Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Ledene skulpture na jezu hidroelektrarne Savica
Drago Papler, 2017, poljudni članek

Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: hidroelektrarne, jezovi, skulpture, fotografija
Objavljeno: 22.05.2020; Ogledov: 829; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Kipar in kamen
Sarival Sosič, 2019, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Takrat sem ga prvič pazljivo pogledal, ležal je na rečnem bregu in se nenavadno lesketal, sončen dan je bil in nebo brez oblakov se je razpredalo čez naju, čez kamen in mene je ležalo modro nebo, zrak je bil čist, oster in hladen in jaz kipar sem ga dolgo gledal, nisem odmikal pogleda, nisem se premaknil, niti za milimeter prestavil stopal, stal sem pokončno, na mestu sem mirno obstal in upiral oči navzdol, nanj, na kamen sem gledal, ki je mirno ležal tam na obrežju in čakal. Nekdo me opazuje, začutim njegov kleni pogled, zaskeli me po moji kamniti površini, občutim njegovo takrat še vedno prikrito strast, nekakšno neukrotljivo energijo, da bi pogledal vame, da bi me pričel klesati, me počasi razstavljati in sestavljati, poiskati v meni vse tisto, kar nosim skrito v sebi, torej jaz kamen na tistem rečnem bregu nekega sončnega dne, in kdo ve koliko podobnih dni sem čakal nanj, pričakoval kiparja, ki me hoče videti, in zdaj me neutrudno motri, prebada me s pogledom, čeprav se me še ni dotaknil, niti približal se mi še ni, toda že čutim, kako me počasi in vztrajno obdeluje, kako leze vame in me občuti v vsakem še tako majhnem elementu moje notranjosti, in najina pogleda se srečata, v nekem trenutku se spojita v istost, v neobvladljivo željo, da se med seboj dotakneva, se nato končno spoznava in pričneva obdelovati in bom jaz kamen postajal on in bo on kipar postajal jaz.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...kipar in kamen, skulpture v kamnu, erotika v skulpturah, kamenine kot...
Ključne besede: kipar in kamen, skulpture v kamnu, erotika v skulpturah, kamenine kot skulpture, fragmenti v kamnu, kamniti spomini
Objavljeno: 21.07.2020; Ogledov: 923; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (26,62 MB)

3.
Polona Demšar: Rastje / Vegetation
Sarival Sosič, 2019, katalog razstave

Opis: Akademska kiparka Polona Demšar je v nekaterih prejšnjih posameznih kiparskih delih ali določenih ciklih razvijala in oblikovala t. i. skulpture samomotrenja, pri katerih se je poglabljala v lastno podobo, jo raziskovala, odtiskovala, multiplicirala in razširjala v izbranih materialih. V dosedanjem kiparskem opusu so prisotne skulpture v najrazličnejših materialih, prevladujejo pa umetniška dela izdelana v steklu ali pleksi steklu nato dela v kovini ali lesu, zelo pogost material pa je glina, ki jo kiparka še posebno osredotočeno gnete, razvija, zgoščuje ter plasti v raznolike antropomorfne, torej konkretnejše prepoznavne podobe ali pa ohranja določeno mero neopredeljenosti likov, kjer se lahko gledalec prepušča asociativnim tokom misli in čutenj. Tam kjer je izpostavljena določena atmosfera telesnosti pa se vzpostavi še močnejši stik med nosilcem podobe, na primer glino in samo podobo, ki je v glini izoblikovana in na določeni temperaturi žgana ter izpostavljena javnosti. Na tokratni jesenski razstavi v galeriji Veselov vrt (DLUL) si je kiparka zamislila glineno rastje, glinene rastline, ki živijo svoja rastlinska življenja na vlažnih zmeljastih gozdnih tleh in se različno visoko, predvsem pa raznoliko razraščeno, razpredajo po gozdu, obraščajo drevesa, se plazijo ali pa le preprosto ležijo na zmelji in čakajo na svoj trenutek, ko bodo zaživele v vsej polnosti svojega bivanja.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...določenih ciklih razvijala in oblikovala t. i. skulpture samomotrenja, pri katerih se je poglabljala v...
Ključne besede: skulpture iz gline, prostorska postavitev, skulptura kot intimna izkušnja, glineno kiparsko rastje.
Objavljeno: 21.07.2020; Ogledov: 845; Prenosov: 0

4.
Darko Golija: Santorini trio +
Sarival Sosič, 2018, katalog razstave

Opis: Darko Golija gradi likovni jezik na odnosih med različno fleksibilnostjo likovne materije, izpostavlja tudi ikonografsko globino podob, zelo intenzivno se ukvarja z dinamično in pripovedno možnostjo postavljanja v razstavni prostor (tokrat je to Veselov vrt in njegova bukoličnost ali celo arhaičnost sredi mesta Ljubljane) in kipar se tudi posveča razmišljanju povezav med skulpturami kot komunikacijskimi elementi sodobnosti. V ustvarjalnem procesu se močno ukvarja s preučevanjem čistih form, njihovimi jasnimi razmejitvami in povezovanji bodisi v ritme vertikal, horizontal ali pa valujočih linij, ki sproščajo morebitno občasno poudarjeno racionalnost kiparskih konstrukcij ali avtorsko prepoznavnih potez. Številne skulpture so strukture razmerij med globinskostjo in površinskostjo, masivnostjo in lahkotnostjo, enoformnostjo in multiformnostjo, jasnostjo in tudi enigmatičnostjo. Tako vizualno trdna kiparska telesa na določenem mestu, na izpostavljenem predelu dobijo dominanten poudarek, nekakšne detajl, ki v danem kipu ponazori njegovo vsebinsko jedro, lahko tudi razlagalno noto ali pa je le zgolj spodbujajoč akcent, ki naj zadrži gledalčeve poglede in spodbudi premislek ali čustveno asociativnost.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...kiparskih konstrukcij ali avtorsko prepoznavnih potez. Številne skulpture so strukture razmerij med globinskostjo in površinskostjo,...
Ključne besede: skulptura kot struktura razmerij, prostorski organizmi, transparentnost skulpture, skulptura kot konstrukcij
Objavljeno: 21.07.2020; Ogledov: 809; Prenosov: 0

5.
Anže Jurkovšek: Karbonski gozd
Sarival Sosič, 2019, katalog razstave

Opis: Skulpture v tokratnem ciklu akademskega kiparja Anžeta Jurkovška temeljijo na urejeni geometrični strukturi, ki z amorfnimi ali antropomorfnimi posebnostmi ustvarja raznolika razmerja med celovitostjo površin in njihovih linij, ploskev ali reliefnosti ter med detajli, razporejenimi tako na površini kot tudi v notranjosti. S spojem različnih oblik, kjer prevladujejo krožne in navpične forme, a tudi mnoštvo motivov v približani distanci, ki jo doživljajo posamezni gledalci, nastaja igra percepcije ter nekakšno starodavno potovanje v prostore in forme narave. Organizacija skulptur po frontalni ali direktni shemi ter po globinski ali idejni shemi ostaja predvsem simetrična ali prepoznavna ali pa enigmatična. In njena enigmatičnost pomeni igra praoblik, ki se jih je kipar lotil ustvarjati in tako uresničevati pragozd in njegove takratne prebivalce, predvsem različne rastlinske in tudi živalske vrste, ki so nekoč v davnini naseljevale širne pragozdove tega sveta. . Kipar se intenzivno ukvarja s ozko, sloko, pokončno formo dreves, njihovih debel, nekakšnih lesenih torzov, ki so podobe prazgodovine, nekakšni fragmentarni izseki znotraj večjega sistema, ki ga lahko predstavlja podoba ekosistem pragozda.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ... Skulpture v tokratnem ciklu akademskega kiparja Anžeta Jurkovška...
Ključne besede: minimalizacija skulpture, kiparska redukcija, rustikalnost skulpture, geometričnost skulpture
Objavljeno: 21.07.2020; Ogledov: 755; Prenosov: 0

6.
Nina Koželj in Boris Beja: Razstrelitev / Blasting
Sarival Sosič, 2018, katalog razstave

Opis: Vizualna umetnica Nina Koželj in akademski kipar Boris Beja sta bila sošolca na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani in tokrat sta se nekaj let po končanem študiju ponovno srečala ter združila ustvarjalnost, nove likovne ideje v enovito prostorsko postavitev, v celovito likovno pripoved. V Galeriji Veselov vrt (Komenskega 8 – DLUL in ZDSLU) združujeta konceptualno idejno zasnovo s konkretnimi materialno opredeljenimi kiparskimi stvaritvami, torej prisotna je aktivna povezava z samo naravo kot logično nosilko podobe in likovno zgodbo, ki podobe nujno problematizira. Nina Koželj je vizualna umetnica, ki ustvarja na področjih kiparstva, slikarstva in grafike. Ustvarjalka poudarja, da deluje sproščeno z veliko mero humorja, hudomušnosti, osebne nagajivosti in ironije ter celo karnevalskosti, ki na raznolike načine prežemajo človeka in njegove številne ustvarjalne ali zgolj uporabne podobe. Sama pravi: » Rada se smejem na račun vesolja, na svoj račun ter seveda na resnost v umetnosti. In niti ni tako zelo pomembo, če je zares smešno. Stvar je v obratu, ki se zgodi v mislih, ki naredi stvari smešne. Iz moje perspektive te stvari delujejo kot nekakšne anti-religiozne tehnike, ki razkrajajo vsakršno avtoriteto«. Boris Beja je zavzet umetnostni delavec. V ready made-ih, prostorskih postavitvah in posameznih kiparskih delih združuje različne likovne prakse v estetiziran in sočasno direkten nagovor s poudarki na družbeni kritiki. Tokrat avtorja skupaj ustvarjata doživete podobe, njuno doživljanje likovne zgodbe je sprva opredeljeno, usmerjeno v predmet, okoliščino, prostorsko postavitev – torej kiparsko izrazito subjektivno doživetje z vidika aktualnega predmeta na katerega je naravnano. Vizualno oporno točko čisto konkretno predstavljajo rastline v loncih brez vode in z vedno manj zraka, rastline grobo ujete znotraj prostorskega konteksta – napihljive kapsule, približane antropomorfnim likom, kapsule kot zaprti mehurčki, ki sicer predstavljajo način življenja, toda hkrati so tudi uničevalci bivanja, zapiralci dotoka kisika, pregreti prostori minevanja in končevanja žive narave.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ... skulpture kot rastline, antropomorfnost skulptur, simbioza notranjega in...
Ključne besede: skulpture kot rastline, antropomorfnost skulptur, simbioza notranjega in zunanjega v skulpturi, grotesknost v kiparstvu
Objavljeno: 21.07.2020; Ogledov: 865; Prenosov: 0

7.
Tomaž Zarifa: To niso sanje / These are not Dreams
Sarival Sosič, 2019, katalog razstave

Opis: Bistvo tokratnih skulptur akademskega kiparja Tomaža Zarife je urejena geometrična shema, ki z amorfnimi ali antropomorfnimi posebnostmi ustvarja raznolika razmerja med celovitostjo površin in struktur ter detajli, razporejenimi znotraj ali zunaj teh oblik. S spojem več oblik, več motivov v približani akaciji, ki jo doživljajo posamezni gledalci, nastaja igra percepcije. Tako organizacija skulptur po frontalni ali direktni shemi ter po globinski ali idejni shemi ostaja bodisi simetrična ali asimetrična bodisi prepoznavna ali enigmatična. Tomaž Zarifa tudi v tokratni postavitvi serije sedmih skulptur z naslovom To niso sanje, 2019, na materialni ravnini uporablja reciklirane materiale, vsakdanje predmete, ki pritegnejo njegovo pozornost in mu omogočijo različne nivoje izraznosti. Na ravnini sodobnih komunikacijskih razmerij je tudi tokrat v ospredju aktivno ukvarjanje z rekontekstualizacijo najdenih materialov, kot je na primer les s svojimi najrazličnejšimi strukturami in videzi. Iz ogromnega polja sodobnih družbenih praks ustvarjalec izlušči različna sporočila, vizualne ali intermedijske akcente, ki se različno vrivajo v vsakdanjost ter jih avtorsko preoblikuje v kiparska sporočila. Tako nastajajo njegove likovne strukture, izhajajoče iz konceptov najdenih predmetov (ready made), ki jih kombinira znotraj instalacij ali prostorskih postavitev, torej kiparskih kolažev in asemblažev, povezanih tudi z energijo (elektrika v povezavi z aparati) ter postopno dograjenih v t. i. vizualne strukture konceptualnih avtorskih arhivov.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...reciklirani materiali kot skulpture, vizualne strukture konceptualnih avtorskih arhivov, interaktivni objekt,...
Ključne besede: reciklirani materiali kot skulpture, vizualne strukture konceptualnih avtorskih arhivov, interaktivni objekt, skulptura kto konstrukt
Objavljeno: 21.07.2020; Ogledov: 927; Prenosov: 0

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh