerad sem poskusil ujeti razmerje med tema dvema poloma. Namen diplome je natančno prikazati proces izdelave lutkovnega stop animiranega filma na študijski ravni z upanjem, da bi bilo delo kot priročnik uporabno tudi drugim študentom in animatorjem, prav tako pa, da ljudi osvešča o vplivu alkohola na filmsko industrijo, splošno javnost in gledalce in posledice tega.
Ključne besede: animirani film, stop animacija, lutke, močeradovec, močerad, študijski filmi, alkohol, alkoholizem, filmska industrija, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 03.10.2024; Ogledov: 389; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (8,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Komedija in nasilje v animaciji : diplomsko delo
Karin Likar, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem je opisano nasilje, komedija in povezava med njima, v drugem pa je predstavljen diplomski animirani film (NE)Srečen dan, njegov razvoj in nastanek. V poglavju o nasilju so predstavljene različne oblike in prepoznava nasilja, prikazovanje nasilja v različnih medijih, kot so film, animacija, literatura in druge veje umetnosti, kjer je izpostavljena tudi percepcija nasilja, ki se je čez zgodovino spreminjala. Ljudje smo postali bolj nedovzetni za nasilje in ga večkrat spregledamo. Drugo poglavje se posveča animaciji, različnim oblikam humorja in povezavi med humorjem in nasiljem. V različnih medijih se nasilje zamaskira s humorjem in ni tako prepoznavno, kot če bi bila enaka vsebina predstavljena brez humornih izvlečkov. Opisani so primeri animacije in animiranih filmov, ki vsebuje uporabo humorja za opravičevanje različnih oblik nasilja. V drugem delu diplomske naloge, kjer je predstavljen diplomski animirani filmski projekt (NE)Srečen dan, je opisan proces nastanka animacije od ideje do končnega produkta ter problemi, ki so se pojavili čez ves proces nastajanja.
Ključne besede: animacija, komedija, nasilje, nasilje v medijih, humor, animirani film, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 02.10.2024; Ogledov: 400; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (4,37 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
All around me : ethical representation of mental illness in film
Tamara Kirina, 2024, diplomsko delo

Opis: This thesis examines the portrayal of mental illness in cinema, aiming to critically analyze existing perceptions and representations. By reviewing films depicting mental disorders, focusing on depression and schizophrenia, and their impact on audience perceptions, the study aims to develop a methodology for creating realistic and ethical portrayals of mentally ill characters. The goal is to contribute to a more compassionate societal understanding of mental health issues, aiming to reduce stigma and promote respectful representation in filmmaking. The thesis also includes a practical exploration of these concepts through the development and depiction of a mentally ill character in a short student film project, providing insights into the creative, ethical, and practical challenges involved, in addition to describing the pre-production, production, and post-production stages of the creation of a student short film All Around Me.
Ključne besede: mental illness in cinema, depression in film, student film, film-making, ethical representation
Objavljeno v RUNG: 30.09.2024; Ogledov: 407; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (123,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Nadomestni prevoz : težave nizkocenovne, neodvisne filmske produkcije
Ana Logar, 2024, diplomsko delo

