Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 30
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Habitus + Capital = : diplomsko delo
Kristian Petrovčič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Habitus + Capital = v osnovi raziskuje vlogo fotografije kot orodja za širjenje percepcije posameznika ter posledično družbe. Naloga je zastavljena tako, da teoretični del zagovarja praktični, kar z drugimi besedami pomeni kombinacijo tehnik, s katerimi so predstavljena področja socialno dokumentarne fotografije ter njenega vpliva. V kombinaciji z terapevtsko vlogo fotografskega medija se naloga dotika vprašanja, ali družbeno okolje, v katerem živimo, spreminja posameznikovo razmišljanje in na daljše časovno obdobje posledično tudi družbo ter obratno. V teoretičnem delu na začetku spoznamo osebni pogled avtorja na fotografijo, skozi katerega je predstavljeno poglavje o fotografiji kot orodju za širjenje percepcije. Nato so predstavljeni osnovni koncepti ter razmišljanje na podlagi ugotovitev drugega dela knjige General Sociology, ki so osredotočeni na razumevanje naslova diplomskega dela. Sledi krajša predstavitev zgodovine fotografije, ki se v nadaljevanju osredotoča na ključne spremembe pri dojemanju fotografije kot medija. V tem kontekstu spoznamo tudi razlike med reportažnim, dokumentarnim in sodobnim pristopom do teme. V glavnem delu spoznamo več o pomembnih avtorjih, ki so pripevali izredna dela, vezana na terapevtsko noto fotografije, za konec pa sledi opis serije socialno dokumentarnih fotografij (praktični del) ter kako je ta povezana s celotno zasnovo. Pri izdelavi praktičnega dela naloge, torej serije socialno dokumentarnih fotografij, ki so nastale v obdobju enega leta, so glavno vlogo pri izbiri tehnike in pristopa do teme igrala naslednja svetovno znana imena: Andreas Gursky, Edward Burtynsky, Stephen Shore ter Pierre Bourdieu. S pomočjo serije fotografij so v nadaljevanju naloge prikazani različni dosežki družbe na izbranih območjih, ki odražajo raziskovalno vprašanje. Namen fotografij je predvsem spodbuditi mlade k raziskovanju samega sebe ter vzpostavitev osebnega jaza v kombinaciji z družbenim okoljem, saj lahko tako vizije še posebej v svetu umetnosti prerastejo navidezne meje, ki jih poznamo kot rezultat bodisi kulturnega, socialnega bodisi simbolnega vidika kapitala.
Ključne besede: habitus, kapital, socialno dokumentarna fotografija, terapevtska vloga, družbeno okolje, razvoj zavesti, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 08.03.2024; Ogledov: 435; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (5,22 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
DOJEMANJE FOTOKNJIG SKOZI VSEBINSKE IN OBLIKOVNE STRUKTURE
Aljaž Lavrič, 2023, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge razpravljam o zgodovini razvoja fotoknjig ter njihovih vsebinskih in oblikovnih prvinah, skozi katere avtorji dosegajo različne želene učinke, ki jih format fotoknjige ponuja. Vsako prvino podkrepim in ilustriram s konkretnim primerom sodobne fotoknjige za lažjo predstavo in razumevanje. Podatke sem začel zbirati v knjižnicah in knjigarnah, znanje pa sem poglobil z dvema intervjujema s slovenskima umetnikoma Tadejem Vaukmanom in Bojanom Radovičem ter pomanjkljive informacije dopolnil z brskanjem po spletu. Problema sem se lotil, ker sem želel globlje razumeti vlogo fotoknjig v svetu fotografije. Želel sem ugotoviti, kakšne vrste fotoknjig poznamo in razumeti, zakaj in kako določene fotoknjige gledalca uspešno nagovarjajo ter preprosto učinkujejo kot samostojno umetniško delo.
Ključne besede: Fotoknjiga Sekvenca Fotografija Motiv Projekt Vizualni elementi Narativ Spread Vsebina Postavitev
Objavljeno v RUNG: 14.09.2023; Ogledov: 733; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (21,76 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Vizualni razvoj podob ženskega telesa v modni fotografiji : diplomsko delo
Nina Žnideršič, 2022, diplomsko delo

Ključne besede: vizualna podoba, žensko telo, modna fotografija, modna industrija, diplomske anloge
Objavljeno v RUNG: 23.03.2023; Ogledov: 1334; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Ateljejska fotografija na Slovenskem od Janeza Puharja do Josipa Pelikana : diplomsko delo
Sara Leban, 2022, diplomsko delo

Ključne besede: fotografija, ateljejska fotografija, ateljejski fotografi, secesija, diplomske anloge
Objavljeno v RUNG: 23.03.2023; Ogledov: 1025; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Fotografska pripoved o ljudeh iz mojega kraja : diplomsko delo
Anja Roj, 2022, diplomsko delo

Ključne besede: fotografija, portret, osebnost, podobe, diplomske anloge
Objavljeno v RUNG: 23.03.2023; Ogledov: 1047; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Slikava skupaj. Zakaj?
Sarival Sosič, 2019, predgovor, uvodnik, spremna beseda

Ključne besede: fotografija, ustvarjalna energija
Objavljeno v RUNG: 23.03.2023; Ogledov: 896; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Nova topografija : diplomsko delo
Matej Turk, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je najprej na kratko obrazložen pojem »nova topografija« in od kje izvira sam izraz. Nato sledi opis pojma pokrajina in kaj je ta pojem pomenil v slikarski umetnosti, zatem pa še opis pokrajine v fotografijah in kako so te krajinske fotografije prešle iz funkcionalnosti v umetnost. Besedilo nato nekoliko podrobneje opiše razstavo New Topographics (Rochester, New York, 1975) in avtorska dela sodelujočih avtorjev. Po predstavitvi razstave sledi opis objektivnega stila fotografije, ki je bil ključnega pomena za razstavo, in kako je ta vplival na kasnejše fotografe, ki pa se niso osredotočali zgolj na krajinsko fotografijo. Teoretični del se konča s predstavitvijo štirih avtorjev – Bernd in Hilla Becher, Edward Burtynsky in pa Chris Jordan, ki so bili velik navdih za fotografije v praktičnem delu moje diplomske naloge in pa po mojem mnenju tudi pomembni predstavniki fotografske razstave New Topographics. Nato sledi praktični del diplomske naloge z opisom moje fotografske serije Barje s priloženimi fotografijami.
Ključne besede: fotografija, krajinska fotografija, nova topografija, objektivni stil, človeško spremenjene pokrajine, ameriški Zahod, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 08.08.2022; Ogledov: 1783; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (16,11 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Odstopanja od motošportne fotografije
Luka Carlevaris, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Odstopanja od motošportne fotografije obravnava dva žanra športne fotografije. Naloga je razdeljena na dva dela. Ker je v središče praktičnega dela diplome postavljena tema avtomobilističnih dirk, prvi del govori o motošportu in fotografiji, ki se ukvarja s tem področjem. Predstavlja njen razvoj od začetka do danes. Dotika pa se tudi njenega tehnološkega razvoja. Pri izdelavi fotografske serije ni bila uporabljena klasična reportažna fotografija, zato se drugi del posveča osebnemu pristopu fotografiranja športa, katerega končni izdelki so konceptualna dela, ki jih nismo vajeni videvati v medijih in reklamah, saj ne prikazujejo vrhuncev športnega dogajanja in zmagovalcev. Za temo raziskovanja je bilo določeno, kako lahko fotograf predstavi samega sebe skozi fotografijo športa. Namen je, da bi bralec spoznal, da je fotografska serija, ki na prvi pogled ni umetniške narave, lahko osebno izpovedna. Po teoretičnem delu sledi opis praktičnega dela diplomske naloge, fotografske serije z naslovom Barve hitrosti. Ta ne predstavlja motošporta kot takega, ampak avtorja in njegov pogled kot oboževalca tovrstnega športa, ki ne posveča pozornosti zgolj avtom in dirkačem, temveč tudi gledalcem, mehanikom, atmosferi in detajlom.
Ključne besede: Športna fotografija, motošportna fotografija, avtomobilistične dirke, drugačen pristop, fotografska serija
Objavljeno v RUNG: 04.07.2022; Ogledov: 1390; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (8,63 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Sarival Sosič: Sodobna slovenska umetnost
Sarival Sosič, predavanje na tuji univerzi

Opis: Predstavitev sodobne slovenske likovne umetnosti z izbranimi primeri. predavanje o likovnih poetikah nekaterih najbolj uveljavljenih umetnikih v Sloveniji. To umetniki so: Slikar JOŽE TISNIKAR, Fotograf STOJAN KERBLER, fotograf Miroslav ZDOVC, Kiparka DRAGICA ČADEŽ, kipar Mirsad BEGIĆ
Ključne besede: sodobno slovensko kiparstvo, sodobna fotografija, likovne poetike, žalost v likovni umetnosti, figura v kiparstvu, fotografije življenja in vsakdanjosti
Objavljeno v RUNG: 22.07.2020; Ogledov: 2635; Prenosov: 0

10.
Avgust Berthold, peti slovenski impresionist in njegova prva razstava v Beogradu / Avgust Berthold, peti slovenački impresionist i njegova prva izložba v Beogradu
Sarival Sosič, 2019, izvirni znanstveni članek

Opis: Avgust Berthold je bil dinamična, aktivna in ustvarjalna osebnost, ki je krepko zaznamovala naš kulturni prostor v začetku dvajsetega stoletja. Kot sopotnik slikarjev impresionistov je z njimi aktivno sodeloval, hkrati pa sam ustvarjal kvalitetne umetniške fotografije, zato ga danes razumemo kot petega slovenskega impresionista. Tako kot ostali štirje impresionisti je tudi Berthold zaslužen za to, da je postavil slovensko umetnosti ob bok takratni evropski umetnosti. Za njegovo razgibano delovanje je pomembna 1. jugoslovanska umetniška razstava iz leta 1904 v Boogradu, na kateri je razstavil 12 fotografij (Portret, Del iz okolice Münchna, Zima, Pod snegom, Moja ljubezen, Samota, Portret slikarja Riharda Jakopiča, Del iz škofjeloške okolice, Kronberg na Taunusu, Noč, Večer, Poletje). Te fotografije so bile izdelane v gumijevem postopku in zato zelo podobne impresionističnim slikam. Motivno so prevladovale impresije intimnega pejsaža, pomeben fotografski portret s te razstave pa je zagotovo Portret slikarja Riharda Jakopiča.
Ključne besede: piktorialistična fotografija, slovenska fotografija v začetku 20. stoletja, umetniška fotografija, peti slovenski impresionist, slovenski impresionizem, umetniški fotograf, fotografija in razstavljanje
Objavljeno v RUNG: 21.07.2020; Ogledov: 2677; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh