1. Panika, temà in strah! : Peter Semolič, Dvigalo. Bralna uprizoritev. Ljubljana: Mala drama, 26. 1. 2015Ivana Zajc, 2016, recenzija, prikaz knjige, kritika Ključne besede: Dvigalo, bralna uprizoritev, Mala drama, sodobna slovenska dramatika Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 2087; Prenosov: 8 Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Sodobne spremembe didaskalij : primer besedil Simone SemeničIvana Zajc, 2016, izvirni znanstveni članek Opis: Članek predstavi spremenjeno vlogo didaskalij v sodobni slovenski dramatiki na primeru besedil Simone Semenič. Novi pojavi v didaskalijah njihova ustaljena pravila kršijo ali poudarijo. Didaskalije Simone Semenič poudarjajo pripovedno funkcijo tradicionalnih didaskalij. Nosilec te funkcije je lahko lik, ki izreka didaskalije, ali dramski avtor, s čimer je v besedilu poudarjen avtorski komentar, ki usmerja bralčevo interpretacijo besedila. Članek analizira vlogo didaskalij pri uokvirjanju dramskega dela in tvorbi metadrame. Ključne besede: sodobna slovenska dramatika, didaskalije, pripovedovanje, naratologija drame, metadrama, uokvirjanje Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 2038; Prenosov: 0 |
3. Sodobne slovenske dramatičarke : tematsko-formalne novosti in primera sodobnih dramskih besedil za osnovno in srednjo šoloIvana Zajc, 2021, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: V slovenski literarni zgodovini je dramatičark malo, a močno zaznamujejo dramsko produkcijo po letu 2000. V prispevku izpostavimo nekatera dela, ki kažejo motivno-tematske novosti in se povezujejo z (ženskim) spolom oziroma ženskimi liki: temo samomora, (nadomestnega) materinstva, bolezni, vloge žensk v skupnosti in pričakovanja družbe do žensk, odraščanja mladostnic, življenje homoseksualnih oseb ter ženske erotike. Razmišljanje sklenemo s predlogoma dramskih besedil avtoric Simone Semenič Pepelka in Varje Hrvatin Kako sem postal lisičje krzno, ki vključujeta pravljične motive ter sta glede na teorije razvoja literarnega branja primerni izhodišči za branje, pogovor in različne tipe uprizarjanja v osnovnošolskem oziroma srednješolskem obdobju. Ključne besede: slovenska dramatika, slovenske dramatičarke, didaktika književnosti Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 1995; Prenosov: 43 Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Neznani in zamolčani LinhartDragan Božič, Zoran Božič, 2010, strokovni članek Opis: Članek o odkritju Linhartovega portreta in o zapostavljanju prvega slovenskega dramatika v srednješolskih berilih v 19. stoletju. Ključne besede: slovenski dramatiki, miniaturni portreti, Slovenija, kulturna zgodovina, čitanke, razsvetljenstvo, srednješolska berila, dramatika, slovenska književnost, komedija Objavljeno v RUNG: 15.12.2017; Ogledov: 4721; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
5. |
6. |
7. Obravnava domačega branja z učno verigo : Ponazoritev s Cankarjevimi HlapciZoran Božič, 1997, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: Prispevek prinaša predstavitev učne verige odlomkov, namenjene obravnavi domačega branja z metodo tesnega branja. Za ponazoritev je izbrana učna veriga drame Hlapci. Ključne besede: didaktika književnosti, učna veriga, tesno branje, dramatika, Ivan Cankar, Hlapci, slovenska književnost Objavljeno v RUNG: 25.10.2016; Ogledov: 6864; Prenosov: 356 Celotno besedilo (2,62 MB) |
8. |
9. |
10. |