1. |
2. |
3. Poezija v modelih esejske naloge na maturi iz materinščineIvana Zajc, 2021, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Primerjalna analiza desetih različnih modelov eseja na maturi iz materinščine je
pokazala, da je slovenski model edini, ki ne vključuje poezije. V članku predlagamo, da
bi esejski del mature iz slovenščine vključil še poezijo kot literarno vrsto s specifičnimi
lastnostmi. Čeprav bralec ob srečevanju s poezijo uporablja tudi strategije branja prozne
pripovedi (npr. narativizacijo), pa je pomembno, da v šolski praksi osvetlimo lastnosti, ki so za poezijo specifične, npr. metrična oblika, slogovna izrazna sredstva, izpovednost in abstraktno osvobajanje besed od njihovega osnovnega pomena, ustvarjanje ambienta oz. čustvenih stanj z jezikovnimi sredstvi. Ključne besede: poezija, matura iz slovenščine, šolski esej, pripovednost Objavljeno v RUNG: 17.11.2021; Ogledov: 2264; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
4. |
5. Književnost pri esejskem delu mature iz materinščine v Sloveniji, Italiji, Avstriji, na Hrvaškem in MadžarskemIvana Zajc, 2018, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: V prispevku prikažemo izsledke primerjalne analize esejskih oz. pisnih delov mature pri materinščini v Sloveniji in njenih sosednjih državah: Avstriji, Italiji, Hrvaški in Madžarski. Poleg maturitetnega eseja lahko (v Avstriji in Italiji) oz. morajo (na Madžarskem) dijaki pisati tudi druge besedilne vrste (npr. pismo, časopisni članek). Čeprav je razvita literarna zmožnost temeljni cilj pouka književnosti na gimnaziji, primerljiva dela maturitetnega izpita iz materinščine v Italiji in Avstriji z možnostjo izbire med različnimi nalogami omogočata, da se dijaki popolnoma izognejo vsakršni literarni temi, zato izpit ne preverja dijakove literarne zmožnosti. Matura ima povraten vpliv na pouk, zato lahko odsotnost književnih vsebin vpliva na njihov zmanjšani pomen v šolski praksi. Pri primerljivem hrvaškem, madžarskem in slovenskem delu maturitetnega izpita iz materinščine je literarna tema obvezna. Ključne besede: književnost, matura, esej, literarna zmožnost, didaktika književnosti, sistemska didaktika Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 2261; Prenosov: 0 |
6. Recenzija monografije Razvijanje ključnih zmožnosti pri pouku književnosti v gimnazijiZoran Božič, 2019, recenzija, prikaz knjige, kritika Opis: Recenzija monografije Jožice Jožef Beg, ki je izšla v zbirki Slavistična knjižnica (20). Recenzija vključuje kritičen odnos do teorije ključnih zmožnosti (kompetenc) in do sedanjega gimnazijskega pouka književnosti in splošne mature. Ključne besede: Jožica Jožef Beg, didaktika, srednja šola, gimnazija, ključne zmožnosti, kompetence, književnost, matura, izobraževanje Objavljeno v RUNG: 29.03.2019; Ogledov: 4996; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
7. |
8. Problemski pouk književnostiZoran Božič, 1993, strokovni članek Opis: Praktični primeri sodobnejšega in manj reproduktivnega pristopa k obravnavi književnosti in vrednotenju znanja (vključno z maturo). Ključne besede: slovenščina, pouk, književnost, leposlovje, metodika pouka, osnovne šole, srednje šole, reproduktivnost, problemski pouk, matura Objavljeno v RUNG: 18.12.2017; Ogledov: 5638; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
9. |
10. Avtorice pri srednješolski obravnavi književnosti : Konferenca Spolno zaznamovana neenakost: seksizem, moč in politikaZoran Božič, vabljeno predavanje na konferenci brez natisa Opis: Referat na podlagi članka Avtorice v slovenskih srednješolskih berilih. Razkriva spolno zaznamovano neenakost v srednješolskih učnih načrtih in berilih in kanonizacijske mehnaizme, povezane s spolno identiteto književnika. Ključne besede: avtorice, slovenska književnost, berila, spolna neenakost, domače branje, matura, Ivan Cankar, Zofka Kveder Objavljeno v RUNG: 15.05.2017; Ogledov: 5292; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |