1. "Materni jezik ni nujno jezik matere" : sodelovanje v oddaji Radiosfera, Prvi program Radia Slovenija, 21. 2. 2024Maja Melinc Mlekuž, 2024, radijski ali tv dogodek Opis: Leta 1999 je Unesco 21. februar dan razglasil za mednarodni dan maternih jezikov, ki letos poteka pod geslom “Večjezično izobraževanje je steber medgeneracijskega učenja”. V tokratni Radiosferi smo zato pri dr. Maji Melinc Mlekuž, raziskovalki na Centru za kognitivne znanosti jezika in predavateljici na Fakulteti za humanistiko Univerze v Novi Gorici, preverili, ali lahko materinščino pozabimo in ali lahko naenkrat osvojimo dve. Ključne besede: prvi jezik, drugi jezik, večjezičnost Objavljeno v RUNG: 18.07.2024; Ogledov: 1219; Prenosov: 4
Povezava na datoteko Gradivo ima več datotek! Več... |
2. |
3. DISKURZIVNE PRAKSE TREH GENERACIJ PRISELJENCEV IZ DRŽAV BIVŠE JUGOSLAVIJE V SLOVENIJI: MED OHRANJANJEM MATERNEGA JEZIKA IN JEZIKOVNO ASIMILACIJO : DIPLOMSKO DELOTaja Petrič, diplomsko delo Ključne besede: priseljenci, potomci priseljencev, slovenski jezik, materni jezik, kombinacija obeh jezikov, priseljenci prve generacije, priseljenci druge generacije, priseljenci tretje generacije, ohranjanje jezika, jezikovna asimilacija Objavljeno v RUNG: 01.09.2023; Ogledov: 2883; Prenosov: 40
Celotno besedilo (1,02 MB) |
4. |
5. |
6. |
7. Vzgoja in izobraževanje v slovenskem jeziku v ItalijiMaja Melinc Mlekuž, 2022, objavljeni strokovni prispevek na konferenci Opis: Prispevek predstavlja izhodišča za razpravo o jezikovnih smernicah in učnih ciljih v vrtcih in šolah s slovenskim učnim jezikom v Tržaški in Goriški pokrajini ter v večstopenjski šoli s slovensko-italijanskim dvojezičnim poukom v Špetru. Izhaja iz rezultatov kvantitativne raziskave o poteku pouka na daljavo med epidemijo covid-19, izvedene med pedagoškim kadrom, dijaki in
starši otrok, ki obiskujejo vrtce in šole s slovenskim učnim jezikom in dvojezičnim slovensko-italijanskim poukom v Italiji. Izsledke dopolnjuje analiza petnajstih polstrukturiranih globinskih intevjujev z učitelji o didaktično-metodičnih izzivih pri poučevanju učencev, katerih prvi ali primarni jezik ni slovenski, slovenščina pa tudi ni jezik okolja, v katerem živijo. Ključne besede: slovenski jezik, slovenske šole v Italiji, vzgoja in izobraževanje Objavljeno v RUNG: 07.11.2022; Ogledov: 2166; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
8. |
9. |
10. |