1. PRIMERJAVA TREH MEDIJSKIH URESNIČITEV BALADE O TROBENTI IN OBLAKU CIRILA KOSMAČA (KNJIGA, FILM IN RADIJSKA IGRA)Nina Pušnar, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga je osnovana na primerjavi treh medijskih uresničitev Balade o trobenti in oblaku: noveli Cirila Kosmača, filma režiserja Franceta Štiglica in radijske igre po radijski dramatizaciji Mitje Mejaka. V prvem delu najprej predstavim avtorje vseh treh uresničitev in izpostavim nekaj splošnih razlik med vsemi tremi različicami dela. Predstavim tudi glavne značilnosti obdobja, v katerem je nastala literarna predloga, in se dotaknem primerjave med bralcem, gledalcem in poslušalcem. V nadaljevanju primerjam vse tri medije in predstavim adaptacijo literarnega dela. Sledi tipologija pripovedovalca, nazadnje pa predstavim še vsebino vseh treh medijskih uresničitev. V drugem delu naloge primerjam vse tri medijske uresničitve, pri čemer se osredotočam na vsebino, pripovedovalca, simboliko, like, tematiko in motiviko, kompozicijo ter kraj in čas dogajanja. Na osnovi primerjave ugotovim, da med uresničitvami obstajajo pomembne razlike in zaključim, da je najboljša izmed vseh treh uresničitev Kosmačeva novela. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: Balada o trobenti in oblaku, adaptacija dela, film, radijska igra, Ciril Kosmač, France Štiglic, Mitja Mejak Objavljeno: 28.09.2016; Ogledov: 4828; Prenosov: 354
Polno besedilo (1,07 MB) |
2. Podoba govorne slovenščine v TV-igri Dušana Jovanoviča AvtostopZoran Božič, 1974, izvirni znanstveni članek Opis: Pisatelj D. Jovanovič označuje svoje osebe glede na njihovo družbeno in zemljepisno pripadnost s količino glasoslovnih značilnosti posameznih socialnih zvrsti (zbornega jezika, splošnega in pokrajinskega pogovornega j., narečja).
Za vse te vrste jezika je značilna nedosledna razvrstitev glasoslovnih značilnosti.
Nezborno besedje in oblikoslovje s skladnjo krepijo to /.vrstno razslojenost. Uporaba sredstev za karakterizacijo je zavestna.
In his TV play AVTOSTOP (Hitchhiking) D. Jovanovič characterizes his characters in respect of their social and geographical provenance by an amount of phonetic features characteristic of individual social kinds of language (of educated language, general and regional variants, dialect). All these kinds of language in the play show an inconsistent distribution of phonetic characteristics. Sub-standard vocabulary, us well as peculiar morphology and syntax contribute to this unstratification. Linguistic means of characterization are used by the author consciously. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...govorjena beseda, slovenski jezik, socialne zvrsti, TV- igra, pogovorni jezik, karakterizacija... Ključne besede: govorjena beseda, slovenski jezik, socialne zvrsti, TV-igra, pogovorni jezik, karakterizacija Objavljeno: 26.09.2016; Ogledov: 3492; Prenosov: 0
