Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 24
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Branje kot ustvarjanje : motiviranje za branje pri Gianniju Rodariju in Motserrat Sarto
Barbara Pregelj, 2022, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Branje velja za receptivno in pasivno dejanje, hkrati pa je vse več raziskovalcev, ki poudarjajo njegovo kompleksnost (Pečjak), individualnost (radikalni konstruktivizem) in ustvarjalne vidike (Armstrong). Besedna zveza ustvarjalnega branja se pojavlja tudi v slovenskem prostoru, najprej pri Mileni Blažić, pozneje tudi pri Igorju Saksidi. Pojem bralne pismenosti postane tudi eden ključnih pojmov didaktike književnega pouka kot izrazito dejaven in večplasten pojem, ki presega zgolj receptivno držo.
Ključne besede: ustvarjalnost, branje, igra, vzgoja, motiviranje za branje, bralnomotivacijske strategije
Objavljeno v RUNG: 13.09.2024; Ogledov: 557; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Potovanje k literaturi s pomočjo bralnomotivacijskih strategij : predavanje na bralnem seminarju Vesolje med vrsticami: kako ponuditi otrokom literaturo kot dogodek, Ljubljana, 30. 5. 2023
Barbara Pregelj, 2023, prispevek na konferenci brez natisa

Opis: Na predavanju so bile praktično predstavljene bralnomotivacijske strategije M. Sarto in delo z literarnimi besedili.
Ključne besede: strategije, motiviranje za branje, Malinc, M. Sarto
Objavljeno v RUNG: 02.09.2024; Ogledov: 526; Prenosov: 3
URL Povezava na datoteko

3.
Skupno branje kot evropski projekt : prispevek na bralnem seminarju Skupno branje kot temelj bralne pismenosti
Barbara Pregelj, 2024, prispevek na konferenci brez natisa

Opis: V okviru prispevka bomo skozi prakso in ob primerih iz prakse (pa tudi v okviru različnih projektov: Leo, leo, GG4A, NMK) skupaj razmišljali o različnih kulturnih okoljih, ki pogojujejo načine branja (skupnega in individualnega) tako v Evropi kot Latinski Ameriki. Ljubljana, 21. 5. 2024
Ključne besede: branje, motiviranje za branje, projekti
Objavljeno v RUNG: 29.08.2024; Ogledov: 554; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Razstava z uganko: : 10 let projekta leo, leo
Barbara Pregelj, razstava

Ključne besede: razstave, motiviranje za branje, obletnice, leo, leo
Objavljeno v RUNG: 12.09.2022; Ogledov: 1687; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
6.
Motiviranje za branje in bralski užitek
Barbara Pregelj, 2021, strokovni članek

Ključne besede: branje, motiviranje, užitek, projekti, Malinc
Objavljeno v RUNG: 15.12.2021; Ogledov: 2203; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Branje kot ustvarjanje : motiviranje za branje pri G. Rodariju in M. Sarto
Barbara Pregelj, 2020, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci

Opis: Branje velja za receptivno in pasivno dejanje, hkrati pa je vse več raziskovalcev, ki poudarjajo njegovo kompleksnost (Pečjak), individualnost (radikalni konstruktivizem) in ustvarjalne vidike (Armstrong). Avtorica prispevka primerja Rodarijeve zamisli iz knjige Grammatica della fantasia (sl. prevod Srečanje z domišljijo, 1996) z bralnomotivacijskimi strategijami, ki jih je s sodelavci zasnovala M. M. Sarto in so v slovenščini izšle v knjigi Motiviranje za branje z izkušnjami slovenskih motivatork in motivatorjev branja (2015), pri tem pa izpostavi izvedbo različnih bralnomotivacijski strategij, pri katerih izstopajo elementi igre in ustvarjalnosti.
Ključne besede: branje, motiviranje za branje, ustvarjalnost, G. Rodari, M. Sarto
Objavljeno v RUNG: 06.01.2021; Ogledov: 2895; Prenosov: 26
URL Povezava na celotno besedilo

8.
9.
Sestavimo Grizeldo : zaključna prireditev v projektu Leo, leo, Medvode, 25. aprila 2019 ob 18h
Barbara Pregelj, druga izvedena dela

Ključne besede: motiviranje za branje, zgodnje poučevanje španščine, Lepa Grizelda
Objavljeno v RUNG: 06.05.2019; Ogledov: 3571; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Obravnava črtic Ivana Cankarja v gimnaziji s pomočjo bralnomotivacijskih strategij
Ana Cukjati, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava črtice Ivana Cankarja, ki so v učnem načrtu za slovenščino za splošne, klasične in strokovne gimnazije (Poznanovič Jezeršek in drugi, 2008) uvrščene med obveznoizbirna besedila, in njihove didaktizacije na podlagi bralnomotivacijskih strategij M. Sarto. V teoretičnem delu orišemo poglavja učnega načrta, vezana na pouk književnosti, predstavimo za gimnazijo obveznoizbirne Cankarjeve črtice, primerjamo njihovo sedanjo obravnavo v nekaterih srednješolskih učbenikih in berilih ter razložimo pomembnost učne motivacije za branje in učno uspešnost. Nazadnje je v teoretičnem delu predstavljena vsebina priročnika M. Sarto Strategije motiviranja za branje (2015) kot drugačna možnost didaktizacij Cankarjeve proze. V empiričnem delu razložimo problem obravnave Cankarjevih črtic v gimnazijah ter opišemo cilje in metodologijo naše raziskave, ki vključuje izdelavo didaktizacij Cankarjevih črtic s pomočjo bralnomotivacijskih strategij, preizkus ene od didaktizacij na gimnaziji, vzporedno z obravnavo na podlagi berila Branja 3 (Ambrož in drugi, 2002), in oceno izvedbe obeh ur, vprašalnik za učitelje in učiteljice slovenščine na gimnazijah o obravnavi Cankarjeve proze ter vprašalnik za dijake in dijakinje o razumevanju obravnavane črtice pred in po obravnavi s pomočjo bralnomotivacijske strategije in berila Branja 3. Magistrsko delo sklepa analiza rezultatov raziskave: dijaki in dijakinje so bili bolj motivirani pri obravnavi črtice na podlagi bralnomotivacijske strategije.
Ključne besede: gimnazija, črtice Ivana Cankarja, bralnomotivacijske strategije, motiviranje za branje, Montserrat Sarto
Objavljeno v RUNG: 26.04.2019; Ogledov: 5881; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh