1. Nacija - Kultura : Predstavitev o umetni inteligenci v delu Vuka Ćosića Nacija–KulturaMarko Plahuta, 2023, predavanje na tuji univerzi Opis: Strojno učenje in umetna inteligenca (UI) v računalništvu nista nova pojava, je pa zlasti UI v lanskem letu prestopila s področja stroke v najširše družbeno dogajanje in kaže, da bo imela na celotno družbo še nesluten, a zagotovo izjemno močan vpliv. Sklop tehnoloških in hkrati družbenih vprašanj in vizij zadeva tudi polje umetnosti. Delo Vuka Ćosića Nacija – Kultura kot enega svojih ključnih elementov uporablja UI. Kako je zastavljena, kako deluje, kako je sposobna iz kratkega tvita razviti sonetu podobno besedilo? Delovanje UI v okviru umetniškega dela je predstavil njen programer, Marko Plahuta. 12. januar 2023, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Ljubljana, Slovenija. Jezik: slovensko. Trajanje: 108' 51". Posnetek predstavitve z vprašanji in odgovori. Kamera in Montaža: Urša Rahne. Avtorske pravice za video: BY-NC-SA. Ključne besede: umetna inteligenca, novomedijska umetnost, Vuk Ćosić, MSUM Objavljeno v RUNG: 13.07.2023; Ogledov: 287; Prenosov: 4
Povezava na datoteko Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Javno vodstvo po razstavi Vuk Ćosić: Nacija – Kultura, vodi kustos Aleš VaupotičAleš Vaupotič, 2023, radijska ali televizijska oddaja, podkast, intervju, novinarska konferenca Opis: Naslov: Javno vodstvo po razstavi Vuk Ćosić: Nacija – Kultura, vodi kustos Aleš Vaupotič. Tip: Predstavitveni dogodek, Predstavitev. 5. januar 2023. Mesto produkcije: MSUM, Ljubljana. Jezik: slovensko. Trajanje: 59' 05". URL: https://www.mg-lj.si/si/razstave/3567/razstava-nacija-kultura/ Avtorske pravice za video: BY-NC-SA. Ključne besede: vodstvo po razstavi, novomedijska umetnost, Vuk Ćosić Objavljeno v RUNG: 13.07.2023; Ogledov: 299; Prenosov: 3
Povezava na datoteko Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Vuk Ćosić: Nacija – Kultura : MSUM, 13. oktober 2022–8. februar 2023razstava Opis: Izvirna različica tega projekta je nastala leta 2000 ob dvestoti obletnici Prešernovega rojstva. Narodni muzej je pripravil razstavo Pevec, ne bogat al sloveč, na kateri so bili zbrani predmeti, rokopisi in redke izdaje pesnikovih del. Ob tem sentimentalnem gradivu je bila – kot sodoben kontrapunkt – premierno predstavljena novomedijska refleksija z naslovom Nacija minus Kultura. Po 22 letih je Ćosić – na pobudo Moderne galerije – projekt znova obudili, s posodobljenimi gradniki. Namesto izvorno uporabljene, danes preminule Mat'kurje je kot nepresahljivi vrelec iskrenih hrepenenj uporabili Twitter, namesto enako preminulega flash okolja pa dve bistveni aktualni tehnologiji: velepodatke (big data) in umetno inteligenco. Podrobneje o delu avtor piše na spletni strani http://nacija-kultura.si ki tvori del razstavne celote, kot tudi Twitter bot, https://twitter.com/SonetniVenez. Ključne besede: novomedijska umetnost, razstava, besedilni generatorji, GPT-2 Objavljeno v RUNG: 13.07.2023; Ogledov: 292; Prenosov: 5
Povezava na datoteko Gradivo ima več datotek! Več... |
4. |
5. |