Opis: Vsaka filmska produkcija je sestavljena iz predprodukcije, produkcije in postprodukcije. Diplomsko delo govori o težavah v vseh fazah ustvarjalnega procesa. Vsako poglavje se začne s prikazom, kako naj bi v profesionalnem svetu filma posamezna faza produkcije potekala, nato pa opisuje mojo lastno izkušnjo in težave, na katere smo z ekipo med ustvarjanjem naleteli. Teoretični deli so povzeti iz literature in intervjuja s slovensko asistentko režije Urško Kos. Nalogo začnem z opisom predprodukcije in njenih podpoglavj, kjer bralec lahko vidi, kaj vse je treba narediti, preden sploh lahko začnemo snemati film: od ideje do scenarija, iskanja ekipe, igralcev in lokacij ter do izposoje opreme tik pred snemanjem. Z opisom osebnega doživljanja vsake faze predprodukcije prikažem, koliko stvari gre lahko narobe že pri na videz povsem preprostih zadevah. V nadaljevanju diplomska naloga govori o produkciji filma oziroma o snemanju. Vsak snemalni dan povzamem v svojem poglavju ter opišem delo na setu med snemanjem kratkega filma. V primerjavi z navedenimi profesionalnimi okoliščinami, kjer popišem vse potrebne člane ekipe za potek snemanja, je vidno pomanjkanje ekipe v pri snemanju študentskega filma. V opisu zadnje faze, postprodukcije, naloga govori o delu na filmu po tem, ko je film posnet: od prvega pregledovanja materiala do montaže, po končani montaži slike pa urejanje barv slike in montaža zvoka. Faza ustvarjanja filma, ki pretežno poteka na računalnikih, a vendarle z raznolikimi zapleti. Zaključek je namenjen predvsem bralcem, ki se bodo v prihodnosti prvič srečevali s filmsko produkcijo. Celotna naloga je napisana z mislijo na generacije za menoj, ki se bodo s težavami filmske produkcije še srečevale, in z upanjem, da jim bo morda moja izkušnja pomagala pri prvih korakih. Zato v zaključku zapišem tudi nekaj vzpodbudnih besed.
Ključne besede: film, filmska produkcija, težave, snemanje, predprodukcija, postprodukcija, igralci, ekipa, scenarij, montaža, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 30.09.2024; Ogledov: 377; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
9.
Analiza odnosov med filmskimi pari : diplomsko delo
Blaž Štolar, 2024, diplomsko delo

Opis: Moj diplomski kratki igrani film Gostja (2022) temelji na odnosu dveh žensk, ki se srečata po naključju in začneta živeti skupaj v istem stanovanju. Medtem ko ima lastnica stanovanja dobre namene, se druga trudi, kako bi njeno gostoljubje čimbolj izkoristila. V svoji diplomski nalogi preučujem odnose med pari likov v štirih filmih različnih avtorjev. Med obravnavanimi filmi je tudi moj diplomski film. Izpostavim po en par likov iz vsakega dela in raziščem odnose in dinamike med njimi z lastnim raziskovanjem in s pomočjo kritik. V nalogi opišem karakterje posameznih likov in preko dogajanja v filmih raziskujem, kako in zakaj se njihova osebnost izraža preko dejanj, vedenja, videza. Nato raziščem odnose med liki z opisovanjem režiserjevega pristopa – analiziram nekaj ključnih prizorov, ki so za like in razvoj dinamik med njimi najpomembnejši.
Ključne besede: odnosi, filmski pari, dinamika, analiza, prizori, film, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 08.05.2024; Ogledov: 1339; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
ŽANR DIVJEGA ZAHODA IN VZHODA
Filip Sluga, 2023, diplomsko delo

Opis: Filmska žanra westernov in chanbara filmov izhajata iz dveh različnih koncev sveta, a večina gledalcev ne ve, da sta bila pri razvoju do svoje današnje strukture in priljubljenosti med seboj precej povezana. Vse odkar so Japonci začeli uvažati filme, je bila njihova filmska industrija prevzeta nad westerni, po ameriški okupaciji pa so popolnoma prevzeli ta slog ustvarjanja filmov. Westerni so navdihnili umetnike, kakor je Akira Kurosawa, in chanbara filmi so navdihnili umetnike, kakor je Sergio Leone. Skozi leta sta se oba žanra pojavila tudi v novejših filmih in ostalih medijih, na primer, video igrah, in s tem razširila svojo priljubljenost tudi v sodobnosti. Elemente obeh žanrov pa lahko, ne prenešene povsem neposredno, temveč kot navdih, opazimo tudi v mojem diplomskem igranem filmu Pet sekund slave.
Ključne besede: Western, chanbara film, kavboji, samuraji, Japonska, Akira Kurosawa, Sergio Leone, filmska industrija.
Objavljeno v RUNG: 26.01.2024; Ogledov: 1261; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh