Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
DRUGI STIK : kibernetski performans s skulpturo Senster
Peter Purg, 2021, umetniško delo

Opis: Človek v dialogu z robotsko skulpturo. Kot da sta se že nekje srečala. Ali je možna vzajemnost med človekom in interaktivnim sistemom? Cilj performansa je raziskati možnosti ustvarjanja novega prostora in človekove empatije ob dominatni prisotnosti stroja. Performer preverja modalnosti odnosa z nečloveškim agentom. Vzpostaviti želi kulturo dialoga s skulpturo. Brez da bi se poprej poznala. Postati ali ostati ranljivo telo, meso, sistem tekočin in mikroelektronskih impulzov. Vrniti dostojanstvo skulpturi skozi vzpostavljanje egalitarne dvoprezence. Hej, Senster, jaz sem...
Ključne besede: performans, kibernetski, skulptura, drugi, novi mediji
Objavljeno v RUNG: 02.03.2022; Ogledov: 1711; Prenosov: 32
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Sarival Sosič: Uvodno besedilo : Erotična skulptura, pregledan razstava
Sarival Sosič, 2019, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Akademski kipar in akademik Drago Tršar slovenski umetniški prostor že veliko desetletij zaznamuje z veliko ustvarjalno energijo in avtorsko prepoznavno likovno govorico. Je ena največjih kiparskih avtoritet v našem kulturnem prostoru in njegov obsežni opus različnih serij, ciklov in posameznih del, tako javnih (je avtor številnih pomembnih javnih skulptur) kot zasebnih skulptur, si zasluži obsežno razstavno predstavitev v največjih in najpomembnejših slovenskih galerijskih prostorih. Razstava v Mestni galeriji Ljubljana je sestavni del serije razstav, nastalih v letu 2018, torej razstav, posvečenih umetnikovi devetdesetletnici, na katerih je Tršarjevo kiparstvo analitično sistematično in znanstveno strokovno obravnavano. Erotično poglavje v opusu Draga Tršarja izraža brezkompromisne, direktne in energične umetniške vsebine, s poudarkom na intimnih trenutkih, razgaljenih v močnih erotično dramatičnih skulpturah. V njih je prisotna velika narativnost, navezujoča se na konkretnost telesnega dotika ali celo spolnega stika, torej na neposrednost tistega, kar je umetnik v danem trenutku razmišljal in čutil. Viden je nekakšen nenehen notranji, a tudi zunanji boj med eksistenco in esenco, odzvanjajoč in umeščen v likovna dela, ki jih danes ugledamo kot postaje življenja, kjer se je kipar zaustavljal, ustvarjalno reagiral in odpotoval dalje.
Ključne besede: slovensko kiparstvo, sodobno kiparstvo v Sloveniji, erotična skulptura erotična likovna govorica, umetnost telesa, erotizem v skulpturi
Objavljeno v RUNG: 22.07.2020; Ogledov: 3038; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Darko Golija: Santorini trio +
Sarival Sosič, 2018, katalog razstave

Opis: Darko Golija gradi likovni jezik na odnosih med različno fleksibilnostjo likovne materije, izpostavlja tudi ikonografsko globino podob, zelo intenzivno se ukvarja z dinamično in pripovedno možnostjo postavljanja v razstavni prostor (tokrat je to Veselov vrt in njegova bukoličnost ali celo arhaičnost sredi mesta Ljubljane) in kipar se tudi posveča razmišljanju povezav med skulpturami kot komunikacijskimi elementi sodobnosti. V ustvarjalnem procesu se močno ukvarja s preučevanjem čistih form, njihovimi jasnimi razmejitvami in povezovanji bodisi v ritme vertikal, horizontal ali pa valujočih linij, ki sproščajo morebitno občasno poudarjeno racionalnost kiparskih konstrukcij ali avtorsko prepoznavnih potez. Številne skulpture so strukture razmerij med globinskostjo in površinskostjo, masivnostjo in lahkotnostjo, enoformnostjo in multiformnostjo, jasnostjo in tudi enigmatičnostjo. Tako vizualno trdna kiparska telesa na določenem mestu, na izpostavljenem predelu dobijo dominanten poudarek, nekakšne detajl, ki v danem kipu ponazori njegovo vsebinsko jedro, lahko tudi razlagalno noto ali pa je le zgolj spodbujajoč akcent, ki naj zadrži gledalčeve poglede in spodbudi premislek ali čustveno asociativnost.
Ključne besede: skulptura kot struktura razmerij, prostorski organizmi, transparentnost skulpture, skulptura kot konstrukcij
Objavljeno v RUNG: 21.07.2020; Ogledov: 2538; Prenosov: 0

