1. »Odtrgalo se ji je, vse pojme je pomešala med sabo«: Ne ti meni Alice (Once Again) na malem odru Drame SNG Maribor Avtorski projekt Nataše Matjašec Rošker in Petje Labovića: NE TI MENI ALICE (ONCE AGAIN)Ivana Zajc, 2022, recenzija, prikaz knjige, kritika Ključne besede: Nataša Matjašec Rošker, Petja Labovića, Ne ti meni Alece (Once again), Drama SNG Maribor, gledališče, avtorski projekt, kritika Objavljeno v RUNG: 04.05.2023; Ogledov: 1703; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
2. |
3. |
4. Panika, temà in strah! : Peter Semolič, Dvigalo. Bralna uprizoritev. Ljubljana: Mala drama, 26. 1. 2015Ivana Zajc, 2016, recenzija, prikaz knjige, kritika Ključne besede: Dvigalo, bralna uprizoritev, Mala drama, sodobna slovenska dramatika Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 2341; Prenosov: 9 Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Postmodernistično v drami Milene Marković Barčica za punčke (Brod za lutke)Ivana Zajc, 2015, izvirni znanstveni članek Opis: Z analizo soobstoja več tipov besedil v drami Milene Marković Barčica za punčke zavrnemo oznako drame kot postmodernistične. Pravljice v obravnavani drami namreč ne delujejo fragmentirajoče, ampak obstajajo analogije med vsemi uporabljenimi pravljicami v smislu zgodb o junakovem iskanju. Pravljice sodelujejo z drugimi tipi besedil v drami, dialogi v slengu in pesmimi, s katerimi podpirajo učinek kot da in strukturirajo dramsko fabulo, zato sopostavitev različnih tipov besedil ni znamenje postmodernističnosti drame. Ključne besede: srbska književnost, srbska dramatika, postmodernizem, odprta drama, pravljica Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 2181; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
6. THE RECEPTION OF THE WEST-EUROPEAN AND AMERICAN PLAYWRIGHTS IN SLOVENIAN DRAMA AND THEATRE (1945–1970)Rok Andres, 2019, doktorska disertacija Ključne besede: reception, drama, Slovenian drama, theatre history, existentialism, absurd drama, SNG Drama Ljubljana, western playwrights Objavljeno v RUNG: 27.08.2019; Ogledov: 4917; Prenosov: 206 Celotno besedilo (1,47 MB) |
7. Dokumentarnost v avtorski poetiki Nede Rusjan BricMaja Orel, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi so najprej povzete značilnosti dokumentarnega gledališča, sledi predstavitev najbolj odmevnih uprizoritev dokumentarnih dram na svetovnih in slovenskih odrih. V nadaljevanju je pozornost usmerjena v dokumentarno v poetiki Nede Rusjan Bric, ki je s svojimi dramami in njihovimi uprizoritvami v slovenskem gledališkem prostoru začrtala nove smernice dokumentarnega gledališča z elementi fiktivnega. Diplomska naloga predstavlja in analizira vseh pet avtoričinih dram, ki na odru zvesto in kronološko sledijo zgodbam posameznikov, o katerih govorijo. Zgodbe, ki so prikazane na platnu so fiktivne, a dopolnjujejo odrsko dogajanje. Dokument je avtoričino izhodišče, ki ohranja svojo faktografsko podlago, a v drami zaživi na nov način in z novo osvetlitvijo omogoča premislek o že znanih (življenjskih) zgodbah. Ključne besede: Neda Rusjan Bric, dokumentarno gledališče, dokumentarna fikcija, gledališče, drama, SNG Nova Gorica, Trieste - Alessandria EMBARKED, Eda - Zgodba bratov Rusjan, Kdor sam do večera potuje skoz svet, Nora Gregor – Skiti kontinent spomina, Fabiani – Umetnost bivanja. Objavljeno v RUNG: 19.09.2017; Ogledov: 6961; Prenosov: 398 Celotno besedilo (916,06 KB) |
8. Motiv tujca v slovenski dramatiki absurdaŠpela Debenak, 2015, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi obravnavam motiv tujca v izbranih delih slovenske dramatike absurda. Osredotočam se na sledeča dela: Jože Javoršek: Povečevalno steklo, Dominik Smole: Veseloigra v temnem, Rudi Šeligo: Svatba, Peter Božič: Vojaka Jošta ni in Matjaž Zupančič: Slastni mrlič. Skupen je motiv tujca, ki v različnih podobah in pomenih nastopa kot rdeča nit, in jih povezuje v smiselno celoto.
V literarnih delih se osredinjam na analizo značilnosti dramatike absurda, s posebnim pogledom na pojav motiva tujca. Motiv tujca, ki sem ga spremljala v analiziranih dramskih tekstih, odpira skupno občutenje odtujenega, izpraznjenega sveta. Občutje, ki je značilno za dramatiko absurda, skozi motiv tujca dobiva družbeno kritični podton, saj opozarja na zlaganost in razvrednotenost družbe. Ključne besede: drama absurda, motiv tujca, Jože Javoršek, Dominik Smole, Rudi Šeligo, Peter Božič, Matjaž Zupančič Objavljeno v RUNG: 24.09.2015; Ogledov: 6190; Prenosov: 336 Celotno besedilo (803,36 KB) |