1. Pošta Slovenije kot prodajni kanal za trgovsko blago : diplomsko deloJanez Maček, 2024, diplomsko delo Opis: V časih, ko je konkurenca na trgu vse večja in pogoji poslovanja vse bolj zahtevni, je treba spremljati in prilagajati poslovanje z namenom doseganja čim boljših poslovnih rezultatov. Podjetja iščejo najboljše poslovne partnerje, ki jim na tej poti lahko najbolj pomagajo. Če razumemo lastno poslovanje in navade kupcev, lahko s tem znanjem lažje zadovoljujemo potrebe in želje tako poslovnih uporabnikov kot klasičnih kupcev. Pri izbiri poslovnih parterjev moramo biti zato pazljivi, da izbiramo parterje, ki imajo produkt ali storitev, ki jo lahko trgovec trži in prodaja, ker si jo kupci na trgu želijo in so jo pripravljeni po postavljeni ceni tudi plačati. Podjetje si prizadeva zagotoviti najboljšo uporabniško izkušnjo, ukvarja se s pridobivanjem novih strank in stremi k temu, da čim bolj zadovolji potrebe obstoječih strank, pa tudi poslovnih partnerjev.
V diplomskem delu smo z namenom natančnega prikaza prodaje storitev in blaga naredili analizo na področju prodaje, s poudarkom na stanju prodaje glede na pretekla leta. Na osnovi prodajnih rezultatov preteklih let smo opredelili vzroke za trenutno stanje in ukrepe za izboljšavo. Podali smo tudi ugotovitve, če je podjetje primeren partner za sodelovanje pri prodaji blaga in storitev z drugimi podjetji oz. poslovnimi partnerji, ter to tudi obrazložili. Ključne besede: diplomske naloge, prodaja, poslovanje, dobavitelji, prodajni kanali, asortiment Objavljeno v RUNG: 28.02.2024; Ogledov: 1496; Prenosov: 20 Celotno besedilo (1,84 MB) |
2. Analiza nabavnih virov v podjetju Ebm-papst in nadgradnja procesa odločanja z uporabo večkriterijskega odločitvenega modela : magistrsko deloMarko Peric, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo analizo nabavnih virov in nadgrajujemo proces odločanja z uporabo večkriterijskega odločitvenega modela. V izbranem podjetju Ebm-papst so se zaradi vedno večje konkurenčnosti in v želji kreiranja nabavnih prihrankov lotili iskanja novih nabavnih virov na področju jugovzhodne Evrope za blagovno skupino aluminijastih odlitkov. Z analizo smo ugotovili, da imajo v podjetju definiran zgolj proces ocenjevanja obstoječih dobaviteljev, zato smo se lotili nadgradnje procesa izbora novega dobavitelja. V prvem koraku smo na podlagi pregleda strokovne literature empirično proučili ter izpostavili najpomembnejše kriterije pri izboru novega dobavitelja. Ti so bili izbrani na podlagi matrike SPM in PPM. Za pridobivanje podatkov smo uporabili kvantitativno in kvalitativno znanstvenoraziskovalno metodo. Analizo smo opravili na podlagi izpolnjenih vprašalnikov ter ocenjevanj, opravljenih med obiskom pri dobaviteljih. Opravljen pa je bil tudi nestrukturiran globinski intervju s petimi strokovnjaki, nabavniki aluminijastih odlitkov. Zaradi kompleksnosti smo problem odločanja razdelili na dve stopnji. V prvi stopnji smo definirali izločitvene kriterije in s t testom preverili hipotezi. Pripravili smo odločitveni model z uporabo metode DEX ter definirali štiri strategije pristopa do novih dobaviteljev pri vključevanju teh v panel dobaviteljev, kar bo imelo praktične implikacije za izbrano podjetje in širše. Opravili smo vrednotenje dvanajstih dobaviteljev ter na podlagi praktičnih testov ocenili razviti model ter predlagali tudi izboljšave, vezane na model. V zaključku smo podali predloge izboljšav za celoten proces izbora novih dobaviteljev v izbranem podjetju. Ključne besede: metoda DEX, dobavitelji, management, nabava, trženje, večkriterijsko