5.
Polona Demšar: Rastje / Vegetation
Sarival Sosič, 2019, katalog razstave

Opis: Akademska kiparka Polona Demšar je v nekaterih prejšnjih posameznih kiparskih delih ali določenih ciklih razvijala in oblikovala t. i. skulpture samomotrenja, pri katerih se je poglabljala v lastno podobo, jo raziskovala, odtiskovala, multiplicirala in razširjala v izbranih materialih. V dosedanjem kiparskem opusu so prisotne skulpture v najrazličnejših materialih, prevladujejo pa umetniška dela izdelana v steklu ali pleksi steklu nato dela v kovini ali lesu, zelo pogost material pa je glina, ki jo kiparka še posebno osredotočeno gnete, razvija, zgoščuje ter plasti v raznolike antropomorfne, torej konkretnejše prepoznavne podobe ali pa ohranja določeno mero neopredeljenosti likov, kjer se lahko gledalec prepušča asociativnim tokom misli in čutenj. Tam kjer je izpostavljena določena atmosfera telesnosti pa se vzpostavi še močnejši stik med nosilcem podobe, na primer glino in samo podobo, ki je v glini izoblikovana in na določeni temperaturi žgana ter izpostavljena javnosti. Na tokratni jesenski razstavi v galeriji Veselov vrt (DLUL) si je kiparka zamislila glineno rastje, glinene rastline, ki živijo svoja rastlinska življenja na vlažnih zmeljastih gozdnih tleh in se različno visoko, predvsem pa raznoliko razraščeno, razpredajo po gozdu, obraščajo drevesa, se plazijo ali pa le preprosto ležijo na zmelji in čakajo na svoj trenutek, ko bodo zaživele v vsej polnosti svojega bivanja.
Ključne besede: skulpture iz gline, prostorska postavitev, skulptura kot intimna izkušnja, glineno kiparsko rastje.
Objavljeno v RUNG: 21.07.2020; Ogledov: 2505; Prenosov: 0

6.
Jure Fingušt Prebil: Elemental Monolith
Sarival Sosič, 2019, katalog razstave

Opis: Akademski kipar Jure Fingušt razširja kiparske meje preko različnih kovinskih in umetnih materialov, do ustvarjanja v novih medijih. V skulptura odpira različna področja, povezana s sodobno družbo in raziskovanji najnovejših tehnologij, s poudarkom na svetlobno-zvočnimi konstrukti, ki dinamizirajo vsako njegovo postavitev. Tudi na razstavi v Galeriji Veselov vrt, Komenskega 8, smo spremljali kombinacijo ali prostorsko instalacijo kjer je združeval trde, kovinske materiale z svetlobno zvočnimi akcenti u ustvaril gibljivo ter slušno vabljivo postavitev.
Ključne besede: svetlobno zvočni konstrukti, kiparstvo na prostem, skulptura kot konstrukcija, javna plastika, kiparstvo kot grafična znakovnost
Objavljeno v RUNG: 21.07.2020; Ogledov: 2599; Prenosov: 0

