1. Podnebna strategija s skrbjo za okoljeDrago Papler, 2021, predgovor, uvodnik, spremna beseda Ključne besede: podnebne spremembe, strategije, varovanje okolja, izpusti, energija, obnovljivi viri, odpadki, posegi v prostor, ekologija, zeleni porehod Objavljeno v RUNG: 24.04.2023; Ogledov: 3095; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
2. |
3. "O, Trst, ti moja večna bolečina ---" : dr. Ano Toroš zanima, kakšni smo mi v književnosti Drugega in kakšni so Drugi v naši književnosti2022, intervju Ključne besede: Fakulteta za humanistiko Univerza Nova Gorica, literarna imagologija, slovensko-italijanski literarni stiki, Trst (literarni motiv), čezmejni prostor, EPK 2025, literatura obmejnih prostorov, manjšinska književnost, čezmejna didaktika, primerjalna književnost Objavljeno v RUNG: 14.03.2022; Ogledov: 2893; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Barve v filmuAlen Dolšak, 2021, diplomsko delo Opis: V pričujočem diplomskem delu sem predstavil potek celotnega postopka barvne obdelave filma, orodja, ki jih uporabljamo pri tem postopku, ter osnovno znanje, ki ga potrebujemo za barvno obdelavo filma.
Poleg tega sem se dotaknil teorije barve ter razumevanja, kako barve delujejo kot pripovedovalno sredstvo na podzavestno (čustveno) raven.
Opis procesov je razdeljen na dva dela, in sicer na opis procesa, ki izvaja večina študentov, ter opis procesa, ki sem ga sam uporabljal zaradi posebnih ciljev, ki sem si jih zadal za svoj praktični del diplomske naloge.
V zadnjem delu diplomske naloge sem opisal cilje svojega praktičnega dela, filma z naslovom Preden odideš, kako sem jih dosegel ter težave, na katere sem naletel med montažo filma. Ključne besede: barvna korekcija, barvni prostor, LUT, logaritmični zapis, HDR, video montaža Objavljeno v RUNG: 20.12.2021; Ogledov: 4144; Prenosov: 109
Celotno besedilo (1,58 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. |
6. Andreja Čeligoj: Barvni svet oblikSarival Sosič, 2018, katalog razstave Opis: Ustvarjalka Andreja Čeligoj je tokrat pripravila projekt z naslovom Barvni svet oblik, izključno urejen za odprti prostor, torej prostor, ki ga ponuja Galerija Veselov Vrt (komenskega 8, Ljubljana) in osredotočila se je na štiri geometrično natančno definirane, strukturirane in sestavljene elemente, torej na štiri postaje likovne pripovedi, na vsebinsko večplastna prelivanja, povezujoča se ne samo z razumevanjem in prikazovanje geometričnih sestavov, temveč tudi z didaktično možnostjo, ki jih likovna geometrija ter elementarnost ponujata ter omogočata. V najnovejšem projektu se je usmerila v prikaz in strukturno kombinacijo štirih osnovnih likovnih akcentov kot so linija, oblika, prostor in točka, najprej naslikanih na platno in nato znotraj postavitve na prostem še dinamiziranih ter predvsem interpretiranih skozi konceptualno postavitev s pomočjo različnih materialov, ki se lahko prilagajajo prostoru; to so variabilni, gibljivi in prenosljivi ter predvsem kompatibilni materiali s kakršno koli idejo ter izvedbo vezano na posamezni razstavi prostor. Tako je sleherni izbrani in interpretirani element (torej tudi oblike in barve, teksture) umeščen najprej v funkcionalno bazo postavitven nato tudi v fragmentarnost kompozicije. In v končnem sestavu, torej pogledu na celotno likovno zgodbo na vrtu, vsi izbrani elementi uresničujejo razmerja med ploskvami, najprej glede na svetlobo reflektirajočih površinami, nato pa tudi glede na spremembe nagibov, kotov, diagonal, vertikal in horizontal, skratka avtorica razvije geometrijo likovnih elementov v vsej svoji izraznosti moči in praktični naravnanosti. Prav zato je ta razstava primerna za poučevanje, saj skozi likovno prakso nazorno in ustvarjalno prikazuje kako in na kakšen način se elementi, ki tvorijo likovni govor, izkazujejo, uporabijo in uredijo v umetniški nagovor. Nekateri likovni sestavi so pravzaprav mobili (viseče instalacije), torej iz mehke plastike (pleksi steklo, stiropor) narejeni gibljivi artefakti, zato tudi prenosljivi in prilagodljivi in ker je razstava napolnjena učne tematike, je avtorica predvidela tudi prazno steno ali premikajočo kompozicijo, takšno, ki jo bodo obiskovalci različnih starosti, predvsem pa najmlajši lahko premikali in soustvarjali kot svojo novo kompozicijo; kompozicijo mišljeno tudi kot uporabno vrednost likovne umestnosti. Ključne besede: geometrične strukture, skulputra kot linij, kot oblika, kot prostor, barvni svet oblik, mobili, viseče skulptur Objavljeno v RUNG: 21.07.2020; Ogledov: 4362; Prenosov: 0 |
7. Impresionistične pesmi Josipa Murna - Aleksandrova (učno gradivo)Zoran Božič, 2018, drugo učno gradivo Opis: Didaktična prezentacija štirih Murnovih pesmi. Ključne besede: slovenska poezija, moderna, impresionizem, Nebo, nebo, Sneg, Ko dobrave se mrače, V parku, odtujenost, odprt prostor, harmonija, odnos človek - narava, bivanjska poezija, klasični verz, prosti verz Objavljeno v RUNG: 17.10.2018; Ogledov: 4971; Prenosov: 154
Celotno besedilo (291,20 KB) |
8. Srečanja in obsedenosti v sodobnem mestuHelene Thümmel, 2018, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se osredotoča na identiteto v urbanih prostorih, združuje teoretična prizadevanja in terensko raziskovanje z intervencijami v javnem prostoru v štirih evropskih mestih (#Gradec, #Ljubljana, #Trst, #Reka). Raziskava preizprašuje o manifestacijah in izvoru identitete v javnem prostoru, v kakšnih oblikah se ta lahko pojavi in v katerih praksah se pogosto uporablja za vizualizacijo. Besedilo dela se razvija vzdolž treh področij vedenja:
Prvi del pokriva splošno raziskavo (3//sessions) o izbranih elementih in strukturah sodobnega mesta. Drugi del je študij specifične prakse in poskusov identifikacije prebivalcev mesta (4//obsessions).
