1. Podatkovna zbirka rezultatov naloge presoje sprejemljivosti stavkov, ki so permutacijske različice osnovnega besednega reda v srbohrvaščiniArthur Stepanov, 2024, zaključena znanstvena zbirka raziskovalnih podatkov Opis: Tabela predstavlja številčne ocene sprejemljivosti stavkov, ki so permutacijske različice osnovnega stavka, ki pomeni »Učenka je prebrala zanimivo knjigo« v srbohrvaščini. Oceno sprejemljivosti vsake permutacijske različice je podalo 65 maternih govorcev srbohrvaščine leta 2021 preko spletne ankete v sklopu eksperimentalne študije besednega reda v slovanskih jezikih na Centru za kognitivne znanosti jezika Univerze v Novi Gorici. Ocene sprejemljivosti so bile podane na Likertovi lestvici od 1 (popolnoma nesprejemljivo) do 5 (popolnoma sprejemljivo). Ključne besede: besedni red, srbohrvaščina, naloga presoje, sprejemljivosti stavka, psiholingvistika Objavljeno v RUNG: 08.04.2024; Ogledov: 1292; Prenosov: 6 Datoteka (39,55 KB) |
2. Zakaj velika okrogla rdeča čestitka in ne rdeča velika okrogla čestitka? Poskus razlage nezaznamovane stave pridevnikovFranc Marušič, Petra Mišmaš, Rok Žaucer, 2020, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Nezaznamovana stava kakovostnih pridevnikov znotraj levega prilastka je univerzalna. Pridevniki za velikost, obliko in barvo se tako najpogosteje pojavljajo ravno v tem vrstnem redu. V slovnici lahko ta vrstni red opišemo na različne načine, vendar mora jezikoslovje pojasniti tudi, od kod ta vrstni red izhaja. Da bi odgovorili na to vprašanje,
se v prispevku omejimo na hipotezo, da je ta vrstni red osnovan na lastnostih nejezikovne kognicije. Predstavimo psihološki zaznavni eksperiment, s katerim smo hipotezo preverjali, in rezultate eksperimenta, ki hipotezo potrjujejo. Ključne besede: kakovostni pridevniki, besedni red, izvor slovničnih pravil, slovnica in zunajjezikovna kognicija, tvorbena slovnica, kartografija Objavljeno v RUNG: 01.07.2020; Ogledov: 3398; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
3. |
4. |
5. Težave z besednim redom – prispevek k tipologiji napak pri usvajanju slovenščine kot drugega jezika na osnovnošolski stopnjiAnja Batič, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi se posvečam učenju in usvajanju slovenščine kot drugega jezika ter napakam v besednem redu, ki pri tem procesu nastajajo. Otroci, ki se preselijo v Slovenijo, se morajo brez posebnih uvajalnih jezikovnih tečajev takoj vključiti v osnovnošolsko izobraževanje. Novo okolje, nova šola in novi sošolci predstavljajo veliko spremembo za vsakogar, poleg tega pa so otroci izpostavljeni tudi novemu jeziku, ki ga v večini primerov ne znajo. V šolskem letu 2013/2014 sem sodelovala z OŠ Šturje in petim učencem pomagala z dodatnimi urami slovenščine. V tem obdobju sem zbrala besednoredne napake, ki so nastale pri reševanju delovnih listov in ustnem odgovarjanju na zastavljena vprašanja. Napake sem razvrstila in poskušala poiskati njihov izvor. Osredotočila sem se na možnost negativnega jezikovnega prenosa iz njihovega prvega jezika – bosanščine – v novi jezik – slovenščino. Ključne besede: Besedni red, usvajanje jezika, učenje jezika, bosanski jezik, slovenski jezik, priseljenci Objavljeno v RUNG: 23.09.2015; Ogledov: 6627; Prenosov: 274 Celotno besedilo (521,23 KB) |
6. |