odločanje, magistrske naloge Objavljeno v RUNG: 22.03.2021; Ogledov: 4567; Prenosov: 167 Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Dejavniki za določanje ključnega dobavitelja v izbranem podjetjuJure Krečič, 2017, magistrsko delo Opis: Dejavniki, s katerimi se razvršča, izbira in določa ključne dobavitelje, so v današnjem času pomembna podlaga za ustvarjanje konkurenčne prednosti v podjetjih ali drugih ustanovah. Namen magistrskega dela je bil iz sistematičnega pregleda domače in tuje strokovne literature opisati in na podlagi empirične raziskave ugotoviti vpliv dejavnikov na strateško izbiro ključnega dobavitelja v izbranem podjetju. Vprašalnik smo poslali 151 dobaviteljem. Ugotovili smo, da daljše časovno obdobje sodelovanja pozitivno vpliva na boljše plačilne pogoje in da vpliv oddaljenosti dobavitelja statistično značilno vpliva na prodajno ceno. Na podlagi ugotovitev iz celotne raziskave smo zasnovali predloge za izboljšanje stanja na področju določanja ključnih dobaviteljev v izbranem podjetju. Z izidi iz naše raziskave smo pridobili nova znanja s področja poslovnih ved in zasnovali merski inštrument za lažje razvrščanje in določanje ključnega dobavitelja v podjetju ali drugi ustanovi. Ključne besede: Dobavitelji, določanje, izbiranje, merski inštrument, nabava, podjetje, raziskava, razvrščanje Objavljeno v RUNG: 20.11.2017; Ogledov: 5611; Prenosov: 264 Celotno besedilo (1,22 MB) |
4. ŠTUDIJA VKLJUČITVE ZUNANJIH DOBAVITELJEV V ENOTNI POSLOVNI INFORMACIJSKI SISTEM PODJETJA PIPISTREL : MAGISTRSKO DELODušan Likar, 2016, magistrsko delo Opis: Način komuniciranja med naročnikom in dobaviteljem vpliva na uspešnost in učinkovitost poslovanja podjetja. Osnovni namen magistrske naloge je prikazati pomen komuniciranja med naročnikom in dobaviteljem. Odraz dobre komunikacije je tudi razumevanje naročil in izpolnjevanje pričakovanj naročnika. Cilj predlaganega dela je predstaviti poslovno funkcijo nabave, opredeliti ključne nabavne procese, pripraviti načrt za izvedbo izboljšav in ga implementirati v informacijski sistem podjetja. Obravnavali smo možnosti vključevanja dobaviteljev v enotni sistem ERP (Enterprise resource planning) in predlagali rešitve za izboljšanje komunikacije, preko katerih bo podjetje učinkoviteje sledilo naročilom. S preučitvijo toka informacij med podjetji in na osnovi obstoječega načina komunikacije smo predlagali elektronsko obliko sodelovanja, ki zunanje dobavitelje vključuje v enotni sistem ERP podjetja Pipistrel. Na konkretnem primeru dobavitelja smo opisali simulacijo predlaganega sodelovanja z aplikacijo Ominet, da pri naročilih in dobavi ne bi prihajalo do napak. Predlagano sodelovanje naj bi bistveno prispevalo k izboljšanju kakovosti dobavljenega blaga, kontrole kakovosti procesov in posledično končnih izdelkov podjetja. Vključitev v enotni sistem ERP dobaviteljev dodatno bistveno ne obremenjuje, naročnik in dobavitelj pa s tem pridobita na kakovosti. Opisali bomo testno vključitev uporabnika in doseganje pričakovanih rezultatov. Upravljanje z aplikacijo Ominet je enostavno, uporabnik ima boljši pregled nad dokumentacijo, naročila so bolj ažurna in profesionalno izvedena. Magistrsko delo vsebuje navodila za uporabo aplikacije, prikazan je tudi postopek, ki dobavitelju omogoča izvajanje operacij v naročnikovem sistemu ERP preko oddaljene povezave. Ključne besede: Nabavna služba, dobavitelji, elektronsko poslovanje, kontrola kakovosti Objavljeno v RUNG: 12.05.2016; Ogledov: 7231; Prenosov: 357 Celotno besedilo (2,46 MB) |
5. |
6. |
7. |