1. Nadomestni prevoz : težave nizkocenovne, neodvisne filmske produkcijeAna Logar, 2024, diplomsko delo Opis: Vsaka filmska produkcija je sestavljena iz predprodukcije, produkcije in postprodukcije. Diplomsko delo govori o težavah v vseh fazah ustvarjalnega procesa. Vsako poglavje se začne s prikazom, kako naj bi v profesionalnem svetu filma posamezna faza produkcije potekala, nato pa opisuje mojo lastno izkušnjo in težave, na katere smo z ekipo med ustvarjanjem naleteli. Teoretični deli so povzeti iz literature in intervjuja s slovensko asistentko režije Urško Kos.
Nalogo začnem z opisom predprodukcije in njenih podpoglavj, kjer bralec lahko vidi, kaj vse je treba narediti, preden sploh lahko začnemo snemati film: od ideje do scenarija, iskanja ekipe, igralcev in lokacij ter do izposoje opreme tik pred snemanjem. Z opisom osebnega doživljanja vsake faze predprodukcije prikažem, koliko stvari gre lahko narobe že pri na videz povsem preprostih zadevah.
V nadaljevanju diplomska naloga govori o produkciji filma oziroma o snemanju. Vsak snemalni dan povzamem v svojem poglavju ter opišem delo na setu med snemanjem kratkega filma. V primerjavi z navedenimi profesionalnimi okoliščinami, kjer popišem vse potrebne člane ekipe za potek snemanja, je vidno pomanjkanje ekipe v pri snemanju študentskega filma.
V opisu zadnje faze, postprodukcije, naloga govori o delu na filmu po tem, ko je film posnet: od prvega pregledovanja materiala do montaže, po končani montaži slike pa urejanje barv slike in montaža zvoka. Faza ustvarjanja filma, ki pretežno poteka na računalnikih, a vendarle z raznolikimi zapleti.
Zaključek je namenjen predvsem bralcem, ki se bodo v prihodnosti prvič srečevali s filmsko produkcijo. Celotna naloga je napisana z mislijo na generacije za menoj, ki se bodo s težavami filmske produkcije še srečevale, in z upanjem, da jim bo morda moja izkušnja pomagala pri prvih korakih. Zato v zaključku zapišem tudi nekaj vzpodbudnih besed. Ključne besede: film, filmska produkcija, težave, snemanje, predprodukcija, postprodukcija, igralci, ekipa, scenarij, montaža, diplomske naloge Objavljeno v RUNG: 30.09.2024; Ogledov: 409; Prenosov: 11 Celotno besedilo (4,13 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Odpadki druge generacije - po stopinjah nekega punka : Nastanek avtorskega dokumentarnega filmaDunja Danial, 2017, magistrsko delo Opis: Teoretični del magistrske naloge je posvečen nastanku praktičnega magistrskega
projekta, dokumentarnega filma Odpadki druge generacije – po stopinjah nekega punka.
Naloga je sestavljena iz dveh sklopov. V prvem delu je vzpostavljen teoretskozgodovinski
kontekst, v katerem je nastajal moj film – vse od začetka dokumentarnega filma
pa do danes. Na kratko je predstavljen nastanek in razvoj dokumentarizma, osnovne
značilnosti sodobnega dokumentarnega filma in njegove zvrsti, ki so relevantne za ta
praktični projekt, s poudarkom na punku v glasbenem dokumentarcu. Povzeti so najbolj
uveljavljeni načini klasifikacije dokumentarnih filmov glede na kategorijo in način
reprezentacije, ki so postavili temelje, na katere se zanašajo avtorji in gledalci.
Drugi del opisuje nastajanje avtorskega dokumentarnega projekta skozi vse faze:
predprodukcijo, produkcijo, poprodukcijo, promocijo, distribucijo in prikazovanje, od ideje,
raziskave, strukturiranja zgodbe, priprave scenarija, iskanja arhivskega foto- in videogradiva,
priprav na snemanje filma in samo snemanje pa vse do montaže, izbora glasbe ter končnega
oblikovanja slike in zvoka. Zaključen je s kritično refleksijo lastnega dela, ki bodoče avtorje
lahko opozori na nekatere pasti, v katere se začetniki v svetu filma zlahka ujamejo. Ključne besede: dokumentarni film, predprodukcija, produkcija, poprodukcija, glasba, zgodovina, dokumentarno, punk, do-it-yourself, Slovenija Objavljeno v RUNG: 12.01.2018; Ogledov: 6848; Prenosov: 383 Celotno besedilo (1,72 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Šiška (p)osebno : Ozadje razvoja avtorskega dokumentarnega filmaDino Schreilechner, 2015, diplomsko delo Opis: Namen teoretičnega dela diplomske naloge je osvetliti ozadje razvoja praktičnega diplomskega projekta, kratkega dokumentarnega filma Šiška (p)osebno. Besedilo na naslednjih straneh je zato sestavljeno iz dveh sklopov:
Prvi del je namenjen vzpostavitvi žanrskega in zgodovinskega konteksta, v katerem je nastajal diplomski film. V njem je strnjeno povzetih več kot 120 let razvoja dokumentarnega filma v - vse od prvih posnetkov resničnega dogajanja prek razvoja avtorskega izraza v tridesetih, medvojnega in povojnega obdobja do velikih sprememb in novih možnosti, ki jih prinaša digitalizacija. Posebna pozornost je namenjena kratkemu pregledu zgodovine slovenskega filma in predstavitvi najbolj uveljavljenega načina klasifikacije dokumentarnih filmov glede na način reprezentacije. Prvi del zaokrožuje kratek teoretski uvod v promocijo dokumentarnih filmov - področje, ki je še danes pogosto zapostavljeno.
Drugi del predstavlja podroben opis nastajanja avtorskega dokumentarnega projekta - od ideje in okoliščin, ki so pripeljale do izbire teme prek obširnih raziskav, strukturiranja zgodbe in priprave scenarija. Iskreno so predstavljene vse težave, s katerimi se avtor srečuje pri produkciji, torej snemanju filma, in izzive, ki jih novincu na tem področju postavlja postprodukcija - torej montaža posnetega gradiva v smiselno celoto ter dodatna obdelava slike in zvoka, ki bistveno prispevata k kakovosti končnega izdelka. Besedilo se zaključi s pregledom najbolj kritičnih točk v praktičnega projekta ter razmislekom o možnih izboljšavah in nadgradnji projekta. Ključne besede: dokumentarni film, produkcija, video, film, dokumentaristika, zgodovina, Ljubljana, Šiška Objavljeno v RUNG: 24.09.2015; Ogledov: 7652; Prenosov: 289 Celotno besedilo (3,00 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. |
5. |
6. |
7. |