6. Artist Talk : Predstavitve in diskusije o umetnosti v širšem družbenem kontekstuTilen Žbona, Iztok Šušteršič, Narvika Bovcon, Maja Smrekar, Aleš Vaupotič, druga izvedena dela Opis: Okrogla miza o umetnosti v širšem družbenem kontekstu. Galerija Loža, Koper, 11. 4. 2019. Del cikla "SPEKULA - Na prelomu upodobitve/At the edge of the depiction", raziskovalno, kulturno-umetniških dogodkov, ki jih organizira Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem.. Ključne besede: novomedijska umetnost, umetnost in znanost, digitalna humanistika, angažirana umetnost Objavljeno v RUNG: 15.04.2019; Ogledov: 2837; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Salon ZDSLU 2017 : Podoba v mediju, medij v kontekstu, 14. 11. 2017–25. 2. 2018, Narodni muzej Slovenije – MetelkovaNarvika Bovcon, Aleš Vaupotič, razstava Opis: Odprtje letošnjega (MAJSKEGA) SALONA ZDSLU 2017, PODOBA V MEDIJU, MEDIJ V KONTEKSTU, smo v Zvezi društev slovenskih likovnih umetnikov morali zaradi objektivnih razlogov zamakniti v jesensko - zimski čas, a nas bo že v prihodnjem letu Narodni muzej na Metelkovi znova gostil v pomladanskem obdobju. Najstarejša slovenska razstava, katere prvo odprtje sega v leto 1909, in najpomembnejša razstava članov ZDSLU znova prinaša številne novosti, tokrat iz sveta novomedijske in video umetnosti. Za vodjo projekta in selektorja, ki je tudi idejni vodja SALONA ZDSLU 2017, smo povabili prof. Srečo Dragana, ki je s svojo ekipo v Ljubljanski muzejski četrti, na ogled postavil pravo parado novomedijskih umetnin in likovno vizualnih artefaktov. Skupaj s profesorjem dr. Janezom Strehovcem sta med 97 prijavami na razpis izbrala 27 projektov pri katerih sodeluje 30 avtorjev, članov ZDSLU. »Fokus tokratnega salona je na prehodih slike, grafike, kipa in fotografije v protokole medijske umetnosti. S poudarkom na uporabi konceptov novomedijske umetnosti v medprostorih, ki jih ti sprožajo z usodnimi preboji v posameznih fazah umetniškega raziskovanja. Ti ključni momenti se realizirajo v natisnjenih izjavah, postavitvah artefaktov v nov, drugačen kontekst, v beleženju sledi komuniciranja - dekodiranega branja in ozaveščanja, da obstaja skupno polje doživetja, tako za avtorja kot za gledalca/obiskovalca. To seveda zahteva odgovornega in angažiranega avtorja in aktivnega, radovednega obiskovalca, ki postane udeleženec v projektu. Za vse vključene ustvarjalce je značilno, da v svojih delih izumljajo nove načine komuniciranja, širijo programska polja delovanja v širšo družbeno okolje in ustvarjajo posebne strategije za predstavljanje svojih lastnih stališč,« je med drugim v svojem tekstu v katalogu zapisal Dragan. Ključne besede: Majski salon, ZDSLU, novomedijska umetnost, skupinska razstava, selekcionirana razstava Objavljeno v RUNG: 05.03.2018; Ogledov: 3145; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Prostor, vržen iz tira : Pogovor s Srečom DraganomNarvika Bovcon, Aleš Vaupotič, Srečo Dragan, 2017, intervju Opis: Prostor, vržen iz tira, razstava Sreča Dragana, likovnega
umetnika, videasta, konceptualista in novomedijskega
umetnika, tudi energičnega univerzitetnega profesorja,
mentorja ter producenta in organizatorja odmevnih dogodkov
in sodelovanj, pokriva pet desetletij umetniškega delovanja
in ustvarjanja. V zasnove in izvedbe včasih tehnično
izjemno zahtevnih projektov so bili vpleteni mnogi sodelavci
in ustvarjalci. Do leta 1987 je Srečo Dragan umetniško
deloval v tandemu z Nušo Dragan. Razstava se v
naslovu navezuje na Draganovo retrospektivo v Moderni
galeriji v Ljubljani leta 2000 z naslovom Čas, vržen iz tira:
1968–2000, ki privzema del Hamletovega verza: »The time
is out of joint.« Takrat je razstavo pospremil programski
zapis: »Inštitucija tehno-modificiranega pogleda kot
primarnega okolja Draganovega medijskega ustvarjanja
je od vseh, ki smo to predstavitev pripravljali, zahtevala
spremembo klasične pregledne razstave v obliko kot-darazstave.
To je bil osnovni model-ideja, ki omogoča polje
za testne in problematične transferje za nove tehnologije,
tehno-znanosti in elektronske, še posebej pa kibernetične
umetnosti. / Trije interaktivni razstavni prostori-teritoriji,
ki jih zasedajo nematerialne strukture kot-da-umetniška
dela, predstavljajo aktivne točke komunikacije« (black.fri.
uni-lj.si/sdmg2001). Tako kot na prelomu tisočletja se tudi
letošnja retrospektiva vzpostavlja iz avtorskega urejevalnega
in reaktualizirajočega postopka. Dela niso preprosto
dana na ogled, ampak na novo aktivirana prek preteklih in
sodobnih kontekstov. Naslov namiguje, da se nekaj zanimivega
tokrat dogaja s prostorom. Pomembno vlogo igra pet
stopenj rekonceptualizacije projektov, označene so bile z
napisi na tleh galerije: konceptna tabla 1.0 vsebuje izvirni
koncept, rekonceptualizacija 2.0 je instalacija-dokument
dela kot novo avtorsko delo, tabla 3.0 rekonceptualizira kot
modul za razstavljanje zgodovinsko kontekstualiziranih
projektov na skupinskih razstavah, 4.0 konceptualizira
robotsko vodenje obiskovalca po razstavi in končna faza
5.0 – to je živa podatkovna baza komentarjev obiskovalcev
Draganovih razstav ter udeležencev v njegovih projektih. Ključne besede: Srečo Dragan, "Prostor, vržen iz tira", novomedijska umetnost, intervju z umetnikom Objavljeno v RUNG: 30.08.2017; Ogledov: 3779; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
9. MeritveNarvika Bovcon, Vanja Mervič, Aleš Vaupotič, 2015, umetniško delo Opis: Žanr: umetniški video. Dimenzije: UHD (3840 × 2160 slikovnih točk, ležeče, 25 sličic/sek.). Trajanje: 5 min. 38 sek. Format: .s4ud (SAMSUNG UHD TV), neskončna zanka predvajanja 5 datotek. 2015. Produkcija: Univerza v Novi Gorici, projekt SUNGREEN. Videi so bili narejeni z elektronskim vrstičnim mikroskopom v Centru za raziskave materialov na Univerzi v Novi Gorici v okviru Evropskega projekta SUNGREEN. Operater mikroskopa in priprava vzorcev: doc. dr. Mattia Fanetti. Uporabljeni so bili vzorci materialov iz raziskav doc. dr. Saima Emina ter vzorci nanožic dr. Silvie Rubini in dr. Valentine Zannier (IOM-CNR, Laboratorij TASC). Avtorji projekta se zahvaljujejo prof. dr. Matjažu Valantu in rektorju Univerze v Novi Gorici prof. dr. Danilu Zavrtaniku. Ključne besede: tehniška slika, novomedijska umetnost, UHD video, materiali, mikroskopija, vrstični elektronski mikroskop, SEM Objavljeno v RUNG: 12.05.2016; Ogledov: 5516; Prenosov: 455
Datoteka (5,39 GB) |
10. Bakrov klorid – 1 μmNarvika Bovcon, Aleš Vaupotič, 2014, umetniško delo Opis: Narvika Bovcon, Aleš Vaupotič, v sodelovanju z: Saim Emin (priprava vzorcev), Mattia Fanetti (operater vrstičnega elektronskega mikroskopa). Digitalna grafika, steklo, okvir, dimenzije: 65 × 56 cm (ležeče), črno-belo. 2014. Produkcija: Univerza v Novi Gorici, projekt SUNGREEN. Ključne besede: tehniška slika, novomedijska umetnost, materiali, mikroskopija, vrstični elektronski mikroskop, SEM Objavljeno v RUNG: 12.05.2016; Ogledov: 4140; Prenosov: 23
Datoteka (11,55 MB) |