Praktično delo (//preveč večernih zabav) sestavlja vrsta intervencij, pri čemer so pozicije (prostorsko, čustveno, politično, družbeno) #označene z betonskimi kockami velikosti 12x12x12cm. Intervencije zastavljajo vprašanja o aktualni oziroma dominantni pripovedi. Kocke so lahko postavljene kot provokacija, kot pikselacija #urbanega prostora, kot ustvarjanje #skupnega območja ali služi kot #spomenik, itd.
Tretji del (5//again!) je dokumentacija praktičnega dela magistrskega zaključnega projekta. Intervencije v javnem prostoru imajo namen osvetliti probleme urbanega okolja in težave v procesu identifikacije. Zadnji del se osredotoča na avtoričin osebni pristop k projektu in izhaja predvsem iz njene umetniške prakse v javnem prostoru. Ključne besede: urbani prostor, javni prostor, okolje, identiteta, meščan, uporabnik, situacija, umetnost, akcija, intervencija Objavljeno v RUNG: 24.04.2018; Ogledov: 6413; Prenosov: 205
Celotno besedilo (13,60 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Pogovor ob kulturnem prazniku : Opoldanski pogovor v goriškem studiuZoran Božič, radijski ali tv dogodek Opis: Pogovor Klavdije Figelj s profesorjema Zoranom Božičem iz Nove Gorice in Aldom Ruplom iz Gorice. Ključne besede: France Prešeren, Gorica, Nova Gorica, somestje, večkulturnost, skupni kulturni prostor, Evropska prestolnica kulture, čezmejno sodelovanje, odnos do narave, sadovnjak Objavljeno v RUNG: 06.02.2018; Ogledov: 4733; Prenosov: 29
Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Prostor, vržen iz tira : Pogovor s Srečom DraganomNarvika Bovcon, Aleš Vaupotič, Srečo Dragan, 2017, intervju Opis: Prostor, vržen iz tira, razstava Sreča Dragana, likovnega
umetnika, videasta, konceptualista in novomedijskega
umetnika, tudi energičnega univerzitetnega profesorja,
mentorja ter producenta in organizatorja odmevnih dogodkov
in sodelovanj, pokriva pet desetletij umetniškega delovanja
in ustvarjanja. V zasnove in izvedbe včasih tehnično
izjemno zahtevnih projektov so bili vpleteni mnogi sodelavci
in ustvarjalci. Do leta 1987 je Srečo Dragan umetniško
deloval v tandemu z Nušo Dragan. Razstava se v
naslovu navezuje na Draganovo retrospektivo v Moderni
galeriji v Ljubljani leta 2000 z naslovom Čas, vržen iz tira:
1968–2000, ki privzema del Hamletovega verza: »The time
is out of joint.« Takrat je razstavo pospremil programski
zapis: »Inštitucija tehno-modificiranega pogleda kot
primarnega okolja Draganovega medijskega ustvarjanja
je od vseh, ki smo to predstavitev pripravljali, zahtevala
spremembo klasične pregledne razstave v obliko kot-darazstave.
To je bil osnovni model-ideja, ki omogoča polje
za testne in problematične transferje za nove tehnologije,
tehno-znanosti in elektronske, še posebej pa kibernetične
umetnosti. / Trije interaktivni razstavni prostori-teritoriji,
ki jih zasedajo nematerialne strukture kot-da-umetniška
dela, predstavljajo aktivne točke komunikacije« (black.fri.
uni-lj.si/sdmg2001). Tako kot na prelomu tisočletja se tudi
letošnja retrospektiva vzpostavlja iz avtorskega urejevalnega
in reaktualizirajočega postopka. Dela niso preprosto
dana na ogled, ampak na novo aktivirana prek preteklih in
sodobnih kontekstov. Naslov namiguje, da se nekaj zanimivega
tokrat dogaja s prostorom. Pomembno vlogo igra pet
stopenj rekonceptualizacije projektov, označene so bile z
napisi na tleh galerije: konceptna tabla 1.0 vsebuje izvirni
koncept, rekonceptualizacija 2.0 je instalacija-dokument
dela kot novo avtorsko delo, tabla 3.0 rekonceptualizira kot
modul za razstavljanje zgodovinsko kontekstualiziranih
projektov na skupinskih razstavah, 4.0 konceptualizira
robotsko vodenje obiskovalca po razstavi in končna faza
5.0 – to je živa podatkovna baza komentarjev obiskovalcev
Draganovih razstav ter udeležencev v njegovih projektih. Ključne besede: Srečo Dragan, "Prostor, vržen iz tira", novomedijska umetnost, intervju z umetnikom Objavljeno v RUNG: 30.08.2017; Ogledov: 5581; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |