1. Nadomestni prevoz : težave nizkocenovne, neodvisne filmske produkcijeAna Logar, 2024, diplomsko delo Opis: Vsaka filmska produkcija je sestavljena iz predprodukcije, produkcije in postprodukcije. Diplomsko delo govori o težavah v vseh fazah ustvarjalnega procesa. Vsako poglavje se začne s prikazom, kako naj bi v profesionalnem svetu filma posamezna faza produkcije potekala, nato pa opisuje mojo lastno izkušnjo in težave, na katere smo z ekipo med ustvarjanjem naleteli. Teoretični deli so povzeti iz literature in intervjuja s slovensko asistentko režije Urško Kos.
Nalogo začnem z opisom predprodukcije in njenih podpoglavj, kjer bralec lahko vidi, kaj vse je treba narediti, preden sploh lahko začnemo snemati film: od ideje do scenarija, iskanja ekipe, igralcev in lokacij ter do izposoje opreme tik pred snemanjem. Z opisom osebnega doživljanja vsake faze predprodukcije prikažem, koliko stvari gre lahko narobe že pri na videz povsem preprostih zadevah.
V nadaljevanju diplomska naloga govori o produkciji filma oziroma o snemanju. Vsak snemalni dan povzamem v svojem poglavju ter opišem delo na setu med snemanjem kratkega filma. V primerjavi z navedenimi profesionalnimi okoliščinami, kjer popišem vse potrebne člane ekipe za potek snemanja, je vidno pomanjkanje ekipe v pri snemanju študentskega filma.
V opisu zadnje faze, postprodukcije, naloga govori o delu na filmu po tem, ko je film posnet: od prvega pregledovanja materiala do montaže, po končani montaži slike pa urejanje barv slike in montaža zvoka. Faza ustvarjanja filma, ki pretežno poteka na računalnikih, a vendarle z raznolikimi zapleti.
Zaključek je namenjen predvsem bralcem, ki se bodo v prihodnosti prvič srečevali s filmsko produkcijo. Celotna naloga je napisana z mislijo na generacije za menoj, ki se bodo s težavami filmske produkcije še srečevale, in z upanjem, da jim bo morda moja izkušnja pomagala pri prvih korakih. Zato v zaključku zapišem tudi nekaj vzpodbudnih besed. Ključne besede: film, filmska produkcija, težave, snemanje, predprodukcija, postprodukcija, igralci, ekipa, scenarij, montaža, diplomske naloge Objavljeno v RUNG: 30.09.2024; Ogledov: 409; Prenosov: 11 Celotno besedilo (4,13 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Razvoj celovečernega igranega filma do produkcije : Primerjalna študija slovenske predprodukcijeKaja Horvat, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo govori o filmskem ustvarjanju od razvoja ideje filma do začetka produkcijske faze oziroma snemanja filma. Posveča se natančnemu raziskovanju vseh korakov, ki jih je treba opraviti. Na začetku dela predstavimo idejno fazo, sledi faza razvoja, kjer opišemo ključne naloge od pisanja scenarija do načrta distribucije, razčlenitve scenarija, ustvarjanja proračuna in financiranja filma. V naslednjem delu opišemo fazo predprodukcije, kjer raziskujemo osnovne značilnosti sestave produkcijske in tehnične ekipe, izbora lokacij in izbora igralcev. Teoretični del zaključimo z razlago zavarovanj in pravnih dokumentov, potrebnih za ustvarjanje filma.
Nadaljujemo s kvalitativno primerjavo, ki je bila opravljena z intervjuvanjem štirih slovenskih producentov nedavnih celovečernih filmov. Intervjuji so bili opravljeni z Marino Gumzi, producentko filma Zgodbe iz kostanjevih gozdov, Andražem Jeričem, producentom filma Posledice, Ido Weiss, producentko filma Ne pozabi dihati, ter Danijelom Hočevarjem in Uršo Menart, producentom in režiserko filma Ne bom več luzerka. Diplomsko delo zaključimo s povzetimi informacijami o ustvarjanju filma do produkcijske faze, ki so bile pridobljene z opravljenimi intervjuji. Ključne besede: film, filmska predprodukcija, proračun, snemalni plan, urnik, produkcijska tabla, zavarovanje, financiranje Objavljeno v RUNG: 05.10.2020; Ogledov: 4323; Prenosov: 122 Celotno besedilo (1,67 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Odpadki druge generacije - po stopinjah nekega punka : Nastanek avtorskega dokumentarnega filmaDunja Danial, 2017, magistrsko delo Opis: Teoretični del magistrske naloge je posvečen nastanku praktičnega magistrskega
projekta, dokumentarnega filma Odpadki druge generacije – po stopinjah nekega punka.
Naloga je sestavljena iz dveh sklopov. V prvem delu je vzpostavljen teoretskozgodovinski
kontekst, v katerem je nastajal moj film – vse od začetka dokumentarnega filma
pa do danes. Na kratko je predstavljen nastanek in razvoj dokumentarizma, osnovne
značilnosti sodobnega dokumentarnega filma in njegove zvrsti, ki so relevantne za ta
praktični projekt, s poudarkom na punku v glasbenem dokumentarcu. Povzeti so najbolj
uveljavljeni načini klasifikacije dokumentarnih filmov glede na kategorijo in način
reprezentacije, ki so postavili temelje, na katere se zanašajo avtorji in gledalci.
Drugi del opisuje nastajanje avtorskega dokumentarnega projekta skozi vse faze:
predprodukcijo, produkcijo, poprodukcijo, promocijo, distribucijo in prikazovanje, od ideje,
raziskave, strukturiranja zgodbe, priprave scenarija, iskanja arhivskega foto- in videogradiva,
priprav na snemanje filma in samo snemanje pa vse do montaže, izbora glasbe ter končnega
oblikovanja slike in zvoka. Zaključen je s kritično refleksijo lastnega dela, ki bodoče avtorje
lahko opozori na nekatere pasti, v katere se začetniki v svetu filma zlahka ujamejo. Ključne besede: dokumentarni film, predprodukcija, produkcija, poprodukcija, glasba, zgodovina, dokumentarno, punk, do-it-yourself, Slovenija Objavljeno v RUNG: 12.01.2018; Ogledov: 6848; Prenosov: 383 Celotno besedilo (1,72 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |