1. Posebnosti didaskalij v Grumovi drami Dogodek v mestu GogiIvana Zajc, 2019, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: V prispevku problematiziram binarne opredelitve didaskalij, ki te delijo le na tradicionalne in subverzivne. V besedilu Slavka Gruma Dogodek v mestu Gogi (1930) didaskalije ohranjajo nekatere tradicionalne poteze oz. ne vsebujejo skrajnih subverzij, ampak le določene manjše odmike od tradicionalnih didaskalij. Med temi sta zmanjšana vloga didaskalij kot navodil za uprizoritev in poudarjena estetska funkcija. Nekateri tipi subverzij konvencij didaskalij v Dogodku v mestu Gogi oblikujejo vtis antropomorfne subjektivne zavesti, ki interpretira dogajanje v dialogih. Subjektivni pogled na dramsko dogajanje v didaskalijah je ključen za interpretacijo celotnega teksta. Ključne besede: Dogodek v mestu Gogi, dramatika, didaskalije, naratologija drame, utelešenost Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 2669; Prenosov: 88
Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Implicitni avtor : raba v slovenski literarni vedi, nove opredelitve in problematična mestaIvana Zajc, 2017, izvirni znanstveni članek Opis: Implicitni avtor zaradi različnih opredelitev ni enoten koncept. Članek predstavi in problematizira implicitnega avtorja, kot ga je oblikoval Wayne C. Booth, in preveri njegovo rabo v slovenskem prostoru. Prispevek vsebuje izvirno sintezo teorij implicitnega avtorja s poudarkom na opredelitvah, ki so nastale v 21. stoletju, in ključnih starejših. Izpostavi temeljne razlike med različnimi tipi teorij, pri posameznih tipih obravnavanega koncepta izpostavi problematična mesta in osvetli razumevanje implicitnega avtorja kot bralčevega konstrukta, ki se kaže kot najbolj utemeljeno in prevladuje v sodobnih razpravah. Ključne besede: literarna teorija, literarna veda, implicitni avtor, nakazani avtor, naratologija Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 2381; Prenosov: 0 |
3. Sodobne spremembe didaskalij : primer besedil Simone SemeničIvana Zajc, 2016, izvirni znanstveni članek Opis: Članek predstavi spremenjeno vlogo didaskalij v sodobni slovenski dramatiki na primeru besedil Simone Semenič. Novi pojavi v didaskalijah njihova ustaljena pravila kršijo ali poudarijo. Didaskalije Simone Semenič poudarjajo pripovedno funkcijo tradicionalnih didaskalij. Nosilec te funkcije je lahko lik, ki izreka didaskalije, ali dramski avtor, s čimer je v besedilu poudarjen avtorski komentar, ki usmerja bralčevo interpretacijo besedila. Članek analizira vlogo didaskalij pri uokvirjanju dramskega dela in tvorbi metadrame. Ključne besede: sodobna slovenska dramatika, didaskalije, pripovedovanje, naratologija drame, metadrama, uokvirjanje Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 2570; Prenosov: 0 |
4. Osebni glas v literarnih besedilih in pismih Zofke KvederTjaša Bajc, 2019, magistrsko delo Opis: V svoji magistrski nalogi kronološko obravnavam zasebna, javna in odprta pisma ter prvoosebna literarna besedila prve slovenske poklicne pisateljice Zofke Kveder. V pismih in literarnih delih se osredinjam predvsem na prisotnost kategorije osebnega glasu. Z raziskavo, ki temelji na analizi tradicionalnih in modernih pripovednih postopkov, želim ugotoviti, v kolikšni meri je pripovedujoči jaz prisoten v besedilu in na kakšen način se skozi prvoosebno pripovedovalko razkriva tudi pisateljica sama. Hkrati posegam tudi na področje feministične literarne vede, saj izpostavljam upodabljanje ženskih likov in reprezentacije ženskosti, ki se razkrivajo kot psihogram nove ženske. Ključne besede: osebni glas, pisma, prvoosebna pripovedovalka, naratologija, pripovedni postopki, Zofka Kveder Objavljeno v RUNG: 20.02.2019; Ogledov: 5746; Prenosov: 168
Celotno besedilo (738,04 KB) |