Polno besedilo (4,95 MB) |
3. Motiviranje za branjeBarbara Pregelj, 2016, strokovna monografija Opis: BESEDILO JE ŽE VPISANO V COBISS!
Strokovna monografija ponujs sedem predlogov za branje, ki so podprti z nazornim opisom dela er ustvarjalno rabo bralnomotivacijskih strategij. Te branje povezujejo z nekaterimi drugimi oblikami izražanja, predvsem pa z drugačnim razumevanjem njegove rabe v razredu, saj je glavni cilj monografije spodbujanje uživanja v branju. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: motiviranje za branje, mladinska književnost, uživanje v branju, igra Objavljeno: 19.01.2017; Ogledov: 3864; Prenosov: 0
Polno besedilo (827,82 KB) |
4. Lars von Trier in hiperrealno v filmuAnne Elisabeth Tassel, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo analizira elemente hiperrealnega v filmskem opusu Larsa von Trierja,
začetnika gibanja Dogma 95. Mlad postmoderni pojem hiperrealnosti poskuša preko tega
diplomskega dela spodbuditi razmislek o napredku filma, družbe in tehnologije. Koncept
hiperrealnosti ter simulacije sta v drugi polovici 20. stoletja raziskovala sociolog in filozof
Jean Baudrillard ter filozof in semiotik Umberto Eco. Proučevala sta pomen reprezentacije
lažnih funkcij, krajev ter življenj v smislu verovanja v neobstoječega, kot je na primer Božiček.
Dela Larsa von Trierja so v tem pogledu umetniško ter vsebinsko sorodni pojmu hiperrealnega v filmu, kar se v veliki meri odraža v strukturi njegovih filmskih likov in zgodb.
Praktični del diplomske naloge sestavlja analiza kratkega igranega filma Živeti v Megabitu ter
opisa produkcijskih in snemalnih faz le-tega. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...Eco, Jean Baudrillard, Dogma 95, hiperrealnost, virtualnost, film,
igra, The Element of Crime, Europa, Dogville, postmodernizem... Ključne besede: Lars Von Trier, Umberto Eco, Jean Baudrillard, Dogma 95, hiperrealnost, virtualnost, film, igra, The Element of Crime, Europa, Dogville, postmodernizem Objavljeno: 01.08.2018; Ogledov: 3884; Prenosov: 180
Polno besedilo (1,97 MB) |
5. |
6. |
7. |
8. Gib in teloAnja Paternoster, 2022, diplomsko delo Opis: Pričujoče diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu bomo raziskali pomen giba, njegovo definicijo in deljenje gibov glede na dele telesa.
Zatem se bomo posvetili gibu v gledališču in se vrnili na začetek, ko igra še ni obstajala. Omenili bomo Tepsisa, tako imenovanega prvega igralca. Temu bo sledila primerjava gledališke in filmske igre. Sprva bomo primerjali sam medij, kako se sporočilo, ki ga igralci uprizorijo, širi do gledalcev. Nato pa bomo primerjali omenjeni igri ter na kaj vse morajo biti igralci pripravljeni med samo izvedbo akcije.
V delu, ki je namenjen filmu, bomo usmerili pozornost tudi na odnos kamere in igralca. Definirali bomo tri poglede: pogled kamere, pogled gledalca in medsebojni pogled igralcev, kot tudi subjektivni pogled, ki je kameri in igralcu do neke mere skupen.
Po omembi filmskih planov bomo prešli na gib v animaciji. Začeli bomo s kratko predstavitvijo ter tudi predstavili dve tehniki: lutkovno animacijo in piksilacijo. Raziskali bomo tudi pomen tempiranja, ki je močno povezano z gibom v animaciji.
V drugem delu se bomo osredotočili na praktični del diplomskega dela, animirani film Bela, črna in prava ljubezen. To poglavje bomo razdelili na tri dele: predprodukcijo, produkcijo in postprodukcijo. Začeli bomo z idejo, kreativno platjo in nadaljevali s tehnično. Na tem mestu bomo opisali pripravo in proces snemanja. V poglavju Postprodukcija bomo podrobno govorili o montaži, barvni korekciji in ustvarjanju zvoka. Na koncu diplomskega dela bomo predstavili dosežke filma, ter navedli sodelujoče, ki so pripomogli k izdelavi animacije. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...gledališču in se vrnili na začetek, ko igra še ni obstajala. Omenili bomo Tepsisa, tako... Ključne besede: Gib, telo, gledališka igra, filmska igra, gledališče, film, animacija, gibanje v animaciji, piksilacija Objavljeno: 21.11.2022; Ogledov: 280; Prenosov: 5
Polno besedilo (9,02 MB) |