7.
Tomaž Zarifa: To niso sanje / These are not Dreams
Sarival Sosič, 2019, katalog razstave

Opis: Bistvo tokratnih skulptur akademskega kiparja Tomaža Zarife je urejena geometrična shema, ki z amorfnimi ali antropomorfnimi posebnostmi ustvarja raznolika razmerja med celovitostjo površin in struktur ter detajli, razporejenimi znotraj ali zunaj teh oblik. S spojem več oblik, več motivov v približani akaciji, ki jo doživljajo posamezni gledalci, nastaja igra percepcije. Tako organizacija skulptur po frontalni ali direktni shemi ter po globinski ali idejni shemi ostaja bodisi simetrična ali asimetrična bodisi prepoznavna ali enigmatična. Tomaž Zarifa tudi v tokratni postavitvi serije sedmih skulptur z naslovom To niso sanje, 2019, na materialni ravnini uporablja reciklirane materiale, vsakdanje predmete, ki pritegnejo njegovo pozornost in mu omogočijo različne nivoje izraznosti. Na ravnini sodobnih komunikacijskih razmerij je tudi tokrat v ospredju aktivno ukvarjanje z rekontekstualizacijo najdenih materialov, kot je na primer les s svojimi najrazličnejšimi strukturami in videzi. Iz ogromnega polja sodobnih družbenih praks ustvarjalec izlušči različna sporočila, vizualne ali intermedijske akcente, ki se različno vrivajo v vsakdanjost ter jih avtorsko preoblikuje v kiparska sporočila. Tako nastajajo njegove likovne strukture, izhajajoče iz konceptov najdenih predmetov (ready made), ki jih kombinira znotraj instalacij ali prostorskih postavitev, torej kiparskih kolažev in asemblažev, povezanih tudi z energijo (elektrika v povezavi z aparati) ter postopno dograjenih v t. i. vizualne strukture konceptualnih avtorskih arhivov.
Ključne besede: reciklirani materiali kot skulpture, vizualne strukture konceptualnih avtorskih arhivov, interaktivni objekt, skulptura kto konstrukt
Objavljeno v RUNG: 21.07.2020; Ogledov: 2707; Prenosov: 0

8.
À MON SEUL DÉSIR
Narvika Bovcon, Aleš Vaupotič, Vanja Mervič, razstava

Opis: Razstava v stolpu Gradu Kromberk, ki je del Goriškega muzeja. 28. 11.-22. 12. 2017.
Ključne besede: À MON SEUL DÉSIR, knjiga umetnika, literarne avtorice, povečana resničnost, skulptura, vizualizacija podatkov
Objavljeno v RUNG: 05.03.2018; Ogledov: 3743; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
À MON SEUL DÉSIR
Narvika Bovcon, Aleš Vaupotič, Vanja Mervič, razstava

Opis: GALERIJA MAHLERCA, LAYERJEVA HIŠA, KRANJ, SOBOTA, 23.09.2017, OB 20:00, DO 30.09.2017 Vljudno vabljeni na razstavo z naslovom À MON SEUL DÉSIR avtorjev Narvike Bovcon, Vanje Merviča, Aleša Vaupotiča. Potovanje prek plasti čutnega, knjiga umetnika, ki so jo navdahnile literarne avtorice in tapiserije flamskega porekla, hranjene v Srednjeveškem muzeju Cluny v Parizu. Knjiga je opremljena z multimedijskimi vsebinami v povečani resničnosti, dostopnimi prek aplikacije Layar. Serija skulptur, ki se tematsko navezuje na zgodovino (bolj ali manj pozabljenih) akterk evropske literature, je bila zasnovana v 3D CAD programu in nato s pomočjo zlatarske delavnice izdelana v srebru (Zlatarstvo Močnik, Ljubljana). Draguljarski imaginarij z minucioznostjo izdelave se v skulpturicah z naslovi Jezero, Citat, Literarne avtorice in Blago poveže z refleksivnim odnosom do človeškega življenja in sveta, ki je značilen za raziskave v humanistiki. Zgodovina v objektih, govoreči objekti, stvari kot znaki … Skulpture in knjiga umetnika so nastale kot del mednarodnega raziskovalnega projekta Potujoči teksti 1790–1914: Transnacionalna recepcija del avtoric na evropskih obrobjih, ki je v Sloveniji potekal na Univerzi v Novi Gorici. Več informacij o raziskovalnem projektu (CRP HERA) je v monografiji Reception of Foreign Women Writers in the Slovenian Literary System of the Long 19th Century. Podatki, ki so bili uporabljeni za oblikovanje skulptur, so dostopni v virtualnem raziskovalnem okolju NEWW WomenWriters VRE.
Ključne besede: À MON SEUL DÉSIR, razstava, knjiga umetnika, skulptura, literarne avtorice, vizualizacija podatkov
Objavljeno v RUNG: 05.03.2018; Ogledov: 4054; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh