Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
The emergence and establishment of Yugoslav dada : from Prague to Zagreb (1920-1922)
Kristina Pranjić, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: The article focuses on the transnational aspect of Yugoslav Dadaism, which was already an integral part of its founding stage in Prague in 1920, when the main Yugoslav Dadaist, Dragan Aleksić, was a student there. Through an analysis of the already known (but rare) primary and secondary sources and a presentation of some newly found primary sources, the article presents the cooperation between Yugoslav and Czech artists and clarifies the circumstances of establishing this Yugoslav avant-garde movement. Furthermore, because Aleksić’s work was closely connected to Ljubomir Micić’s Zenitism and the activity of Branko Ve Poljanski in Prague, we compare their journals(Zenit, Dada-Jok, Dada Tank, Dada Jazz) and emphasize the points of conflict and competitiveness among them, which was a constructive part for the further development of Yugoslav Dadaism. Thus,the article contributes to both the local and international positioning of the Yugoslav Dada in the context of the Central European avant-garde.
Ključne besede: Jugoslovanski dadaizem, Dragan Aleksić, jugoslovanska avantgarda, zenitzem, Branko Ve Poljanski, Ljubomir Micić
Objavljeno v RUNG: 11.10.2021; Ogledov: 1856; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Lingvistični virus
Kristina Pranjić, radijska ali televizijska oddaja, podkast, intervju, novinarska konferenca

Ključne besede: Dada, Tristan Tzara, cut-up tehnika, William S. Burroughs, Kazimir Malevič, Dragan Aleksić
Objavljeno v RUNG: 20.12.2020; Ogledov: 2364; Prenosov: 11
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Rebel for What?: Yugoslav Dadaism
Kristina Pranjić, prispevek na konferenci brez natisa

Ključne besede: jugoslovanska literatura, zgodovinska avantgarda, Dragan Aleksić, politika estetike, literatura med vojnama
Objavljeno v RUNG: 19.11.2020; Ogledov: 2488; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Arhiv v umetnosti
Aleš Vaupotič, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Beseda arhiv vedno bolj zaseda sam center pojmovnega aparata sodobne humanistike.. Njen pomen se širi tudi na področju umetniške produkcije. Arhiv je predmet izjavljanja tako na ravni oblike kot tudi na ravni (zunajumetnostne) snovi, s katero se komunikacijski artefakt, npr. umetnina, sooča. V nadaljevanju bodo predstavljene nekatere izmed danes relevantnih arhivskih perspektiv na dejanskost: »arheologija vednosti« kot teoretski model, primeri novomedijskih del kot digitalnih arhivov, umetnostnozgodovinski pogled na »estetiko arhiva« kot pojav 20. stoletja, pahljača sodobnih rab koncepta arhiva v umetnosti ter rekonceptualizacija dejanskosti sáme prek modela arhiva na mikro (pravzaprav nano) in makro ravni. Pred obravnavo teorije alegorije Walterja Benjamina v drugem delu razprave, ki je vez med teorijo arhiva in teorijo tehničnih medijev, bosta predstavljena dva značilna primera rabe izraza realizem na področju fotografije (Allan Sekula) in na področju novih medijev (Lev Manovič), ki sta povezana z vprašanjem reprezentacije in arhivskega zbiranja.
Ključne besede: sodobna umetnost, arhiv, arhivska umetnost, novi mediji, Walter Benjamin, Srečo Dragan
Objavljeno v RUNG: 12.04.2019; Ogledov: 3382; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Prostor, vržen iz tira : Pogovor s Srečom Draganom
Narvika Bovcon, Aleš Vaupotič, Srečo Dragan, 2017, intervju

Opis: Prostor, vržen iz tira, razstava Sreča Dragana, likovnega umetnika, videasta, konceptualista in novomedijskega umetnika, tudi energičnega univerzitetnega profesorja, mentorja ter producenta in organizatorja odmevnih dogodkov in sodelovanj, pokriva pet desetletij umetniškega delovanja in ustvarjanja. V zasnove in izvedbe včasih tehnično izjemno zahtevnih projektov so bili vpleteni mnogi sodelavci in ustvarjalci. Do leta 1987 je Srečo Dragan umetniško deloval v tandemu z Nušo Dragan. Razstava se v naslovu navezuje na Draganovo retrospektivo v Moderni galeriji v Ljubljani leta 2000 z naslovom Čas, vržen iz tira: 1968–2000, ki privzema del Hamletovega verza: »The time is out of joint.« Takrat je razstavo pospremil programski zapis: »Inštitucija tehno-modificiranega pogleda kot primarnega okolja Draganovega medijskega ustvarjanja je od vseh, ki smo to predstavitev pripravljali, zahtevala spremembo klasične pregledne razstave v obliko kot-darazstave. To je bil osnovni model-ideja, ki omogoča polje za testne in problematične transferje za nove tehnologije, tehno-znanosti in elektronske, še posebej pa kibernetične umetnosti. / Trije interaktivni razstavni prostori-teritoriji, ki jih zasedajo nematerialne strukture kot-da-umetniška dela, predstavljajo aktivne točke komunikacije« (black.fri. uni-lj.si/sdmg2001). Tako kot na prelomu tisočletja se tudi letošnja retrospektiva vzpostavlja iz avtorskega urejevalnega in reaktualizirajočega postopka. Dela niso preprosto dana na ogled, ampak na novo aktivirana prek preteklih in sodobnih kontekstov. Naslov namiguje, da se nekaj zanimivega tokrat dogaja s prostorom. Pomembno vlogo igra pet stopenj rekonceptualizacije projektov, označene so bile z napisi na tleh galerije: konceptna tabla 1.0 vsebuje izvirni koncept, rekonceptualizacija 2.0 je instalacija-dokument dela kot novo avtorsko delo, tabla 3.0 rekonceptualizira kot modul za razstavljanje zgodovinsko kontekstualiziranih projektov na skupinskih razstavah, 4.0 konceptualizira robotsko vodenje obiskovalca po razstavi in končna faza 5.0 – to je živa podatkovna baza komentarjev obiskovalcev Draganovih razstav ter udeležencev v njegovih projektih.
Ključne besede: Srečo Dragan, "Prostor, vržen iz tira", novomedijska umetnost, intervju z umetnikom
Objavljeno v RUNG: 30.08.2017; Ogledov: 4206; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh