1. Didaktika književnostiZoran Božič, drugo učno gradivo Opis: Gradivo za predmet didaktika književnosti (kombinacija s tremi prezentacijami in dvema učnima verigama). Ključne besede: didaktika, književnost, srednja šola, učna priprava, letna priprava, učni načrt, učbenik, domače branje, učna veriga, tesno branje Objavljeno v RUNG: 11.01.2018; Ogledov: 4089; Prenosov: 234
Celotno besedilo (670,65 KB) |
2. Ivan Tavčar, Visoška kronika : Učna verigaZoran Božič, 1994, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Didaktična predstavitev odlomkov iz Tavčarjevega zgodovinskega romana. Ključne besede: slovenska književnost, domače branje, srednje šole, metodika pouka, učne verige, didaktika, Ivan Tavčar, zgodovinski roman, prvoosebni pripovedovalec, lov na čarovnice, Škofja Loka, Visoko, tridesetletna vojna, naklepni umor, poučnost, idealizacija žensk Objavljeno v RUNG: 18.12.2017; Ogledov: 4058; Prenosov: 174
Celotno besedilo (330,84 KB) |
3. Avtorice pri srednješolski obravnavi književnosti : Konferenca Spolno zaznamovana neenakost: seksizem, moč in politikaZoran Božič, vabljeno predavanje na konferenci brez natisa Opis: Referat na podlagi članka Avtorice v slovenskih srednješolskih berilih. Razkriva spolno zaznamovano neenakost v srednješolskih učnih načrtih in berilih in kanonizacijske mehnaizme, povezane s spolno identiteto književnika. Ključne besede: avtorice, slovenska književnost, berila, spolna neenakost, domače branje, matura, Ivan Cankar, Zofka Kveder Objavljeno v RUNG: 15.05.2017; Ogledov: 3875; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Tantadrujevo iskanje sreče: od didaktike do interpretacijeZoran Božič, 2015, izvirni znanstveni članek Opis: Članek obravnava primer šolske interpretacije srednje dolgega pripovednega besedila, in sicer po načelu učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na Slovenskem uveljavljal že pred drugo svetovno vojno, bolj sistematično uresničitev pa je doživel z izidom delovnih zvezkov za domače branje Zlati poljub in Poljub zlata leta 1998. Po skoraj dveh desetletjih šolske rabe je čas za natančnejšo presojo pristopa oz. njegove uporabnosti, tudi s pomočjo primerjave dveh učnih verig, nastalih po znani Kosmačevi noveli Tantadruj. Članek zaključuje interpretativni poskus, ki Tantadrujevo iskanje sreče povezuje s pripovedovalčevim iskanjem ustvarjalnega navdiha. Ključne besede: Ciril Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti Objavljeno v RUNG: 09.05.2017; Ogledov: 4165; Prenosov: 219
Celotno besedilo (842,78 KB) |
5. Didaktični model učne verige odlomkov: na primeru novele Tantadruj Cirila KosmačaZoran Božič, 2016, izvirni znanstveni članek Opis: Članek obravnava primer šolske interpretacije srednje dolgega pripovednega besedila, in sicer po modelu učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na Slovenskem uveljavljal že pred drugo svetovno vojno, bolj sistematično uresničitev pa je doživel z izidom delovnih zvezkov za domače branje Zlati poljub in Poljub zlata leta 1998. Po skoraj dveh desetletjih šolske rabe je čas za natančnejšo presojo pristopa oz. njegove uporabnosti, tudi s pomočjo primerjave dveh učnih verig, nastalih po znani Kosmačevi noveli Tantadruj. Članek zaključuje primer učne verige, ki Tantadrujevo iskanje sreče
povezuje s pripovedovalčevim iskanjem ustvarjalnega navdiha. Ključne besede: Ciril Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti Objavljeno v RUNG: 06.02.2017; Ogledov: 4221; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |